Citat:
Ursprungligen postat av
DaEzz
Inte tillräckligt "högt utbildade" för att tillse att man har en fungerande hemsida under Almedalsveckan, kan vi i alla fall konstatera......
Deras utbildning har ju haussats från början. Jag känner inte till detaljer men här är en snabbkoll. Kan säkert ha missat något, jag tog bara några kända namn som jag hört talas om. Jag har inte kunnat följa partierna i detalj.
Citat:
AfS utbildning:
Kasselstrand är ekonom (MBA, Master med företagsekonomisk inriktning), Hahne ekonom stud./militär, Ahl har varit officer och studerat politiskt program ett år i Luleå.
SD utbildning:
Åkesson har 235 poäng statsvetenskap i Lund, Jomshof är gymnasielärare, Karlsson ett års utlandsstudier i Madrid, läst till pol mag tre år i Lund men ej avslutat utbildningen, B. Söder civilingenjör (kem-tekn), Kent Ekeroth civilekonom.
Just företagsekonomi kan man ju koppla till globalisering. Två med militär bakgrund (försvar och globalisering går ju hand i hand).
Inget fel på SD:s utbildning, snarare starkare.
Åkessons 235 poäng i statskunskap är ju inte fel.
(Rätta gärna om något blivit fel i denna snabbsammanfattning.)
Men utbildning gör ingen till en folkkär politiker. Ger tyvärr inte sunt förnuft heller.
Man noterar också en "övervikt för Norrland". Tre av fyra RD-ledamöter från norr tror jag. Undrar varför?