Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-24, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av contraband
Är ingen modell som sagt men ser inte direkt dålig ut varken på bilder lr irl. Haft en del förhållanden/krog ragg med tjejer över min liga, är som sagt ny i tinder gamet. Så istället för att framstå som en idiot med läsförståelse utan några direkt konkreta tips på mina frågor så kunde du väl bidra med vad som går hem hos brudarna på tinder?

Det skrev jag ju! Var snygg, så löser det sig.

Citat:
Fast där har du fel. Män har det svårare på tinder, det har bevisats om och om igen. En riktigt snygg kille får 1/3 av matchningarna som en riktigt snygg tjej får. Har bara använt tinder en vecka som sagt så kanske lite tidigt att utvärdera nu.

Ja, för majoriteten män. Men jag skrev "män som ser väldigt bra ut".

Männen som får ligga med snygga tjejer från Tinder har inte ditt problem utan det totalt motsatta. Tyvärr alltså.

Citat:
Varför tar du ett wt citat för att försöka låta smart?

Nja, Einstein höll väl i alla fall inte på med upprepande särskrivningar som "fantasi värld" och sen var han väl mer jude än något "vitt skräp"? Ibland är det bättre att vara ödmjuk.

Citat:
Aa juste glömde att alla på FB är mytomaner och har 30cm slak i isvak. Har större än Svenska avg storleken och globala, aldrig gjort ngn tjej besviken. Färre än 1% av männen i hela världen har större än 20cm, så att tro att alla har ngn porrkuk som dom skryter om på fb är osannolikt.
Kanske är du själv som sitter på en 5cm micro penis och är uppkäftig på internet och ljuger om saker, för att kompensera för din lilla snopp. Brukar oftast vara en typen av miserabel person som besitter en micropenis.

Verkar inte som skämtet gick hem där.

Citat:
Som sagt.. Snygga tjejer ser sällan ut lika bra irl som på foton. En 7-9:a på tinder skulle mkt väl kunna vara en 6:a irl utan smink, redigering osv.

Citat:
Tänker inte lägga ner tinder efter EN vecka, alldeles för tidigt att utvärdera chanserna redan. Helt ärligt låter du som en riktigt miserabel gubbe som blev lämnad av frugan, och möjligtvis var snygg för 20 år sedan men har kvar självförtroendet när du är en gammal och fet gubbe.

Vet inte hur fattig du är men 100-150kr eller vadfan gold kostar är en droppe i havet för mig.

Citat:
Vet ej vilken fantasi värld du lever i men alla brudar som ser någorlunda bra ut använder smink, photoshoppar bilder osv och ser sällan lika bra ut irl som på en bra bild. En 8-8.5 poängare skulle mycket väl kunna vara en 6:a irl. När jag tar bilder tar jag dom exakt så som jag ser ut irl så folk inte blir förvånade vid en träff, möjligtvis att jag redigerar bort en stor finne men inte mer än så, inget smink, inget filter, minimal redigering. Skulle säkert kunna få upp mig själv till en 7-8:a om jag gjorde sakerna som nämnda ovan.

Nja contraband, saken är att du har djupare problem och tar för allvarligt på det hela.
Du blir lättkränkt och upprörd på mig för att jag bara är helt ärlig och talar om sanningen för dig när du faktiskt ställde några frågor, trots att jag har mer erfarenhet än vad du har.
Sen börjar du hävda dig här med pengar och att du har så himla många brudar ändå och kan knappt se igenom mikropenis-skämt eftersom du har noll självdistans och uppför dig som en babbe. Vi gillar glada toner här.

Ingen annan här i tråden hade blivit lyckligare än jag ifall du äntligen fick ligga från Tinder.
Om det så ens var med en mullig och halvdan 2:a så skulle jag vara glad för din skull.

Men problemet är att det spelar liksom ingen roll att DU tycker att kvinnorna är på din nivå och att du borde få ligga med dem eller att kvinnorna bara använder smink som gör att de ser mer attraktiva ut osv.
Det är helt sant men också totalt irrelevant i ditt fall, därför att frågan är vad kvinnorna själva tycker. Uppenbarligen är det ingen som resonerar som du och tycker att du i alla fall förtjänar en "like" då du är så himla genuin och inte försöker försköna någonting.

Varför skulle kvinnorna gör det ifall man samtidigt har matchningar med män som ser betydligt bättre ut än vad du gör och dessutom har en massa annat som talar för sig? Männen som är en 10:a, 9:a och den enstaka 8:an, som roffar åt sig allting medan du blir helt utan och undrar varför inga brudar svarar.

Vackra kvinnor har lite intresse av en 6:a, som du, helt enkelt. Faktum med att kvinnor kan vara väldigt elaka i det avseendet och rentav avskyr oattraktiva män och helst ser att sådana som du gick och dog. Det är brutalt.

Så jag menar, jag lider någonting enormt med dig. Hade du bara varit en 8:a, så hade du i alla fall kunnat hoppats på att få skrapa resterna av kvinnor som redan åkt kukkarusell men nu kommer du få jobba minst 500 ggr hårdare än vad en 8:a gör bara för att ens vara i närheten av samma resultat.

På ett sätt är det en välsignelse också, då du faktiskt bara skulle kunna ge upp och enbart ägna dig åt andra nöjen i livet som rollspel, porr, böcker eller E-sport utan att behöva ha slösat tid och kraft på att ens försöka.
Citera
2018-06-24, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmare..
Bruno, istället för att såga det Contraband skriver, säg några uppmuntrande ord eller ge honom lite värdefulla tips istället så att han lyckas bättre.

Nja, vill man bara höra stödjande kommentarer och massa "feelgood", så är det helt fel forum och då kan jag hänvisa dig och contraband till Familjeliv istället.

Själv tror jag dock på att vara brutalt ärlig och säga sanningen bara. Det är lite som när vissa Idol-deltagare har spenderat massvis av tid och pengar på musik och att försöka vinna tävlingen eftersom alla deras vänner och familj har varit "ja-sägare" som inbillat dem om att slå igenom och bli en storstjärna.

När det sen blir dags för audition så görs de till åtlöje av miljoner tittare och vissa skriver om hur man fått sina liv förstörda efter det. Så i själva verket skulle sådana aldrig satsat på någon karriär alls, lagt ner det hela för länge sen och skaffat sig ett jobb istället för att ha slösat flera år på någonting som ändå aldrig "was meant to be".

I Tinder- och dejtingvärlden här är det ju tur att det faktiskt finns någon som jag, som inte har någonting att förlora utan kan säga den kalla nakna sanningen och kan skydda en sådan som contraband från enormt tid, energi och frustration från utebliven framgång med kvinnor här.
Senast redigerad av BrunoC 2018-06-24 kl. 21:13.
Citera
2018-06-24, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC
Det skrev jag ju! Var snygg, så löser det sig.

Läsförståelse eller? Även dom snyggaste hetaste killarna som är en 10/10 i kropp/utseende/längd osv får ändå bara en bråkdel gentemot den motsatta könet. Sen är alla tjejer på Tinder inte ute efter ngn fuckboy med arrogant attityd, klamydia, en töm och glöm kille mao.

Ja, för majoriteten män. Men jag skrev "män som ser väldigt bra ut".

Männen som får ligga med snygga tjejer från Tinder har inte ditt problem utan det totalt motsatta. Tyvärr alltså.

Nja, Einstein höll väl i alla fall inte på med upprepande särskrivningar som "fantasi värld" och sen var han väl mer jude än något "vitt skräp"? Ibland är det bättre att vara ödmjuk.
Citat:
Skiter väl i om han är en inavlad jude, han stal Relativitetsteorin vilket han var mest känd för utan att ge cred till den första personen. Du framstår som ett WT som använder ett sådan citat som carpe diem osv.

Verkar inte som skämtet gick hem där.

Nja contraband, saken är att du har djupare problem och tar för allvarligt på det hela.
Du blir lättkränkt och upprörd på mig för att jag bara är helt ärlig och talar om sanningen för dig när du faktiskt ställde några frågor, trots att jag har mer erfarenhet än vad du har.
Sen börjar du hävda dig här med pengar och att du har så himla många brudar ändå och kan knappt se igenom mikropenis-skämt eftersom du har noll självdistans och uppför dig som en babbe. Vi gillar glada toner här.

Ingen annan här i tråden hade blivit lyckligare än jag ifall du äntligen fick ligga från Tinder.
Om det så ens var med en mullig och halvdan 2:a så skulle jag vara glad för din skull.

Men problemet är att det spelar liksom ingen roll att DU tycker att kvinnorna är på din nivå och att du borde få ligga med dem eller att kvinnorna bara använder smink som gör att de ser mer attraktiva ut osv.
Det är helt sant men också totalt irrelevant i ditt fall, därför att frågan är vad kvinnorna själva tycker. Uppenbarligen är det ingen som resonerar som du och tycker att du i alla fall förtjänar en "like" då du är så himla genuin och inte försöker försköna någonting.

Varför skulle kvinnorna gör det ifall man samtidigt har matchningar med män som ser betydligt bättre ut än vad du gör och dessutom har en massa annat som talar för sig? Männen som är en 10:a, 9:a och den enstaka 8:an, som roffar åt sig allting medan du blir helt utan och undrar varför inga brudar svarar.

Vackra kvinnor har lite intresse av en 6:a, som du, helt enkelt. Faktum med att kvinnor kan vara väldigt elaka i det avseendet och rentav avskyr oattraktiva män och helst ser att sådana som du gick och dog. Det är brutalt.

Så jag menar, jag lider någonting enormt med dig. Hade du bara varit en 8:a, så hade du i alla fall kunnat hoppats på att få skrapa resterna av kvinnor som redan åkt kukkarusell men nu kommer du få jobba minst 500 ggr hårdare än vad en 8:a gör bara för att ens vara i närheten av samma resultat.

På ett sätt är det en välsignelse också, då du faktiskt bara skulle kunna ge upp och enbart ägna dig åt andra nöjen i livet som rollspel, porr, böcker eller E-sport utan att behöva ha slösat tid och kraft på att ens försöka.
Tar inte folk på FB speciellt seriöst. Om du är så framgångsrik på Tinder som du påstår varför hänger du här hela tiden? Borde du inte vara upptagen och ligga med ''snygga tjejer'' träna din perfekta kropp och försörja ditt sorgliga arsle? Eller så är du ngn ful, fet gubbe som jag misstänker som nyligen blev dumpad av din lika fula fruga ? Och försöker framstå som ngt du inte är i en FB tråd för att stärka ditt redan dåliga självförtroende.

Lättkränkt? Långt ifrån.. Du snackar om erfarenhet men dina matchningar kan man säkert räkna på en hand med lite tur, förmodligen reggad sen tinder släpptes oxå. Sen tycker jag själv att jag är en 6.5:a irl. Är iaf ärlig och ljuger inte om hur jag skattar mig själv, avslutade ett långvarigt förhållande med en i mitt tycke 7-8:a för ett litet tag sedan. Om du är så framgångsrik på ditt utseende så skicka en bild så får vi se, med en lapp på med ditt fb namn så får vi se vad du är för neckbeard egentligen
Senast redigerad av contraband 2018-06-24 kl. 22:48.
Citera
2018-06-24, 23:12
Medlem
Citat:
Tar inte folk på FB speciellt seriöst. Om du är så framgångsrik på Tinder som du påstår varför hänger du här hela tiden? Borde du inte vara upptagen och ligga med ''snygga tjejer'' träna din perfekta kropp och försörja ditt sorgliga arsle? Eller så är du ngn ful, fet gubbe som jag misstänker som nyligen blev dumpad av din lika fula fruga ? Och försöker framstå som ngt du inte är i en FB tråd för att stärka ditt redan dåliga självförtroende.

Lättkränkt? Långt ifrån.. Du snackar om erfarenhet men dina matchningar kan man säkert räkna på en hand med lite tur, förmodligen reggad sen tinder släpptes oxå. Sen tycker jag själv att jag är en 6.5:a irl. Är iaf ärlig och ljuger om hur jag skattar mig själv, avslutade ett långvarigt förhållande med en i mitt tycke 7-8:a för ett litet tag sedan. Om du är så framgångsrik på ditt utseende så skicka en bild så får vi se med en lapp på med ditt namn så får vi se vad du är för neckbeard egentligen

Jo, jag är ju en oskuldsincelloser men är också jättenöjd med det - men vad har det för relevans nu i tråden? Vad det handlade om här var att du ställde ett par frågor tidigare och sen har du dessvärre ett lite för stort ego idag för att kunna hantera svaren du fick.

Vad du gör då är att du börjar istället hetsa mot mig som för ut budskapet (som du inte gillade) och försöker hävda dig själv och beter dig som någon tryhard skogsturk när du försöker göra det till någon snoppmätartävling mellan dig och mig helt plötsligt. Du tappar frame eftersom du saknar självdistans till det hela helt enkelt.

Inte någonstans har jag vräkt personliga förolämpningar mot dig men det har du gjort mot mig trots att jag gjorde dig en tjänst och gav dig ett ärligt svar och inte ville annat än att det ska gå bättre för dig i livet och Tinder. Men man måste även samtidigt kunna acceptera verkligheten.

Man ska inte skjuta budbäraren bara därför att man ogillar budskapet, contraband.
Citera
2018-06-24, 23:35
Medlem
Citat:
Jo, jag är ju en oskuldsincelloser men är också jättenöjd med det - men vad har det för relevans nu i tråden? Vad det handlade om här var att du ställde ett par frågor tidigare och sen har du dessvärre ett lite för stort ego idag för att kunna hantera svaren du fick.

Vad du gör då är att du börjar istället hetsa mot mig som för ut budskapet (som du inte gillade) och försöker hävda dig själv och beter dig som någon tryhard skogsturk när du försöker göra det till någon snoppmätartävling mellan dig och mig helt plötsligt. Du tappar frame eftersom du saknar självdistans till det hela helt enkelt.

Inte någonstans har jag vräkt personliga förolämpningar mot dig men det har du gjort mot mig trots att jag gjorde dig en tjänst och gav dig ett ärligt svar och inte ville annat än att det ska gå bättre för dig i livet och Tinder. Men man måste även samtidigt kunna acceptera verkligheten.

Man ska inte skjuta budbäraren bara därför att man ogillar budskapet, contraband.
Förväntade inget annat. Jag ställde en fråga och det enda tipset du sa ''var snygg'' vad spelar det för roll, om man har en rutten personlighet? Tror nog en 7-8:a skulle ta en i samma liga eller lite under istället för att gå så långsökt som att försöka dejta en 10:a som behandlar tjejen som skit, är otrogen osv? Alla tjejer på tinder letar inte efter ngn modell att ligga med, något du verkar tro. Jag fick strax under 10 matchningar efter en veckas användande och det enda jag frågade om var om ngn hade några tips på ett bra koncept på tinder hur man blir mer populär. Du började med att svara oseriöst och egentligen helt orelevant, som att jag ska lägga tinder på hyllan, kolla på porr ist, satsa på esport osv. Som sagt jag ratar mig själv 6.5/10 men så har man väl inte bästa självförtroendet heller, i ngn annan tjejs ögon kanske jag är högre än så, allting är inte svart på vitt.

Du kunde väl snarare skrivit ngt värdefult tips som en bra bio som står ut, bilder som står ut, ngt roligt skämt osv. Istället för att låtsas vara ngn Tinder elite som får ligga med varje tjej du swipar på. Nej jag gillade inte ditt ''budskap'' för det var helt orelevant ifrån verkligheten.
Citera
2018-06-24, 23:46
Medlem
postvagns avatar
Eftersom denna tråd är 1000000000000 sidor lång, tänkte jag ställa en fråga som kanske redan har ställts, eftersom jag inte orkar läsa igenom allt. Vet ni, så kan ni svara i PM för att inte förpesta tråden mer än nödvändigt med inlägg.

Skaffade ett fake-konto för några veckor sen, som iom GDPR blev raderat. Problemet är att jag skaffade det med Tinder Gold. Avbröt det givetvis direkt, men är såklart tvungen att betala. Inga problem så långt.

Sen skapade jag nyss ett "äkta" konto. Ville då ha Gold, men får istället veta att mitt iTunes-konto för närvarande är låst till ett betalkonto på Tinder. Dvs, jag måste tydligen vänta tills det kontot "går ut"? Har betalat samt avslutat. Men Goldkontot jag betalade för sträcker sig till 12e Juli.

Frågan: Kan jag snabba på eller komma runt detta?
Citera
2018-06-25, 00:17
Medlem
Citat:
Förväntade inget annat. Jag ställde en fråga och det enda tipset du sa ''var snygg'' vad spelar det för roll, om man har en rutten personlighet?

Det spelar precis ALL roll på Tinder. Du kan vara hur pass finurlig, rolig, snäll, gullig och omtänksam som helst och komma med blommor och choklad två gånger om dagen till en brud och lägga jackan över vattenpölar så att hon kan traska över, men det spelar liksom ingen roll då ingen har fått se värdet i det utan bara ha några bilder att utgå ifrån ifall det blir match eller inte.
Det kommer fortfarande inte göra så att ett fult tryne leder till matchningar, dejter och ligg.

Citat:
Tror nog en 7-8:a skulle ta en i samma liga eller lite under istället för att gå så långsökt som att försöka dejta en 10:a som behandlar tjejen som skit, är otrogen osv?

Nu är det ju inte heller säkert att alla 10-poängare behandlar kvinnor dåligt.

Men hehe, kvinnor är inte rationella i det avseendet. De flesta stannar just mycket hellre kvar vid en s.k. "alfa" (eller what not) som behandlar dem som skit framför någon vanlig trevlig kille med lägre värde i hennes ögon. Vara snygg och ha sex appeal är A och O.

Ta den här Khloe Kardashian, vars pojkvän var otrogen mot henne med några kvinnor, men som hon ändå går tillbaka till killen eftersom han har väldigt högt värde på dejtingmarknaden i form av att vara känt basketproffs och massa andra kvinnor som vill ligga med honom eller Trump som satte på någon porrstjärna eller Kevin Hart osv. En del män lever helt enkelt i en annan verklighet vad gäller alternativ och där sådant ses mellan fingrarna på.

Sen är det ju inte bara kvinnor som tänker med genitalierna. Många män skulle också ha svårt att slita sig ifrån en promiskuös bimbo med het kropp framför någon mer alldaglig "bra" tjej.

Citat:
Du kunde väl snarare skrivit ngt värdefult tips som en bra bio som står ut, bilder som står ut, ngt roligt skämt osv. Istället för att låtsas vara ngn Tinder elite som får ligga med varje tjej du swipar på. Nej jag gillade inte ditt ''budskap'' för det var helt orelevant ifrån verkligheten.

Faktum med att "vara snygg" och fixa bra bilder är ett helt galant tips från mig. När det kommer till Tinder så brukar killar spendera 99% av deras tid på att snacka om 1% av allt det som spelar någon roll; som vilket helt fantastiskt och finurligt skämt du drar (som tydligen ska få alla kvinnor och bara bli plaskvåta och gå från att tycka att du har ett fult tryne till att vilja studsa på din kuk), vilken bio du har, eller något annat som du tror är "värdefullt tips".

Men de andra 99% då? Jo, det handlar om en enda grej: ditt utseende och dina foton.
Det går dock väldigt bra att sälja Tinder-guider, göra artiklar för clickbait och tjäna pengar på att lura massan om att någon profiltext är av absoluta vikt och att det är helt avgörande ifall man skickar en superlike på en måndag eller på en onsdag, men sanningen är att det är det som är irrelevant.

Bilderna är dock allt annat än irrelevant från verkligheten.
Senast redigerad av BrunoC 2018-06-25 kl. 00:29.
Citera
2018-06-25, 01:13
Medlem
Citat:
Det spelar precis ALL roll på Tinder. Du kan vara hur pass finurlig, rolig, snäll, gullig och omtänksam som helst och komma med blommor och choklad två gånger om dagen till en brud och lägga jackan över vattenpölar så att hon kan traska över, men det spelar liksom ingen roll då ingen har fått se värdet i det utan bara ha några bilder att utgå ifrån ifall det blir match eller inte.
Det kommer fortfarande inte göra så att ett fult tryne leder till matchningar, dejter och ligg.

Nu är det ju inte heller säkert att alla 10-poängare behandlar kvinnor dåligt.

Men hehe, kvinnor är inte rationella i det avseendet. De flesta stannar just mycket hellre kvar vid en s.k. "alfa" (eller what not) som behandlar dem som skit framför någon vanlig trevlig kille med lägre värde i hennes ögon. Vara snygg och ha sex appeal är A och O.

Ta den här Khloe Kardashian, vars pojkvän var otrogen mot henne med några kvinnor, men som hon ändå går tillbaka till killen eftersom han har väldigt högt värde på dejtingmarknaden i form av att vara känt basketproffs och massa andra kvinnor som vill ligga med honom eller Trump som satte på någon porrstjärna eller Kevin Hart osv. En del män lever helt enkelt i en annan verklighet vad gäller alternativ och där sådant ses mellan fingrarna på.

Sen är det ju inte bara kvinnor som tänker med genitalierna. Många män skulle också ha svårt att slita sig ifrån en promiskuös bimbo med het kropp framför någon mer alldaglig "bra" tjej.

Faktum med att "vara snygg" och fixa bra bilder är ett helt galant tips från mig. När det kommer till Tinder så brukar killar spendera 99% av deras tid på att snacka om 1% av allt det som spelar någon roll; som vilket helt fantastiskt och finurligt skämt du drar (som tydligen ska få alla kvinnor och bara bli plaskvåta och gå från att tycka att du har ett fult tryne till att vilja studsa på din kuk), vilken bio du har, eller något annat som du tror är "värdefullt tips".

Men de andra 99% då? Jo, det handlar om en enda grej: ditt utseende och dina foton.
Det går dock väldigt bra att sälja Tinder-guider, göra artiklar för clickbait och tjäna pengar på att lura massan om att någon profiltext är av absoluta vikt och att det är helt avgörande ifall man skickar en superlike på en måndag eller på en onsdag, men sanningen är att det är det som är irrelevant.

Bilderna är dock allt annat än irrelevant från verkligheten.
Jojo men även om ngn har en super snygg bild på tinder, men är man en arrogant, dryg jävel irl så är inte det = ligg , som du verkar tro ? Beror på vad man är ute efter men vill man använda tinder för att hitta ett seriös förhållande och inte ligga och få klamydia så spelar ju din personlighet, person kemin, din charmighet osv ALL roll i huruvida ni klickar irl eller ej.

Sen spelar din bild ALL roll i huruvida hon likar dig eller ej precis som du säger men är en stel, ointressant jävel att skriva med blir du förmodligen unmatchad snabbare än du hinner skicka ''ligga'' eller ngt sådant.

Sen verkar du ha fått för dig att alla tjejer på tinder är enbart snygga porrstjärnor ungefär, finns precis lika mkt fula, average och snygga tjejer som hänger på tinder.

Jag skulle absolut inte köpa ngn bs tinder ''guide'' eller ngn tränings ''guide'' av ngn youtuber som trycker steroider och har ett hemligt sätt att lägga på 10kg muskler på en vecka

Sen om man bedömer sig själv att vara nästan en 7:a så är man långt ifrån ful heller, du uttalar dig som att man inte har ngt att göra på tinder om man är runt en 7:a ungefär.
Senast redigerad av contraband 2018-06-25 kl. 01:21.
Citera
2018-06-25, 08:46
Medlem
Mintafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fomalhaut
Ah, okej. 4/10 låter crazy good verkligen. GDLK står för "godlike".

Aha okej, tack!
Citera
2018-06-25, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fomalhaut
Ja, jag förstår att dejtingmarknaden måste vara frustrerande (rentav upprivande) för många ensamstående mammor. Killar uppvaktar dem för att de vill ligga, men när det är klart så är de inte intresserade av något mer. Det är säkerligen så verkligheten ofta ser ut för dem.

Två barn varannan vecka skojar man inte bort som praktisk (och emotionell) faktor. Samtidigt vill jag ge henne en ärlig chans, speciellt eftersom hon verkar vara en grym person.

Hon kör fucking 30 mil för att träffa mig så nu får jag ta och leverera här!
Du hade väl själv kids, så är väl en bra match?
Uppdatera hur det går!
Citera
2018-06-25, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Är det vanligt eller iaf förekommande att folk skriver i en viss jargong, och sedan är väldigt olik sig i snacket? Klart att man kan vara lite annorlunda men jag menar väldigt olika från text till action, typ?

Fenomenet i sig borde ju existera för en del är ju en person på bilden och olik sig själv live. Men det där med att liksom vara en typ av person i skrift och en väldigt påtaglig skillnad live, det hör man inte lika mycket om men jag vet ju att det förekommer.

Irriterande som fan

Edit: vad är värst egentligen, en som kör med en jargong, som ger en viss bild av sig som person och en som diffar lite i sina bilder? Personligheten kan ju inte ändras men en tjej/kille som ex skulle vara lite knubbigare eller nåt kan ju ändra på det, men en med ex humor och lite attityd och som verkar framåt, som senare visar sig vara ganska tillbakadragen, svårkommunicerad rent allmänt, och inte alls framåt på samma sätt, blir väl nästan en omöjlighet att förändra, antar jag.
Jag brukar alltid förvänta mig att vederbörande skiljer sig i verkligheten mot mina förväntningar. Ibland blir det positivt, ibland negativt. Både utseende och verbalt. Viktigaste är att man inte knyter för stor vikt vid ett visst beteende eller fäster sig vid ett visst utseende, online. Inte ovanligt att tjejer har nån bild från typ 2013 när de fortfarande var söta, osv.

Första träffen kommer alltid vara en pivot point.
Citera
2018-06-25, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fabula
Jag upplever att "newbie-boosten" man tidigare fått vid reset eller nytt konto mer eller mindre är helt borta nu. Är det bara jag eller kan någon annan med nytt konto bekräfta?

Standard för mig tidigare har varit omkring 70 latenta likes och sedan 10 matchningar efter första 24h. Har tidigare alltså gjort så att jag väntat på likesen till kvällen innan jag börjat svepa. Ska testa och swipa lite nu och se om jag kan få matcher den vägen (genom att jag likear först) men har som sagt inte behövt göra så innan.

Har nu testat två st nya fejk-konton och varit helt dött på båda på likefronten. Finns tre förklaringar som jag ser det:

Antingen känner Tinder av att jag kör fakekonto via IP eller på något sätt känner av att det är något fishy med de FB-kontona jag länkar till. Har dock efter diger efterforskning tidigare i år kommit fram till att det inte spelat roll om jag kört vpn-tunnel och porrsurfningsläge i browsern eller inte och har svårt att tänka mig att de helt plötsligt skulle börja logga IP.

Alternativt kan det vara så att de loggat alla bilder och kontrollerar att inga bildkopior används på flera konton. Är ingen datorexpert så, men känns mindre troligt då det skulle krävas ett enormt bildregister vilket inte heller låter förenligt med diverse datalagar därute. (någon data-Jocke som vet?)
Det är möjligt att Tinder har någon lista på "bannade" IP-nr, typ kända VPN-ranges. Särskilt med tanke på deras bot-problem. Men tror det inte är den enskilt avgörande faktorn i bedömning av konton. Varför kör du VPN? Kör du flera konton och vill du undvika att associeras med ditt "main-konto"? Eller geografisk anledning?

Det är möjligt att de kollar bilder, men det är nog isf inte heller enskilt avgörande. Om de gör det så är det troligtvis via den enklaste metoden, dvs md5/sha1 file checksum. Det räcker att du modifierar bilden minimalt så kommer den ändras, tex ändra färger, eller croppa 1px i höjd/bas. Alternativa metoder skulle vara någon sorts neural network/AI, men med tanke på antalet bilder på Tinder samt syftet, är nog det för dyrt.

Citat:
Ursprungligen postat av fabula
Jag tror den rimligaste förklaringen är att Tinder nyligen ändrat algoritmen så att man inte får samma likebomb i början som man fick förut. Upplever faktiskt att jag fått ett bättre och mer jämnt like-flow på senaste tiden med ett moget konto, så det kan ju vara så att de börjat belöna oss Tinder-junkies istället för alla dom som gjorde som jag och startade om sina konton stup i kvarten.
Detta tror jag är den rimligaste förklaringen. Jag startade nyligen nytt konto, via mitt telefonr denna gång, då jag hade problem att länka mitt vanliga (äkta) FB-konto. Matchningarna har saktat in rejält nu, några veckor senare. Ska nog testa starta om sen, och försöka få till länkningen och se om det blir skillnad.

Jag tror att de bedömer kvalitén på FB-konton, tex antal vänner, antal likes av sidor. Också kontots ålder (sen det skapades) kan spela in, men är osäker på om Tinder får tillgång till just den infon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in