Citat:
Ursprungligen postat av
IKN
Text
Inget av det du skriver motsäger något av det jag skrev. AfS, ND, SvP och NMR är som sagt, utbrytarpartier och/eller konkurrenter till SD. Konkurrerande verksamheter, blir sällan framgångsrika när det finns en större konkurrent som mer eller mindre har marknadsmonopol på en produkt eller ideologi osv (vilket SD har i invandringsfrågan). Så är det bara; det är verkligen så det funkar, inte bara inom politiken utan även inom produkter och andra sammanhang. Det är inte så att det är omöjligt att slå ut en ledande aktör, men det är väldigt svårt som sagt var. Det är verkligen svårt att ändra på grupptänket.
Det är väldigt få individer som besitter talets gåva (och andra viktiga egenskaper), som krävs, för att övertyga och ändra på folks uppfattning. De flesta mainstreampolitiker har dessutom inte heller dessa egenskaper, men skillnaden är att de har klättrat sig upp i rang i deras partier, och de har därför fått deras 15 minutes of fame som inte beror på att Annie Lööf osv är så fantastiskt kompetenta osv, utan snarare att dessa mainstreampolitikers framgång bygger mycket på tidigare politikers arbete. Det är helt enkelt lättare att komma in i riksdagen genom ett redan etablerat parti än att starta ett nytt parti från scratch. Och det är just detta, med Kasselstrand och Hahne: hade de inte haft en bakgrund i SDU, så hade absolut ingen brytt sig om dem idag. Det är alltså inte så att Kasselstrand och Hahne är så grymt kompetenta osv, utan deras "status" inom svensk politik idag, beror enbart på deras bakgrund i SDU. De har fått lite skjuts på SD-vågen.
Givetvis har SD:s väljarunderlag växt i takt med att Sverige har fått allt mer ökad invandring, det är ju ganska naturligt. Invandringen var inte alls så här hög på 90-talet, dessutom var det betydligt mindre rasfrämmande invandrare här på den tiden. De typ enda muslimerna vi hade här då i någon större utsträckning, var liksom perser, som ändå får anses vara de mest civiliserade och skötsamma muslimerna. Idag har de ju släppt in de mest efterblivna muslimerna som finns, och i enorma mängder också.
Jag tror också att SD kommer få runt 25-26% detta valår (alltså dubbla deras 12.86% från förra valet, vilket blir exakt 25.72% i år). Någonstans där ligger SD i år, give or take. Nästa val lär SD ha runt 50% eller så. Och just därför menar jag personligen, att det inte finns någon tid för att rösta på AfS i år. Jag vill först se hur bra eller dåligt de gör ifrån sig detta val, innan jag kanske lägger en röst på dem. För mig som SD-väljare tycker jag att en röst på SD i år, är betydligt viktigare än en röst på AfS. Även om AfS får 2-3% i år så är det liksom inte säkert att de tar sig in i riksdagen nästa val; de kanske presterar sämre nästa valår (vilket till viss del hänger på hur bra SD gör ifrån sig under de kommande fyra åren), och just nu är det viktigt att ge SD så mycket inflytande som möjligt så att de får en chans att faktiskt åstadkomma något. Så tänker nog rätt många SD-väljare. Vi har liksom inte mycket tålamod i dagsläget för att försöka kvala in promillepartier. Det är en annan sak om AfS låg på runt 4-5%, och hade kunnat agera som stödparti till SD.
Att AfS fick 2% av YouGov i samband med lanseringen var just då; denna opinionsundersökning kom nog från entusiastiska, potentiella AfS-väljare, och de kan mycket väl ha ändrat sig efter att de såg att intresset för AfS kanske inte var så stort trots allt, och att då är det lika bra att försöka maxa SD. Det gäller ju att AfS fortsätter hålla kvar dessa väljare i opinionsundersökning efter opinionsundersökning, om nu AfS ska ha en chans att faktiskt få 2%. Personligen är jag mycket skeptisk till att AfS har runt 120,000 väljare; det finns inget, verkligen inget, på internet eller på gatan, som tyder på att AfS har så många sympatisörer. Att de har bättre chanser än NMR, är ju ganska självklart. NMR kommer att få max 5,000 röster i år. AfS kommer självklart att få fler röster än NMR, men 120k? Nja...
Var har du fått ifrån att Åkesson inte vill lämna EU? Jag kollade på en färsk intervju med Åkesson igår, den är publicerad 2018-04-26:
Bert möter Jimmie Åkesson:
https://www.youtube.com/watch?v=3InWD5gQTc8
^^ Han nämner där att han vill lämna EU. Sedan är det inte så lätt att lämna EU, och i grund och botten är faktiskt EU något bra (som absolut kan optimeras), och massinvandringen beror absolut inte enbart på EU, om du nu tror det (frågan är om den överhuvudtaget beror på EU? Ja, jag känner till Kalergiplanen osv, men det finns en del icke-EU länder som har icke-vit invandring, t.ex. Schweiz, och så finns det EU-länder som knappt har någon icke-vit invandring, t.ex. Polen, Ungern osv). Massinvandringen beror mer på vänsterjudarnas elit än EU per se.
Att Åkesson inte erkänner att svenskar existerar, har jag svårt att tro. Visst, jag har också sett något klipp där han säger något i den stilen, men det är nog bara retorik/taktik eftersom han inte vill lägga så mycket fokus på självklarheter, och inte uppfattas som "rasistisk" osv. Han kanske tycker att han inte har tid eller ork att tjafsa om detta.
Sedan går det faktiskt att diskutera om svenskar verkligen existerar, rent genetiskt (seriöst). Det är klart att det finns en svensk genetisk profil, men det är så litet genetiskt avstånd mellan svenskar, britter och andra germaner, att frågan är var exakt man ska dra gränsen. Här har du en bra, rasmedveten, genetisk karta (ha i åtanke, att detta är en intra-kaukasoid genetisk karta; de genetiska skillnaderna mellan svenskar och andra nära besläktade folkslag är ännu mindre när man inkluderar alla raser):
http://i1006.photobucket.com/albums/af183/EliasAlucard/Genomics/West_Eurasian_ancient_DNA_PCA_plot.png~original
^^ Finns verkligen etniska svenskar som genetisk grupp, eller ska man kanske kalla denna etniska grupp, nordvästeuropéer? Att svenskar generellt är blondare och har oftare blå/ljus ögonfärg än svartmuskigare irländare, är faktiskt helt irrelevant; det är inte ytliga drag och frekvensen av dessa drag som avgör om ett folk verkligen är en genetisk grupp eller inte. Eller du tror väl inte att rödhåriga Annie Lööf tillhör en annan etnisk grupp än blonda svenskar?
Med det sagt så anser jag att det finns en svensk genetik, helt klart, och jag är helt övertygad om att Jimmie Åkesson också förstår detta på något plan trots att han inte fattar mycket om genetiska kluster osv. Ni får väl helt enkelt sluta vara så autistiska och inte tolka allt han säger bokstavligt hela tiden? Han förstår nog mer än vad ni tror att han förstår.
Sedan stämmer det att jag är envis, ja, och det är faktiskt en bra egenskap att ha, om man är envis på rätt sätt, vilket jag är. För att övertyga mig måste du argumentera väl; jag förstår betydligt mer än vad du gör
Citat:
Ursprungligen postat av
avc
Jag skulle snarare säga att C:s vinst är Mp:s förlust (precis som V:s uppgång är S nedgång). Hade inte Mp gjort bort sig med Sveriges i särklass mest korkade företrädare genom tiderna, då skulle C fortfarande skvalpa strax över 4% spärren.
Det ligger något i det. Ganska självklart att när Mp blev ett islamistparti, så gick många Mp-väljare över till C.
Citat:
Ursprungligen postat av
avc
Rööf var ledare även vid valet 2014 och då gick det ju inte så särskilt bra.
Det gick inte överdrivet dåligt för C då, faktum är att C har legat runt 6% rätt länge:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Centerpartiet#Riksdagsval
C backade faktiskt inte mycket med Rööf då (dessutom hennes första valår), och typ hela sjuklövern backade pga SD. Faktum är att C inte backade mycket alls, så rent tekniskt var det inte ett så dåligt val för C/Rööf.
Citat:
Ursprungligen postat av
avc
Men visst, i ett land med huvudsakligen ytliga iDioter är det inte helt otänkbart. Dock är ju Ebba Busch Thor mer attraktiv och förmodligen mer sexuellt mättad after all.
Nä nu får du allt ta och skärpa till dig här unge man

Tycker du också att EBT är snygg?
Ett bra exempel på en attraktiv politiker, är Annika Strandhäll. Nu har hon visserligen börjat bli äldre och satsat stenhårt på den där fula tantlooken (klippt håret kort osv), men i hennes yngre år när hon sminkade till sig bra var hon faktiskt en attraktiv hona:
https://cdn.arbetet.se/app/uploads/2011/06/10041832/annikastrandhall2411.jpg
^^ Som sagt, varför förstår sjuklövern dessa självklarheter, men inte AfS?
Citat:
Ursprungligen postat av
avc
BS. Är man ytlig är man PK. Är man PK saknar man förmåga till självständigt tänkande. Saknar man det läser man enbart mainstreammedia, och vägrar rösta "rasistiskt".
Jo så är det. Jag snackar givetvis om mainstreamväljare, alltså den väljarskara som AfS måste nå ut till om de har tänkt komma någonstans i det här valet. Det är liksom så folk tänker: ytligt. Personligen skiter jag i om en politiker är snygg eller ful; säger han det jag tycker och tänker då röstar jag på honom. Men så funkar inte folk överlag; de går på ytliga (och helt irrelevanta) faktorer som hur bra politikern ser ut, vad han har för jobb, utbildning, ekonomi, bakgrund och annan efterbliven skit.
Hade det varit så enkelt att vinna val som att presentera det bästa partiprogrammet, då hade det ju inte varit några större svårigheter att vinna ett val, för något parti. Då hade man liksom bara kunnat lägga fram ett mycket välargumenterat partiprogram och direkt fått 51% röster.
Citat:
Ursprungligen postat av
avc
Jeff "Keff" Ahl sticker ut med humorn iallafall. Det är underhållande när han jagar upp sig som en tonåring i talarstolen

Apropå Jeff Ahl, jag kollade på någon debatt med honom och Alice Bah häromveckan:
Jeff Ahl (AfS) ställer kulturminister Alice Bah Kuhnke (MP) till svars för islamiseringen av Sverige:
https://www.youtube.com/watch?v=j3Kv_qYH1FQ
^^ Ahl framstår som en Mr. Spock autist och Kuhnke framstår som en hjärntvättad sektmedlem

Stor underhållning ja.