2018-06-30, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Men lägg av. Har du inte sett hans tuffa och jättemacho profilbild där han bär boxningshandskar och glor så där toxiskt maskulint utmanande mot kameran? Här är det minsann ingen som tycker att Henke är en loser.

Hade varit ännu roligare om hen hade också haft en fittmössa på sig ?
Ja, jo, fast då blir väl hen en mansgris kan man ju tro ? Eller hamnar hen i klorna på #metoo och hamnar i frysboxen som Soran eller Virtanen ?
Senast redigerad av MuhammedsArsle 2018-07-01 kl. 00:35.
Citera
2018-07-01, 07:00
Medlem
Aeriannes avatar
En liten sång från herr Arnstad
Citera
2018-07-01, 08:32
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aerianne
Pansarfursten... Han är ett riktigt kinderägg av små lustifikationer! Överraskar ständigt med det oväntade! Som här, i kajutan med sommarsolen utanför och ukulelen i hand och en liten Taube-trudelutt med skärgårdsfeeling. En nästan fascistsvensk kulturmanifestation!

Vad driver honom att rigga upp mobilen där i ensamheten ombord, ta fram lilla texthäftet, stämma ukulelen och brista ut i sång för att sedan publicera på youtube? Vi andra har ju ändå någon form av blygsamhet och integritet, men Henka verkar rensons på allt slikt.
Citera
2018-07-01, 11:38
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:

Han lade grunden till sin musikkarriär redan tidigare.
https://www.youtube.com/watch?v=Ul_1N02IRyM

Han är min hjälte.
Citera
2018-07-01, 12:44
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Men lägg av. Har du inte sett hans tuffa och jättemacho profilbild där han bär boxningshandskar och glor så där toxiskt maskulint utmanande mot kameran? Här är det minsann ingen som tycker att Henke är en loser.
Önskar att jag var hälften så tuff som Henke! Inte bara kan han kombinera machismo med elegans; han lägger till sin feminina ådra:
Citat:
Vad driver honom att rigga upp mobilen där i ensamheten ombord, ta fram lilla texthäftet, stämma ukulelen och brista ut i sång för att sedan publicera på youtube? Vi andra har ju ändå någon form av blygsamhet och integritet, men Henka verkar rensons på allt slikt.
Han är helt enkelt för cool to care!

(fast lite sånglektioner kanske inte skulle skada)
Citera
2018-07-01, 13:18
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Fin sångröst
Citera
2018-07-01, 13:38
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
En nästan fascistsvensk kulturmanifestation!

Sjunga Taube i skärgården! En klar åtta på min fascistskala.
Citera
2018-07-01, 16:04
Medlem
Aeriannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Han lade grunden till sin musikkarriär redan tidigare.
https://www.youtube.com/watch?v=Ul_1N02IRyM

Han är min hjälte.

"Minns i november den ljuva september...". Sjunger han om det kommande valresultatet? Jag tror han missbedömer hur det kommer att gå.
Citera
2018-07-01, 17:08
Medlem
hrwdtjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Sjunga Taube i skärgården! En klar åtta på min fascistskala.

Nja, det är att gå lite väl fort fram. Gör man det i utbildningssyfte med rätt värdegrund är risken för fascistiskt influerade tankar liten. Vi ser samma sak här när Henke uppträder på Sjöhistoriska museet. Mycket Taube, mycket stämningsfullt.

Föredrag på Sjöhistoriska museet -- med banjolelen!
Citera
2018-07-01, 17:20
Medlem
Han borde överhuvudtaget öva upp sin röst, åtminstone om han vill att det antifascistiska budskapet ska nå ända in i folkets hjärtan.

Det är just rösten som drar ner det här framträdandet, till exempel, där han högläser Moberg i mikrofon. Står bredbent och talar emfatiskt, men det förringas av att den svaga rösten inte kan nå upp i samma kampanda som kroppsspråket.

https://www.flashback.org/editpost.php?do=editpost&p=64510756
Citera
2018-07-01, 18:33
Medlem
Ratads avatar
Se där. Lite nationalromantik i skärgårdsmiljö. Synd att han har en soyboy-röst.
Citera
2018-07-01, 22:50
Medlem
Tog ett bra tag för honom att kommentera Om Kriget Kommer.

https://twitter.com/arnstad/status/1013333776846479360

Citat:
Ursprungligen postat av Henrik Arnstad
Om demokratin faller efter höstens val: "Varje meddelande att motståndet skall uppges är falskt.”

Menar han att vänstern kommer starta inbördeskrig om nationalisterna vinner, månne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in