Citat:
Ursprungligen postat av
PangarN1337444
Vänta nu, det blev lite mycket att ta in här med alla namn. Du menar att avslöjandet kommer användas för att få jomshof sparkad, så Bieler kan få mer makt? Det blev fan väldigt snurrigt så du får ursäkta mig.
Det är min teori, allt hänger ihop. Lördagen den 7 juli vet vi.
Hur tydlig sprickan mellan de två är är syntes väldigt tydligt när köttbulle-Karlsson gick ut i Dagens industri i en lång artikel och torgförde partiets syn på regeringsbildandet med Moderaterna och Centern.
"Så kan alliansen regera med vårt stöd" 15 maj.
Tydligen var det inte sanktionerat av Heja Jimmie som 19 maj replikerade Lena Mellins fråga:
"Mattias Karlsson meddelade nyligen att ni inte skulle ställa några krav alls utom att Centern inte skulle få inflytande över integrationspolitiken.
–
Det kan jag inte alls tänka mig att han sagt. Det låter väldigt konstigt. Vår ambition är att få ut så mycket som möjligt för våra väljare. Det är inte orimligt att vi får inflytande i proportion till vårt väljarstöd."
Citat från artikeln i DI 15 maj:
"...Sverigedemokraterna kommer med andra ord inte att stödja någon regering som verkar för en
ökad invandring till Sverige. I klartext innebär det att Sverigedemokraterna inte kommer att ge sitt stöd åt en regering där Annie Lööf får inflytande över migrationspolitiken. ..."
Och nästa:
"...För att Sverigedemokraterna ska kunna
stödja en borgerlig regering efter valet krävs att vi får inflytande över politiken.
Om det fortfarande finns en sådan ängslighet att man inte vill prata direkt med oss ser vi inte det som direkt avgörande, utan huvudsaken är att vi ser i regeringens budgetproposition att man tagit hänsyn till våra önskemål. ..."
Och nästa:
"...Vår realistiska förhoppning är sedan tidigare att efter valet få möjlighet att förhandla om detta med en regering bestående av Moderater och Kristdemokrater. Vi föredrar alltså en regering utan Centerpartiet,
men det är inte avgörande så länge de inte ges inflytande över invandringspolitiken."