Citat:
Du låter som Hillary Clinton! JimMUF Åkesson skulle ha röstat på Hillary Clinton, Crooked Hillary, hon som förlorade. JimMUF Åkesson satsar allt på Tuffe Uffe Kris. Så vem är det som är verklighetsfrånvänd? SD kommer att förbli totalt isolerat från allt inflytande i Riksdagis 4 år till. SD gör en sensationellt historisk valseger, helt unik i all svensk historia (om det inte nån gång hände nånting vid Mora Stenar jag inte känner till). Men komplett utan politisk effekt. Fyra år till med exakt samma regering som idag, om Stackars Stefan så vill. Han kommer fortfarande att ha en överväldigande majoritet av Riksdagis på sin sida.
Tuffe Uffe Kris och hans företrädare har ju båda vägrat regera med SD hela denna mandatperiod. Varför tror du att det skulle förändras fast majoritetsgränsen inte skiftar mellan regimblocket och SD-blocket? Om något kommer ju Moderaterna att försvagas mycket kraftigt alliansen krossas i valet. M går från 40% regeringsunderlag idag, till 16%. Tuffe Uffe Kris kommer att fortsätta agera VPK som stöd åt sossarnas minoritetsregering hela nästa mandatperiod också. Varför skulle han ändra på det efter valet när han är så mycket svagare, istället för före valet när han hade majoritet för att regera?
M+SD kommer ju inte att ha majoritet efter valet. Åkessons plan med samarbete med Moderaterna är inte parlamentariskt realistisk. Jag har alltid bara tolkat det som skitsnack för att plocka över M-väljare varteftersom de tröttnar på att rösta på ett parti som vägrar regera, som vägrar genomföra sin egen utlovade politik. För att det är på alla politiska sätt en pipe dream. Will never happen. Och nu när Riksdagis stängt för året, så KAN det aldrig hända. M är ett för obetydligt parti numera. Om M skulle föreslå samarbete med SD, så hopas jag att SD säger blankt nej! Too late.
Tuffe Uffe Kris och hans företrädare har ju båda vägrat regera med SD hela denna mandatperiod. Varför tror du att det skulle förändras fast majoritetsgränsen inte skiftar mellan regimblocket och SD-blocket? Om något kommer ju Moderaterna att försvagas mycket kraftigt alliansen krossas i valet. M går från 40% regeringsunderlag idag, till 16%. Tuffe Uffe Kris kommer att fortsätta agera VPK som stöd åt sossarnas minoritetsregering hela nästa mandatperiod också. Varför skulle han ändra på det efter valet när han är så mycket svagare, istället för före valet när han hade majoritet för att regera?
M+SD kommer ju inte att ha majoritet efter valet. Åkessons plan med samarbete med Moderaterna är inte parlamentariskt realistisk. Jag har alltid bara tolkat det som skitsnack för att plocka över M-väljare varteftersom de tröttnar på att rösta på ett parti som vägrar regera, som vägrar genomföra sin egen utlovade politik. För att det är på alla politiska sätt en pipe dream. Will never happen. Och nu när Riksdagis stängt för året, så KAN det aldrig hända. M är ett för obetydligt parti numera. Om M skulle föreslå samarbete med SD, så hopas jag att SD säger blankt nej! Too late.
Rätt. Sjuklövern har visat sig mycket uppfinningsrika att totalt stänga ute SD nu i åtta år. Varför skulle det inte gå om SD får 30 och Sjuklövern 70. Det är givet att oavsett valresultat för SD får de bara nöta på stolarna i RD och springa till kaffeautomaten i fyra år till. Nu när det verkar som att det händer lite i opionionen måste vi passa på att blida det där tredje blocket i svensk politik. AfS måste in, helst redan 2018. Annars ingen återvandring.
Senast redigerad av StillaHavet 2018-06-23 kl. 18:41.
Senast redigerad av StillaHavet 2018-06-23 kl. 18:41.