2018-06-26, 17:56
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Varför nämner du inte istället den relevanta olikheten?

Ja ett skäl är att det inte var frågan. Jag tycker det är uppenbart, dessutom är det här en ganska onödig off topic diskussion. Jag ger dig en av många relevanta olikheter: ingen kan ens i teorin diskrimineras av att muslimska konditorier inte tvingas göra tårtor med muhammedkarikatyrer.
Citera
2018-06-26, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Ja ett skäl är att det inte var frågan. Jag tycker det är uppenbart, dessutom är det här en ganska onödig off topic diskussion. Jag ger dig en av många relevanta olikheter: ingen kan ens i teorin diskrimineras av att muslimska konditorier inte tvingas göra tårtor med muhammedkarikatyrer.

Jo Muhammed, och lita på mig. Det är väldigt många!
Citera
2018-06-26, 19:07
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
De är alla tre påståenden, alla tre har med bakverk att göra, det finns mängder av saker som påminner om varann i de tre olika fallen. Det räcker inte för att säga att de är samma sak.

Det ska inte tolkas som att bokstaven a är samma sak som bokstaven b, det har med inlägget som besvarades att göra. Jag trodde det var uppenbart.
Narrativet för varje tårta är samma. Det enda som skiljer dem åt är spelaren.
Hyckleri och olika måttstockar går inte att visa tydligare.

Där har du SJW'ernas "lika" värde, som det våldtagna lik det förtjänar att vara.
Citera
2018-06-26, 20:03
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Narrativet för varje tårta är samma. Det enda som skiljer dem åt är spelaren.
Hyckleri och olika måttstockar går inte att visa tydligare.

Där har du SJW'ernas "lika" värde, som det våldtagna lik det förtjänar att vara.

Jag tyckte termen var meningslös innan, men nu när även Jordan är en sjw så är det värre än jag trodde det kunde bli.
Citera
2018-06-26, 20:14
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Jag tyckte termen var meningslös innan, men nu när även Jordan är en sjw så är det värre än jag trodde det kunde bli.
Ännu en feelz before reelz alltså?
Hur motiverar du skillnaderna om inte för identitetspolitik?
Och nej, JBP besökte Oxford Union häromdagen och höll ett tal om och en frågestund om skillnaderna som jag tror du kan gilla.
a, b och c var samma exempel fast med olika "identiteter" och när du rangordnar dem som olika mycket offer har de inte lika värde.

Vilket bevisar det som påstås.
Citera
2018-06-26, 21:11
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ännu en feelz before reelz alltså?
Hur motiverar du skillnaderna om inte för identitetspolitik?
Och nej, JBP besökte Oxford Union häromdagen och höll ett tal om och en frågestund om skillnaderna som jag tror du kan gilla.
a, b och c var samma exempel fast med olika "identiteter" och när du rangordnar dem som olika mycket offer har de inte lika värde.

Vilket bevisar det som påstås.

Jag är osäker på vad du pratar om men jag har ingenting emot identitetspolitik i allmänhet, det är definitivt bättre än många alternativ. Det verkar inte finnas någon som egentligen är emot det som koncept, även om det finns en del folk som förvirrat säger sig vara det, förmodligen för att de använder alternativa definitioner av orden (se Jordan Peterson).

Men jag förstår ändå inte vad det har med a b och c att göra, du får redogöra för hur du tänker här. Jag antar att du menar att jag inte värderar troll lika högt som andra människor och det är i och för sig sant, men troll är ett beteende och inte en identitet.
Citera
2018-06-26, 21:17
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Jag är osäker på vad du pratar om men jag har ingenting emot identitetspolitik i allmänhet, det är definitivt bättre än många alternativ. Det verkar inte finnas någon som egentligen är emot det som koncept, även om det finns en del folk som förvirrat säger sig vara det, förmodligen för att de använder alternativa definitioner av orden (se Jordan Peterson).

Men jag förstår ändå inte vad det har med a b och c att göra, du får redogöra för hur du tänker här. Jag antar att du menar att jag inte värderar troll lika högt som andra människor och det är i och för sig sant, men troll är ett beteende och inte en identitet.
https://youtu.be/UZMIbo_DxJk?t=11m46s
Jag har spolat fram till en intressant fråga och ett bra svar som besvarar det där.
Citera
2018-06-26, 21:27
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Jag har spolat fram till en intressant fråga och ett bra svar som besvarar det där.

Ett "bra" svar?!

Tack för arbetet men suck vad han är jobbig att lyssna på, ska han någonsin nå ett svar? Eller försöker han bara få alla att glömma bort vad frågan var?

Gällande din offerteori, varför frågade du aldrig om jag tycker att kristna bagare ska tvingas göra muhammedkarikatyrer, eller jesuskarikatyrer på tårtor? Teorin om särbehandling av muslimer är fel.
Citera
2018-06-26, 21:30
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:

Hans "bra" svar på frågan om det finns en bra politisk korrekthet är en många minuter lång utläggning om chimpanser och mänskligt stambeteende vilket aldrig berör frågan, och så avslutar han det med att det är vad han tycker om politisk korrekthet. Det är bisarrt, så det han tycker om politisk korrekthet är att han inte har en aning om vad begreppet är? Fast det verkar ju annars på honom som om att han visst har det. Jag velar ständigt mellan om karln är en idiot eller dumslug.
Citera
2018-06-26, 21:42
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ett "bra" svar?!

Tack för arbetet men suck vad han är jobbig att lyssna på, ska han någonsin nå ett svar? Eller försöker han bara få alla att glömma bort vad frågan var?

Gällande din offerteori, varför frågade du aldrig om jag tycker att kristna bagare ska tvingas göra muhammedkarikatyrer, eller jesuskarikatyrer på tårtor? Teorin om särbehandling av muslimer är fel.
Jag anser att alla ska få välja om det ska göra tårtor alldeles själva.
Lika behandling om du så vill.
Det är den poängen JBP driver i klippet.
Citera
2018-06-26, 22:59
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Jag anser att alla ska få välja om det ska göra tårtor alldeles själva.
Lika behandling om du så vill.
Det är den poängen JBP driver i klippet.

Det är en typ av lika behandling ja, jag anser att man inte ska ha rätt att neka kunder av vissa skäl, så som etnicitet/ras, religion, sexualitet, kön etc. Jag tycker att det du förespråkar möjliggjorde det fortsatta förtrycket av svarta efter att slaveriet avskaffades, medan vad jag förespråkar har varit en del i återanpassningen. Det förefaller vara som att JBP är överens med mig. Och möjligtvis med dig också, även om det är motstridiga påståenden, vem har sagt att man måste vara konsekvent.
Citera
2018-06-26, 23:19
Medlem
Citat:
Det är en typ av lika behandling ja, jag anser att man inte ska ha rätt att neka kunder av vissa skäl, så som etnicitet/ras, religion, sexualitet, kön etc. Jag tycker att det du förespråkar möjliggjorde det fortsatta förtrycket av svarta efter att slaveriet avskaffades, medan vad jag förespråkar har varit en del i återanpassningen. Det förefaller vara som att JBP är överens med mig. Och möjligtvis med dig också, även om det är motstridiga påståenden, vem har sagt att man måste vara konsekvent.

Och Trumpsupporters, Trumps medarbetare eller varför inte nazister, kkk-medlemmar osv?
Ska det endast gälla företag då även privata företag kanske då även privatpersoners hem?

Privatpersoner ska självklart få erbjuda sina tjänster till de de själva väljer och väljer de att inte erbjuda sina tjänster till exempelvis svarta människor så kan vi som inte värderar människor efter ras och kön (identitetspolitik) straffa beteendet genom att inte spendera våra pengar där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in