Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-06-24, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Om det är "värdiga" partier du är ute efter så behöver du väl inte rösta på ett nybildat? Riksdagens partier delar nog din uppfattning till hundra procent!

Jag tror Kasselstrand försöker göra en Donald. Provocera och försöka få medialt utrymme. Tycker det är värt ett försök.

Jag vet inte om du är seriös eller inte, men det är ju snarare så att ju äldre ett parti är desto mer genomruttet är det… Men om du tycker det så kan jag ju ta och rösta på miljöpartiet i valet

Nu är det möjligt att jag har fel här men jag tror inte att en Trump skulle gå hem i Sverige. Den svenska folksjälen är på många sätt helt olik den amerikanska. Kontroversiella utspel för att skapa uppmärksamhet kan nog vara bra, men t.ex. personangrepp mot meningsmotståndare tror jag inte går hem. Sverige är mer Sundborn än Trump tower.
Citera
2018-06-24, 22:40
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Duderino
Vad är din tes? Att ett lag presterar bättre ju mer homogent det är? Det är ju inte helt otänkbart (allt annat lika), titta bara på Athletic Bilbao. Men jag tycker fortfarande det är ovärdigt att som politiker klanka ner på folk när det handlar om ”triviala” saker som fotboll. Det finns tillräckligt med tomtar som skriver negativa kommentarer online utan att partitopparna för den sakens skull behöver bidra med negativitet i ett försöka att vinna billiga politiska poänger. Och SD med flera saknar ju också varje känsla av finess när de går ut med i #backadurmaz-ligan.

Och värdighet är inte alls irrelevant utan fullständigt grundläggande. Och nu menar jag inte att AfS representanter är ”ovärdiga” utan att kommentaren som sådan är på en lägre nivå än vad jag kommit att förvänta mig. Jag vill se mer ödmjukhet och eftertänksamhet och mindre kommentarer som osar negativ energi.

AfS tog vänsterliberalernas Zlatan-narrativ, som använts tusentals gånger för att ursäkta eller släta över mångkulturens fasor, och vände på det. Det var bra och smart gjort.
Citera
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Samtidigt utspelade sig något mer dramatiskt då tusentals arga fotbollsfans vräkte ur sig sin ilska på sociala medier med hashtag #SD2018. Kvot-Bieler ryckte då in till mångkulturens försvar...

Kan vara så:
https://twitter.com/MaryBlary/status/1010865738012413952

Kan också vara Annie Lööf m.fl. som trollar:
https://twitter.com/CAlderskans/status/1010855132957958144

Kanske inte spelar någon roll, för hur som helst är det väldigt bra optik!

Och tack för hjälpen Annie! Och snart kommer tydligen även Mattias Wåg och hjälper till att dra in AfS i riksdan. Fast det bästa jobbet gör förstås SD-ledningen själva

PS. Du kanske suttit och bläddrat och har bättre koll (det orkade inte jag). Snart kanske det kommer en sån där kollage-sammanställning av alla dessa autentiska #SD2018-utrop om vad de verkligen tycker om Durmaz. Sådana som Jimmie och Bieler helst vill bli av med. Jättebra! Ett rejält kanalbygge rätt in i AfS.
Senast redigerad av SmokeyNegroni 2018-06-24 kl. 22:53.
Citera
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Jag vet inte om du är seriös eller inte, men det är ju snarare så att ju äldre ett parti är desto mer genomruttet är det… Men om du tycker det så kan jag ju ta och rösta på miljöpartiet i valet

Nu är det möjligt att jag har fel här men jag tror inte att en Trump skulle gå hem i Sverige. Den svenska folksjälen är på många sätt helt olik den amerikanska. Kontroversiella utspel för att skapa uppmärksamhet kan nog vara bra, men t.ex. personangrepp mot meningsmotståndare tror jag inte går hem. Sverige är mer Sundborn än Trump tower.

Klart inte Trump hade funkat i Sverige. Hans svenska är nog obefintlig och hans detaljkunskaper om svenska angelägenheter nästan likaså.

Men jag konstaterar att Kasselstrands utspel har fått liknande reaktioner som Trump fick på många av sina och jag tror inte nödvändigtvis att det är en tillfällighet. Vi pratar mer AfS idag än för en vecka sedan.
Citera
2018-06-24, 22:45
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Vad är din tes? Att ett lag presterar bättre ju mer homogent det är? Det är ju inte helt otänkbart (allt annat lika), titta bara på Athletic Bilbao.

Det gäller svenska lag.

Sverige är oslagbart sämst i hela världen på multikultur och mångetnisk mix öht (möjligen bara eskimåer som är sämre). Vår evolutionära historia har helt enkelt inte gett oss verktygen för att klara av sånt.
Citera
2018-06-24, 22:47
Medlem
MrSkargards avatar
På tal om VM så borde AfS lyfta fram Granit Xhaka och Xherdan Shaqiris albanska firanden mot Serbien som tydliggör att blod alltid är tjockare än medborgarskap. Xhaka och Shaqiri är inte schweizare och ingenting kan ändra på det.
Citera
2018-06-24, 23:08
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Kan vara så:
https://twitter.com/MaryBlary/status/1010865738012413952

Kan också vara Annie Lööf m.fl. som trollar:
https://twitter.com/CAlderskans/status/1010855132957958144

Kanske inte spelar någon roll, för hur som helst är det väldigt bra optik!

Och tack för hjälpen Annie! Och snart kommer tydligen även Mattias Wåg och hjälper till att dra in AfS i riksdan. Fast det bästa jobbet gör förstås SD-ledningen själva

PS. Du kanske suttit och bläddrat och har bättre koll (det orkade inte jag). Snart kanske det kommer en sån där kollage-sammanställning av alla dessa autentiska #SD2018-utrop om vad de verkligen tycker om Durmaz. Sådana som Jimmie och Bieler helst vill bli av med. Jättebra! Ett rejält kanalbygge rätt in i AfS.

Kvot-Bieler kanske hoppas hitta nästa Jimmy Durmaz bland de kvotflyktingar SD vill lägga på svenska folkets axlar? Hela denna historia känns som att klaga på någon som är oartig på Titanic. PK in i det sista är viktigare än att se och lyfta de avgörande frågorna. Är verkligen det viktigaste nu att vi i varje mening är politiskt korrekta och artiga eller kan vi gå något utanför PK-ramen för att peta till den sovande björnen?
Citera
2018-06-24, 23:15
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Kvot-Bieler kanske hoppas hitta nästa Jimmy Durmaz bland de kvotflyktingar SD vill lägga på svenska folkets axlar? Hela denna historia känns som att klaga på någon som är oartig på Titanic. PK in i det sista är viktigare än att se och lyfta de avgörande frågorna. Är verkligen det viktigaste nu att vi i varje mening är politiskt korrekta och artiga eller kan vi gå något utanför PK-ramen för att peta till den sovande björnen?

Tänk vad glad hon, Aftonhoran och twittervänstern kommer att bli om Jimmy Durmaz sänker mexarna. Om det sker så kommer Durmaz etniska ursprung helt plötsligt bli väldigt viktigt att lyfta fram trots att det idag inte får lyftas fram överhuvudtaget enligt vänsterliberalernas narrativ.
Citera
2018-06-24, 23:44
Medlem
Hogdals avatar
Man tar sig verkligen för pannan. Att försöka göra en anspelning på dålig integrationspolitik på ett misstag i en fotbollsmatch. Kasselstrand vill göra sig dummare än han är.
Citera
2018-06-24, 23:51
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Man tar sig verkligen för pannan. Att försöka göra en anspelning på dålig integrationspolitik på ett misstag i en fotbollsmatch. Kasselstrand vill göra sig dummare än han är.

Vem fan har nämnt integrationspolitik? Gustav Kasselstrand har angripit ett vänsterliberalt narrativ genom att vända på det men det har tydligen gått över huvudet på dig.
Citera
2018-06-24, 23:53
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Vem fan har nämnt integrationspolitik? Gustav Kasselstrand har angripit ett vänsterliberalt narrativ genom att vända på det men det har tydligen gått över huvudet på dig.
Och han har precis lika fel därmed. Vilket flög över ditt huvud med rätt god marginal.
Citera
2018-06-24, 23:56
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Och han har precis lika fel därmed. Vilket flög över ditt huvud med rätt god marginal.

Utveckla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in