Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-06-12, 19:39
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuliusSpengler
Om det stämmer att de inte har några anställda och det bara är Kasselstrand och 2-3 till personer som jobbar heltid ideellt från nått kontor kan man ju inte förvänta sig nå jävla mirakel.

Samma som Trumps kampanj ju. Det är inte en stab på 20 eller 100 personer som räknas längre och att dynga ut pengar på TV-reklam, utan istället f.f.a. sociala medier.

Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Det är dags för AfS att visa på allvar att målet är ett riksdagsinträde redan i år. Själv har jag mer och mer börjat tvivla på att 4 procent är möjligt i september då partiet inte alls agerar så resolut som jag hade förväntat mig. Jag brukar dock ha fel så vi får väl se.

Kasselstrand har bestämt sig för att resan mot riksdagen skall vara en spurt. Det var därför man startade partiet 5 mars. Som du minns tyckte jag att man borde ha startat partiet redan hösten 2015. Men det var många förståsigpåare (som varit politiskt aktiva) som förklarade för mig då, att så funkar det inte att göra i Sverige. I riktiga medborgarstater är medborgarna aktiva även mellan valen (och ringer och trycker på sina senatorer, och man har primärval osv). I Sverige är det i stort sett politiskt dött mellan valen, så man hade tappat momentum om man startat partiet för tidigt.

Precis allting som AfS har gjort är en utmärkt uppbyggnad för en stark spurtsträcka. Jag är riktigt imponerad över hur bra man skött det (bortsett från skakiga filmklipp). Så en mycket stark spurt är vad vi kan vänta oss att se snart. Byggnet har ju skvallrat lite om'et, men det hade man kunna räkna ut med sätesmuskeln ändå. Om man tycker att det har hänt för lite de senaste två veckorna, så får man betänka att det interna organisationsarbetet måste vara helt enormt i Sveriges snabbast växande parti någonsin, så det är naturligtvis det de ägnar sig åt just nu. En armé måste mobilisera innan man går till attack. Bara en dåre anfaller för tidigt oförberedd, bara för man har för mycket fjärilar i magen.

Och apropå det så är det många här som har fjärilar i magen. Egentligen är ju det bra, för det visar att många bryr sig. Men att lägga så mycket energi på pessimism som vissa gör här... Ta det lite cool, gott folk. Det kommer att bli bra det här!
Citera
2018-06-12, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Jag vill minnas, att någon presumtiv AfS-are skrev att det skulle hända en massa saker kommande (=denna) vecka. Sedan blev aktiviteten av allt att döma till större delen uppskjuten till Almedalsveckan, 1-7 juli...

...rätta mig gärna, om jag har fel!
Jag rättar så gärna!
Nu ikväll var vi ute och pratade med folk och delade ut flygblad till besökarna på Lissma park i Huddinge.
Det kommer ett betydligt större evenemang senare i veckan.
Bilder från ikväll ska finnas på FB
Citera
2018-06-12, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StatligaTeleverket
Man får nog skilja på arbetskraftsinvandrare och flyktinginvandrare här. Det lär inte vara arbetskraftsinvandrare de vill slänga ut om allt har gått rätt till.
Nej, men det vill ändå slänga ut invandrare som bidrar och anpassar sig.

Citat:
Ursprungligen postat av J39
För att de då har kommit hit olagligt. De har gjort något kriminellt. De är som illegala invandrare.
Men vad spelar det för roll vad de har gjort? Vi lever ju i nuet, så det borde vara vad de gör idag som spelar roll.

Citat:
Ursprungligen postat av DoktorPest
Om en invandrare fuskat, ljugit eller mutat sig till uppehållstillstånd så är det tämligen irrelevant om denne sedan sköter sig och anpassar sig i Sverige. Jag kan inte komma på ett enda land som inte retroaktivt häver uppehållstillstånd om det visar sig att sökanden fuskat eller mutat sig till det. Kan du?
Om Sverige kan välja en bättre väg än andra länder så ska vi.
Citera
2018-06-12, 20:34
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneDoesNotSimply
Nej, men det vill ändå slänga ut invandrare som bidrar och anpassar sig.

Men vad spelar det för roll vad de har gjort? Vi lever ju i nuet, så det borde vara vad de gör idag som spelar roll.

Om Sverige kan välja en bättre väg än andra länder så ska vi.

”Bidra och anpassa sig”. Vad innebär detta såssemantra egentligen i praktiken? Och är det verkligen en relevant invändning mot repatriering med flera miljoner invällare som inte ens med den mest välvilliga definition kan tänkas uppfylla kravet ”bidra och anpassa sig”? För hittills har det mest varit svenskar som tvingats att ”bidra och anpassa sig” till invällarna.

Är det något slags smittsamt ”cuck virus” som gör att det tycks stört omöjligt för en del svenskar att välja sin egen etniska sida?
Citera
2018-06-12, 20:44
Medlem
at3ists avatar
Afs = Sd's slasktratt
Jag menar plockar man upp clowner som Gamov, Ekerotharna och andra som inte direkt hymlar med att fascism är nice, vad blir det för samling? Jag tror inte människor likt dessa ens kommer vara nöjda med Afs, ge det en tid till och dem kommer säkerligen hoppa av och starta något nytt.
Citera
2018-06-12, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av at3ist
Afs = Sd's slasktratt
Jag menar plockar man upp clowner som Gamov, Ekerotharna och andra som inte direkt hymlar med att fascism är nice, vad blir det för samling? Jag tror inte människor likt dessa ens kommer vara nöjda med Afs, ge det en tid till och dem kommer säkerligen hoppa av och starta något nytt.
Är de med i AfS?
Citera
2018-06-12, 20:50
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av at3ist
Afs = Sd's slasktratt

Jämför man SDs och AfSs laguppställning så framtonar en helt annan bild. Att AfS är destillatet och SD finkeln och mäsken som blev kvar.
Citera
2018-06-12, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Jämför man SDs och AfSs laguppställning så framtonar en helt annan bild. Att AfS är destillatet och SD finkeln och mäsken som blev kvar.

Nu är det mäsken som går för ca 25 procent.
Den s.k eliten kommer av alla seriösa bedömare landa kring 1-2 procent.
Om nu Mikael Jansson kvalificeras till att kallas elit...

Att tro att Svensson är intresserade att rösta på ett parti där man hör prat om rasblandning och andra aggressiva ord är naivt.
Det fungerar inte här i Sverige.

Att afs får stöd av öppna nazister gynnar verkligen inte deras sak. För nazism är något 99.8 procent av Sveriges befolkning reagerar med avsky på.

För mig är det samling kring sd som gäller även fast jag inte alls är förtjust i allt som är deras partiprogram.

Avslutningsvis är det spekulationer fram och tillbaka och vem som har rätt eller fel kommer ge sig i september.
Citera
2018-06-12, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla

Att tro att Svensson är intresserade att rösta på ett parti där man hör prat om rasblandning och andra aggressiva ord är naivt.

Att afs får stöd av öppna nazister gynnar verkligen inte deras sak. För nazism är något 99.8 procent av Sveriges befolkning reagerar med avsky på.

För mig är det samling kring sd som gäller även fast jag inte alls är förtjust i allt som är deras partiprogram.

Avslutningsvis är det spekulationer fram och tillbaka och vem som har rätt eller fel kommer ge sig i september.

Jo men anledningen till att SD kommer nå 25+ % är inte för att de gör ett bra jobb utan för att de har varit det enda partiet som har varit kritiska till invandringen i minst 15 år. Det är ingen bragd att bli stora när man har monopol på en väldigt viktig fråga.

AfS har aldrig nämnt rasblanding så jag vet inte varför du blandat in det. Vad sympatisörer på Flashback skriver och vad AfS säger och står för är två olika saker. I övrigt är knappast Svensson intresserade av AfS och det vet AfS såklart om. Deras fokus ligger på att fånga missnöjda SD'are och dessa bryr sig knappast om någon nazist nu skulle gilla AfS. Det där är ju bara guilt-by-association trams.

Ja i September får vi se hurvida det finns plats för AfS inom politiken.
Citera
2018-06-12, 21:42
Medlem
Endevils avatar
Citat:

På temat ”50 miljoner flugor bevisar att bajs är gott”. Och tänk att de obligatoriska grindvakterna som kapat SD ständigt dyker upp med sitt infantila ”anti-näjzist” fisande. Den som inte går med att på att byta ut svenskar mot främmande folk är minsann en ”näjzist”. Jag tror att ni har överanvänt det där epitetet vid det här laget. Så siffrorna ser nog inte alls ut som du hoppas på.
Citera
2018-06-12, 22:20
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:

Du tycker att en blåsippa är bättre än ett svenskt hjärta? Samling runt blåsippan, inte det svenska hjärtat gäller för dig? Bra, då vet vi var du står.
Citera
2018-06-12, 22:40
Medlem
Citat:
”Bidra och anpassa sig”. Vad innebär detta såssemantra egentligen i praktiken?
För mig innebär det att vara självförsörjande annat än möjligen korta perioder, följa lagar, att bete sig på ett sätt som passar in i Sverige, samt ha svenska värderingar när det gäller t ex
kvinnosyn och synen på sexuella minoriteter.

Citat:
Och är det verkligen en relevant invändning mot repatriering med flera miljoner invällare som inte ens med den mest välvilliga definition kan tänkas uppfylla kravet ”bidra och anpassa sig”? För hittills har det mest varit svenskar som tvingats att ”bidra och anpassa sig” till invällarna.
Nej, det är bara en invändning mot att förstöra för välanpassade invandrare och Sverige som skulle gå miste om dem.

Citat:
Är det något slags smittsamt ”cuck virus” som gör att det tycks stört omöjligt för en del svenskar att välja sin egen etniska sida?
Man måste inte välja en etnisk sida. Man kan också välja att stå på samma sida som de som positivt bidrar till Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in