Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-04-20, 11:01
Medlem
Lilabanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Nu har Jeff Ahl försvarat "öppen svenskhet" på twitter. Hur ser ni på det? Nu kan ni inte rösta på AfS heller.

Kollar hans Twitter sen igår. Hittar inget. Du svamlar bara.

Länka tweeten. Det kan bli svårt för den finns inte
Senast redigerad av Lilabanan 2018-04-20 kl. 11:11.
Citera
2018-04-20, 11:40
Bannlyst
https://www.dn.se/sthlm/sds-gruppledare-bestrider-uppgifter-om-att-han-har-lamnat-partiet/

Vad är det med AFS som skrämmer Åkesson så mycket att han sparkar och utesluter i avskräckande syfte?

Citat:
Per Ossmer berättar att han var på AFS-minglet i en timme, tillsammans med flera andra företrädare för Sverigedemokraterna.

– Jag var nyfiken och det var en trevlig tillställning. Men jag blev fotograferad och anmäld. Den 20 mars fick jag ett brev från kansliet om att ett personärende hade startats mot mig. Sedan har jag inte hört något mer. Jag är medlem fortfarande, det vet jag mycket väl. Jag är advokat.

– Det är mycket möjligt att de har strukit mig ändå, för de förstår ju inte hur stadgarna fungerar, säger Per Ossmer till DN.

Lite senare efter två timmars överläggning så ljuger SD ihop att Ossmer inte velat förnya sitt medlemskap och därför blivit avstängd. SD ljuger sämre än Gudrun Schyman på taxfree.

Har det någonsin hänt att en en Socialdemokrat gått på en centerpartistisk-tillställning och sedan blivit utesluten ?
Eller är det SD som inte lever som de lär?
Citera
2018-04-20, 11:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Då kan man lika gärna rösta på SD eftersom AfS har kopierat SD rakt av. Båda partierna vill öka återvandringen.

Det blir svårt. SD säger nej till att särskilja svenskar och invandrare. För SD kan vemsomhelst bli svensk. Även en somalier - om denne assimileras- AFS är noga med att värna om svenskheten och begränsa invandringen.
Citera
2018-04-20, 11:46
Medlem
Skallagrimssons avatar
Twitteruttalandena om repatriering var en smula förvirrande, är AFS etnonationalister eller inte? Skall vårt folk ha ett hemland måste mängder med utlänningar repatrieras, inte bara de som saknar medborgarskap. Jag hoppas de menar att repatriering inte kommer ske undantagslöst på etniska grunder, viss flexibilitet är ett måste i min mening och någon form av mål borde vara runt 95% etniska svenskar i landet. Beroende på hur strikt definition man har landar man ju på runt 2 miljoner repatrieringar i så fall, ett ganska stort antal men genomförbart på 2-3 år med fria händer. En kombination av återvändarpeng på några tiotusen, indragna privilegier och böter/konfiskering av egendom för de som vägrar följa lagen skulle ge stor effekt, följt av gradvis upptrappning där de sista lagbrytarna skeppas ut i handbojor via lastfartyg efter att ha gripits av polis och dumpas i ett land där avtal ingåtts med regeringen, tex Libyen eller Liberia skulle säkert vara villig att ta emot några hundra tusen mot en generös muta. Bara bland de som kommit de senaste tre åren har vi ju en halv miljon som direkt bör avvisas.
Citera
2018-04-20, 11:50
Medlem
Vadaadaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Vilka fler av 'övriga' når >1 %? Knappast MED väl? Och inte heller PP lär väl göra det?

Jag har ingen aning…

Vilken nivå låg 'övriga' på innan AfS dök upp?

Obegripligt korkat att man inte särredovisar alla partier som uppnått minst typ 0,5%.
Dagens system är minst sagt godtyckligt med en uppenbar bias.
Citera
2018-04-20, 11:52
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadaadaa
Jag har ingen aning…

Vilken nivå låg 'övriga' på innan AfS dök upp?

Obegripligt korkat att man inte särredovisar alla partier som uppnått minst typ 0,5%.
Dagens system är minst sagt godtyckligt med en uppenbar bias.
Jag tror mig ha läst att de flesta instituten inte särredovisar innan ett parti har uppnått 2% i tre olika mätningar.
Citera
2018-04-20, 11:57
Medlem
secretcinemas avatar
Varken SD eller AfS har något emot att öka anhöringinvandring
Citera
2018-04-20, 12:02
Medlem
Vadaadaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag tror mig ha läst att de flesta instituten inte särredovisar innan ett parti har uppnått 2% i tre olika mätningar.

Det kan jag köpa. Jag anser dock att gränsen är tämligen godtycklig. Dagens märkliga regler ger 'etablerade' partier en stor fördel då uppstickare inte existerar i det allmänna medvetandet innan det lyckats ta samla ihop 2% i tre (påföljande) mätningar.
Dena sättet att väljare blir medvetna om andra partiers existens är om
1) MSM rapporterar (fördelaktigt) om dessa, vilket resulterar i en beklaglig bias (jmf F! och MP)
2) Alternativmedia rapporterar (fördelaktigt) om dessa (det tog SD över 10 år innan alternativmedia hade nått ut till tillräckligt många människor för att SD skulle kunna ta plats i Riksdagen)

I de flesta andra civiliserade länder särredovisar man partier som uppnått 1% i väljarstöd.
Citera
2018-04-20, 12:17
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadaadaa
Det kan jag köpa. Jag anser dock att gränsen är tämligen godtycklig. Dagens märkliga regler ger 'etablerade' partier en stor fördel då uppstickare inte existerar i det allmänna medvetandet innan det lyckats ta samla ihop 2% i tre (påföljande) mätningar.
Dena sättet att väljare blir medvetna om andra partiers existens är om
1) MSM rapporterar (fördelaktigt) om dessa, vilket resulterar i en beklaglig bias (jmf F! och MP)
2) Alternativmedia rapporterar (fördelaktigt) om dessa (det tog SD över 10 år innan alternativmedia hade nått ut till tillräckligt många människor för att SD skulle kunna ta plats i Riksdagen)

I de flesta andra civiliserade länder särredovisar man partier som uppnått 1% i väljarstöd.
I Danmark räcker 2% för att komma in i Folketinget. Vilket också har gjort att det kommer fler uppstickare genom åren. Men danskarna har ju haft fler omvälvande val som visar på att det absolut går att få bra siffror även som nykomling.

I det sk. "Jordskredsvalget" 1973 kom tre nya partier in, på siffror som även hade räckt i Sverige.
Fremskridtspartiet 15.9%
Centrum-Demokraterne 8.8%
Kristeligt Folkeparti 4.0%

Nästan var tredje mandat gick till ett nystartat parti & detta skakade om hela den politiska kartan i Danmark & är nog en viktig delförklaring till varför det inte har gått åt helvete på samma sätt i Danmark som i Sverige.

Detta sagt som lite pep-talk till alla glada AfS-anhängare.
#kämpa
Citera
2018-04-20, 12:30
Medlem
Angående diskussionen om "öppen svenskhet".

Självklart ska man inte repatriera på etnisk grund. Ser man inte hur en sådan selektion är problematisk ur ett rättssäkert perspektiv har man problem. Vad som avgör om en individ ska vara föremål för utvandring eller ej måste givetvis bygga på strikta definitioner och inte godtycke eller rättsosäkra bedömningar av rastillhörighet.

Och jag förstår inte varför någon skulle förespråka återvandring på etniskt grund. En dansk som begår brott eller utgör en belastning på systemet borde också skickas hem. Givetvis kan det dock finnas aspekter som bör bygga på ursprungsland (t.ex. bör man inte erbjuda återvandringsbidrag till personer som kommer från andra länder i EU, men däremot länder utanför Europa), men det är inte detsamma som etnicitet.

Det betyder inte att man inte erkänner etnicitetens betydelse i ett demografiskt perspektiv.
Citera
2018-04-20, 12:36
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin

Som jag har fattat det är det köparen av undersökning som bestämmer. Chang hade inga problem med att särredovisa MED som fick 0.5%.
Citera
2018-04-20, 12:38
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Som jag har fattat det är det köparen av undersökning som bestämmer. Chang hade inga problem med att särredovisa MED som fick 0.5%.
Det har du rätt i. Partierna kan ju även betala för egna undersökningar. Det var ju så NyD fick upp farten.
Även AfS har väl själv anlitat YouGov. Det kan dom kanske fortsätta med fram till valet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in