Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-23, 14:05
Medlem
Någon tjej här inne som kan hjälpa mig välja ut bilder till tinder?
Pma mig gärna.
Tack
Citera
2018-06-23, 15:27
Medlem
Asså... Jag registrerade mig på Tinder och jag matchade faktist med en tjej som var några år äldre än jag var, sex kom upp väldigt snabbt. Jag frågade vad hon gillade, för att jag ville se typ kanske fetishar eller något, så sa hon stora kukar, så sa hon att minimum var 15 cm men att det var gränsfall, och att 20 är perfekt. Fyfan vad äckligt att folk faktist skriver så, är längre än vad hennes minimum var men jag tog bort matchen ändå. Något så jävla oattraktivt med att man faktist skriver så.
Citera
2018-06-23, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dwizzle170
Asså... Jag registrerade mig på Tinder och jag matchade faktist med en tjej som var några år äldre än jag var, sex kom upp väldigt snabbt. Jag frågade vad hon gillade, för att jag ville se typ kanske fetishar eller något, så sa hon stora kukar, så sa hon att minimum var 15 cm men att det var gränsfall, och att 20 är perfekt. Fyfan vad äckligt att folk faktist skriver så, är längre än vad hennes minimum var men jag tog bort matchen ändå. Något så jävla oattraktivt med att man faktist skriver så.

Riktigt osmaklig och ofräscht.

Haha kul att du var tvungen att klämma in "är länge än vad hennes minimum var men..." för att försäkra oss om att du inte blev kränkt
Citera
2018-06-23, 16:04
Medlem
Citat:
Jojo, men ändå? Du måste ju kunna läsa lite mellan raderna nu va, denna tjejen går förvisso rakt mot kuken, det gör hon, men jag tycker mig ändå kunna se en glad och spontan tjej? Visst, redigt jävla glad i kuken (en väldigt snäll och bra tjej?), men kan man inte skönja en liten svag romantisk touch i det hela?

Eller är det just kuksnacket som förblindar mig?
Senast redigerad av xtroverto 2018-06-23 kl. 16:06.
Citera
2018-06-23, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TG4Y
Riktigt osmaklig och ofräscht.

Haha kul att du var tvungen att klämma in "är länge än vad hennes minimum var men..." för att försäkra oss om att du inte blev kränkt

Asså jag skrev dock inte det för att jag personligen skulle vara kränkt. Det var mer för att om jag sa det utan att säga det så skulle folk här antagligen säga att jag bara var arg för att jag inte var tillräckligt stor
Citera
2018-06-23, 16:50
Medlem
Citat:
Asså jag skrev dock inte det för att jag personligen skulle vara kränkt. Det var mer för att om jag sa det utan att säga det så skulle folk här antagligen säga att jag bara var arg för att jag inte var tillräckligt stor
Bubben, du är ju så stor och fin, varför säger du så?

Jag tror jag vet vem denna tjejen är, men jag tyckte bättre om henne när hon hade spannet 14-19, då var hon min favotjej.

Nu är hon bara taskig.
Citera
2018-06-23, 19:28
Medlem
Fixade Tinder för en vecka sen men har väl gått sådär. Är ganska så average i utseendet 6/10 möjligtvis 6.5/10 ifall jag deffar ner mig då jag har rätt runda kinder just nu efter jag bulkat, har en rätt bra käklinje när jag är smalare. Matchade med 2 ganska så snygga tjejer första dagen en av dom svarade och vi skrev lite men inte mer än så, den andra svarade inte alls så tog bort henne. Har väl fått 7 matchningar än sålänge, varav 5 är bortagna blev matchade med 3 fula och tjocka brudar, sen en skum men söt tjej som bad mig adda snap sen tog bort efter. Snackar med två ganska så söta tjejer just nu varav 1 verkar intresserad, vi har snackat en del om men inte bestämt träff ännu.

Vad är egentligen nyckeln till att vara framgångsrik på Tinder? Jag har två bra selfie bilder på mig själv, snygg frisyr, har en bio med mina intressen och vad jag pysslar med. Är väl ganska bra på att öppna upp en konversation och snacka med folk men problemet är att jag får så lite matchningar, trots att jag är rätt så aktiv och likar en hel del när jag inte har bättre saker för mig. Måste man vara modell för att ens ha chans på alla snygga brudar eller? Är rätt ung fö runt 19-22, ganska vältränad men har inga bilder på min kropp(lite större än normal stor snopp 16,5cm men inget jag skyltar med i en konversation då det snarare skrämmer bort brudar,såvida inte tjejen går rakt på sak och frågar hehe) Har Tinder guld så swipar på alla brudar jag tycker är vettiga och söta, men går fruktansvärt långsamt.
Några som har lite tips att ge?
Senast redigerad av contraband 2018-06-23 kl. 20:09.
Citera
2018-06-23, 21:00
Medlem
fabulas avatar
Jag upplever att "newbie-boosten" man tidigare fått vid reset eller nytt konto mer eller mindre är helt borta nu. Är det bara jag eller kan någon annan med nytt konto bekräfta?

Standard för mig tidigare har varit omkring 70 latenta likes och sedan 10 matchningar efter första 24h. Har tidigare alltså gjort så att jag väntat på likesen till kvällen innan jag börjat svepa. Ska testa och swipa lite nu och se om jag kan få matcher den vägen (genom att jag likear först) men har som sagt inte behövt göra så innan.

Har nu testat två st nya fejk-konton och varit helt dött på båda på likefronten. Finns tre förklaringar som jag ser det:

Antingen känner Tinder av att jag kör fakekonto via IP eller på något sätt känner av att det är något fishy med de FB-kontona jag länkar till. Har dock efter diger efterforskning tidigare i år kommit fram till att det inte spelat roll om jag kört vpn-tunnel och porrsurfningsläge i browsern eller inte och har svårt att tänka mig att de helt plötsligt skulle börja logga IP.

Alternativt kan det vara så att de loggat alla bilder och kontrollerar att inga bildkopior används på flera konton. Är ingen datorexpert så, men känns mindre troligt då det skulle krävas ett enormt bildregister vilket inte heller låter förenligt med diverse datalagar därute. (någon data-Jocke som vet?)

Jag tror den rimligaste förklaringen är att Tinder nyligen ändrat algoritmen så att man inte får samma likebomb i början som man fick förut. Upplever faktiskt att jag fått ett bättre och mer jämnt like-flow på senaste tiden med ett moget konto, så det kan ju vara så att de börjat belöna oss Tinder-junkies istället för alla dom som gjorde som jag och startade om sina konton stup i kvarten.
Citera
2018-06-24, 09:41
Medlem
Är det vanligt eller iaf förekommande att folk skriver i en viss jargong, och sedan är väldigt olik sig i snacket? Klart att man kan vara lite annorlunda men jag menar väldigt olika från text till action, typ?

Fenomenet i sig borde ju existera för en del är ju en person på bilden och olik sig själv live. Men det där med att liksom vara en typ av person i skrift och en väldigt påtaglig skillnad live, det hör man inte lika mycket om men jag vet ju att det förekommer.

Irriterande som fan

Edit: vad är värst egentligen, en som kör med en jargong, som ger en viss bild av sig som person och en som diffar lite i sina bilder? Personligheten kan ju inte ändras men en tjej/kille som ex skulle vara lite knubbigare eller nåt kan ju ändra på det, men en med ex humor och lite attityd och som verkar framåt, som senare visar sig vara ganska tillbakadragen, svårkommunicerad rent allmänt, och inte alls framåt på samma sätt, blir väl nästan en omöjlighet att förändra, antar jag.
Senast redigerad av xtroverto 2018-06-24 kl. 09:49.
Citera
2018-06-24, 09:48
Medlem
Matchade med en asgullig tjej häromdagen på en annan app än Tinder. Satt och svajpade loss slentrianmässigt utan att direkt uppmärksamma någon tills hon dök upp, då hajade jag till och tänkte för en sekund till och med på att köpa nån form av plusfunktion för att kontakta henne. Till sist svepte jag höger och baam – match! Blev chockad över att det gullet var en av mina få matchningar i en sjö av tjejer jag verkligen inte var intresserad av.

Vi började prata och hon visade sig vara väldigt på och bekräftande mot mig. Efter några timmars prat droppade hon bomben: hon har två barn (i lågstadieåldern). Känns jävligt typiskt alltså ...!

Hur som helst så är hon jättesöt, mysig, intelligent med mera – så jag kommer absolut ge det en chans. Hon åker långväga för att träffa mig idag (vi är båda ivriga att ses) så vi får se hur det går.
Citera
2018-06-24, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fomalhaut
Matchade med en asgullig tjej häromdagen på en annan app än Tinder. Satt och svajpade loss slentrianmässigt utan att direkt uppmärksamma någon tills hon dök upp, då hajade jag till och tänkte för en sekund till och med på att köpa nån form av plusfunktion för att kontakta henne. Till sist svepte jag höger och baam – match! Blev chockad över att det gullet var en av mina få matchningar i en sjö av tjejer jag verkligen inte var intresserad av.

Vi började prata och hon visade sig vara väldigt på och bekräftande mot mig. Efter några timmars prat droppade hon bomben: hon har två barn (i lågstadieåldern). Känns jävligt typiskt alltså ...!

Hur som helst så är hon jättesöt, mysig, intelligent med mera – så jag kommer absolut ge det en chans. Hon åker långväga för att träffa mig idag (vi är båda ivriga att ses) så vi får se hur det går.
Barnen där en ju en tung grej, oavsett hur man än vill se det. Man väljer väl inte heller hur stor plats de ska få utan de tar den platsen de vill eller ska ha.

Ett dilemma det där kan jag tänka mig, många som inte får komma till sin rätt pga att deras liv har utformat sig så.
Citera
2018-06-24, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av contraband
Fixade Tinder för en vecka sen men har väl gått sådär. Är ganska så average i utseendet 6/10 möjligtvis 6.5/10 ifall jag deffar ner mig då jag har rätt runda kinder just nu efter jag bulkat,

Jag har sagt det snart hundratals gånger i tråden. 6or har ingenting att hämta på Tinder så till vida du inte kan visa upp någonting annat som signalerar någon typ av väldig status.

Citat:
Vad är egentligen nyckeln till att vara framgångsrik på Tinder?

Ja, vad i hela friden kan det vara? Vara snygg kanske?
Bra bilder och att kunna styra upp träffar på ett snabbt och smidigt sätt hjälper också.

Citat:
Jag har två bra selfie bilder på mig själv,

Vadå "bra"? Enligt vem? Dig?

Uppenbarligen är det inte alls bra.
Män som ser väldigt bra ut och kanske har någon enstaka selfie, har precis det motsatta problemet till dig. De har för många brudar på appen som vill träffa dem och har svårt att bestämma vilken brud som ska knullas vilken vecka.

Men tumregel är att du bör skippa selfies. Ofta ger det en incel-vibe och om inte annat så skippa det för din självrespekts skull.

Citat:
snygg frisyr,

Igen - enligt vem? Dig? Din morsa? Dina tjejkompisar som säger det du vill höra?
Någon homofil som skriver artiklar i modemagasin och som har sagt att det är en snygg frisyr (på andra homos)?

Citat:
har en bio med mina intressen och vad jag pysslar med. Är väl ganska bra på att öppna upp en konversation och snacka med folk men problemet är att jag får så lite matchningar, trots att jag är rätt så aktiv och likar en hel del när jag inte har bättre saker för mig. ,

Ja, då är det väl dags att du snart bestämmer dig för ifall du ska göra ett tappert försök att förbättra utseendet/bilderna eller ifall du helt enkelt kanske ska lägga ner skiten och inse att det här inte var någonting för dig - "Insanity is doing the same thing over and over again but expecting different results".

Citat:
Måste man vara modell för att ens ha chans på alla snygga brudar eller?

Nej, men i högre toppskiktet bland män är en bra regel.
Varför skulle en snygg tjej sänka hennes standarder för att träffa en 6:a när hon enkelt kan få snyggare män där på appen och när inte ens halvdana eller fula brudar är villiga att göra det?

Citat:
Är rätt ung fö runt 19-22, ganska vältränad men har inga bilder på min kropp

Så du är ganska vältränad men har då inga bilder på din kropp när det är faktiskt där som en alldaglig 6:a möjligtvis skulle kunna stå ut från mängden och konkurrera?

Citat:
(lite större än normal stor snopp 16,5cm

"Stor"? I den här tråden anses det snarare vara en micro size.

Citat:
Har Tinder guld så swipar på alla brudar jag tycker är vettiga och söta, men går fruktansvärt långsamt. Några som har lite tips att ge?

Spara slantarna och säg upp abonnemanget.
Senast redigerad av BrunoC 2018-06-24 kl. 10:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in