Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-01, 21:13
  #12457
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIVE001
Ni horde hans AIPAC tal.

Jag har kommenterat detta utförligt, när det begav sig, i lämplig tråd (vilket inte är denna).
Citera
2018-07-01, 21:35
  #12458
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Jag tror definitivt att Trumpinspirerad retorik mot MSM skulle gå hem hos folk. Förtroendet för MSM är lägre bland svenskar än det var hos amerikaner innan Trump drog igång sin valkampanj. AfS borde attackera hela etablissemanget lika hårt som Trump. Det vore också ett sätt att driva opinion snarare än att ängsligt följa den som SD gjort.

1+ på det. Allians för Sverige saknar vision. Det finns hur mycket som helst i Sverige som man kan kritisera. Det blir nog soffan för mig i höst.
Citera
2018-07-01, 22:19
  #12459
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Innan jag svarar på detta långa inlägg så skulle jag vilja ställa dig samma fråga som jag gjorde till Tumidanda:

Hur ser ditt förslag för stänga ner synagogorna ut? Kan du berätta mer om det och utveckla ditt resonemang om hur detta kommer att bli bra för Sverige?

När jag frågade Tumidanda om det så visade det sig att han inte menade ett dyft med det utan att han bara tramsade. Det är det som kan bli så tröttsamt i dessa fora, att det finns en massa folk som ägnar sig åt en massa upprört handviftande i frågor som de inte ens menar seriöst. Men sån är väl inte du? Du har väl verkligen ett seriöst förslag för att stänga synagogorna? Vi vill gärna höra mer.

Vart har jag sagt att det är jag som vill stänga ned någon religiös byggnad?

Nej det är främst du och Jeff Ahl, som uttalat er om att ni tydligen - plötsligt - ville stänga ned ALLA moskéer.

Jag respekterar religionsfriheten, till skillnad mot er. Men jag vill inte att den via exempelvis högljuda böneutrop ska tillåtas inskränka på det offentliga rummet. D e t vill jag förbjuda.

Vi har haft både fredliga lågmälda moderata judar och muslimer, dock i mindre antal, i åratals i Sverige, utan att de stört någon (med böneutrop eller krav på viss klädsel på arbetsplatsen, burka, etc.). Problemen har uppstått främst på senare år, då de blivit för många och haft någon imam eller rabbin som försökt pådyvla sina seder och bruk på oss andra, som huvudsakligen har haft kristna seder och bruk; I synnerhet beträffande vilka helgdagar Sverige ska ha. Våra helgdagar bör förbli kristna. De får ta seden dit de kommer.

Det jag ifrågasatte var snarare din/er prioritering varför ni inte – i sådana fall – först vågar att hellre (eller samtidigt) också i sådana fall stänga ned ALLA synagogor?

Detta då alla vaknare är medvetna om att det främst är judarna & zionisterna i Sverige som har betydligt mer makt och skadlig inverkan på vårt samhälle och politiken samt media; inte minst pga. av deras medier som missbrukar gummilagen HMF och sett till att censurera AfS, eller då någon zionist som Torssell insinuant försöker hota AfS.

Det är väl inte muslimerna som censurerat AfS, eller hur… så då tyckte jag att du främst ska våga kritisera samt sparka på orsaken:
https://www.youtube.com/watch?v=Dmx63U2tafo

För övrigt anser jag att en så pass kontroversiell punkt såsom att man vill stänga ned alla moskéer och skicka ut alla imamer, [eller då hellre, om man hade vågat kräva att vi skulle stänga ned alla synagogor och slänga ut alla rabbin/prästerna], det borde man ju ha med i AfS partiprogram, i synnerhet då man vet hur de svenska väljarna värnar för religionsfriheten. En klar svaghet som uppdagats där.
Citera
2018-07-01, 23:34
  #12460
Medlem
JuliusSpenglers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IPAD-SWE
Detta då alla vaknare är medvetna om att det främst är judarna & zionisterna i Sverige som har betydligt mer makt och skadlig inverkan på vårt samhälle och politiken samt media; inte minst pga. av deras medier som missbrukar gummilagen HMF och sett till att censurera AfS, eller då någon zionist som Torssell insinuant försöker hota AfS.

Det är väl inte muslimerna som censurerat AfS, eller hur… så då tyckte jag att du främst ska våga kritisera samt sparka på orsaken:
https://www.youtube.com/watch?v=Dmx63U2tafo

För övrigt anser jag att en så pass kontroversiell punkt såsom att man vill stänga ned alla moskéer och skicka ut alla imamer, [eller då hellre, om man hade vågat kräva att vi skulle stänga ned alla synagogor och slänga ut alla rabbin/prästerna], det borde man ju ha med i AfS partiprogram, i synnerhet då man vet hur de svenska väljarna värnar för religionsfriheten. En klar svaghet som uppdagats där.
AfS vänder sig inte till den mer insatta minoriteten som förstår judiskt inflytande utan till de dumma massorna som stör sig på muslimer i sin vardag. Judar är den mest skyddade minoriteten i Sverige och PK-hysterin kring dem är mycket mer extrem än vad den är kring muslimer, nästan inga medier har gjort en grej av Jeff Ahls prat om att förbjuda islam - men skulle AfS föreslå att synagogor stängs ner skulle den samlade Bonnierpressen börja yla om Tredje riket, antisemitism och attackera partiet på alla plan de kan. Så det är inte förvånande att partiet är mer öppet för att förbjuda islam än judendom även om judar rent objektivt har mycket mer makt och just därför är mer svåra att kritisera.

Det är alltså lite logiskt för ett parti som vill lura till sig så mycket röster som möjligt att attackera islam mer än judenheten. Det som kan ifrågasättas är väl hur effektivt det är att stänga moskéer och försöka förbjuda islam. Frankrike och diverse andra länder har väl förbjudit burka osv utan att det fått muslimska araber och afrikaner att fly landet.

Att ge sig på religionen på det här sättet är ett rätt så trubbigt instrument om man inte på allvar är beredd att bli kritiserad för "Gestapo-beteende" när man bryter sig in i invandrares bostäder och tar reda på vilka som dyrkar fel gud och sparkar ut dem ur landet, då hade lagen fått effekt och minskat andelen utomeuropéer i Sverige - annars blir det mest en symbolisk lag som skapar viss kosmetisk förändring och kanske radikaliserar en del muslimer, vilket kan vara positivt och användas för att rättfärdiga ytterligare förtryck av muslimerna. Jag tror dock inte att AfS vill förespråka en sådan politik öppet och därför känns pratet om att förbjuda islam ogenomtänkt och dumpopulistiskt, det är nog inte en politisk idé de vill fördjupa sig i och det står ju inget sådant i partiprogrammet.
Citera
2018-07-01, 23:47
  #12461
Medlem
Wkblades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gretapower
Men jag undrar det gör jag, varför ni inte bara lämnar invandringsfrågan bakom er, rösta på det partiet som står er närmaste om ni bortser från invandringsfrågan. För ni måste ju tycka något om något annat än iiinvandringsfrågan.

Fullkomligt irrationellt att bortse från invandringsfrågan i dagens Sverige! För att besvara din fråga måste jag säga att AfS har andra grymma politiska aspekter också (vilka sossepartierna SD och NMR inte har!). Länge leve (låg) platt skatt!
Citera
2018-07-02, 00:11
  #12462
Medlem
StillaHavets avatar
Jag tycker den första dagen för AfS i Almedalen har överträffat förväntningarna. Hög energi och positiv anda med ett antal höger- och vänsterkrokar mot etablissemanget. Moderaterna blev avklädda som de falskspelare de är och Tuffe-Uffe var inte så tuff längre när det kom till kritan. Det står redan klart att med Alliansen får vi Annie Lööfs migrationspolitik om Kristersson vill bli statsminister förutsatt att nu inte sossarna tar hem spelet igen. Löfven spelade ju upp Alliansen på läktaren 2014 med DÖ och har säkert några kort under bordet. Stefan är ju också som bekant en falskspelare.

Oavsett vilket kommer SD inte få något inflytande. Då känns det uppiggande att ha dagens tre sluggers i RD än att lyssna på Bieler, Kronlid och Herrstedt i fyra år till. Det senare känns mer och mer som huvudvärk nu när det finns ett så bra alternativ för Sverige.
Citera
2018-07-02, 00:13
  #12463
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Byggnet är aktiv inom partiet, det är inte du.

Vad vet du om det? Vet du vem jag är?


Citat:
än t.o.m. Jeff Ahl vad AfS egentligen står för.

Haha, t.o.m. den store Jeff Ahl...

Missförstå mig rätt, han gör ett ganska bra jobb, men han har samtidigt visat att han inte fattar vissa grejer, som jag vet att t.ex. Kasselstrand fattar.

Citat:
Du är en större trådsabotör än VitruvianskaMannen och Regulus tillsammans.


Som gammal SD:are så förstår jag att du tycker det. Vi kanske kan ta ett snack på nån sammankomst snart, en av dom som du skrev att du brukar besöka, så att du får förklara dig. Du är dock uppenbart ganska korkad då du inte förstår att det vi diskuterar här inte nödvändigtvis är det vi, alla olika tråddeltagare, torgför offentligt. Syftet med tråden är inte heller att bedriva AfS valkampanj utan att diskutera partiet och dess verksamhet ur olika vinklar.

Citat:
Du har ju redan pratat om att det är counterjihad-skit,

Ja, vissa av bl.a. Jeff Ahls utspel har varit renodlad counterjihad-skit. Alla former av counterjihad är alltid skit. Fläsk och burka m.m. är den "främlingsfientliga" varianten av pizza, kebab och Zlatan. Helt hjärndött.


Citat:
Men detta är alltså inte grunden för AfS' politik. Framför gärna dina egna åsikter, men skulle du kunna vara så vänlig att sluta hävda att det är AfS' åsikter?

Till skillnad från thaigubben, och avpolleterade SD-hjon, så hävdar jag inte att allt jag skriver är AfS åsikter. Kan du inte läsa?

Jag säger dock ifrån när rasblandande kulturmarxister som öppet förespråkar öppen svenskhet och ett mångkulturellt samhälle påstår att deras vision är AfS politik. Jag vet helt säkert, hundra procent, att åtminstone AfS partiledare INTE delar thaigubbarnas åsikter om öppen svenskhet och dylikt.


Citat:
Du tycker ju att AfS' politik är skit. Du hatar egentligen AfS - kom ihåg det.

Haha, du kommer kanske få äta upp både det ena och det andra inom överskådlig framtid.
Citera
2018-07-02, 00:33
  #12464
Medlem
För er som vill ha Alternativ för Sverige flygblad

Skriv ut dessa och massprid dem!


Nu låter vi dessa flygblad pryda alla brevlådor i Sverige!

https://convertkit.s3.amazonaws.com/..._f%C3%A4rg.pdf

https://convertkit.s3.amazonaws.com/...t_svartvit.pdf

https://convertkit.s3.amazonaws.com/...r_tryckeri.pdf
__________________
Senast redigerad av PangarN1337444 2018-07-02 kl. 00:44.
Citera
2018-07-02, 01:06
  #12465
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JuliusSpengler
AfS vänder sig inte till den mer insatta minoriteten som förstår judiskt inflytande utan till de dumma massorna som stör sig på muslimer i sin vardag. Judar är den mest skyddade minoriteten i Sverige och PK-hysterin kring dem är mycket mer extrem än vad den är kring muslimer, nästan inga medier har gjort en grej av Jeff Ahls prat om att förbjuda islam - men skulle AfS föreslå att synagogor stängs ner skulle den samlade Bonnierpressen börja yla om Tredje riket, antisemitism och attackera partiet på alla plan de kan. Så det är inte förvånande att partiet är mer öppet för att förbjuda islam än judendom även om judar rent objektivt har mycket mer makt och just därför är mer svåra att kritisera.

Det är alltså lite logiskt för ett parti som vill lura till sig så mycket röster som möjligt att attackera islam mer än judenheten. Det som kan ifrågasättas är väl hur effektivt det är att stänga moskéer och försöka förbjuda islam. Frankrike och diverse andra länder har väl förbjudit burka osv utan att det fått muslimska araber och afrikaner att fly landet.

Att ge sig på religionen på det här sättet är ett rätt så trubbigt instrument om man inte på allvar är beredd att bli kritiserad för "Gestapo-beteende" när man bryter sig in i invandrares bostäder och tar reda på vilka som dyrkar fel gud och sparkar ut dem ur landet, då hade lagen fått effekt och minskat andelen utomeuropéer i Sverige - annars blir det mest en symbolisk lag som skapar viss kosmetisk förändring och kanske radikaliserar en del muslimer, vilket kan vara positivt och användas för att rättfärdiga ytterligare förtryck av muslimerna. Jag tror dock inte att AfS vill förespråka en sådan politik öppet och därför känns pratet om att förbjuda islam ogenomtänkt och dumpopulistiskt, det är nog inte en politisk idé de vill fördjupa sig i och det står ju inget sådant i partiprogrammet.

Precis som du skriver så väljer man att fiska röster med ganska billig och enkel populism. Det kanske ger ett visst resultat men det är lite synd om för mycket fokus,hamnar på sånt då AfS kan vara så mycket mer. Rollen som anti-etablissemangspartiet nummer ett har man inte kommit in i ännu.

Jag har själv fortsatt mina undersökningar irl och pratat med folk, berättat om partiet och propagerat för att de ska rösta på partiet. Nu är jag nog uppe i över 20 olika personer i olika åldrar och ingen hade ens hört talas om partiet.
Citera
2018-07-02, 01:54
  #12466
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PangarN1337444
För er som vill ha Alternativ för Sverige flygblad

Skriv ut dessa och massprid dem!


Nu låter vi dessa flygblad pryda alla brevlådor i Sverige!

https://convertkit.s3.amazonaws.com/..._f%C3%A4rg.pdf

https://convertkit.s3.amazonaws.com/...t_svartvit.pdf

https://convertkit.s3.amazonaws.com/...r_tryckeri.pdf

Riktigt bra gjort, kort och koncist samtidigt som det får med de viktigaste punkterna.

I övrigt kan man beställa valsedlar på Alternativ för Sverige's hemsida nu. Precis på startsidan, det första man ser när man kommer dit. Beställde precis en hem till mig själv. Antar att de kommer gå ut med det på sociala medier imorgon.
Citera
2018-07-02, 02:30
  #12467
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Precis som du skriver så väljer man att fiska röster med ganska billig och enkel populism. Det kanske ger ett visst resultat men det är lite synd om för mycket fokus,hamnar på sånt då AfS kan vara så mycket mer. Rollen som anti-etablissemangspartiet nummer ett har man inte kommit in i ännu.

Jag har själv fortsatt mina undersökningar irl och pratat med folk, berättat om partiet och propagerat för att de ska rösta på partiet. Nu är jag nog uppe i över 20 olika personer i olika åldrar och ingen hade ens hört talas om partiet.
Jag frågade en gammal IRL polare häromdagen (han är etnisk svensk), som har varit fanatisk anti-SD i flera år, och mycket aktiv i den frågan osv, om AfS, och han hade ingen aning om vilka de var. Frågan är nog om AfS kommer få mindre röster än SvP vid det här laget.

Själv kommer jag som sagt rösta SD i år. Hade gärna velat rösta på Piratpartiet då jag dels är datornörd och PP är bäst för cannabislegalisering i dagsläget, men det går så bra på den fronten redan i och med Kanada osv, och PP kommer inte att komma någonstans helt enkelt pga mainstreamtänkarnas grupptänk som håller ute PP av samma skäl som AfS.

Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Det där är ju tyvärr bara counterjihad-skit i nivå med fläsk- och burkatjafs. Det är ju muslimerna och alla andra utomeuropeiska svartskallar som finns här man måste ta sig an. Deras bönelokaler är ganska ointressanta så länge människorna själva stannar i landet.

Det är några miljoner svarthåriga människor av kött och blod och med utomeuropeisk (eller skräpeuropeisk) importbakgrund som finns i Sverige idag som är problemet. Så länge de finns kvar inom Sveriges gränser så kommer ingenting att bli bra, det mesta kommer fortsätta vara skit och hela samhället och folket kommer fortsätta i en nedåtgående spiral på vägen mot en fullfjädrad soptippsdystopi i nivå med valfritt kloakland i tredje världen.

Det hade varit bättre att föreslå att synagogor och alla judiska organisationer och verksamheter ska förbjudas och stängas ner, eftersom det ju är judar som bär huvudansvaret för att det idag finns flera miljoner svartskallar i Sverige. Detta vågar man dock inte eftersom alla tror sig veta att det i dagsläget hade varit politiskt självmord att på något sätt öppet angripa den verkliga makten och den sataniska ondska som ligger bakom allt det elände vi har drabbats av.

Det är bättre att rya om "globalister" eller "bankväldet"...
Jag förstår ditt perspektiv osv kring 100% svensk rasrenhet och endast svenskar i Sverige osv, men samtidigt måste man vara lite realistisk och se hur det ser ut i dagsläget. Jag menar att om SD skulle få stort inflytande, och låt oss säga, i best case scenario, lyckades få ut alla somalier/negrer och övriga muslimer, ja då får man vara nöjd. Även thailudren och sådant trams är givetvis inte okej Däremot om det bor lite juggar osv, lite italienare och en och annan grek osv i Sverige, det har jag personligen inga problem med, och jag menar att man får vara nöjd om vi skulle få en demografisk situation mer liknande tidigt 90-tal eller så. Så har det liksom alltid varit i Europa; har alltid funnits en tysk minoritet i Italien (de nuvarande så kallade kimbrerna, bland annat, och tyskarna i Sydtyrolen också, osv), och dagens spanjorer har faktiskt både keltiskt och germanskt påbrå, och till skillnad från finnar och balter, så har faktiskt germaner (inklusive svenskar) en betydligt större medelhavsblattekomponent (finnar/balter och polaker/ryssar ligger på runt 10-20% eller något, medan germaner ligger på runt 33% medelhavsblatte, fo' real Och medelhavsblatte är ännu högre bland britter). Med det sagt menar jag givetvis inte att poängen med SD2018 ska vara sydeuropeisk massinvandring, men lite nyanserad får man liksom vara och inte placera "skräpeuropéer" i samma kategori som zoomalier

Ja, jag fattar, detta givetvis inte är tillräckligt hardcore osv för din smak, men det är mycket osannolikt att västerländska länder kommer bli strikta etniska zoner igen. Det är som sagt, inte så att det inte går eller är teoretiskt omöjligt, men det skulle nog kräva ett till världskrig och en decisive victory för nationalistsidan, och detta är nog betydligt svårare att åstadkomma idag än vad det var för 70 år sedan. Eller omfattande, ensidig, högintellektuell propaganda via internet (Facebook och liknande mainstramplattformar) osv, och även det är som bekant ingen lätt uppgift. Så det finns tillsvidare ingen folkvilja för rasautistiska massdeportationer osv, och jag menar, att om vi får tillbaka den demografiska situationen från tidigt 90-tal så får man faktiskt vara nöjd. Givetvis kommer det alltid finnas purister som inte blir nöjda förrän man uppnår 100% renrasighet, men kom igen, snart är över hälften av Sveriges befolkning, muslimer/negrer, och du tycker att det finns utrymme för att oroa dig över sydeuropéer? Finns knappt sydeuropéer i Sverige, inte ens juggarna är en stor befolkning. Jag tror inte att vi kommer att få tillbaka den demografiska situationen från tidigt 90-tal, men SD kan nog åstadkomma en förbättring i alla fall.

Sedan måste man ha i åtanke, att om inte ens Trump kan åstadkomma en rejäl förbättring, ska man inte heller förvänta sig särskilt mycket från varken SD eller AfS; varken Åkesson eller Kasselstrand är stora tänkare eller stora män.

För övrigt, angående tjafset kring "öppen svenskhet", jag menar att många purister i tråden som klagar på "öppen svenskhet" har missförstått lite hela den grejen. Syftet med "öppen svenskhet" är givetvis inte att Abdi Liban Awale Abdullahi ska klassas som etnisk svensk, eller att det ska vara fortsatt non-stopp massinvandring från tredje världen med fullt medborgarskap som delas ut till vartenda skäggbarn, bara muslimer och andra bruna folkslag börjar äta surströmming och dansa kring midsommarstången, äta griskött och spendera 2000 kr på alkohol på krogen varje helg osv. "Öppen svenskhet" är mer som en "honorary Aryan" grej, alltså en begränsad grej som kommer delas ut till ett fåtal invandrade individer från ett begränsat urval av folkgrupper -- i de flesta fall inte alltför genetiskt rasfrämmande folkgrupper -- och som kan sköta sig och bidra produktivt. Syftet med öppen svenskhet är att Sverige kommer vara ett välkomnande och gästvänligt land men i måttlig, lagom utsträckning, med en viss touch av rassnobberi Syftet med öppen svenskhet är givetvis inte att andra etniska grupper kommer att börja anses vara etniska svenskar, det vore ju befängt och pseudovetenskapligt (en annan aspekt med öppen svenskhet kortet är att det helt enkelt är en taktik för att gardera sig mot rasistanklagelser).

Och så kommer nog även AfS att köra, om de nu skulle få 51% av rösterna, eller menar du att AfS förespråkar en jus sanguinis med en autistisk strikthet? Jag använder inte autism som ett personangrepp förresten, bara så det inte blir några missförstånd här. Med "autistisk strikthet" menar jag precision, korrekthet osv.

Jag anser för övrigt att Richard Spencer är vettig i rasfrågan, där han är okej med sydeuropeisk invandring (i begränsad mängd givetvis) men att han däremot föredrar nordisk invandring (av någon anledning vurmar han mer för finsk än svensk invandring dock).
__________________
Senast redigerad av EliasAlucard 2018-07-02 kl. 03:11.
Citera
2018-07-02, 07:19
  #12468
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Jag anser naturligtvis inte att AfS ska driva någon politik för stängning av några religiösa byggnader idag men om man rent objektivt ser på verkligheten så är ju judar otroligt mycket farligare och mer skadliga för svenskar än vad muslimer är. Alltså vore det mer logiskt att arbeta för att få bort judarna från Sverige eftersom de är den grupp som skadar svenskarna allra mest.

Det går dock inte riktigt att driva sann politik, inte än i alla fall.




Ja. Hur stor andel av alla muslimer som finns i Sverige besöker regelbundet en moské?

Jag har träffat många muslimer, jag har haft och har även idag muslimska kollegor, och ingen har någonsin nämnt något om att de besöker någon moské här i Sverige. Det är nog bara några procent på sin höjd av alla muslimer i landet som gör det.
Tycker du ska kontakta Ahl eller Kaselstrand och framföra din kristallklara logik att judarna är Svenska folkets fiende, inte radikala islamister. Du verkar fullständigt av banan! Dessutom påstå att de flesta muslimer inte har tagit av sig tofflorna och gått in i moskeer är häpnadsväckande. Tror du träffat kristna syrianer. Att höra dina infama inlägg om ”rasrenhet” som att det vore en realitet att genomföra någon form av nazistisk rensning av landet med våld är moget för ett gruppboende. Har man inte ens förstått att Sverige ingår i ett europeiskt sammanhang där sådan ”rasrening” skulle snabbt straffas med politisk isolering, FN-resolutioner följt av ekonomiska EU-sanktioner som krossar Sverige på 6 månader. Vi exporterar 70% procent av vad vi producerar och importerar60% av all mat. sverige ärinte ett land med 100 miljoner homogen befolkning som typ Turkiet som kan köra runt landet på sin egen ekonomiska motor, och skita fullständigt i andra länder. T o m Iran sviktar nu. Tröttsamt att lyssna på en sådan här total dumhet i inlägg efter inlägg. Du har fattat absolut NOLL av AfS politik! afS är ett pragmatiskt parti, inte ett rasrenarparti. Gå med i framgångssagan NMR. Du påstår att du är aktivist för AfS? Det tror jag inte ett skit på. Könner alla aktiva i Sthlm. Dig hade vi märkt.
Att inte tro att stängning av radikala moskeer skulle ha en effekt på radikaliseringen i Sverige!!?. Sitter du på ett gruppboende i Finland och skriver?
__________________
Senast redigerad av Byggnet 2018-07-02 kl. 07:42.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback