Citat:
Ursprungligen postat av
Sir Dwain
Credit where credit is due, jag har för första gången blivit imponerad av Jordan. I en diskussion med Jim Jeffries menade han först att bakerier bör ha rätt att neka homosexuella kunder, men ändrade sig senare och erkände att han hade fel efter att Jeffries tog upp civil rights rörelsen och frågade Jordan om det inte är vettigt att man inte får neka svarta kunder bara för att man vill numera, vilket han höll med om (och givetvis kan samma resonemang användas för homosexuella). Han sa att han hade fel och jag menar det när jag säger att jag är imponerad, det är svårt att dra tillbaka något dumt man har sagt i en offentlig debatt och han har inte direkt visat den förmågan tidigare.
Parallellen Jim Jeffries drar är patetisk.
Den kristna bagaren nekade inte homosexuella kunder att köpa bakverk i butiken utan att skapa 'brudparet' på toppen av tårtan i form av två män. Han ansåg att det stred mot hans religösa övertygelse, vilket jag faktiskt kan förstå.
Att jämföra det med Jim Crowe eller neka svarta kunder enbart p.g.a. deras hudfärg är sanslöst lågt skjutet..
Men ok, då ska jag alltså kunna kliva in i ett bageri som drivs av en Religös muslim och beställa en tårta till mitt bröllop och beställa en toppfigur med två män och vägrar han så är han minst lika illa som en rasist och/eller de som vägrade servera svarta?
..eller varför inte helt enkelt bara beställa en tårta med en muhammedteckning på toppen? Med 'er' logik får han inte neka mig det heller utan att hamna i samma skrå som rasister och de som vägrade servera svarta?