Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-06-24, 21:07
Bannlyst
Allt fler kommer lämna SD till AFS eftersom...de lär bara få uppenbarelsen först, just nu lever de fortfarande med kognitiv dissonans som det så fint heter.

Jag undrar vad som är värst dock, generationer av S/M's styre eller en blandning? (SD)

Det känns som att SD är som S och M fast på steroider, men det är ju bara konsekvenserna av ett kollapsande samhälle. När skiten rasar dock så är det dags för AFS att kliva in och styra upp. Det kommer bli guldläge.

SD kommer inte vara länge, de kommer bli 15 minuters idoler som vill ha lite rampljus, men sen när alla inser att dom blivit totalt lurade av SD's policys kommer det ta slut väldigt snabbt.
Citera
2018-06-24, 21:14
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Duderino
Beträffande Durmaz-utspelen så tycker jag att de känns omogna. Oavsett om man skriver i affekt eller försöker lyfta fram en politisk poäng angående medias dubbelmoral så framstår de som tölpaktiga och småsinta när de skriver dylika saker. Hemma i tv-soffan kan man få skrika vad som helst, jag satt själv och svor över Durmaz insats, men är man en aspirerande riksdagskandidat borde man väga sina offentliga uttalanden på guldvåg. ”Sverige bytte in mångfald i slutet av matchen och blev i vanlig ordning straffade”. Jag tycker tweeten är generaliserande och pöbelaktig. Durmaz som en personifiering av mångkulturens misslyckande, man borde hålla en värdigare nivå än så.

Om det är "värdiga" partier du är ute efter så behöver du väl inte rösta på ett nybildat? Riksdagens partier delar nog din uppfattning till hundra procent!

Jag tror Kasselstrand försöker göra en Donald. Provocera och försöka få medialt utrymme. Tycker det är värt ett försök.
Citera
2018-06-24, 21:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Om det är "värdiga" partier du är ute efter så behöver du väl inte rösta på ett nybildat? Riksdagens partier delar nog din uppfattning till hundra procent!

Jag tror Kasselstrand försöker göra en Donald. Provocera och försöka få medialt utrymme. Tycker det är värt ett försök.
Hade man haft någon vett så hade man inte gjort som Trump.

Lång historia, Trump har en massa lån hos Rothchild.
Citera
2018-06-24, 21:32
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
De hade inte tillräckligt med företrädare för att ställa upp överallt. Förut talade de om att ställa upp i Stockholms kommunfullmäktige men sedan blev det bara riksdagen. Ingen av de startade partiet vill väl bli kommunalpolitiker utan de vill ha riksdagens lön och förmåner.
Vad har SD åstadkommit i kommunpolitiken? SD har ju suttit i många kommuner minst 12 år nu, enstaka mycket längre än så. Migrationsverkets tvångsplacering av migranter visar att all politisk makt i Sverige är koncentrerad till vår totalitära Riksdag. SD finns i kommunerna bara för partistödets skull, eller hur? Det pratades mest bara om det, inte så mycket om vad som skulle uträttas i lokalpolitiken. Och riksorganisationen har väl tagit mycket av sin finansiering från kommunalt partistöd, eller hur?

AfS kommer att ta en rejäl andel av SD:s gamla väljare (förre partiordföranden t.ex.) och vinna många av de nya som SD hade potential att ta. Samtidigt har AfS SD:s gamla ungdomsförbund, så både veteraner och unga föredrar AfS. I Stockholm finns knappt några SD-väljare, huvudstadens väljare ligger en mandatperiod efter resten av södra Sverige. Stockholm vore av intresse för att det är den enda kommun som uppmärksammas massivt av våra Stockholms-fixerade regimmedia. Dessutom sätter AfS till den enskilde politikerns kvaliteter före en kvantitet halvdana företrädare i maktlösa kommuner.
Citera
2018-06-24, 21:34
Medlem
Fris avatar
SD:s veteraner, som varit med länge, förtjänar all respekt för sin tidiga förmåga till klarsyn och mod att gå mot strömmen under mycket vidriga omständigheter. De borde fortsätta tänka och tala fritt och vågat och inte underordna sig partipiska och munkavel.
Citera
2018-06-24, 21:43
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus

Precis min tanke, och precis det jag efterfrågade tidigare i veckan: ett mer Trump-inspirerat kampanjande. Och detta var helt rätt grej att fånga upp och köra på, och AfS spelade bollen perfekt (betydligt försiktigare än vad Trump hade gjort - dvs anpassning till Sverige). Och SD hjälper till och dansar med som de fån som de är - perfekt!

Och jag tycker mig se mer av trumpskt kampanjande i min kristallkula nu...

PS. De har fortfarande inte lagat länken till talet till nationen på sin websida... Jag tänker att ett parti med ambitioner att bli ett riksdagsparti kanske borde ha en websideansvarig (minst en). Men vad vet jag om sånt... De har förstås mycket viktigare saker för sig... https://alternativforsverige.se/gustav-kasselstrands-tal-till-nationen/
Av någon anledning vill de inte uppmuntra folk att söka sig till deras websida, utan snarare göra folk såpass nedslagna av ett besök att de börjar förtränga att sidan alls finns. Detta är säkert genialt på något vis som inte jag begriper. Och de sköter det näst intill perfekt. När man klickar på "Senaste nytt" så är toppnyheten att de fortfarande inte har lagat länken under hela veckan.
Senast redigerad av SmokeyNegroni 2018-06-24 kl. 21:47.
Citera
2018-06-24, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DIVE001
Hade man haft någon vett så hade man inte gjort som Trump.

Lång historia, Trump har en massa lån hos Rothchild.

"Trump" får nog i det här fallet förstås som ett förhållningssätt i kommunikationen, mer än personen.

Trump överraskade alla genom att vinna på att uppfattas som autentisk. Om man tar denna lilla shitstorm, så måste AfS uppfattas som autentiska i reaktionen, vilket Mattias Karlsson och Jimmie Åkesson sannolikt INTE gör av sina egna kärnväljare. Möjligen slipade och "smarta" - men knappast autentiska.

Att Paula Bieler däremot känns autentiskt oberörd av vilka som spelar hur i svenska landslaget och bekymrar sig mycket mer om att Sverige är välkomnande för henne och andra minoriteter, är inte automatiskt en fördel för SD hos sina lojalaste nätveteraner.

Ju mer uppmärksammat SD:s skarpa kontrast till AfS blir, desto bättre för AfS. Oavsett vad man tycker om själva fotbollshändelsen.
Citera
2018-06-24, 22:22
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
"Trump" får nog i det här fallet förstås som ett förhållningssätt i kommunikationen, mer än personen.

Trump överraskade alla genom att vinna på att uppfattas som autentisk. Om man tar denna lilla shitstorm, så måste AfS uppfattas som autentiska i reaktionen, vilket Mattias Karlsson och Jimmie Åkesson sannolikt INTE gör av sina egna kärnväljare. Möjligen slipade och "smarta" - men knappast autentiska.

Att Paula Bieler däremot känns autentiskt oberörd av vilka som spelar hur i svenska landslaget och bekymrar sig mycket mer om att Sverige är välkomnande för henne och andra minoriteter, är inte automatiskt en fördel för SD hos sina lojalaste nätveteraner.

Ju mer uppmärksammat SD:s skarpa kontrast till AfS blir, desto bättre för AfS. Oavsett vad man tycker om själva fotbollshändelsen.

Blev en märklig vändning på denna historia. AfS skrev några tweet om de dåliga inbytena och hur mångkulturen äter sig in överallt. SD-trollen högg direkt. Samtidigt utspelade sig något mer dramatiskt då tusentals arga fotbollsfans vräkte ur sig sin ilska på sociala medier med hashtag #SD2018. Kvot-Bieler ryckte då in till mångkulturens försvar och Fogelklou försökte i panik spela vidare ljugmedias attack och brunsmetning på SD till AfS som inte har pudlat eller gjort avbön inför etablissemangets mångkulturaltare.

Dissonans är rätt ord för att beskriva väljarnas bild av vad SD är och vad partiet verkligen är idag - ett anti-rasistiskt mittenparti. Det klingar nog mer och mer falskt för allt fler....
Senast redigerad av StillaHavet 2018-06-24 kl. 22:26.
Citera
2018-06-24, 22:27
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Blev en märklig vändning på denna historia. AfS skrev några tweet om de dåliga inbytena och hur mångkulturen äter sig in överallt. SD-trollen högg direkt. Samtidigt utspelade sig något mer dramatiskt då tusentals arga fotbollsfans vräkte ur sig sin ilska på sociala medier med hashtag #SD2018. Kvot-Bieler ryckte då in till mångkulturens försvar och Fogelklou försökte i panik spela vidare ljugmedias attack och brunsmetning på SD till AfS som inte varken har pudlat eller gjort avbön inför etablissemangets mångkulturaltare.

Trumps trestegsraket:
1. var autentisk, 2. pudla aldrig, 3. du vinner!
Citera
2018-06-24, 22:27
Medlem
MrSkargards avatar
Om Jimmy Durmaz hade gjort 2-1 för Sverige mot Tyskland så hade han lyfts fram av Aftonhoran och twittervänstern som ett exempel på hur fantastiskt det är att Sverige är ett mångetniskt land. Det är i ljuset av detta faktum som man borde bedöma AfS-företrädarnas tweets, inget annat. Ni minns väl hur zigenarättlingen från Rosengård gång på gång användes för att släta över gruppvåldtäkter, gängskjutningar och annan brottslighet? Tänk för fan.

Det är bra att Sverigedemokraterna agerar precis som ett etablissemangsparti i det här fallet för det visar vad partiet har blivit. En politiskt korrekt organisation som agerar i enlighet med kulturmarxismens riktlinjer helt enkelt.
Citera
2018-06-24, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avblattning
När "värdighet" används som slagträ på det här sättet handlar det nästan alltid om att någon har tryckt på något som motparten inte kan hantera. "Du får inte använda det argumentet, det är inte värdigt!"

Bemöt det han skrev om det innehöll något felaktigt, i stället för att greppa efter halmstrået "värdighet".

Durmaz har inte i svenska landslaget att göra. Han identifierar sig inte med ett svenskt landslag, utan använder det bara för att gynna sin karriär. Janne Andersson misslyckades med att ta ut det bästa laget när han släppte in Durmaz, helt oavsett spelarens individuella kvalitéer. Han släppte in mångfald och det handikappade det svenska laget, på så vis är det betecknande för dagens Sverige även i ett större perspektiv.

Det är inte ovärdigt att påpeka, tvärtom är det ovärdigt att kräva att det ska förtigas.

Vad är din tes? Att ett lag presterar bättre ju mer homogent det är? Det är ju inte helt otänkbart (allt annat lika), titta bara på Athletic Bilbao. Men jag tycker fortfarande det är ovärdigt att som politiker klanka ner på folk när det handlar om ”triviala” saker som fotboll. Det finns tillräckligt med tomtar som skriver negativa kommentarer online utan att partitopparna för den sakens skull behöver bidra med negativitet i ett försöka att vinna billiga politiska poänger. Och SD med flera saknar ju också varje känsla av finess när de går ut med i #backadurmaz-ligan.

Och värdighet är inte alls irrelevant utan fullständigt grundläggande. Och nu menar jag inte att AfS representanter är ”ovärdiga” utan att kommentaren som sådan är på en lägre nivå än vad jag kommit att förvänta mig. Jag vill se mer ödmjukhet och eftertänksamhet och mindre kommentarer som osar negativ energi.
Citera
2018-06-24, 22:35
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Om Jimmy Durmaz hade gjort 2-1 för Sverige mot Tyskland så hade han lyfts fram av Aftonhoran och twittervänstern som ett exempel på hur fantastiskt det är att Sverige är ett mångetniskt land. Det är i ljuset av detta faktum som man borde bedöma AfS-företrädarnas tweets, inget annat. Ni minns väl hur zigenarättlingen från Rosengård gång på gång användes för att släta över gruppvåldtäkter, gängskjutningar och annan brottslighet? Tänk för fan.

Det är bra att Sverigedemokraterna agerar precis som ett etablissemangsparti i det här fallet för det visar vad partiet har blivit. En politiskt korrekt organisation som agerar i enlighet med kulturmarxismens riktlinjer helt enkelt.

Ja exakt så var det. Zlatan var beviset på mångkulturens förträfflighet. Utan den ingen Zlatan.
Utan mångkultur inga gruppvåldtäkter, gängskjutningar eller 9000 afganska ensamkommande baaarn men heller ingen Zlatan vilket ljugmedia ansåg vägde upp det andra mer än väl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in