2018-06-23, 14:05
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Maria blev inte våldtagen för hon informerades om vad som skulle ske innan det hände. Hon blev Herrens tjänare, hans slav. Att upprepa samma tanke- och faktafel hela tiden hjälper inte. En lögn är en lögn. Vad Gud har bestämt står över människors lag och vilja.
Du kan inte rättfärdiga våldtäkt genom att försöka omdefiniera det för dig själv, hon tvingades bli våldtagen. Slaveri rättfärdigar inte våldtäkt utan säger bara mer om hur skev din påstådda moral är som tycker det är okej.

Varken våldtäkter eller slaveri är försvarbart men i din värld är de båda i kombination plötsligt ett magiskt undantag. Trots det kan du inte ens förklara dig själv utan personangrepp och argumemtationsfel som vanligt.
Citera
2018-06-23, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Du kan inte rättfärdiga våldtäkt genom att försöka omdefiniera det för dig själv, hon tvingades bli våldtagen. Slaveri rättfärdigar inte våldtäkt utan säger bara mer om hur skev din påstådda moral är som tycker det är okej.

Varken våldtäkter eller slaveri är försvarbart men i din värld är de båda i kombination plötsligt ett magiskt undantag. Trots det kan du inte ens förklara dig själv utan personangrepp och argumemtationsfel som vanligt.
Maria hade ett val, precis som Jesus hade ett val, men båda valde att göra Guds vilja. Jag visste att du skulle hänga upp dig på ordet slav, därför jag slängde in det, men det betyder lika mycket tjänare. Om du vet om att du kan bli gravid är det ingen våldtäkt.
Citera
2018-06-23, 16:03
Medlem
Citat:
Maria hade ett val, precis som Jesus hade ett val, men båda valde att göra Guds vilja. Jag visste att du skulle hänga upp dig på ordet slav, därför jag slängde in det, men det betyder lika mycket tjänare. Om du vet om att du kan bli gravid är det ingen våldtäkt.
Jag tvivlar på att Jesus hade ett val, då det även påstås att han är Gud.
Citera
2018-06-23, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Jag tvivlar på att Jesus hade ett val, då det även påstås att han är Gud.
När ska du sluta tvivla på mig? Det står i NT.

Matt 26:39
Han gick lite längre bort, kastade sig till marken och bad: ”Fader, låt denna bägare gå förbi mig, om det är möjligt. Men inte som jag vill, utan som du vill.”

Matt 26:42
Sedan gick han bort och bad för andra gången: ”Fader, om denna bägare inte kan gå förbi mig utan jag måste tömma den, så låt din vilja ske.”

Så han bad Fadern om att få slippa dö, samtidigt som han sa att han skulle lyda.
Citera
2018-06-23, 16:15
Medlem
Citat:
När ska du sluta tvivla på mig? Det står i NT.

Matt 26:39
Han gick lite längre bort, kastade sig till marken och bad: ”Fader, låt denna bägare gå förbi mig, om det är möjligt. Men inte som jag vill, utan som du vill.”

Matt 26:42
Sedan gick han bort och bad för andra gången: ”Fader, om denna bägare inte kan gå förbi mig utan jag måste tömma den, så låt din vilja ske.”

Så han bad Fadern om att få slippa dö, samtidigt som han sa att han skulle lyda.
Ja, Jesus var nog inte Gud.
Citera
2018-06-23, 16:18
Medlem
Citat:
Ja, Jesus var nog inte Gud.
Jesus är Gud för att han FÅTT all makt av Fadern. Som människa var han till och med en lägre varelse än änglarna, men han hade mer makt än någon av dem. Dessutom sändes Sonen till världen av Fadern, vilket visar vem som bestämmer. Därför sa Jesus att Fadern är större.
Citera
2018-06-23, 16:24
Medlem
Citat:
Jesus är Gud för att han FÅTT all makt av Fadern. Som människa var han till och med en lägre varelse än änglarna, men han hade mer makt än någon av dem. Dessutom sändes Sonen till världen av Fadern, vilket visar vem som bestämmer. Därför sa Jesus att Fadern är större.
Ok, så Fadern och Gud är inte samma.
Citera
2018-06-23, 17:30
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Att kalla våldtäkt för Guds vilja rättfärdigar inte handlingen, du fortsätter med samma argumentationsfel.
Citera
2018-06-23, 18:08
Medlem
Citat:
Ok, så Fadern och Gud är inte samma.
Nej, Fadern och Sonen är inte samma person, men båda har samma makt. Fadern HAR all makt, Sonen har FÅTT all makt. Av Fadern.
Citera
2018-06-23, 18:10
Medlem
Citat:
Att kalla våldtäkt för Guds vilja rättfärdigar inte handlingen, du fortsätter med samma argumentationsfel.
Om du kan välja är det ingen våldtäkt. Maria informerades innan hon blev gravid, då är det ingen våldtäkt. Hört talas om samtycke? Maria sa inte nej, alltså är det inte våldtäkt. Det du påstår skulle inte hålla i en domstol.
Citera
2018-06-23, 18:22
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Om du kan välja är det ingen våldtäkt. Maria informerades innan hon blev gravid, då är det ingen våldtäkt. Hört talas om samtycke? Maria sa inte nej, alltså är det inte våldtäkt. Det du påstår skulle inte hålla i en domstol.
Maria gav inte sitt samtycke, hon var dessutom bara ett barn, alltså är det våldtäkt. Läs på om lagen om du ska fortsätta med samma argumentationsfel som tidigare åtminstone.
Citera
2018-06-23, 18:25
Medlem
Citat:
Maria gav inte sitt samtycke, alltså är det våldtäkt, läs på om lagen om du ska fortsätta med samma argumentationsfel som tidigare åtminstone.
Hon sa inte nej trots att hon visste vad som skulle hända, alltså ingen våldtäkt. Tvärtom, hon blev glad när hon blev utvald och fick bli Herrens tjänare. Det är samtycke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in