2018-06-22, 23:46
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LionQueen88
Skulle rekommendera att du kör med gummi oavsett hur få/många tjejen legat med.

Jodå, har till och med "mängdrabatt", lyckats få ner gummipriset till 69 öre..
Nåja, för att få till det lite mer "nyktrare" såhar på midsommaraftonen, så syftar jag framförallt att kvinnors sexualitet inte på något sätt ska "nedvärderas", så deras lustar ska börja kallas för "horeri" etc. "It takes two to tango" så att säga.
2018-06-23, 01:18
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Du borde tvångsomhändertas.
Är du personalchef på ICA eftersom du blev så upprörd ?
2018-06-23, 01:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bossen13378
Så människorna på ICA är tvingade jobba där? De tar ju betalt för sitt arbete.
Ja, de flesta är tvingade i den meningen att de behöver lönen för att kunna försörja sig.

Liksom de som är i prostitution är tvingade.
2018-06-23, 10:01
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Svenska kvinnor uppmuntras ju till sex från det de är små. Tjejer får höra hela tiden att de ska ta för sig och så vidare. Ungdomsmottagningen hjälper till med p-piller från 12-13 år, feminister säger att man inte får skamma tjejer som ligger runt.
Så tjejerna har inte den känslan av att det är viktigt att framstå som ”en fin flicka”.

Så vill de inte ha sex känner de sig lite tråkiga och trista och vågar inte säga nej utan ligger tysta och låtsas sova.

Sedan känns det såklart inte bra och efteråt blir det #metoo.

Jag hårddrar här såklart men grunden i det jag säger stämmer. Om svenskor trodde det var viktigt att vara ”fin flicka” skulle de ha mer självrespekt och undvika många av de situationer som sedan blir dåliga.

Det verkar som att stora delar av samhället tycker att det är toppen att både män och kvinnor ser på sig själva som sexmaskiner och att monogami är någonting som kanske inte ens behöver existera. Tråkig utveckling, tycker jag, men alla är ju olika!
2018-06-23, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
För mig är det uppenbart att du saknar empati och att du vägrar ta in vad du gör.

Jag vet vad jag gör och jag är väldigt empatisk. Det är din skräckpropaganda som inte stämmer.
2018-06-23, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Det verkar som att stora delar av samhället tycker att det är toppen att både män och kvinnor ser på sig själva som sexmaskiner och att monogami är någonting som kanske inte ens behöver existera. Tråkig utveckling, tycker jag, men alla är ju olika!

Ja precis. Det kan vara rätt för vissa, men många tjejer mår inte bra av att tro att de alltid måste vilja ha sex och alltid tycka om sex.

Bland mina vänner från andra länder är det mycket vanligare att tjejer peppar varandra till att hålla på sig. När en tjej har träffat en kille uppmuntrar väninnorna henne till att vänta och vänta med sex, killen ska visa att han bryr sig om annat än bara sex, killen ska orka vänta och uppvakta och måste framstå som seriös.

Jag tror inte det är negativt för kvinnor generellt att resonera så.

Inga av mina utländska tjejkompisar skulle ha sex med någon random kille de råkar hamna i samma soffa som efter en fest till exempel. Men i samband med #metoo berättade massor av svenska tjejer om dåliga sexupplevelser efter fester och liknande då de låtsas sova för att ”hinta” att de inte ville ha sex.

En tjej med annan kulturell bakgrund hade bara örfilat killen om han insisterade, och dessutom fått pepp och beundran efter att ha gjort så.
2018-06-23, 13:00
Medlem
halvljuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Jag förstår inte varför någon kvinna är att betrakta som en hora. Detta är enbart en strategi för att hålla kvinnan tillbaks, att få dem att skämmas för sin sexualitet, vilket bottnar i en föråldrad syn där en frigjord kvinnlig sexualitet betraktas som något negativt. Detta i sin tur har säkert också sina förklaringar.

Kvinnor som tar för sig
Man är antingen religiös eller oskuld om man som man fördömer kvinnor som tar för sig sexuellt. Det är tråkigt att andelen män som har problem med kvinnors sexualitet tycks öka.
2018-06-23, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halvljus
Man är antingen religiös eller oskuld om man som man fördömer kvinnor som tar för sig sexuellt. Det är tråkigt att andelen män som har problem med kvinnors sexualitet tycks öka.

Nej det är man inte. Man inser bara vilket emotionellt bagage och annat som kommer på köpet med en tjej som legat runt vilket gör dem till ett dåligt val av hustru exempelvis.
Men för all del, om du också förespråkar att äktenskapet, tvåsamhet och monogami är förlegat kan jag köpa ståndpunkten att kvinnor inte ska behöva tänka på detta.
2018-06-23, 13:22
Medlem
halvljuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raynewooney
Nej det är man inte. Man inser bara vilket emotionellt bagage och annat som kommer på köpet med en tjej som legat runt vilket gör dem till ett dåligt val av hustru exempelvis.
Men för all del, om du också förespråkar att äktenskapet, tvåsamhet och monogami är förlegat kan jag köpa ståndpunkten att kvinnor inte ska behöva tänka på detta.
Av vilken anledning skulle man tycka så, om man inte är religiös eller bitter för att man inte själv fått knulla?
2018-06-23, 13:36
Medlem
Citat:
Av vilken anledning skulle man tycka så, om man inte är religiös eller bitter för att man inte själv fått knulla?

Man har varit med tillräckligt många tjejer som varit runt för att inse vilket skadat gods de är. Sedan är det väl kanske Disneys fel att man inte vill att ens fru som ska föda ens barn ska ha stått på knä och sugit kuk på en krogtoa.
2018-06-23, 13:42
Medlem
halvljuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raynewooney
Man har varit med tillräckligt många tjejer som varit runt för att inse vilket skadat gods de är. Sedan är det väl kanske Disneys fel att man inte vill att ens fru som ska föda ens barn ska ha stått på knä och sugit kuk på en krogtoa.
Har man varit med så många kvinnor blir man ju själv skadat gods .

Jag misstänker fortfarande att religiösa dogmer och oskuld ligger bakom de flesta mäns misshag mot sexuellt aktiva kvinnor.
2018-06-23, 13:48
Medlem
Citat:
Har man varit med så många kvinnor blir man ju själv skadat gods .

Jag misstänker fortfarande att religiösa dogmer och oskuld ligger bakom de flesta mäns misshag mot sexuellt aktiva kvinnor.

Män har lättare att frikoppla sex från känslor än kvinnor vilket ger att kvinnor som inte klarar av det och har legat runt har massa emotionellt bagage.

Om det däremot är en kvinna som inte kopplar ihop känslor med sex, ja då är det ingen man vill ha till fru ändå.

Man kräver inte att ens fru eller kvinna ska vara oskuld, det är en halmgubbe, vad man vill ha är en kvinna som skapar ett emotionellt band med den hon ligger med men som inte fått det emotionella bandet totalt förstört på grund av runtliggande.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in