2018-06-21, 18:02
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Okej! Låter som att dom syftar på sista livstecknet som i vittnesuppgifterna om skrik. Tvivlar på att polisen med 23 menar 23.30, och jag tror heller inte att dom skulle gå ut offentligt med en annan tid än den som gäller. Kan du länka till NA:s sammanfattning tro?
Så tolkar inte jag det, dom skriver:
Citat:
Sista kända livstecknet från 45-åriga Lena Wesström noterades vid 23.30-tiden sent på måndagskvällen, då någon enligt polisen haft kontakt med Örebrokvinnan.
Antar att sammanfattningen ligger på låsta sidor så inget att länka.
Citera
2018-06-21, 18:04
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dalaan
Jag har aldrig skrivit att jag har pratat med någon larmoperatör! Jag körde bilen och min sambo som satt bredvid mig ringde 23:47. Vi är de enda som ringde in om detta Innan media gick ut med att hon var försvunnen.

Citat:
Skriken hade upphört då ja. När min sambo ringde in (23:47) hade det varit tyst en stund.

Citat:
Vi var inne på förhör under söndagen. Kroppen hade hittats innan. Gissa på du. Enda anledningen till att jag började skriva var för att jag blev upprörd över alla självmordsteorier etc. Och ville dela med mig av den fakta jag har. Anledningen till att jag slutade skriva var för att jag kände att jag troligtvis delade med mig av för mycket information.

Citat:
Om du läser vad jag tidigare skrivit så kommer du hitta detta inlägg "Från ca. 23:30 till 23:35 När vi gick ut till bilen och började åka runt och leta var klockan ca. 23:40 och skriken hade slutat." Sambons samtalslista till 112 är 23:47, fortfarande.

Citat:
Jag har aldrig sagt att förhöret hölls på fredagen. Väldigt kortfattat får jag skriva om det jag redan skrivit här; Måndag kväll ringer vi in, vi får reda på av närstående att media gått ut med att polisen vädjar om tips så på fredagen ringer sambon igen, på SÖNDAGEN åker vi in på förhör. 11:30 skulle vi ses vid polishuset.
En del tidsangivelser
Citera
2018-06-21, 18:05
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Att de plockar bort Springare - kan det ha att göra med att MGM kan ha koppling till LW:s jobb och vara invandrare? Det kan bli känsligt värderingsmässigt med Springares inställning.
Varför råddar dom då vidare i SD:s bostad så här långt efter mordet, om de har en annan misstänkt?
Citera
2018-06-21, 18:06
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Den frågan har du inte ställt till mig utan till flixa81, gå tillbaka så ser du.

Jag har hela tiden trott på vittnet som hörde skriken.

Aaah.. My bad! Sorry.

Jag tror att NA har klantat till det med sammanfattningen. Jag väljer att tro på det som polisen offentligt gå ut med. Och jag ser inte tidsspektrat mellan sista livstecken och skriken som problematiskt.
Citera
2018-06-21, 18:08
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Aaah.. My bad! Sorry.

Jag tror att NA har klantat till det med sammanfattningen. Jag väljer att tro på det som polisen offentligt gå ut med. Och jag ser inte tidsspektrat mellan sista livstecken och skriken som problematiskt.

Nä exakt, det är min point också.
Citera
2018-06-21, 18:09
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Så tolkar inte jag det, dom skriver:

Citat:
Sista kända livstecknet från 45-åriga Lena Wesström noterades vid 23.30-tiden sent på måndagskvällen, då någon enligt polisen haft kontakt med Örebrokvinnan.

Antar att sammanfattningen ligger på låsta sidor så inget att länka.

Nej, det verkar snarare som att NA skrivit fel på tiden där. Ett ganska konstigt sätt att skriva en tidsavrundning på; "vid 23.30-tiden". Jag tror de menar "vid 23-tiden".
Citera
2018-06-21, 18:10
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Nej, det verkar snarare som att NA skrivit fel på tiden där. Ett ganska konstigt sätt att skriva en tidsavrundning på; "vid 23.30-tiden". Jag tror de menar "vid 23-tiden".
Mkt möjligt. Jag lägger ingen värdering i det, ville bara illustrera varför det cirkulerar olika uppgifter i tråden.
Citera
2018-06-21, 18:12
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Mkt möjligt. Jag lägger ingen värdering i det, ville bara illustrera varför det cirkulerar olika uppgifter i tråden.

Det förstår jag. Tack för hjälpen.
Citera
2018-06-21, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
1,5 år senare?
Skilsmässopapprena var väl inte inlämnade förän i mars i år?
Citera
2018-06-21, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Att Lena mördats är uppenbart inte lika viktigt som att det är "rätt" mördare i din värd.
Må vara ansträngande ha som huvudsaklig sysselsättning jaga bekräftelse på sina fördomar.
Fattar ärligt talat inte vad du pratar om? Vem är "rätt" mördare". Och är det du eller jag eller nån annan som tycker det.

Snurrpelle.
Citera
2018-06-21, 18:34
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etthuspalandet
Har följt tråden ganska bra och kände henne ytligt. Jag hade en kontakt med henne på messinger under kvällen då hon försvann, sista som hon skrev var 22:47. Är säker på att de var hon som skrev men såg meddelandet först dagen efter.

Citat:
Vet tyvärr inte om hon haft andra sätt men vi hade kontakten där. Vi skrev ett par konversationer, den sista öppnade jag dagen efter och mitt sista svar tillbaka är därefter oöppnat. Det var inget i hennes meddelanden som kunde tyda på att något tyngde henne. Snarare tvärt om.
En ny tidsangivelse skrivet för bara ett par timmar sen.
Citera
2018-06-21, 18:39
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
Har följt tråden ganska bra och kände henne ytligt. Jag hade en kontakt med henne på messinger under kvällen då hon försvann, sista som hon skrev var 22:47. Är säker på att de var hon som skrev men såg meddelandet först dagen efter.

Konstigt att du tar till orda först nu, om du följt tråden. Det har ju spekulerats om vilka som hade kontakt med Lena. Och du påstår NU FÖRST att du hade det KVÄLLEN FÖRE. Sorry. Tror att du är ett troll. Att påstå att man kände Lena ytligt har blivit vanligt i tråden. Inga viktiga uppgifter framkommer. Men det där borde du registrerat dej tidigare och delgett tråden, om det vore sant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in