Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-21, 23:29
Medlem
blodgivarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodfrityr
Du brukar ju slira lite på sanningen så en länk vore trevligt.
Jag såg d också ; så d stämmer ( d var bara 10talet likes som gick tillbaka )
Citera
2018-08-21, 23:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Salaman
Jag svarade på Yougovs undersökning idag (tisdag). Förutom riksdagspartierna var det endast Feministiskt Initiativ som fanns angivet som alternativ. Det enda sättet att få fram att man ska rösta på AfS var således genom att först ange "Annat parti" och sedan skriva en kommentar i slutet av omröstningen.

AfS kommer alltså inte bli särredovisade i undersökningen som kommer den här veckan.
Yougov visade 52 48 till Nej sidan i brexitomröstningen också. Förstår fortfarande inte varför ni läser skiten. Något att göra?
Citera
2018-08-21, 23:41
Medlem
Nycticoraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
AfS har ju alltid varit lite tvetydiga på det området tycker jag. Även Gustav har ju snackat mycket om Bullerbyn och att vi ska tillbaka dit, vilket inte går ihop med deras politik att invandrare som jobbar och anpassar sig ska få stanna kvar.

Det är egentligen inte så svårt. Tillbaka till ett sammanhållet Sverige, byggt på sunt förnuft där den etniska svensken är erkänd och där svenskheten bestämmer. Om det finns utlänningar vill assimileras som "gäster" i det Sverige, verkar AfS inte ha några problem med. Ser inte riktigt rasismen här som Volvo 240 påstår sig se.
Citera
2018-08-21, 23:43
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Vad syftar du på?

Torgmötet, tror det var Piteå.
Citera
2018-08-21, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salaman
Jag svarade på Yougovs undersökning idag (tisdag). Förutom riksdagspartierna var det endast Feministiskt Initiativ som fanns angivet som alternativ. Det enda sättet att få fram att man ska rösta på AfS var således genom att först ange "Annat parti" och sedan skriva en kommentar i slutet av omröstningen.

AfS kommer alltså inte bli särredovisade i undersökningen som kommer den här veckan.

Oddsen på Unibet talar sitt tydliga språk.

Att Fi kommer in ger 6 gånger pengarna, medan ett nytt parti i riksdagen ger 8 i odds?

Detta verkar paradoxalt, men så blir det ofta i vadhållning om omsättningen på spelen är mycket låg.

Kan däremot direkt påstå att Fi har större möjligheter få någon i riksdagen än AfS!

Att Fi eller AfS skulle klara 4 % är ganska otroligt, men kanske någon kan fixa över 12 % i Stockholms kommun eller Stockholms län, som är varsin riksdagsvalkrets?
Citera
2018-08-21, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Oddsen på Unibet talar sitt tydliga språk.

Att Fi kommer in ger 6 gånger pengarna, medan ett nytt parti i riksdagen ger 8 i odds?

Detta verkar paradoxalt, men så blir det ofta i vadhållning om omsättningen på spelen är mycket låg.

Kan däremot direkt påstå att Fi har större möjligheter få någon i riksdagen än AfS!

Att Fi eller AfS skulle klara 4 % är ganska otroligt, men kanske någon kan fixa över 12 % i Stockholms kommun eller Stockholms län, som är varsin riksdagsvalkrets?

Jo fast enligt Betfair är det betydligt större chans att AfS kommer in än att FI kommer in. Vidare vill hävda att det inte alls vore otroligt ifall AfS fick 4%.
Citera
2018-08-21, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Jo fast enligt Betfair är det betydligt större chans att AfS kommer in än att FI kommer in. Vidare vill hävda att det inte alls vore otroligt ifall AfS fick 4%.

På spel med mycket låg omsättning, skall man absolut inte dra några långtgående slutsatser rörande oddsen.

Antar att detta gäller även Betfair!
Citera
2018-08-21, 23:55
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Samtidigt som William Hahne eller omdet är Jeff Ahl pratar om ett etniskt homogent Sverige som mål.Exakt de orden. Vilket skämtparti.

Astrid Lindgrens olika berättelser är väl en fin vision om vad Sverige borde vara. Ett mål att sträva emot. Bullerbyn, Emil i Lönnneberga, Pippi och Saltkråkan med Båtsman, farbror Melker, Ida och en negerkung som regerar på en ö långt bort. Får kasslern styra Sverige i 25 år är vi snart där.
Citera
2018-08-21, 23:58
Medlem
Grodfrityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blodgivaren
Jag såg d också ; så d stämmer ( d var bara 10talet likes som gick tillbaka )
Jag förstår inte riktigt vad du menar.
Stämmer det att det fanns ett inlägg som hävdade att "ett par tusen likes plötsligt försvann."?
Citera
2018-08-22, 00:18
Medlem
blodgivarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodfrityr
Jag förstår inte riktigt vad du menar.
Stämmer det att det fanns ett inlägg som hävdade att "ett par tusen likes plötsligt försvann."?
Jag har ej själv läst inlägget om " tusentals likes " !
Dock SÅG jag när de nämnda tiotalet likes försvann för jag var inne å kollade precis då
Citera
2018-08-22, 00:33
Medlem
Grodfrityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blodgivaren
Jag har ej själv läst inlägget om " tusentals likes " !
Dock SÅG jag när de nämnda tiotalet likes försvann för jag var inne å kollade precis då
Okej. Ja, jag såg också att det försvann något tiotal likes.

Fast det var inte det jag ifrågasatte (det kanske blev lite otydligt med min trippel-citering), jag ville se en länk till inlägget där det hävdades att "ett par tusen likes plötsligt försvann.".
Citera
2018-08-22, 00:49
Medlem
Grodfrityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Tack för det arbetet! En annan grej att anmärka på är att Kasselstrand verkar ha missförstått situationen mellan journalister och politiker i Sverige. Han påstår att journalister är rädda för politiker och att de inte vågar ställa politikerna till svars. Skrattretande. Det är ju precis tvärtom. Journalister vågar göra precis allt, det finns inga metoder som är för smutsiga, när de vill sätta dit en politiker som går utanför åsiktskorridoren. Politiker däremot, de lyder villigt minsta vink från journalisterna. Politikerna är de fega. Vågar de säga bu till medierna, på skoj, så tar de tillbaka det dagen efter. Se på Bali. Inte ens den "tuffe" Bali kan göra annat än rygga tillbaka när drevet går.

"Journalisterna vågar inte granska politikerna".

Om journalisterna för stunden inte granskar en politiker så beror det inte på att de inte "vågar", utan på att politikern för stunden gör exakt det som journalisterna förväntar sig av denne - lyder.

Instämmer, men sen finns det sannolikt en och annan journalist som inte vågar granska politikerna, men då beror det ju främst på att de fruktar repressalier från sin arbetsgivare, framtida arbetsgivare samt journalist-kollegor. Men som Doktor Pork är inne på så talar Kasselstrand ofta fritt utan manus, så man kanske inte ska dra allt för stora växlar på det här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in