2018-06-26, 15:34
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lovematrix
Är James Woods Q ?

https://twitter.com/RealJamesWoods/status/1011314191053910016

Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Du menar samma person som aktivt har spridit att Soros skulle ha varit en aktiv medhjälpare till nazisterna under andra världskriget till en sådan nivå att han skulle ha varit en av de aktiva spelarna rörande förintelsen?

För att inte tala om hans förkärlek till tjejer som är under 18 år, anser att Ted "the profet" Cruz är den bästa politikern i USA, han har anklagat både soros och obama för att vara de som är direkt ansvariga för vapenvåldet i USA, osv.

Så om Woods är Q så är Q inget annat än en konspirationsdåre.

Haha, ja jävlar vad jobbigt det skulle vara för Woods om det är han som är Q - då kan han ju börja pedofilutrensningen med att sätta sig själv på Guantanamo
Later Monday, Tamblyn, 34, entered the conversation by accusing Woods of hitting on her when she was just a teenager. "James Woods tried to pick me and my friend up at a restaurant once," the actress wrote on Twitter. "He wanted to take us to Vegas. 'I'm 16' I said. 'Even better' he said."
(Tamblyn är skådespelerskan Amber Tamblyn https://sv.wikipedia.org/wiki/Amber_Tamblyn)

Och nej, jag tror inte heller det är James som är Q, men det vore ju onekligen en oväntad twist...
Citera
2018-06-26, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Om nu denna polarisering ska tillskrivas Trump. Den har ju funnits där hela tiden, men tidigare har ingen vågat säga något. Som i Sverige nu; 45% uppger att de inte vågar uttrycka sina åsikter offentligt. Jämför med Ryssland där motsvarande siffra är 25%. Och detta i ett land där "dom" hävdar att yttrandefriheten är starkt begränsad. Jo, jag tackar jag.

Har du nån källa till detta, låter vansinnigt men inte omöjligt?
Citera
2018-06-26, 17:43
Medlem
Fittahoras avatar
Kan tipsa om en ny välproducerad och kortfattad video som laddades upp idag på Youtube. Den tar upp mycket av det jag har beskrivit här i tråden gällande revolutionen som pågår i USA med Donald Trump som företrädare och vilken roll Q har, inklusive min teori om att NSA är involverad.

Q - The Plan To Save The World
https://www.youtube.com/watch?v=6cYZ8dUgPuU
Citera
2018-06-26, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Jag ser att Ondahamstern och Africanized har lite olika bild av James Woods

EDIT: den med Soros som SS soldat var kanske inte så smart...

Var det inte någe med Roseanne Barr oxo el vad hon heter som skrev någe om Coros o sen fick ångra sig ?
Citera
2018-06-26, 18:45
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lovematrix
Var det inte någe med Roseanne Barr oxo el vad hon heter som skrev någe om Coros o sen fick ångra sig ?

Det hon ångrar mest var nog det hon skrev om Valerie Jarret (Obamas rådgivare):
"muslim brotherhood & planet of the apes had a baby=vj"

Det kostade henne jobbet och hennes tv-serie.

Lite kul är att hon senare, efter att ha försvarat sitt agerande, insåg att hon trampat i skiten och då skyllde tweeten på ett läkemedel - Ambien, varvid tillverkaren, Sanofi, tweetade "While all pharmaceutical treatments have side effects, racism is not a known side effect of any Sanofi medication."

Men du har rätt i att hon ungefär samtidigt även tweetade om Soros (till Chelsea Clinton dessutom): George Soros is a Nazi who turned in his fellow Jews to be murdered in German concentration camps and stole their wealth,
Det var ju kanske inte heller så toppensmart - men det var inte det hon förlorade jobbet för.

Hon har ju gjort en del andra tveksamheter även tidigare - som när hon poserade i en tidning som Hitler: https://us-east-1.tchyn.io/snopes-production/uploads/2018/03/roseanne-hitler.jpg
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-06-26 kl. 18:56.
Citera
2018-06-26, 21:53
Medlem
danjäls avatar
Citat:

Ändrar väl inte direkt min ståndpunkt att det spelar väldigt mycket roll när man mäter.

Länken nedan, mätte man Bush sent 2001 så var han USA populäraste president ever med 90% approval rating och hösten 2009 låg han på 25%.
https://news.gallup.com/poll/116500/presidential-approval-ratings-george-bush.aspx

När Bush nåde de siffrorna 2001, var det något speciellt som precis inträffat då tro du? Något som fick siffrorna "upp genom taket" så att säga? Något som inte hade med vem som var president?

Tänk efter nu. För sedan, det detta "något" lagt sig lite sjönk siffrorna tillbaka igen då det återigen baserades på Bush som person.

538 använder sig av statistiskt viktade mått från mängder av undersökningar. Det går att utläsa på sidan hur detta går till. Det är det säkraste sättet vi har i dag för att tolka opinioner. Nate Silver har i fler amerikanska val i rad visat hur väl detta fungerat.
Citera
2018-06-26, 23:43
Medlem
MrWalross avatar
Ni bör alla ha klart för er en sak , Q anon är en stor jävla PSYOP. Fatta och inse det , lägg din dyrbara tid på viktigare "konspirationer" .
Senaste Iran inlägget bekräftar det också samt all jävla pro trump snack och hur det sker en "deepstate" rensning , allt skitsnack för att manipulera trump röstarna som skrek sig vilda av förtjustning.

Mvh
Citera
2018-06-27, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danjäl
När Bush nåde de siffrorna 2001, var det något speciellt som precis inträffat då tro du? Något som fick siffrorna "upp genom taket" så att säga? Något som inte hade med vem som var president?

Tänk efter nu. För sedan, det detta "något" lagt sig lite sjönk siffrorna tillbaka igen då det återigen baserades på Bush som person.

538 använder sig av statistiskt viktade mått från mängder av undersökningar. Det går att utläsa på sidan hur detta går till. Det är det säkraste sättet vi har i dag för att tolka opinioner. Nate Silver har i fler amerikanska val i rad visat hur väl detta fungerat.

Ja och var det inte precis det jag menade, utomstående faktorer påverkar populariteten så mäter man vid samma tidpunkt i olika presidenters presidency blir det inte helt rättvisande. Mest rättvisande är högsta och lägsta approval rating under en presidency

Har jag inte redan förtydligat 538 i ett senare inlägg, skrev väl att dom var no1 i världen eller nåt?
Citera
2018-06-27, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrWalros
Ni bör alla ha klart för er en sak , Q anon är en stor jävla PSYOP. Fatta och inse det , lägg din dyrbara tid på viktigare "konspirationer" .
Senaste Iran inlägget bekräftar det också samt all jävla pro trump snack och hur det sker en "deepstate" rensning , allt skitsnack för att manipulera trump röstarna som skrek sig vilda av förtjustning.

Mvh

Det är väl precis detta som gör det så intressant,

Antingen en genuin upprensning eller en fete-psyops av deep state.

Något som slår mig mellan varven är att vad trump GÖR inte alltid stämmer överrens med Qanon världsbild. Tex. trade war med Kina och hela världen, Q har väl inte nämnt det och det är en riktig biggie.
Citera
2018-06-27, 09:24
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:

Något som slår mig mellan varven är att vad trump GÖR inte alltid stämmer överrens med Qanon världsbild. Tex. trade war med Kina och hela världen, Q har väl inte nämnt det och det är en riktig biggie.

För att inte tala om hela grejen med Nordkorea, Pentagon har ju nyligen bekräftat att det hela var mer av en photoop än av någon form av politisk vinst/vikt, delvis för att Nordkorea inte behöver göra något men även för att USA inte gör något åt det hela osv
Citera
2018-06-27, 09:56
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Jag antar att du (och alla andra) har läst artikeln som dragit igång den senaste debatten om att Q är en (israelisk / neocon) psyop?

Några korta utdrag ur artikeln:
The reality constructed by QAnon has ultimately unfolded much like a fictitious spy novel, one that details a “secret” counter-coup by the Trump administration against the so-called “Deep State” that Trump – in reality — has dutifully served ever since winning the 2016 election. Despite QAnon’s having been proven wrong repeatedly, its following remains large and the phenomenon itself remains influential.

Regime change in Iran is diametrically opposed to the “Make America Great Again” mantra that espoused ending foreign entanglements abroad in order to improve the country’s domestic situation.

Thanks to QAnon, Trump will continue to remain blameless in the minds and hearts of many of his supporters, as those who blindly follow the “Gospel of Q” will continue to “trust the plan” no matter what Trump does, even if it results in a devastating war with Iran that kills millions of innocent people
https://www.mintpressnews.com/pro-trump-conspiracy-monger-qanon-calls-for-regime-change-in-iran/244686/

Även om artikeln är intressant och läsvärd så bör man förstås ha i åtanke att källan är sedan tidigare välkänd för antisemitism.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-06-27 kl. 10:22.
Citera
2018-06-27, 10:39
Medlem
Arbetarbroders avatar
Har skrivit det förut men: Detta är en psy-op av de Usual Suspects
Så obvious att de inte går att blunda för någon längre.

@wikileaks
"Qanon" pushes for regime change in #Iran, mirroring long held CIA, Mossad and neocon goals.
https://twitter.com/wikileaks/status/1011273751143550979
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in