Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-06-23, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Bra poäng. Endast grovt kriminella ska utvisas. Detta balanserar SD upp med kvotflyktingar så det blir inget utflöde alls ens om SD får 51%. Bra alternativ? Knappast.

Galet hur liberala SD har blivit. Att tro att Sveriges problem kommer försvinna enbart ifall dem kriminella försvinner är naivt. Ja, såklart kommer det ske mindre brott. Men vi har fortfarande en extremt stor skara människor med invandrarbakgrund som enbart lever på bidrag och dränerar svenska skattebetalares pengar och föder otroligt många barn. Bara faktumet att 60% av alla asylinvandrare max har förgymnasial utbildning, gör ju inte saken bättre. Det är ju inte dem kriminella som är människorna som kostar mest pengar utan det är ju alla bidragsberoende människor.
Med det sagt säger jag ju såklart inte att dem kriminella inte kostar något, utan dem kostar också en otroligt stor summa pengar.
Citera
2018-06-23, 18:58
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Fast det vet du inte (hurvida AFS kan få mer än 2%, att SD får minst 25% håller jag med om). Det fanns massa människor som sa att Trump aldrig skulle vinna heller, och vi såg ju hur det gick. Det finns absolut en möjlighet att få 4% i detta val för AfS, även fast det blir svårt. Många utav de som röstade SD 2006-2010 kanske inte längre är lika sugna på det, eftersom SD faktiskt förändrat sig en hel del. Då öppnar det upp för ett parti som AfS.

Det kanske är lite drömmande, men det är väl bra att ha ett högt mål? Ungefär som att trafikverket har nollvision har AfS omprövning av alla asylprövningar sedan 2000.

Det främsta anledningen jag röstar på AfS är för att återvandringen måste komma mycket högre upp på agendan. Det duger inte att SD snackar om det lite löst och att de kanske vill skicka ut de mest grovt kriminella, det duger inte. Vi måste bli av med de enorma no-go zones som vi har nu.
Vi får väl se. Fast om du tänker efter så måste AFS:s väljare komma från SD och SD minskar inte, SD ökar. Tror du att AFS ökar utan att tappa från SD?
Citat:
Ursprungligen postat av PangarN1337444
Och SD kunde inte komma in 2010. Ni har bokstavligen bevisat vad fredrik nietzsche menade när han sade "Beware that, when fighting monsters, you yourself do not become a monster... for when you gaze long into the abyss. The abyss gazes also into you."
Jag sa aldrig att SD inte skulle komma in 2010. Vem sa det mer än extremvänstern?
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Varje inlägg du skriver bevisar bara vilken efterbliven och okunnig SDare du är.

Förutom grovt kriminella så förespråkar SD endast frivillig återvandring och det är redan idag frivilligt att återvända så den punken är ju helt meningslös.

AFS kommer inte att skicka tillbaka alla som sökt asyl sedan 2000. Så det är ett rent påhitt och/eller okunskap från din sida.
Nej den är inte meningslös din äckliga idiotjävel. Man kan göra återinvandring frivillig fast med starka incitament att faktiskt göra det till skillnad från idag. Men så långt kan du inte förstå, för du är en idiot. Väldigt korkad idiot.

Jo det är väl klart de vill, pucko? Tror du de ska kolla igenom alla miljoner beslut för att bara kolla eller? Eller ska de göra det för att skicka tillbaka alla? Så klart ska de skickas tillbaka. Idiot.
Citat:
Svenskarnas överlevnad är inget som intresserar SDare är vad du försöker förmedla?
Främst inte nej.
Citera
2018-06-23, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlamo

Jag sa aldrig att SD inte skulle komma in 2010. Vem sa det mer än extremvänstern?

Ja?... Det är lite det som är min poäng.
Citera
2018-06-23, 19:04
Medlem
Citat:
Fast det vet du inte (hurvida AFS kan få mer än 2%, att SD får minst 25% håller jag med om). Det fanns massa människor som sa att Trump aldrig skulle vinna heller, och vi såg ju hur det gick. Det finns absolut en möjlighet att få 4% i detta val för AfS, även fast det blir svårt. Många utav de som röstade SD 2006-2010 kanske inte längre är lika sugna på det, eftersom SD faktiskt förändrat sig en hel del. Då öppnar det upp för ett parti som AfS.

Det kanske är lite drömmande, men det är väl bra att ha ett högt mål? Ungefär som att trafikverket har nollvision har AfS omprövning av alla asylprövningar sedan 2000.

Det främsta anledningen jag röstar på AfS är för att återvandringen måste komma mycket högre upp på agendan. Det duger inte att SD snackar om det lite löst och att de kanske vill skicka ut de mest grovt kriminella, det duger inte. Vi måste bli av med de enorma no-go zones som vi har nu.

Citat:
Vi får väl se. Fast om du tänker efter så måste AFS:s väljare komma från SD och SD minskar inte, SD ökar. Tror du att AFS ökar utan att tappa från SD?

Nej den är inte meningslös din äckliga idiotjävel. Man kan göra återinvandring frivillig fast med starka incitament att faktiskt göra det till skillnad från idag. Men så långt kan du inte förstå, för du är en idiot. Väldigt korkad idiot.

Jo det är väl klart de vill, pucko? Tror du de ska kolla igenom alla miljoner beslut för att bara kolla eller? Eller ska de göra det för att skicka tillbaka alla? Så klart ska de skickas tillbaka. Idiot.

Främst inte nej.

Givetvis har SD tappat kanske 2-3% till AfS, men SD ökar ju väldigt mycket samtidigt. SD ökar helt enkelt mer än vad de tappar. Givetvis är det en större ökning av fd Sossar/moderater som går till SD än SD'are som går till AfS.
Citera
2018-06-23, 19:09
Medlem
Citat:
I praktiken kommer dem det. Man har sagt att man vill "gå igenom" alla sedan 2000 och alla som har kommit till Sverige på felaktiga grunder kommer få åka hem igen. 10% av alla som har fått permanent uppehållstillstånd sedan 80-talet har varit flyktingar enligt svensk lagstiftning och internationella konventioner. Vilket tyder på ett extremt asylfusk. Det är inte Alternativ för Sveriges fel att dessa ljög sig till uppehållstillstånd och får ta konsekvenserna nu. Det är enbart deras eget fel. (Menar inte att du säger det heller)

Kasselstrand har också sagt att man kommer börja med att gå igenom alla sen 2000 men sen när det är klart kommer man gå tillbaka och kolla igenom vissa fall på 80 och 90-talet också. Detta är inget jag har emot.

Det AfS säger är att man kommer ompröva alla uppehållstillstånd som delats ut sedan 2000 och som du säger så är antagligen de flesta utdelade på felaktiga grunder, om man ska gå efter Dublinförordningen, sen exakt var det landar och hur många är inget AfS gått ut med men i alla fall som jag har uppfattat det så kommer det att ha betydelse hur väl en person har anpassat sig. Riktigt jobb, språk, skötsam, ingen brottslighet, Islam/muslim osv.
Citera
2018-06-23, 19:10
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Jaha ska du göra det eller? Satsa på att få mer än 1% i valet så kanske ni kan göra det snart då. Fjant

Om det nu vore så omöjligt varför har det hänt så otroligt många gånger genom historien... jävla nolla
Citera
2018-06-23, 19:10
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
Ja?... Det är lite det som är min poäng.
SD fick inte 1-2% i opinionsundersökningarna månaderna innan valet så som SD gjorde så det kan inte jämföras https://sv.wikipedia.org/wiki/Opinionsm%C3%A4tningar_inf%C3%B6r_riksdagsvalet_i_ Sverige_2010
Dessutom var SD det enda "främlingsfientliga" partiet då.
Citat:
Givetvis har SD tappat kanske 2-3% till AfS, men SD ökar ju väldigt mycket samtidigt. SD ökar helt enkelt mer än vad de tappar. Givetvis är det en större ökning av fd Sossar/moderater som går till SD än SD'are som går till AfS.
Jag skulle gärna se AFS i Riksdagen för att se var det leder, men inte på bekostnad på SD och där blir det en konflikt för mig.
Citera
2018-06-23, 19:17
Medlem
Citat:
SD fick inte 1-2% i opinionsundersökningarna månaderna innan valet så som SD gjorde så det kan inte jämföras https://sv.wikipedia.org/wiki/Opinionsm%C3%A4tningar_inf%C3%B6r_riksdagsvalet_i_ Sverige_2010
Dessutom var SD det enda "främlingsfientliga" partiet då.

Det har du rätt i. Men den retorik du använder nu kan definitivt jämföras med den retorik vänstermupparna använde då.

Helt ärligt förstår jag inte varför du håller på att sprida defaitism i tråden. I sun tzu:s bok krigskonsten får vi lära oss att "I det fördolda bör ledarens agenter infiltrera fienden och potentiella fiender. Agenternas uppgift är att sprida defaitism och desinformation - särskilt i fiendeländernas huvudstäder och bland deras ledare" Nu säger jag inte att du är det, men det är intressant.
Citera
2018-06-23, 19:20
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
Det har du rätt i. Men den retorik du använder nu kan definitivt jämföras med den retorik vänstermupparna använde då.

Helt ärligt förstår jag inte varför du håller på att sprida defaitism i tråden. I sun tzu:s bok krigskonsten får vi lära oss att "I det fördolda bör ledarens agenter infiltrera fienden och potentiella fiender. Agenternas uppgift är att sprida defaitism och desinformation - särskilt i fiendeländernas huvudstäder och bland deras ledare" Nu säger jag inte att du är det, men det är intressant.
Vänstermuppar är efterblivna och jag är normal, det är skillnaden. Nej jag är ingen hemlig agent som vill förstöra utan svaret var i samma inlägg fast till den andra snubben: "Jag skulle gärna se AFS i Riksdagen för att se var det leder, men inte på bekostnad på SD och där blir det en konflikt för mig."

Och som jag sagt förut så tycker jag att AFS är verklighetsfrånvänt och ibland tramsigt. Följer dem på Facebook och ser många konstiga inlägg.
Citera
2018-06-23, 19:25
Medlem
Citat:
Vänstermuppar är efterblivna och jag är normal, det är skillnaden. Nej jag är ingen hemlig agent som vill förstöra utan svaret var i samma inlägg fast till den andra snubben: "Jag skulle gärna se AFS i Riksdagen för att se var det leder, men inte på bekostnad på SD och där blir det en konflikt för mig."

Och som jag sagt förut så tycker jag att AFS är verklighetsfrånvänt och ibland tramsigt. Följer dem på Facebook och ser många konstiga inlägg.

Menade aldrig att du är någon hemlig agent.
Citera
2018-06-23, 19:31
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Galet hur liberala SD har blivit. Att tro att Sveriges problem kommer försvinna enbart ifall dem kriminella försvinner är naivt. Ja, såklart kommer det ske mindre brott. Men vi har fortfarande en extremt stor skara människor med invandrarbakgrund som enbart lever på bidrag och dränerar svenska skattebetalares pengar och föder otroligt många barn. Bara faktumet att 60% av alla asylinvandrare max har förgymnasial utbildning, gör ju inte saken bättre. Det är ju inte dem kriminella som är människorna som kostar mest pengar utan det är ju alla bidragsberoende människor.
Med det sagt säger jag ju såklart inte att dem kriminella inte kostar något, utan dem kostar också en otroligt stor summa pengar.

En viktig bit är också att asylinvandrare och anhöriga skickar ut minst 30 miljarder från Sverige varje år till sina hemländer. Det är pengar som helt lämnar det svenska systemet. Lägg till allt svartarbete så har du ytterligare lika mycket. Klippning i Malmö någon? Vad är priset idag?

Vi skulle kunna sänka det allmänna skattetrycket enormt om bara AfS kommer in. AfS måste komma in.
Citera
2018-06-23, 19:36
Medlem
Fris avatar
Citat:
Fattar inget om vad du skriver.
Mmm. Det märks.

Citat:
Vad har det med det här att göra? SD får inget igenom på sina 28% men AFS får mycket igenom på 1%, tolkar jag det rätt så?
Ja. (Fast du menar det ju inte, så du fattar verkligen ingenting, ens när du skriver det). AfS talar nämligen klarspråk. De försöker inte bli PK, de försöker bli AV med PK.
Se här hur SD presenterar sin "industripolitik". En parlamentarisk kommission. Det kommer ju att åstadkomma nånting, liksom! Du är så PK att du trooor att om man bara sitter vid ett bord med betonghäckarna, så kommer det att hända nånting. Ingen reform av något slag har genomförts i Sverige sedan 1990-talet, och orsaken är brist på hjärnsubstans. Och det vill SD samarbeta med?SD:s industripolitik har som mål att SD ska låta som om de är PK.
https://www.youtube.com/watch?v=A38bxn128cg
Frasen "Den hårdnande konkurrensen" användes bokstavligen av en föreläsare i undervisningen som ett hånfullt exempel på en helt innehållslös plattityd som ALLTID har använts.

Citat:
Och du vet inte hur mycket SD kommer få igenom än, du spekulerar bara.
SD får inte egen majoritet. I en demokrati styr majoriteten. Alltså får SD noll och intet inflytande nästa fyra år. I alla hundratals kommuner, vad har SD åstadkommit där med sina tusentals kommunpolitiker? De bara sitter å ugglar å vet inte hur att göra nånting. Därför röstar jag på AfS. För professionalism och rationalitet.
Senast redigerad av Fri 2018-06-23 kl. 19:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in