2018-06-30, 16:43
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Mig veterligen var det inga ”miljoner” som varken namngavs eller anmäldes.
Dig veterligen?
http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6tebo...repp-1.4895514
Citera
2018-06-30, 16:48
Medlem
Ni kvinnor i tråden. Tycker inte kvinnor det är trevligt att väcka sin man med att sätta sig på honom och rida honom vaken?

Men detta är totalt olagligt. Och tio år på att anmäla. Vad gör inte en arg förbannad man om förhållandet börjar knaka och han anmäler åtta år senare. Kvinnan kanske inte ens har sett filmen.

Det är en våldtäkt och en åklagare har rätt att åtala honom för våldtäkt.

Och om den nya flickvännen skickar in filmen så måste åklagare också åtala. Och även om mannen säger att det är okej så kan ingen säga att det är okej att jag blev våldtagen för att detta går under allmänt åtal.

Paranoian kring sex blir allt större.
Citera
2018-06-30, 17:00
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terge
Ni kvinnor i tråden. Tycker inte kvinnor det är trevligt att väcka sin man med att sätta sig på honom och rida honom vaken?

Men detta är totalt olagligt. Och tio år på att anmäla. Vad gör inte en arg förbannad man om förhållandet börjar knaka och han anmäler åtta år senare. Kvinnan kanske inte ens har sett filmen.

Det är en våldtäkt och en åklagare har rätt att åtala honom för våldtäkt.

Och om den nya flickvännen skickar in filmen så måste åklagare också åtala. Och även om mannen säger att det är okej så kan ingen säga att det är okej att jag blev våldtagen för att detta går under allmänt åtal.

Paranoian kring sex blir allt större.

Lever du i en psykos?
Citera
2018-06-30, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Lever du i en psykos?

Vad menar du med det?
Citera
2018-06-30, 17:03
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ja ingen människa kan längre i Sverige ta det lugnt vid sex. Man kan inte ha sex med sin partner som blundar och ligger helt stilla för det är olagligt.

Är det lyckat?

Gillar du inte sex?

Jo gör jag. Men jag har ingen ambition att anmäla män jag har sex med.

Du verkar däremot göra det till ditt livs mission
Citera
2018-06-30, 17:11
Medlem
Citat:
Jo gör jag. Men jag har ingen ambition att anmäla män jag har sex med.

Du verkar däremot göra det till ditt livs mission

När har vi någonsin diskuterat att anmäla någon man har sex med? På tal om att leva i en psykos.

Jag talar om att många kvinnor nu kan börja vänja sig vid att bli dömda för våldtäkt och få dagsböter och betala skadestånd då lagen även omfattar dem.

Och att våldtäkt är ett allmänt brott även om ignoransen kring betydelsen av det verkar vara stor bland den nya lagens försvarare. Vilket gör det lustigt, de försvar något som de inte alls förstår vidden av men men ... kvinnor...
Citera
2018-06-30, 17:16
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Våldtäkt går under allmänt åtal.

Scenario:

Person går omkring med mobilen för att filma på ett område för att se om något kul händer. Vänder mobilen mot ett fönster och ser sin manliga kusin ligga där i en säng. Tänker att det var kul, ska hälsa på honom senare. Kan visa filmen så att han förstår att han ska dra ner persiennerna om han inte vill visa sig för hela kvarteret. Personen och mobilen ser dörren öppnas och en naken kvinna går fram till kusinen som sover. Hon börjar suga av honom. Personen stirrar och blir fascinerad och fortsätter titta och filma. Så ser personen vet det är. Det är en före detta flickvän som en varit otrogen mot personen och det inte bara en gång. Personen fortsätter att filma kvinnan som fortsätter att suga av kusinen som inte vaknat och hon stoppar in sitt finger och masserar i analen på mannen som sover. Han rör sig av välbehag syns det men han snarkar lika mycket som när hon började.

Personen lämnar filmen till polisen. Kvinnan döms.

Kusinen kände sig inte ett dugg våldtagen eller felbehandlad när han fick veta vad som förevarit.

Scenario:

Man i sovrum filmar i sitt sovrum. Kvinnor som gör liknande saker som ovan använder han utpressning mot för att klara sina drogkostnader eller semesterresor.

Scenario:

Kvinna filmar i sitt och makens sovrum. Liknande som i S1 händer fast omvända könsroller. Används för att barnen ska bo hos mig vid skilsmässan. Annars anmälan.

Man kan se dessa tre scenarion med en person som är vaken men inte rör sig. Att personen är vaken men inte säger nej och inte rör sig är inte samtycke antar jag. Och samma sak gäller om det pågår en en längre tidsrymd.

Är det så att man kan inte ha sex med någon som slappnar av längre utan att det går under allmänt åtal kan man ju säga hur mycket som helst att det inte är våldtäkt om någon ser.

Alla ni som har tonårsbarn som har sex på en camping i simmar hur oroliga är ni för att de ska dömas på grund av att mobiler spelar in rätt fritt numera?

En avundsjuk som spelar in en älskad person kan anmäla deras sex. Hur tänker panelen kring det?
Nej, du kan inte dömas för våldtäkt om personen som är mottagare inte anser sig våldtagen -- alldeles oavsett hur många som filmar och springer till polisen.

Sluta fantisera nu.
Citera
2018-06-30, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Vad får dig att tro att du inte tidigare har behövt samtycke för varje nytt enskilt slag?

Och du fattar väl att stycket om misshandel inte har ändrats?

Och kanske du kan berätta var det här med exakta tidpunkter står nånstans?

För att man har kunnat ge samtycke innan. Dessutom så om hon inte vill så använder hon säkerhetsord. Problemet med den här lagen är att samtycke inte kan ges i förväg och säger hon nej för att hon inte känner för det just den här gången men inte sagt något om det innan så åker du dit. En stor skillnad.

Du fattar inte att BDSM ofta har regler och liknande som faktiskt håller i en domstol då mycket i en BDSM relation faktiskt är misshandel? Efter den här lagen så kommer det inte funka längre.

Jag har redan citerat det och DET STÅR I LÄNKEN. Hur många gånger måste jag upprepa det?
Citera
2018-06-30, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Buddah
Nej en örfil ses inte som en sexuell handling, det kommer inte bedömas som det.

Är du en expert på vad som ses som sexuell handling nu? Gå fram till en BDSM utövare och säg att deras sexliv inte är sexuellt.
Citera
2018-06-30, 17:28
Medlem
Citat:
Om man nu vill ha ut någon statistik här som är av värde kanske man inte ska rikta in sig på den typen av våldtäkt som är en av dem som har färst fall.
Om det inte är så att man försöker dumförklara lagen genom att ställa frågan så. Vilket man antagligen gjorde.
Dum fråga förtjänar dumt svar.

Okej då kör vi på den typen som är vanligast då. Hur många överfallsvåldtäkter kommer lagen att hindra?
Citera
2018-06-30, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TattarnTattarsson
Jovisst, men nu måste sexakten planeras noggrant, likt en regisserad teaterscen där man bit för bit går igenom moment för moment vid köksbordet innan man sätter i gång.

Hur många kvinnor kommer gilla en förregisserad sexakt utan spontanitet? Eller kommer kvinnor påbjuda sina män att strunta i samtyckeslagen när det passar dem?

Nej. Du har fel. Man måste be om samtycke för varje moment under akten. Du kan inte be om samtycke innan handlingen ska utföras. Kul va?
Citera
2018-06-30, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Vi läser lagen, vi ser hur bevisbördan flyttats och söker lösningar på hur man försäkrar sig om att inte sättas på pottkanten helt godtyckligt och får som enda motargument, "ni fattar ju ingenting?"

Om möjligt är det ännu värre än killen ska köra utan kondom för att "hon är på pillret", men när barnet kommer får han skylla sig själv.

Här får du en faktura i 20 år...

Den här gången kan det ju vara så att män inte vill hamna i brottsregistret helt på kvinnors godtycke, för konsten att hitta på skit efteråt behärskar de, vilket metoo visat med stor tydlighet.

Nästa gång behöver de inte bevisa ett skit. Det blir mannens skyldighet.
Lite som, kan du bevisa att du inte mördade den där grabben för fyra år sen?

Annars blir det direkt till fängelsehålan med dig.
Inte en enda feminist har sagt något annat än att poängen med lagen är att få fler dömda.
Och det får man om den åtalade inte längre får försvara sig själv utan måste övertyga rätten om att han har samtycke hela vägen.

"Alla vet ju att kvinnor aldrig ljuger".

Om något tror jag att fler kommer misstro kvinnor som säger att de blivit våldtagna efter den den här helgen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in