Citat:
Samma som Trumps kampanj ju. Det är inte en stab på 20 eller 100 personer som räknas längre och att dynga ut pengar på TV-reklam, utan istället f.f.a. sociala medier.
Citat:
Det är dags för AfS att visa på allvar att målet är ett riksdagsinträde redan i år. Själv har jag mer och mer börjat tvivla på att 4 procent är möjligt i september då partiet inte alls agerar så resolut som jag hade förväntat mig. Jag brukar dock ha fel så vi får väl se.
Kasselstrand har bestämt sig för att resan mot riksdagen skall vara en spurt. Det var därför man startade partiet 5 mars. Som du minns tyckte jag att man borde ha startat partiet redan hösten 2015. Men det var många förståsigpåare (som varit politiskt aktiva) som förklarade för mig då, att så funkar det inte att göra i Sverige. I riktiga medborgarstater är medborgarna aktiva även mellan valen (och ringer och trycker på sina senatorer, och man har primärval osv). I Sverige är det i stort sett politiskt dött mellan valen, så man hade tappat momentum om man startat partiet för tidigt.
Precis allting som AfS har gjort är en utmärkt uppbyggnad för en stark spurtsträcka. Jag är riktigt imponerad över hur bra man skött det (bortsett från skakiga filmklipp). Så en mycket stark spurt är vad vi kan vänta oss att se snart. Byggnet har ju skvallrat lite om'et, men det hade man kunna räkna ut med sätesmuskeln ändå. Om man tycker att det har hänt för lite de senaste två veckorna, så får man betänka att det interna organisationsarbetet måste vara helt enormt i Sveriges snabbast växande parti någonsin, så det är naturligtvis det de ägnar sig åt just nu. En armé måste mobilisera innan man går till attack. Bara en dåre anfaller för tidigt oförberedd, bara för man har för mycket fjärilar i magen.
Och apropå det så är det många här som har fjärilar i magen. Egentligen är ju det bra, för det visar att många bryr sig. Men att lägga så mycket energi på pessimism som vissa gör här... Ta det lite cool, gott folk. Det kommer att bli bra det här!