Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-23, 18:36
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Du låter som Hillary Clinton! JimMUF Åkesson skulle ha röstat på Hillary Clinton, Crooked Hillary, hon som förlorade. JimMUF Åkesson satsar allt på Tuffe Uffe Kris. Så vem är det som är verklighetsfrånvänd? SD kommer att förbli totalt isolerat från allt inflytande i Riksdagis 4 år till. SD gör en sensationellt historisk valseger, helt unik i all svensk historia (om det inte nån gång hände nånting vid Mora Stenar jag inte känner till). Men komplett utan politisk effekt. Fyra år till med exakt samma regering som idag, om Stackars Stefan så vill. Han kommer fortfarande att ha en överväldigande majoritet av Riksdagis på sin sida.

Tuffe Uffe Kris och hans företrädare har ju båda vägrat regera med SD hela denna mandatperiod. Varför tror du att det skulle förändras fast majoritetsgränsen inte skiftar mellan regimblocket och SD-blocket? Om något kommer ju Moderaterna att försvagas mycket kraftigt alliansen krossas i valet. M går från 40% regeringsunderlag idag, till 16%. Tuffe Uffe Kris kommer att fortsätta agera VPK som stöd åt sossarnas minoritetsregering hela nästa mandatperiod också. Varför skulle han ändra på det efter valet när han är så mycket svagare, istället för före valet när han hade majoritet för att regera?

M+SD kommer ju inte att ha majoritet efter valet. Åkessons plan med samarbete med Moderaterna är inte parlamentariskt realistisk. Jag har alltid bara tolkat det som skitsnack för att plocka över M-väljare varteftersom de tröttnar på att rösta på ett parti som vägrar regera, som vägrar genomföra sin egen utlovade politik. För att det är på alla politiska sätt en pipe dream. Will never happen. Och nu när Riksdagis stängt för året, så KAN det aldrig hända. M är ett för obetydligt parti numera. Om M skulle föreslå samarbete med SD, så hopas jag att SD säger blankt nej! Too late.

Rätt. Sjuklövern har visat sig mycket uppfinningsrika att totalt stänga ute SD nu i åtta år. Varför skulle det inte gå om SD får 30 och Sjuklövern 70. Det är givet att oavsett valresultat för SD får de bara nöta på stolarna i RD och springa till kaffeautomaten i fyra år till. Nu när det verkar som att det händer lite i opionionen måste vi passa på att blida det där tredje blocket i svensk politik. AfS måste in, helst redan 2018. Annars ingen återvandring.
Senast redigerad av StillaHavet 2018-06-23 kl. 18:41.
Citera
2018-06-23, 18:36
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PangarN1337444
Ett SD på 21% och AfS på 4% får igenom mer än ett SD på 25%. Värnar du Sverige stödröstar du på AfS så att dem kommer in i riksdagen.
Ett AFS på 100% skulle också få igenom allt om det hänrder. Varför så mycket flum? AFS kan inte få mer än 2% i valet och SD ligger på minst 25% för de som följer mätningarna.
Citera
2018-06-23, 18:39
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PangarN1337444
Finns det någonstans att läsa om det? Verkar intressant.

Finns säkert på Nyheter24. Det var ingen skandal.
Citera
2018-06-23, 18:39
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Du skriver i termer som "vi från SD" och sen att du gärna skickar hem alla kriminella och improduktiva samtidigt som du raljerar över att AfS politik minsann är omöjlig att genomföra.

Det är i alla fall svårt att inte dra slutsatsen att det är den uppfattningen du tror att ditt SD står för och om det är dina personliga åsikter så är dom i så fall väldigt långt ifrån vad ditt SD står för.
Tror du har svårt att tänka. Läs igen så förstår du nog att jag skriver att vi från SD inte vill gå över till AFS just på grund av allt trams. Jag är närmare SD:s återvändarpolitik än AFS:s "skicka tillbaka alla som sökt asyl sedan 2000". Bland annat på grund av det synsättet och drömmandet.
Citera
2018-06-23, 18:40
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlamo
När då? Om tre år? Eller tänker du på om 20 år? SD har snackat en del om återvandring redan. Det jag tycker är irriterande är att de vill "ompröva" alla asylbeslut från år 2000. Varför inte bara vara ärliga och säga att de vill kasta ut dem istället? Klart att de menar kasta ut, inte ompröva. Ingen som söker asyl här är riktig flykting så länge inget grannland är i krig.

Desto längre vi väntar, desto svårare. Återvandring blir det hur som helst förr eller senare. Kasta ut är inte en helt korrekt beskrivning om vi inte också använder kasta in istället för invandring. Alla måste få sin sak prövad och lagen följas. De som har ljugit får återvandra. Kasta ut är väl kanske rätt på illegala och kriminella. Inom begreppet återvandring ryms också de som har laglig grund men frivilligt vill återvända hem.
Citera
2018-06-23, 18:42
Medlem
Citat:
Ett AFS på 100% skulle också få igenom allt om det hänrder. Varför så mycket flum? AFS kan inte få mer än 2% i valet och SD ligger på minst 25% för de som följer mätningarna.

Fast det vet du inte (hurvida AFS kan få mer än 2%, att SD får minst 25% håller jag med om). Det fanns massa människor som sa att Trump aldrig skulle vinna heller, och vi såg ju hur det gick. Det finns absolut en möjlighet att få 4% i detta val för AfS, även fast det blir svårt. Många utav de som röstade SD 2006-2010 kanske inte längre är lika sugna på det, eftersom SD faktiskt förändrat sig en hel del. Då öppnar det upp för ett parti som AfS.

Citat:
Tror du har svårt att tänka. Läs igen så förstår du nog att jag skriver att vi från SD inte vill gå över till AFS just på grund av allt trams. Jag är närmare SD:s återvändarpolitik än AFS:s "skicka tillbaka alla som sökt asyl sedan 2000". Bland annat på grund av det synsättet och drömmandet.

Det kanske är lite drömmande, men det är väl bra att ha ett högt mål? Ungefär som att trafikverket har nollvision har AfS omprövning av alla asylprövningar sedan 2000.

Det främsta anledningen jag röstar på AfS är för att återvandringen måste komma mycket högre upp på agendan. Det duger inte att SD snackar om det lite löst och att de kanske vill skicka ut de mest grovt kriminella, det duger inte. Vi måste bli av med de enorma no-go zones som vi har nu.
Senast redigerad av TheStriptease 2018-06-23 kl. 18:50.
Citera
2018-06-23, 18:44
Medlem
Citat:

Och SD kunde inte komma in 2010. Ni har bokstavligen bevisat vad fredrik nietzsche menade när han sade "Beware that, when fighting monsters, you yourself do not become a monster... for when you gaze long into the abyss. The abyss gazes also into you."
Citera
2018-06-23, 18:46
Medlem
Citat:
Varje inlägg du skriver bevisar bara vilken efterbliven och okunnig SDare du är.

Förutom grovt kriminella så förespråkar SD endast frivillig återvandring och det är redan idag frivilligt att återvända så den punken är ju helt meningslös.

AFS kommer inte att skicka tillbaka alla som sökt asyl sedan 2000. Så det är ett rent påhitt och/eller okunskap från din sida.
Citera
Medlem
Citat:

Svenskarnas överlevnad är inget som intresserar SDare är vad du försöker förmedla?
Citera
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Fast det vet du inte (hurvida AFS kan få mer än 2%, att SD får minst 25% håller jag med om). Det fanns massa människor som sa att Trump aldrig skulle vinna heller, och vi såg ju hur det gick. Det finns absolut en möjlighet att få 4% i detta val för AfS, även fast det blir svårt. Många utav de som röstade SD 2006-2010 kanske inte längre är lika sugna på det, eftersom SD faktiskt förändrat sig en hel del. Då öppnar det upp för ett parti som AfS.

Drar AfS lärdom av sina aktiviter hittills och gör bra tre månader nu, då finns en möjlighet att de kommer in. AfS kan mycket väl stå inför ett genombrott. Det bubblar i kategorin övriga, lite här och där och det behövs inte mycket nu för att det ska tippa över och AfS få den där skjutsen upp ytterligare någon procent.
Citera
2018-06-23, 18:49
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Varje inlägg du skriver bevisar bara vilken efterbliven och okunnig SDare du är.

Förutom grovt kriminella så förespråkar SD endast frivillig återvandring och det är redan idag frivilligt att återvända så den punken är ju helt meningslös.

AFS kommer inte att skicka tillbaka alla som sökt asyl sedan 2000. Så det är ett rent påhitt och/eller okunskap från din sida.

Bra poäng. Endast grovt kriminella ska utvisas. Detta balanserar SD upp med kvotflyktingar så det blir inget utflöde alls ens om SD får 51%. Bra alternativ? Knappast.
Senast redigerad av StillaHavet 2018-06-23 kl. 18:52.
Citera
2018-06-23, 18:50
Medlem
Citat:

I praktiken kommer dem det. Man har sagt att man vill "gå igenom" alla sedan 2000 och alla som har kommit till Sverige på felaktiga grunder kommer få åka hem igen. 10% av alla som har fått permanent uppehållstillstånd sedan 80-talet har varit flyktingar enligt svensk lagstiftning och internationella konventioner. Vilket tyder på ett extremt asylfusk. Det är inte Alternativ för Sveriges fel att dessa ljög sig till uppehållstillstånd och får ta konsekvenserna nu. Det är enbart deras eget fel. (Menar inte att du säger det heller)

Kasselstrand har också sagt att man kommer börja med att gå igenom alla sen 2000 men sen när det är klart kommer man gå tillbaka och kolla igenom vissa fall på 80 och 90-talet också. Detta är inget jag har emot.
Senast redigerad av PangarN1337444 2018-06-23 kl. 18:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in