Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-19, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Verkade ju max vara runt ett 50-70tal lyssnare i Umeå ett par hundra mot demostranter. Deras youtube kanal har ”bara 5” tusen premunanter samt varje klipp får runt 1.5-3tusen views.

Hur många är folk som ser klipp från sin stad. Samt hur många är det som kollar varje klipp ?

Känner mig lite skeptiskt efter dessa siffror faktiskt .

Om de skulle vara ökande i populäritet tycker jag dessa klipp när de har sin turné. Borde ses av minst 24-30 tusen + per klipp och stadigt växande

På facebook har de betydligt fler visningar på torgmötena. Sändningen från Umeå idag har strax under 10 000 visningar.
Citera
2018-08-19, 17:32
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Jo, den risken finns. Men jag bryr mig inte om hans antisemitism-trollande. Mitt inlägg är lika sant som det som SD-ledarmoten sa att "Svenskar är vita".

Ja frågan är vart Bieler har sitt hjärta egentligen. Hos den Svenska vita (eller vad vi nu är) befolkningen eller bland människor som vallfärdar hit och har en öppen Svenskhet? Eller kanske rent av i Israel?
Citera
2018-08-19, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Jeff Ahl har som sagt fått sin stjärnstatus från riksdagsdebatterna. Du borde kolla på dem.
Jo, jag har sett Riksdagsdebatterna och visst är Jeff en slugger no doubt.

Har som sagt ingenting emot Jeff alls, men tror att många kan tycka att det blir lite "cringe" när han börjar snacka om sojapojkar etc.
Jag förstår precis vad han menar, och tycker att han har helt rätt men tror att ordvalen gör att hans mycket korrekta infallsvinklar kan viftas bort av många.

Självklart skall Jeff vara Jeff.
Han skall inte ändra på sig för att passa in i någon mall, han är ett bra komplement till övriga talare.

Det är någonting av det jag gillar mest med AfS, vidden av människor.
Jämför Jeff med Matikainen liksom. Två så pass olika människor kan dra åt samma håll, på sitt egna sätt.

Min poäng var bara att jag personligen inte tycker att Jeff var starkare än de andra talarna, och tror att många inte tar honom på allvar med sitt språkbruk.
Vi har sett den personkulten i SD där allt är heja Jimmie. AfS får inte gå samma väg.
Citera
2018-08-19, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
*host*

https://twitter.com/PaulaBieler/status/1031181909768986624

Vet hut svenne! Komma här och förstöra för alla seriösa och (anständiga?) liberaler. Någon som vet vem den stackars kättaren var/är?

För de nytillkomna, ovan tweet visar på två av argumenten att rösta AfS istället för SD. Synen på svenskhet samt den internpolitiska intoleransen.

Den sista punkten samt var Bielers ideologiska hemvist ligger kan ni söka på Jeff Ahls inlägg om i tråden.

Det är ändå bra med sådana uttalanden. Det får folk att inse att dagens SD är ett helt annat parti än det vi röstade in 2010.
Citera
2018-08-19, 17:37
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Verkade ju max vara runt ett 50-70tal lyssnare i Umeå ett par hundra mot demostranter. Deras youtube kanal har ”bara 5” tusen premunanter samt varje klipp får runt 1.5-3tusen views.

Hur många är folk som ser klipp från sin stad. Samt hur många är det som kollar varje klipp ?

Om de skulle vara ökande i populäritet tycker jag dessa klipp när de har sin turné. Borde ses av minst 24-30 tusen + per klipp och stadigt växande

Hur många åhörare tror du Stefan Löfven drar på ett torgmöte? Inte är det många fler inte...och sossarna har fortfarande 25 % av rösterna (typ).
Citera
2018-08-19, 17:37
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:

Jag förstår inte hur du kan få ett litet gäng bestående av sojapojkar, anti-kvinnliga skränbrudar och babbar till "ett par hundra".
Citera
2018-08-19, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff-Ahl
Det här tycker jag är bäst med AfS, dess kritiskt granskande sympatisörer och medlemmar - det skapas osunda personkulter om det ska bildas "Heja-Jimmie"-körer i vår rörelse också.

Däremot kommer jag inte ändra stil (även om jag gärna lyssnar på saklig kritik, vilket jag upplever att detta är), tanken med ett parti som Alternativ för Sverige är att det finns en bredd med olika retoriska stilar och olika typer som går hem i olika väljargrupper.

Sedan anser jag att hur man agerar ska skilja sig i en debatt, intervju eller torgmöte. Tre helt olika situationer som kräver olika typer av insatser. Debatter är faktatunga med vissa korta, snabba känsloargument för att förstärka budskapet. Intervjuer är till för att, oberoende av journalistens frågor, förmedla partiets viktigaste politiska förslag kort och kärnfullt. Torgmöten ska vara en blandning av känsloargument, fakta men även de talare som är mer "sakliga" - man ska inte härma någon annan eller göra annat än att prata från hjärtat.

Jag har hittills fått mestadels positiv respons från "redan invigda" men även sådana som står och väger. På min gamla arbetsplats går inte mjuk framtoning hem - där finns många som är vansinnigt trötta på politikerna och deras svek, de vänner jag har bland byggarbetare med mera är trötta på betapolitiker. Spannet är brett och framför allt AfS kommer locka väljare från en mängd olika väljargrupper - därav att vi måste ha en bredd även på stilar och retorik.

Tack Jeff.
Du har stillat min oro.
Jo, "heja Jimmie"-mentaliteten har jag sett allt för mycket av och är evinnerligt trött på.

Det är precis som du säger, spannet av kompetenta människor som drar åt samma håll på helt olika sätt som gör AfS unikt.

Du skall självklart inte ändra någonting alls för att passa in i någon mall.
Precis som övriga talare gör du ett viktigt slitjobb för vårt land.

Min oro grundades i det faktum att jag är livrädd för okritiska personkulter som i SD.
Detta har eroderat det partiet totalt innifrån.

Bra att AfS kör på sin breda kompetens av olika människor (som tilltalar olika grupper).

Sedan gillar jag att ni är totalt skonigslösa mot rödingarna som satt oss i denna sits.
Raka motsatsen till SD som gör allt för att plocka PK-poäng och söka acceptans hos dessa landsförrädare!
Citera
2018-08-19, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass

Du var ingen "early adopter" av SD utan kom till när partiet blev mainstream. Du är inte någon "early adopter" för AfS heller. Du överväger inte att rösta på AfS för då hade du redan vetat varför du ska göra det.
Jag har röstat på SD alla val jag fått rösta, sen 2010, och alltid varit öppen med det inför släkt och vänner.
Citera
2018-08-19, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Man kan nog inte skicka valsedlar till en valnämnd utan man måste lägga ut själv. Kiruna där är de flesta vallokaler i staden men det finns även i Vittangi, Soppero och Jukkasjärvi. Solklart en bit att åka.

Inga småpartier med sina aktivister i storstäder klarar en sådan utmaning. Känns som det är det år man får valsedlarna utlagda av valförrättarna som man kan täcka alla platser och lokaler. Man får lita på att sympatisörerna vänder sig till partiet och får valsedlar hemskickade.

Att man kan skickar valsedlar till valnämnderna är det ingen som helst tvekan om, sedan kan man däremot inte tvinga valnämnden att lägga ut dem åt dig utan är utlämnad till deras välvilja.

Är som sagt 99,x% säker på att Svenskarnas Parti gjorde det 2014 (och fick dem utlagda i åtminstone min kommun).

Vad gäller de som redan bestämt sig för att rösta på AfS så är det så klart en icke-fråga, skulle de mot förmodan missa att beställa valsedlar och det inte finns kan de skriva på blank lapp. De lite mer osäkra korten däremot kan det bli svårare att plocka upp utan valsedlar i vallokalerna.
Citera
2018-08-19, 18:01
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Jo. Men jag tror att många börjar bli väldigt otåliga också. De har kanske väntat i 8 år (eller mer) och hoppas att SD äntligen ska börja få lite inflytande. Och de utgår från att chansen till inflytande står helt i proportion till SD:s valsiffror. Ju större SD desto större chans.

Tanken att behöva vänta i ytterligare 4 år gör nog många frustrerade.

Vad har SD gjort sedan 2012 annat än utesluta medlemmar, ta avstånd från alt-media och närmat sig Sjuklövern? Åtta år räcker för mig. SD lämnade mig redan innan 2014 men då fanns inte AfS.
Citera
2018-08-19, 18:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av barkenarot
Rösta på AfS för all del, men jag kan nämna att Klassiskt liberala partiet, som har ungefär den ideologi som du beskriver, väger ganska jämnt nu mellan dels en falang som vill ha återvandring och dels en som inte vill det, samt en falang som betonar klassisk liberalism som ideologi vs en som även vill omfatta libertarianism. Ett par invandringskritsika nya medlemmar med libertariansk, lätt anarkistisk, ideologi kan vara precis vad som krävs för att uppnå en välbalanserad position de flesta frågor. Om du har tid för lite engagemang. :]

Jag har inte bestämt mig riktigt ännu heller. Det skulle underlätta att känna till ett par AfS-politikers eller medlemmars bloggar för att få en känsla för vilka personer det är som leder partiet och vilkas åsikter som bäst stämmer överens med ens egna.
Ibland undrar man om man borde ge sig in i politiken för jag hade definitivt sopat mattan med sjuklövern, de har ju inte ens några argument, bara en massa känslor och skit. Men nej jag fortsätter nog vara anonym och donerar. Politik är ett sånt där skitjobb som ingen vill göra men tillslut måste, det är ju bara total hästhageskit.
Citera
2018-08-19, 18:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Landos
Jo, jag har sett Riksdagsdebatterna och visst är Jeff en slugger no doubt.

Har som sagt ingenting emot Jeff alls, men tror att många kan tycka att det blir lite "cringe" när han börjar snacka om sojapojkar etc.
Jag förstår precis vad han menar, och tycker att han har helt rätt men tror att ordvalen gör att hans mycket korrekta infallsvinklar kan viftas bort av många.

Självklart skall Jeff vara Jeff.
Han skall inte ändra på sig för att passa in i någon mall, han är ett bra komplement till övriga talare.

Det är någonting av det jag gillar mest med AfS, vidden av människor.
Jämför Jeff med Matikainen liksom. Två så pass olika människor kan dra åt samma håll, på sitt egna sätt.

Min poäng var bara att jag personligen inte tycker att Jeff var starkare än de andra talarna, och tror att många inte tar honom på allvar med sitt språkbruk.
Vi har sett den personkulten i SD där allt är heja Jimmie. AfS får inte gå samma väg.

Tycker du? Jag tycker Jeff håller tillbaka på tok för mycket! Släpp lös demonerna på de jävla avskummen. men det är klart man måste begränsa sig om man vill nå fram till nya väljare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in