2018-05-25, 10:41
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det är helt irrelevant, det jag anmärkte på var att DU ändrade din tolkning av Q - oavsett vad Trump velar om...

Nej, jag har inte ändrat mig så där har du fel, och OM jag skulle gjort det så bevisar det ändå ingenting.
Citera
2018-05-25, 12:28
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Hur definierar du din "storm" som du slänger runt med, vilka kriterier ska uppfyllas för att du ska erkänna den, vad det nu innebär.
Bra fråga med tanke på att nästan allt som händer verkar vas in i denna konspirationsteori..
Men vi kan väl utgå från själva grundpremisserna - att Q är någon med "Q-clearance" i Trumps omedelbara närhet som i samförstånd med Trump, alternativt åt Trump, drar upp riktlinjerna för och driver igenom en utrensning av den påstådda deep states som utgörs av bland annat toppar inom demokratiska partiet, fbi och cia..
"En skandal som skulle få alla andra skandaler i världshistorien att blekna. Topskiktet av eliten är påväg ner. ..Vi snackar Nûrnberg-rättegångarna i kvadrat. Korruption som rör allt från pengatvätt, vapenhandel, trafficking, barnprostitution m.m."

Citat:
Nej men då får du väl göra en ny undersökning då eller hitta en annan källa annars är det den som gäller.

Varför det? det är inte jag som påstår att det skulle vara något märkligt på gång..
Citera
2018-05-25, 12:31
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Nej, jag har inte ändrat mig så där har du fel, och OM jag skulle gjort det så bevisar det ändå ingenting.

Påstående 1) Trump ska möta Kim 12:e Juni. Här har vi ett ypperligt tillfälle att kontrollera lite hur pass insatt Q är, det har ju skrivits i media att Trump/Kim inte ska mötas men Q har sagt att det var FAKE.

Påstående 2) Det som Q sagt var att nyheten där Nord Korea lägger fram ett krav på indragna övningar annars avstår dom från mötet var fake news.

Menar du på fullt allvar att detta är samma påstående?
Citera
2018-05-25, 13:08
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Bra fråga med tanke på att nästan allt som händer verkar vas in i denna konspirationsteori..
Men vi kan väl utgå från själva grundpremisserna - att Q är någon med "Q-clearance" i Trumps omedelbara närhet som i samförstånd med Trump, alternativt åt Trump, drar upp riktlinjerna för och driver igenom en utrensning av den påstådda deep states som utgörs av bland annat toppar inom demokratiska partiet, fbi och cia..
"En skandal som skulle få alla andra skandaler i världshistorien att blekna. Topskiktet av eliten är påväg ner. ..Vi snackar Nûrnberg-rättegångarna i kvadrat. Korruption som rör allt från pengatvätt, vapenhandel, trafficking, barnprostitution m.m."

Ja och det är det fetade i påståendet som du är oense om med mig alltså? Eller är du en foliehatt som inte tror att FBI, DOJ, Clinton mfl är under utredning? Vad Session säger det skiter du fullständigt i eller? Vad ditt citat kommer ifrån har jag ingen aning om så det kan jag inte kommentera.

Citat:
Varför det? det är inte jag som påstår att det skulle vara något märkligt på gång..

Jo, det är du för du påstår att det metoden och materialet som finns att tillgå från FJC inte är korrekt.
Citera
2018-05-25, 13:17
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ja och det är det fetade i påståendet som du är oense om med mig alltså? Eller är du en foliehatt som inte tror att FBI, DOJ, Clinton mfl är under utredning? Vad Session säger det skiter du fullständigt i eller? Vad ditt citat kommer ifrån har jag ingen aning om så det kan jag inte kommentera.
Mitt citat kommer från trådstarten, dvs inlägg #1 i denna tråd som satte premisserna för diskussionen. om du vill diskutera något helt annat så kan du ju starta en egen tråd om det.

Citat:
Jo, det är du för du påstår att det metoden och materialet som finns att tillgå från FJC inte är korrekt.
Nej det har jag aldrig påstått. Jag har ifrågasatt om det är relevant fortfarande och om det verkligen kan sägas beteckna ett "normalår" med dagens arbetsmetoder och lagstiftning..
Citera
2018-05-25, 13:18
Medlem
Citat:
Det är inget argument för att det inte hände något av största vikt.

Och inte heller det du nämnde. Varför är de händelser du nämnde av någon större vikt?

Citat:
Det vet du inte, MI5 brukar inte avslöja exakt vilka terrorhandlingar dom omintetgör.

De höjde inte ens beredskapen eller gick ut med någon som helst varning till allmänheten. Inte ens något nämndes från Q om det hela efter denna, eller är det så att Q inte har någon aning om vad som pågår i världen?

Citat:
Du får presenterar en kravspec på när, hur och vad som gör att du anser att det aldrig kommer bli något

När någon högre upp i "deep state" döms för ett brott eller erkänner korruption samt blir straffad för detta. Även att massmedia gör av sig med deras nuvarande agenda.

Att Trump (som är känd för att avskeda folk) avskedar någon är inte bevis på att något händer, utan bara på att allt är som vanligt i Trumps Vita Hus.
Citera
2018-05-25, 13:23
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Påstående 1) Trump ska möta Kim 12:e Juni. Här har vi ett ypperligt tillfälle att kontrollera lite hur pass insatt Q är, det har ju skrivits i media att Trump/Kim inte ska mötas men Q har sagt att det var FAKE.

Påstående 2) Det som Q sagt var att nyheten där Nord Korea lägger fram ett krav på indragna övningar annars avstår dom från mötet var fake news.

Menar du på fullt allvar att detta är samma påstående?

Vad är det som gör dom två påståendena så oförenliga menar du?

Dessutom är det fortfarande fullständigt irrelevant så jag förstår inte varför du fokuserar på detta. Vad menar du att det ska bevisa?
Citera
2018-05-25, 13:26
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Mitt citat kommer från trådstarten, dvs inlägg #1 i denna tråd som satte premisserna för diskussionen. om du vill diskutera något helt annat så kan du ju starta en egen tråd om det.

Blev du ledsen i ögat för att du var tvungen att redovisa din källa?

Citat:
Nej det har jag aldrig påstått. Jag har ifrågasatt om det är relevant fortfarande och om det verkligen kan sägas beteckna ett "normalår" med dagens arbetsmetoder och lagstiftning..

Och då svarar jag ja, självklart, annars hade det funnits andra uppdaterade studier eller åtminstone diskuterats någonstans. Du håller inte med alltså?
Citera
2018-05-25, 13:31
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Vad är det som gör dom två påståendena så oförenliga menar du?

Dessutom är det fortfarande fullständigt irrelevant så jag förstår inte varför du fokuserar på detta. Vad menar du att det ska bevisa?

Det oförenliga är att de påstår att Qs uttalande betyder olika saker.. Om du inte vill erkänna att du ändrade ditt uttalande kan du bara gå vidare och låtsas som om det regnar istället för att börja tjafsa om det uppenbara..
Citera
2018-05-25, 13:33
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Blev du ledsen i ögat för att du var tvungen att redovisa din källa?
Är du 5 år?

Citat:
Och då svarar jag ja, självklart, annars hade det funnits andra uppdaterade studier eller åtminstone diskuterats någonstans. Du håller inte med alltså?
Menar du att det automagiskt kommer nya studier varje gång en lag förändras, förutsättningarna blir annorlunda eller arbetsmetodik ändras?
Då borde det väl rimligen finnas även en ny studie som visar att inte 83% av årets indictments gäller wiretaps också..? Eller gäller det bara när det gynnar dina egna påståenden?
Citera
2018-05-25, 13:40
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spauu
Och inte heller det du nämnde. Varför är de händelser du nämnde av någon större vikt?

Jag gav exempel på händelser som kan ha varit det som åsyftas men till skillnad från dig hävdade jag inte att det var några bevis. Du har inga, jag har inga ergo du gör fel som hävdar att det är osant när rätta svaret är att vi vet inte.

1-0.

Citat:
De höjde inte ens beredskapen eller gick ut med någon som helst varning till allmänheten. Inte ens något nämndes från Q om det hela efter denna, eller är det så att Q inte har någon aning om vad som pågår i världen?

Ehhh, nej MI5 brukar inte göra det. Ditt andra bevis på att Q är fejk är alltså att MI5 inte brutit protokollet och gått ut och erkänt att de specifikt har hindrat ett terrorbrott med en buss? MI5 chefen är dessutom konstant ute och säger att det är hög risk för terrorattentat och deras "threat level" har varit konstant på näst högsta sen Augusti 2014 förutom i kölvattnet av några terrorattentat då den höjts till högsta "critical". Du kräver alltså något som dom inte brukar göra?

2-0.

Citat:
När någon högre upp i "deep state" döms för ett brott eller erkänner korruption samt blir straffad för detta. Även att massmedia gör av sig med deras nuvarande agenda.

Att Trump (som är känd för att avskeda folk) avskedar någon är inte bevis på att något händer, utan bara på att allt är som vanligt i Trumps Vita Hus.

Så du avfärdar alltså detta för att ingen har dömts ännu? Får jag fråga när den magiska brytpunkten infann sig och hur du kom fram till den Var det 1 år efter att Trump tillsattes är när? Det är som att deklarera dagen innan rättegång att "nu har det gått för lång tid det kommer aldrig gå till rättegång".

3-0.
Citera
2018-05-25, 14:05
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Det oförenliga är att de påstår att Qs uttalande betyder olika saker.. Om du inte vill erkänna att du ändrade ditt uttalande kan du bara gå vidare och låtsas som om det regnar istället för att börja tjafsa om det uppenbara..

Jag förstår fortfarande inte, kan inte påstående 1 och 2 vara sanna samtidigt? Påstående 2 är ju bara ett förtydligande av 1.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in