Citat:
Ursprungligen postat av
swebarb
du kan simma lugnt, finns inget dom kan göra om paket skickas från ett EU land.
Nu har ju folk åkt på avgift på paket från både tyskland och UK, så helt säker kan man nog inte vara.
Personligen betalar jag gärna moms och är det något jag verkligen vill ha kan jag låtsas att avgiften på 75kr är en fraktkostnad.
Det som dock retar mig till vansinne är den löjeväckande långa hanteringstiden.
Nu kan de inte längre skylla på ”att man inte kommit igång riktigt med rutinerna” eller ”vi måste hantera så himla många paket”
Örebro har rullat tillräckligt länge och paketmängden har minskat avsevärt. Därför är alla sådana undanflykter rent trams.
Postnords med fleras strategi är att hålla en stadigt lång hanteringstid för att avskräcka även de mest inbitna tredjelands-shopparna.
Kan man inte finna den politiska agendan inbakad i detta spektakel är man mer än måttligt naiv.