Citat:
Ursprungligen postat av
Strix m/94
Du envisas med att anföra Gud i aolika sammanhang, men jag tror nog att diskussionen kan föras helt areligiöst om man bara vill. Hade jag blandat in Gud, så hade jag kanske inte varit så balanserad i mina ställningstaganden. Det går bra ändå.
nej jag är ateist, jag anser inte att där finns någon GUD, eller att hans anhängare ska ha någon rätt bestämma vad kvinnor ska göra med sina kroppar.
Din hållning av "heligt" liv efter koncetptionsögonblicket hör hemma i denna religiösa värld.
och är du som får reda ut detta i din skalle, inte mitt problem.
Sakernas tillstånd jag beskrev, och som du inte klarar svara på gäller.
Abotförbud leder inte till vad du försöker inbilla dig att det skulle göra. Finns inget nation som uppvisar detta "lyckade" resultat av sexuell återhållsamhet du flummar kring.
Citat:
Choklad, minsann?
Du missade bekvämt att jag skrev att intresset att skydda sig skulle öka också.
Inte tillräckligt.
Gott om fängslade och dödsdömda i vissa fall människor pga sex före äktenskap eller otrohet.
om nu inte hotet om att själv råka ut fö fängelse eller dödsstaff verka hjälpa, varför tror du hotet om att någon annan (sin partner) ska tvångsföda ditt barn skulle ge detta resultat?
Citat:
Nu blandar Du in hela världen igen, medan jag framhärdar att hålla detta inom Sveriges gränser.
Anoträtt/ aborförbud och dess konsekvenser gäller hela välden.
Citat:
Du menar att vi enbart skall vara med och betala? Jo, det känns väl igen från århundraden av kvinnlig argumentation - mannen som tillhandahållare av allsköns nyttigheter.
varför ska ni INTE vara med och betala? beror graviditete exakt 50% på män? eller gör det inte?
Vidare så kan ju staten bara välja...antingen endast 10 000 kr engång, eller de miljoner i kostnader det kostar med alla de problem som ofrånkomligt kommer uppkomma pga abortförbud.
Citat:
Nej, det är inte utmärkt.
Det är fan så mycket bättre än dina alternativ.
Citat:
När anförde jag uttrycket "mord"?
Jämnt och ständigt.
Citat:
Ja, Ni är konsekventa. Får Ni hållas så dör vi alla ut.
Få se nu
Svensk befolkning 1970- 8,0 miljoner.
Svensk befolkning 2016 - 9,9 miljoner.
Sen kan du kolla invandring. I Sverige bor idag ungefär 1,9 miljoner som är födda utomlands. ( SCB)
Alltså kan du konstatera att antalet svenska som är födda i Sverige står rätt konstant runt 8 miljoner.
varken Sverige som nation kommer "dö ut" för vi ökar i befolkning
eller den begreppet "etnisk svensk" i meningen född och uppväxt i Sverige av svenska föräldrar kommer dö ut på ett bra tag.