Citat:
Ursprungligen postat av
Moment22x22
Det verkar som att stora delar av samhället tycker att det är toppen att både män och kvinnor ser på sig själva som sexmaskiner och att monogami är någonting som kanske inte ens behöver existera. Tråkig utveckling, tycker jag, men alla är ju olika!
Ja precis. Det kan vara rätt för vissa, men många tjejer mår inte bra av att tro att de alltid måste vilja ha sex och alltid tycka om sex.
Bland mina vänner från andra länder är det mycket vanligare att tjejer peppar varandra till att hålla på sig. När en tjej har träffat en kille uppmuntrar väninnorna henne till att vänta och vänta med sex, killen ska visa att han bryr sig om annat än bara sex, killen ska orka vänta och uppvakta och måste framstå som seriös.
Jag tror inte det är negativt för kvinnor generellt att resonera så.
Inga av mina utländska tjejkompisar skulle ha sex med någon random kille de råkar hamna i samma soffa som efter en fest till exempel. Men i samband med #metoo berättade massor av svenska tjejer om dåliga sexupplevelser efter fester och liknande då de låtsas sova för att ”hinta” att de inte ville ha sex.
En tjej med annan kulturell bakgrund hade bara örfilat killen om han insisterade, och dessutom fått pepp och beundran efter att ha gjort så.