Citat:
Jag har skrivit det tidigare i tråden, men mitt dilemma är om de "förtjänar" ens röst om de inte är tillräckligt aktiva och tillräckligt "på". Visst de är mycket aktivare än vad jag själv är, men jag har å andra sidan inte startat upp ett parti och självsäkert deklarerat att mitt parti ska komma in i riksdagen samma år som partiet lanserades. Det är svårt att komma in i riksdagen, och gör man på allvar anspråk på att komma in samma år MÅSTE man ha en plan A, B, C, etc... Samt ha klart för sig hur man ska få uppmärksamhet, inget strul med att lägga upp filmer med god kvalitet osv. För om de gör ett fiaskoval, typ knappt 1 %, då kommer inte partiet att överleva, kanske inte ens om de får över 1 %. En stor besvikelse kan få luften att helt gå ur ett parti (vilket har skett tidigare). Så jag röstar endast på dem om de 1) gör tillräckligt enligt min mening för att få röstar, och 2) hur stort/litet stöd de faktiskt har i mätningarna närmast valet.
Upplever jag att de "half-assar" eller bara rent allmänt har för lågt väljarstöd... då kan jag lika gärna rösta på ett radikalt mikroparti (för de kommer åtminstone överleva valet). SD kommer aldrig att få min röst i vilket fall. SD har gjort alldeles för många felsteg för mig att acceptera.
Upplever jag att de "half-assar" eller bara rent allmänt har för lågt väljarstöd... då kan jag lika gärna rösta på ett radikalt mikroparti (för de kommer åtminstone överleva valet). SD kommer aldrig att få min röst i vilket fall. SD har gjort alldeles för många felsteg för mig att acceptera.
Faktiskt har jag liknande åsikter. De har sin (o)kända podd samt youtube och Instagramkontot som enligt mig någon fjortis administrerar.
Man får helt enkelt se hur det utvecklas, men har svårt att tro att de faktiskt får över 4%.