2018-06-27, 12:04
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Nej, kan man inte läsa av det, skall man lära sig det, och det gör man inte genom att fråga. Man går vidare tills signalerna från tjejen blir tydligare.
Och om man aldrig får några signaler på samtycke då?
Citera
2018-06-27, 12:51
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
När lögnen inte fungerar, ljug mer. Beprövad microtaktik
https://www.flashback.org/sp64464437

Vad är det du vill ha belägg för?
Att män inte är de svin du säger att de är?
Att dina sexistiska psykoser inte är på riktigt?

Grattis till ännu en söndertramsad tråd micro... starkt jobbat.

Du är varför samtyckeslagen är rent ut sagt farlig.
Var i det inlägget påstår jag att den som inte misshandlat älskar våldtäktsmän.

Skärp dig för fan.

Här är påståendet du belastar mig med. En kreation helt av din egen fantasi .. som vanligt.
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Det var DU som hävdade att man älskar våldtäktsmän om man inte spöat våldtäktsmän.
Är du trasig?

Att stå för sin idioti är bättre än att ljuga om den.
(FB) Samtyckeslagen - våldtagna män
Citera
2018-06-27, 13:28
Medlem
Trasigatrosors avatar
Lagen är inte bara till för kvinnor utan även för män kanske inte lyssnat väl; men istället för att dömas för våldtäkt blir han dömd för ”brott mot samtycke”

Mkt lägre straff och ingen stigmatisering. Således mindre skadestånd.

Mkt färre väldtäktsmän o mer samtyckes brottslingar.

Vet att många män ser denna lag som ngt farligt men egentligen;

Blir du hellre dömd våldtäksman eller samtyckesbrottsling?

Är rätt säker på att inget kommer ändras förutom rubriceringen
Citera
2018-06-27, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
För att man inte ska kunna frias i rätten genom att påstå "jag visste inte att hon sov" när det är solklart att våldtäkt begåtts.
Därför.

Det är omöjligt att våldta någon som sover. Du är verkligen korkad.
Citera
2018-06-27, 13:36
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Javisst! på samma sätt kan man ju använda lagarna mot stöld, eller trafiklagarna, laga mot misshandel för att klämma åt sin partner i vårdnadstvist mål...Låt oss ta bort alla dessa lagar. Folk kan få stjäla, bedra, slå knölpåkar i skallen på varandra i evighet...huvudsaken ingen kan använda sig av dessa i vårdnadstvister.

De andra exempel Du tar upp på lagar är sådana att de i allmänhet lättare låter sig bevisas. Sexualbrott är notoriskt svåra att hantera bevismässigt, vilket är dåligt för båda parter. Det bör man inte ta lättvindigt på. Tycker man inte att vårdnadsproblem är så viktiga, så kan man i alla fall beakta andra rättsproblem som kan ställa till det betydligt.

Sedan tror jag att många överdriver vad lagar kan åstadkomma i ett samhälle. I mycket handlar det om inställning och beteendemönster - man kan kalla det moral också. Sådant är svårt att lagstifta fram.
Citera
2018-06-27, 13:43
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Det är omöjligt att våldta någon som sover. Du är verkligen korkad.

Du fastnade för ordet korkad märker jag 😁
Sluta nu va så lättkränkt.

På vilket sätt är det omöjligt att våldta nån som sover? Eller du menar kanske att det är omöjligt att sova när man blir våldtagen?
Nu var detta ett exempel av hur dumma anledningar som getts till att inte döma i rätten. Kan även vara " jag märkte inte att hon inte ville" " jag märkte inte att hon var medvetslös, drogad etc"

Du fattar poängen får jag hoppas. Om inte, sök hjälp.
Citera
2018-06-27, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
De andra exempel Du tar upp på lagar är sådana att de i allmänhet lättare låter sig bevisas. Sexualbrott är notoriskt svåra att hantera bevismässigt, vilket är dåligt för båda parter. Det bör man inte ta lättvindigt på. Tycker man inte att vårdnadsproblem är så viktiga, så kan man i alla fall beakta andra rättsproblem som kan ställa till det betydligt.

Sedan tror jag att många överdriver vad lagar kan åstadkomma i ett samhälle. I mycket handlar det om inställning och beteendemönster - man kan kalla det moral också. Sådant är svårt att lagstifta fram.
Visst! och därför kan vi ju strunta i att folk våldtar andra....låt dem hållas!
Allt som är svårt eller jobbigt, och som inte dabba en själv, kan vi ju bara skita i....utmärkt lösning!
Citera
2018-06-27, 13:59
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Visst! och därför kan vi ju strunta i att folk våldtar andra....låt dem hållas!
Allt som är svårt eller jobbigt, och som inte dabba en själv, kan vi ju bara skita i....utmärkt lösning!

Har någon hävdat detta? Vi har självklart redan lagstiftning som förbjuder våldtäkt. Sansa Dig nu!
Citera
2018-06-27, 14:03
Medlem
mumuhammeds avatar
Citat:
Herregud, åtterligare en tråd där någon gravt missförstått samtyckelagen ner till nivån..

ahh! jag måste fråga!!!/ skriva kontrakt bla bla innan jag gör nått...ahhh...

Samtyckelagen innebär att det numera bli olagligt att ha sex med någon utan att först säkerställa samtycke.

Finns fler sätt än att fråga verbalt att "säkerställa" detta.
Samtycke vid sex, uttryckts enklast via fysisk aktivitet. Svarar din partner på dina fysiska närmanden via samma typ av närmanden på dig eller fysiska svar på dina så har du samtycke. Svarar din partner inte alls...så ha du inget samtycke och bör då kanske fråga.

Svårt?
Nej inte speciellt.

Problemet med denna lag är att man kan komma att ändra sig i efterhand; en tjej som legat med 'fel' snubbe och har tillräckligt många fel i huvudet att tvista om erfarenheten till att det var en våldtäkt och inte samtyckes-samlag. Finns flertal fall från USA där män dömts för våldtäkt, inte för att de gjort det utan för att tjejen hävdat det (även om det saknats bevis). Jag känner en tjej som 'blivit våldtagen' 5 gånger; jag säger 'blivit', för när hon berättade detta för mig så uttrycktes det utan någon ångest. Ett blankt 'jag har blivit våldtagen'. Jag vet att denna brud är borderline också, så det förvånar mig inte att hon kan hävda våldtäkt utan remorse. En god vän till mig var ihop med henne och enligt henne har han gjort allt möjligt mot henne som jag vet att han aldrig skulle göra.

Ett sätt att göra denna lag bättre (imo) är att straffa de tjejer som hävdar våldtäkt (utan att det är det) med det straff som påstådd våldtäktsman skulle fått. Ett problem med detta är dock om tjejen faktiskt blivit våldtagen och domen beslutar att hon inte blivit det, så att hon får ett straff istället för våldtäktsmannen. Känns dock som mitt förslag är bättre då fittor är pedestalized i dagens Sverige
Citera
2018-06-27, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Har någon hävdat detta? Vi har självklart redan lagstiftning som förbjuder våldtäkt. Sansa Dig nu!
Snälla uven...

På vilket sätt menar du att en samtyckelag plötsligt skulle förvandla alla till lögnare vid div. vårdnadstvister men inte förra våldtäktslagen?
jag menar...

Vill man svärta ner en fd partner för att sno åt sig ungarna själv, så finns där massa saker man kan ta till. och väljer man våldtäkt så går det alltså exakt lika "lätt" att hävda våldtäkt via gamla lagen som via nya.

De som ska sansa sig i alla sin dumhet är alla de som är hysterisk över att samhället numera kräver samtycke.
Citera
2018-06-27, 14:18
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Snälla uven...

På vilket sätt menar du att en samtyckelag plötsligt skulle förvandla alla till lögnare vid div. vårdnadstvister men inte förra våldtäktslagen?
jag menar...

Vill man svärta ner en fd partner för att sno åt sig ungarna själv, så finns där massa saker man kan ta till. och väljer man våldtäkt så går det alltså exakt lika "lätt" att hävda våldtäkt via gamla lagen som via nya.

De som ska sansa sig i alla sin dumhet är alla de som är hysterisk över att samhället numera kräver samtycke.

"De som ska sansa sig i alla sin dumhet är alla de som är hysterisk över att samhället numera kräver samtycke."

Kunde inte uttryckt det bättre själv!

Kan inte förstå hur någon överhuvudtaget kan ha problem med lagen, eller bli upprörd över den.
Citera
2018-06-27, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mumuhammed
Problemet med denna lag är att man kan komma att ändra sig i efterhand; en tjej som legat med 'fel' snubbe och har tillräckligt många fel i huvudet att tvista om erfarenheten till att det var en våldtäkt och inte samtyckes-samlag. Finns flertal fall från USA där män dömts för våldtäkt, inte för att de gjort det utan för att tjejen hävdat det (även om det saknats bevis). Jag känner en tjej som 'blivit våldtagen' 5 gånger; jag säger 'blivit', för när hon berättade detta för mig så uttrycktes det utan någon ångest. Ett blankt 'jag har blivit våldtagen'. Jag vet att denna brud är borderline också, så det förvånar mig inte att hon kan hävda våldtäkt utan remorse. En god vän till mig var ihop med henne och enligt henne har han gjort allt möjligt mot henne som jag vet att han aldrig skulle göra.

Ett sätt att göra denna lag bättre (imo) är att straffa de tjejer som hävdar våldtäkt (utan att det är det) med det straff som påstådd våldtäktsman skulle fått. Ett problem med detta är dock om tjejen faktiskt blivit våldtagen och domen beslutar att hon inte blivit det, så att hon får ett straff istället för våldtäktsmannen. Känns dock som mitt förslag är bättre då fittor är pedestalized i dagens Sverige

och det kunde man inte förr menar du?
har inte varit 20000 trådar på detta forum i ämnet....kvinna ljög om våldtäkt!

Det finns en lag redan " falsk tillvitelse" med den straffsats den nu har.
Det är förmodligen lika svår uppgift bevisa detta som att bevisa vissa våldtäkter där bara ord står mot ord.

och jag kan lova dig att antalet faktiskt våldtäkter som inte bli dömda är fan så många fler än falska tillvitelser. Så snarare kukar som är "pedestalized" i dagens samhälle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in