2018-06-26, 09:07
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Ja, så då får jag inte skriva om det alternativt bör jag titta igenom alla dina tidigare kommentarer innan jag skriver något för att vara säker på att du inte redan nämnt det, eller feltolkade jag din kommentar

Skriv vad du vill, men när du gnällde på att jag inte svarade så jag förklarade bara att det berodde på att jag svarade dig på samma fråga igår eftermiddag.. (FB) Anonym användare "Q" /pol/ hintar om massiv Deep State-upprensning i USA #TheStorm

Om du inte orkar läsa svaren du får, eller minns de svar du fick igår eftermiddag så tycker jag i alla fall inte att det är mitt fel..
Citera
2018-06-26, 09:32
Medlem
Snart är det dags för Peter Strzok och Lisa Page att vittna inför kongressen/senaten. Trump har lagt ut en tweet om det:

Citat:
The hearing of Peter Strzok and the other hating frauds at the FBI & DOJ should be shown to the public on live television, not a closed door hearing that nobody will see. We should expose these people for what they are - there should be total transparency!

Även Q har skrivit om Strzok och andra inom FBI och vad som händer där, Stora förändringar på gång:

Citat:
Apr 27 2018
Focus only on the FBI [for now].
Jim Rybicki, chief of staff and senior counselor - FIRED.
James Baker, general counsel - FIRED.
Andrew McCabe, deputy director - FIRED.
James Comey, director - FIRED.
Bill Priestap, Head of Counterintelligence and Strzok’s boss - Cooperating witness [power removed].
Peter Strzok, Deputy Assistant Director of the Counterintelligence - cooperating witness [power removed].
Lisa Page, attorney with the FBI's Office of the General Counsel - cooperating witness [power removed].
Conspiracy?
Think about the above.
Only the above.
Get the picture?
Q
Senast redigerad av Q-follower 2018-06-26 kl. 09:43.
Citera
2018-06-26, 09:56
Medlem
Citat:
Som i Sverige nu; 45% uppger att de inte vågar uttrycka sina åsikter offentligt. Jämför med Ryssland där motsvarande siffra är 25%. Och detta i ett land där "dom" hävdar att yttrandefriheten är starkt begränsad. Jo, jag tackar jag.

Citat:
Ursprungligen postat av K1ngen
Har du nån källa till detta, låter vansinnigt men inte omöjligt?

http://www.allianceofdemocracies.org/wp-content/uploads/2018/06/Democracy-Perception-Index-2018-1.pdf

Diskuteras i tråden

(FB) 70% av svenskarna tror inte att regeringen arbetar för folkets bästa. (Undersökning)
Senast redigerad av censuria 2018-06-26 kl. 10:30.
Citera
2018-06-26, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Skriv vad du vill, men när du gnällde på att jag inte svarade så jag förklarade bara att det berodde på att jag svarade dig på samma fråga igår eftermiddag.. (FB) Anonym användare "Q" /pol/ hintar om massiv Deep State-upprensning i USA #TheStorm

Om du inte orkar läsa svaren du får, eller minns de svar du fick igår eftermiddag så tycker jag i alla fall inte att det är mitt fel..

Du skriver väldigt många kommentarer, jag har inte lyckats hitta den om SD-phenomenon, gick tillbaka ett par dagar.

Du postade en poll från en Nate Silver, blog länkar nedan är lite inkonklusive, men du anser att denna blogg stärker ditt påstående -
Citat:
Ingen amerikansk president någonsin har haft så hög "disapproval rating" i detta skede som Trump har - och endast Jimmy Carter har haft (hårfint) lägre approval rating, så att påstå att Trump är populär är väl en sanning med modifikation. Visst, han är extremt populär bland sina anhängare - men sällan har väl någon lyckats polarisera det amerikanska folket på samma sätt som Trump..

den här anser att han förlorat sin kredibilitet
https://www.quora.com/Has-Nate-Silver-lost-his-credibility-over-arguably-biased-reporting-on-his-FiveThirtyEight-blog-Why- or-why-not

Den här är från valet då han var Trump negativ
http://rhinopress.org/2016/05/31/is-fivethirtyeight-biased/

Den här tycker att han är mer åt D än R, alltså inte oberoende
https://mediabiasfactcheck.com/fivethirtyeight/

Jag har nu i ett par inlägg länkat till många polls, typ Wikipedia, och annat för att visa att Trump är ganska populär, främst bland sina väljare men också ökad popularitet i andra grupper, jag tog svarta som ett exempel. Jag tycker fortfarande att mest rättvist är högsta och lägsta approval rating under en presidency, dock har vi ju bara fram tills nu för Trump. Jag tog GW Bush som ett extremt exempel på hög och låg approval rating under sin presidency, man får en enorm skillnad i hans populäritet beorende på när man väljer att mäta.

Du har som svar på ett antal inlägg skrivit bla. följande,

Citat:
Nej, jag hänvisade till mätningar av både approval och disapproval.
Om du helt enkelt läser inlägget och det jag länkade till så skulle vi slippa dessa ändlösa utsvävningar..

Citat:

Det som vi faktiskt inte har diskuterat är ju den information jag postat.
Du har postat en poll från en blogg som av vissa anses inte vara oberoende.
Det du kallar ändlösa utsvävningar är ju quoter från wikipedia, yougov och så vidare.

Blir inte mycket till diskussion här, vi får väl vänta på midterms innan vi har bevis för trumps popularitet, där är pollsen också ganska inkonklusive enligt mitt tidigare inlägg idag.

Och följer det samma system som i presidentvalet så underraporteras kanske R igen?
Citera
2018-06-26, 10:43
Medlem
[quote=K1ngen|64452607]
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Om nu denna polarisering ska tillskrivas Trump. Den har ju funnits där hela tiden, men tidigare har ingen vågat säga något. Som i Sverige nu; 45% uppger att de inte vågar uttrycka sina åsikter offentligt. Jämför med Ryssland där motsvarande siffra är 25%. Och detta i ett land där "dom" hävdar att yttrandefriheten är starkt begränsad. Jo, jag tackar jag.[/QUOTE

Har du nån källa till detta, låter vansinnigt men inte omöjligt?

Räcker det inte med att gå tillbaka till 2014 i Sverige och SD.

Folk blev av med sina jobb för att dom öppet stödde SD, dagstidningar hängde ut dom med namn och bild och researchgruppen postade hackade kommentarer från alternativa siter och arbetsgivare ringdes upp av aktivister. Ett exempel av många är väl Julia Cesar.

Det är ju först nu senaste 1-2 åren som diskussionen om migration, invandring, SD diskuteras öppet mest för att liberala/moderata debattörer och oponionsbildare ges mer plats idebatten. Alice Teodorescu och Tinon Sanandaji och Ruist är väl bra exempel.
Citera
2018-06-26, 11:13
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Du skriver väldigt många kommentarer, jag har inte lyckats hitta den om SD-phenomenon, gick tillbaka ett par dagar.
Jag länkade till kommentaren angående att det kan finnas andra undersökningar som ger marginellt andra resultat, men jag får väl klippa ut citatet åt dig om det var så svårt att hitta: Sen går det säkert att hitta någon annan undersökning som visar marginellt andra resultat - men det förtar ju inte hur usla siffror Trump de facto har..

Citat:
Du postade en poll från en Nate Silver, blog länkar nedan är lite inkonklusive, men du anser att denna blogg stärker ditt påstående -
Fivethirtyeight är ingen blogg, det är en webbsida för statistisk analys - och länken jag gav gick inte till någon blogg av Nate Silver (han var inte ens född under hälften av presidenternas ämbetsperiod) utan till en sida med statistik hopsamlad från t.ex. Gallup, YouGov och Rasmussen.

Citat:
den här anser att han förlorat sin kredibilitet
https://www.quora.com/Has-Nate-Silver-lost-his-credibility-over-arguably-biased-reporting-on-his-FiveThirtyEight-blog-Why- or-why-not
Nu läste du nog slarvigt.
Dels har jag inte länkat till någon analys, dels går din länk till en fråga som av samtliga svarande får svaret "Nej, Nate Silver har INTE förlorat sin kredibilitet, Han är INTE biased..".
Svar 1:
...To my knowledge, FiveThirtyEight doesn’t endorse candidates. It reports, forecasts, and analyzes. That’s about it.
...Conclusion: FiveThirtyEight is not biased, the reality is just hard to swallow.
Svar 2:
...It's not inherently biased to come to a conclusion that favors one candidate over another. It's not biased to make a prediction that people don't care for.
Silver would be biased if he made a prediction with no data to back up his conclusion. So far he hasn't done that.
Det finns 3 svar till som säger samma sak..

Citat:
Den här är från valet då han var Trump negativ
http://rhinopress.org/2016/05/31/is-fivethirtyeight-biased/
Länken vill inte öppnas - men om du hade läst svaren i din första länk så står det bland annat:
I think Silver has developed a reputation as an intelligent data analyst who has managed to come to correct conclusions. The fact is nobody has been correct 100% of the time in the prediction game. Silver was completely wrong when it comes to Trump winning the nomination. Silver owned being incorrect and he did, in my opinion, a good job of autopsying his work to see what he missed.

It's not inherently biased to come to a conclusion that favors one candidate over another. It's not biased to make a prediction that people don't care for.
Citat:
Den här tycker att han är mer åt D än R, alltså inte oberoende
https://mediabiasfactcheck.com/fivethirtyeight/
Det är han säkert - det är dock irrelevant för det jag länkade till - dvs ren statistisk data..

Citat:
Jag har nu i ett par inlägg länkat till många polls, typ Wikipedia, och annat för att visa att Trump är ganska populär, främst bland sina väljare men också ökad popularitet i andra grupper, jag tog svarta som ett exempel. Jag tycker fortfarande att mest rättvist är högsta och lägsta approval rating under en presidency, dock har vi ju bara fram tills nu för Trump. Jag tog GW Bush som ett extremt exempel på hög och låg approval rating under sin presidency, man får en enorm skillnad i hans populäritet beorende på när man väljer att mäta.
Jag håller helt med, och skrev det redan i mitt första svar till dig - Trump är väldigt populär bland de som gillar honom. Men som jag skrivit tidigare så har Trump under hela ämbetsperioden haft lägre popularitet och högre impopularitet än någon president tidigare (i alla fall sedan 1945)...

https://projects.fivethirtyeight.com/trump-approval-ratings/

Citat:
Du har som svar på ett antal inlägg skrivit bla. följande,
Det som vi faktiskt inte har diskuterat är ju den information jag postat.
Du har postat en poll från en blogg som av vissa anses inte vara oberoende.
Det du kallar ändlösa utsvävningar är ju quoter från wikipedia, yougov och så vidare.

Blir inte mycket till diskussion här, vi får väl vänta på midterms innan vi har bevis för trumps popularitet, där är pollsen också ganska inkonklusive enligt mitt tidigare inlägg idag.

Och följer det samma system som i presidentvalet så underraporteras kanske R igen?
Som jag skrev ovan inkluderar 538's data också YouGov..
Givetvis kan Trump's siffror stiga, de är ju på väg åt det hållet. Men vad som kan hända framöver, eller hur SD rapporteras i svensk media, är ju knappast vad vi diskuterade. Vill du byta till de diskussionerna kanske vi borde hitta en lämpligare tråd.
Citera
2018-06-26, 12:27
Medlem
Är James Woods Q ?

https://twitter.com/RealJamesWoods/status/1011314191053910016
Citera
2018-06-26, 13:46
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lovematrix
Är James Woods Q ?

Du menar samma person som aktivt har spridit att Soros skulle ha varit en aktiv medhjälpare till nazisterna under andra världskriget till en sådan nivå att han skulle ha varit en av de aktiva spelarna rörande förintelsen?

För att inte tala om hans förkärlek till tjejer som är under 18 år, anser att Ted "the profet" Cruz är den bästa politikern i USA, han har anklagat både soros och obama för att vara de som är direkt ansvariga för vapenvåldet i USA, osv.

Så om Woods är Q så är Q inget annat än en konspirationsdåre.
Citera
2018-06-26, 13:47
Medlem
Citat:
Är James Woods Q ?

Jag tvivlar på det, däremot smart så in i helskotta och väldigt träffsäkra tweets, han är pro-trump
Citera
2018-06-26, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag länkade till kommentaren angående att det kan finnas andra undersökningar som ger marginellt andra resultat, men jag får väl klippa ut citatet åt dig om det var så svårt att hitta: Sen går det säkert att hitta någon annan undersökning som visar marginellt andra resultat - men det förtar ju inte hur usla siffror Trump de facto har..

Fivethirtyeight är ingen blogg, det är en webbsida för statistisk analys - och länken jag gav gick inte till någon blogg av Nate Silver (han var inte ens född under hälften av presidenternas ämbetsperiod) utan till en sida med statistik hopsamlad från t.ex. Gallup, YouGov och Rasmussen.

Det är han säkert - det är dock irrelevant för det jag länkade till - dvs ren statistisk data..

Jag håller helt med, och skrev det redan i mitt första svar till dig - Trump är väldigt populär bland de som gillar honom. Men som jag skrivit tidigare så har Trump under hela ämbetsperioden haft lägre popularitet och högre impopularitet än någon president tidigare (i alla fall sedan 1945)...

Som jag skrev ovan inkluderar 538's data också YouGov..
Givetvis kan Trump's siffror stiga, de är ju på väg åt det hållet. Men vad som kan hända framöver, eller hur SD rapporteras i svensk media, är ju knappast vad vi diskuterade. Vill du byta till de diskussionerna kanske vi borde hitta en lämpligare tråd.

Men du skrev detta, fick mig att tro att du diskuterat SD,
Citat:
EDIT: Angående ditt skriveri om SD/andra mätningar/mätinstitut så har jag redan skrivit om det också om du tittar efter..

Nu var ju ditt citat följande,
Citat:
Sen går det säkert att hitta någon annan undersökning som visar marginellt andra resultat - men det förtar ju inte hur usla siffror Trump de facto har..

Inte helt lätt att lista ut.

Ja var lite snabb med 538, såg nu att det är Nielsen som väl är störst i världen eller nåt...

Ändrar väl inte direkt min ståndpunkt att det spelar väldigt mycket roll när man mäter.

Länken nedan, mätte man Bush sent 2001 så var han USA populäraste president ever med 90% approval rating och hösten 2009 låg han på 25%.
https://news.gallup.com/poll/116500/presidential-approval-ratings-george-bush.aspx

Jag tar din egen länk, 538, och ändrar timelinen. För mig ser det ut som Trumps kurva pekar uppåt medans GW Bush och Obama pekade neråt över tid. Han har ju ganska snart passerat Bill Clinton och Obama tex. om det här håller i sig

Men du tycker,
Citat:
Ingen amerikansk president någonsin har haft så hög "disapproval rating" i detta skede som Trump har - och endast Jimmy Carter har haft (hårfint) lägre approval rating, så att påstå att Trump är populär är väl en sanning med modifikation. Visst, han är extremt populär bland sina anhängare - men sällan har väl någon lyckats polarisera det amerikanska folket på samma sätt som Trump..

Det är därför jag tycker du glider lite i ditt resonemang, jag ser en Trump som blir mer och mer populär, att han hade låg approval rating när han tillträdde har ju sin enkla förklaring i den enorma stormen av negativ publicitet under valspurten. Det var ju russian collusion och en lång rad kvinnor som hängde ut honom för trakasserier. Oklart om han fällts för något av det (tror inte det) men media rapporterade ju flitigt och det ger väl negativ polling gissar jag?

Nu skall väl tilläggas att jag tillhör dom som tror att HRC förlorade valet pga. Comey gick ut med email skandalen en vecka eller två innan valet. Hon fick verkligen negativ publicitet som kostade henne segern.

(jag klippte ut bitarna om 538 i ditt inlägg)
Citera
2018-06-26, 14:09
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Är James Woods Q ?

Men shit, Woods är Trumper ut i fingerspetsarna och har tweetat om Q tidigare, texten i tweetet ovan kommer från en anon på 8ch.

Troligare att Stefan Löfven är Q.
Citera
2018-06-26, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Du menar samma person som aktivt har spridit att Soros skulle ha varit en aktiv medhjälpare till nazisterna under andra världskriget till en sådan nivå att han skulle ha varit en av de aktiva spelarna rörande förintelsen?

För att inte tala om hans förkärlek till tjejer som är under 18 år, anser att Ted "the profet" Cruz är den bästa politikern i USA, han har anklagat både soros och obama för att vara de som är direkt ansvariga för vapenvåldet i USA, osv.

Så om Woods är Q så är Q inget annat än en konspirationsdåre.

Citat:
Jag tvivlar på det, däremot smart så in i helskotta och väldigt träffsäkra tweets, han är pro-trump

Jag ser att Ondahamstern och Africanized har lite olika bild av James Woods

EDIT: den med Soros som SS soldat var kanske inte så smart...
Senast redigerad av Africanized 2018-06-26 kl. 14:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in