2018-06-14, 23:46
Medlem
dalaan, jag är med dig till 100% !
Citera
2018-06-14, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Skrikandet varade mellan 23.30 och 23.35 och kom i korta utbrott med tystnad emellan som jag minns uppgifterna i här i tråden (någonstans).

Han försökte kanske kväva henne men hon lyckades slå sig fri ngr gånger och skrika.
Citera
2018-06-14, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dalaan
Jag har aldrig skrivit att jag har pratat med någon larmoperatör! Jag körde bilen och min sambo som satt bredvid mig ringde 23:47. Vi är de enda som ringde in om detta Innan media gick ut med att hon var försvunnen.

Då ber jag om ursäkt.
Citera
2018-06-14, 23:52
Medlem
Citat:
Vi var inne på förhör under söndagen. Kroppen hade hittats innan. Gissa på du. Enda anledningen till att jag började skriva var för att jag blev upprörd över alla självmordsteorier etc. Och ville dela med mig av den fakta jag har. Anledningen till att jag slutade skriva var för att jag kände att jag troligtvis delade med mig av för mycket information.

Jag har alltid ansett dina uppgifter mycket trovärdiga och det gör jag fortfarande. Tack, dina uppgifter är högst betydelsefulla.
Citera
2018-06-14, 23:55
Medlem
Jag önskar bara att polis, åklagare, provsvar mm kunde klarlägga sanningen snarast! Jag tror att detta tär på många av oss.. när vi fått veta sanningen kan vi pusta ut o lämna detta lite mer på distans. Jag hoppas polisen mfl som jobbar med detta känner samma otillfredsställelse som många här på tråden. För de anhörigas skull, människor i Örebro och även andra behöver det snarast klaras upp och klarläggas. Så att vi kan få ro. Iallafall för mig är det olidligt att ingenting verkar bli klart... jag tror fler känner som jag.
Citera
2018-06-14, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Tidigare skrev du att skriken hördes 23:30 - 23:35, och att skriken hade tystnat sedan när ni ringde SOS 23:40. Du var ganska säker på tiderna eftersom du hade kollat på sambons samtalshistorik.

Nu efter SVT-artikeln om ett samtal som kom in 23:47 (där skrik dessutom skall ha hörts i bakgrunden) skriver du att ni ringde 23:47.

Kanske du kan hjälpa oss att reda ut det här? Kan det vara så att det i själva verket rör sig om två olika samtal, dvs. att någon annan kanske också har ringt?

Om du läser vad jag tidigare skrivit så kommer du hitta detta inlägg "Från ca. 23:30 till 23:35 När vi gick ut till bilen och började åka runt och leta var klockan ca. 23:40 och skriken hade slutat." Sambons samtalslista till 112 är 23:47, fortfarande.
Citera
2018-06-14, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt
Nu citerar jag några av dalaan's inlägg och kommenterar med mina egna tankar och funderingar och ber om ursäkt i förväg om nån tar illa vid sig över detta.

Jag har blivit förhörd som vittne ett flertal ggr även när det gällt grova brott och jag har aldrig fått någon vetskap om huruvida mitt vittnesmål varit bra/bättre/bäst/sämst.

Har heller aldrig fått någon som helst vetskap av förhörsledaren liknande exemplet ovanför.

Hur vet hen det?

Jag tror fortfarande att dalaan inte är den som larmade sos.

Vad spelar det för roll om du blivit förhörd och inte fått reda på något liknande som vi fick veta under förhöret? Okej, så samtalet vi ringde 23:47 tror du alltså inte är det samtal de tog emot 23:47? Eller menar du att jag ljuger?
Citera
2018-06-15, 00:01
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Om du läser vad jag tidigare skrivit så kommer du hitta detta inlägg "Från ca. 23:30 till 23:35 När vi gick ut till bilen och började åka runt och leta var klockan ca. 23:40 och skriken hade slutat." Sambons samtalslista till 112 är 23:47, fortfarande.
Tack. Men om jag förstår det rätt så hörde ni alltså inga mer skrik efter 23:40. Kan uppgifterna från SOS Alarm (om att man hörde skrik i bakgrunden under samtalet) röra sig om ett missförstånd? Eller kom skriken tillbaka igen 23:47?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/larm-om-skrik-prioriterades-bort-natten-45-aringen-forsvann
Senast redigerad av Draifos 2018-06-15 kl. 00:04.
Citera
2018-06-15, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Vilka iskalla jävlar! När de vet att de är skyldiga så fortsätter de som ingenting har hänt. Jag tror de planerade att mörda LW tillsammans.

Svårt att förstå att man fortsätter att roa sig både som skyldiga och oskyldiga.
Citera
2018-06-15, 00:02
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Du som har tillgång till SDs konto. Kan du se om han skriver några inlägg? Loggar han in ensam eller tillsammans med någon?

Tycker hela situationen med SD och HD är så märklig! Antingen vet HD vad som hänt men låtsas som inget hänt. Eller så är hon övertygad om hans oskuld och litar blint på honom. Oavsett så är det något som skaver vad gäller dessa två enligt mig.

Om man tolkar de här loggarna rätt så har SD varit i Värmland idag?

https://www.geocaching.com/track/details.aspx?id=5350019

https://www.geocaching.com/geocache/GC7Q0YD_one-is-right?guid=d3f236ec-1aca-46b3-bed2-2c881bd8531b

https://www.geocaching.com/geocache/GC7Q10J_talamod-ar-en-dygd?guid=e85227ce-7597-4e25-b440-20de7d39376b

Citat:

HerrTe*mD*vidsson

Premium Member

636*

*Found it

06/14/2018

{*FTF @ 10:47 *}

Vilken grej!, men ack så synd att stiftet redan var för klent. Vi laborerade med några vägar innan vi upptäckte att det var svårt att hålla den kvar i spår. Det var helt sonika så att vi bara kunde öppna den utan klurande. Vi brukade absolut inget våld för att öppna den. Synd på en så fin skapelse. Går det att montera stift av metall? Tack för upplevelsen här i skogen.

Livet är förgängligt, och kan ibland förändras på de mest fasansfulla sätt av andra utan att man på något vis kan påverka själv. Men ofta kan man även göra saker som man valt helt och hållet själv, som att åka till Filipstadsskogarna på FTF-jakt när semesterplanerna grusats tillsammans med anant. Idag var det jakt på schemat, och jag drog iväg med sällskap för att vara redo inför släppet vid 10. Vi hade inte valt den allra bästa utgångspunkten trots noggrann analys av kartan. Vi fick ändå en alldeles underbar förmiddag i den härliga solen och värmen, och endast några få tråkigheter kom fram till oss under tiden. När vi var nöjda med jakten i skogen drog vi oss runt några superfina GeoTourburkar i trakterna av Karlskoga där vi även fick i oss lite burgare till lunch. Lagom till eftermiddagskaffet kom vi så hem till Örebro och hade oss en avslappnad eftermiddag i solen. Livet har sina goda stunder. Hoppas det är många kvar

Intressanta formuleringar
Senast redigerad av GilGrissom82 2018-06-15 kl. 00:09.
Citera
2018-06-15, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Jag börjar luta åt detta också. No way HD är så blåst och iskall så hon :
1. Sätter sig på ett plan till USA med SD som varit på förhör när hans påkomna älskarinna och vigselpastor försvunnit.
2. Fortsätter hemma med grillfester och cachande trots att LW är fortsatt försvunnen. HD och LW som också hade cachat på tu man hand.
3. När SD sitter häktad fortsätter HD som vanligt, och så fort han släpps fortsätter de att umgås och cacha. Då har kroppen hittats och att mord begåtts konstaterats.
4. De hade ju nyss flyttat isär och ansökt om skilsmässa, HD hade krävt att SD inte kontaktar LW på något sätt.

Som sagt, NO WAY! HD är insyltad och det rejält. De kommer åka dit, bägge två.

Vet vi att de umgåtts och cachat även efter häktningen?
Citera
2018-06-15, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barbriella
Jag önskar bara att polis, åklagare, provsvar mm kunde klarlägga sanningen snarast! Jag tror att detta tär på många av oss.. när vi fått veta sanningen kan vi pusta ut o lämna detta lite mer på distans. Jag hoppas polisen mfl som jobbar med detta känner samma otillfredsställelse som många här på tråden. För de anhörigas skull, människor i Örebro och även andra behöver det snarast klaras upp och klarläggas. Så att vi kan få ro. Iallafall för mig är det olidligt att ingenting verkar bli klart... jag tror fler känner som jag.

Tyvärr kanske vi aldrig får sanningen, lika frustrerande som med Bjärred morden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in