2018-05-21, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orsa
Jag tror inte att Lena lämnat dörren olåst om hon frivilligt lämnade hemmet på kvällen, inte ens för en kortare stund.

Precis. Speciellt inte när man har sovande barn hemma.
Citera
2018-05-21, 14:40
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orsa
Om det är så att minst ett av barnen bodde hos Lena, är det troligt att det är yngste sonen. Den stackarn som fyller år på tisdag morgon, när mamman är försvunnen.

Jag är tämligen övertygad om att båda föräldrarna tänkte fira honom och att pappa Ulf kom på morgonen. I så fall är det Ulf som finner dörren olåst. Det är tänkbart att yngste sonen låst upp för att se om Lena var utomhus (han var först uppe föregående födelsedag enligt Lenas Instagram). Jag tror inte att Lena lämnat dörren olåst om hon frivilligt lämnade hemmet på kvällen, inte ens för en kortare stund.
Eller att alla barnen skulle sova hemma.
Kanske äldsta dottern eller sonen, alt. båda, inte hade kommit hem ännu och hon gick ner till planket för att konfrontera någon av dom när de kom hem?
Jag antar att man släpps av i bil på stora vägen och genar vid planket.
Förmodligen hade användaren som sa att minst ett barn sov hemma bara hört talas om ett av barnen i något sammanhang eftersom samma person säger att kanske alla tre sov hemma?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan
Kan det vara en arvsgrej? Hon måste väl med sin bakgrund haft minst ett par barnmän boende hos sig a 60 skattefria loppor/mån/man. Snabbaste sättet att bygga upp privata tillgångar (jfr arbogakvinnan)

Du är svagbegåvad på så många plan att jag knappt vet i vilken ände jag ska börja.

1. Man får inga 60.000 skattefritt för att vara familjehem. Inte ens i närheten.
2. Eftersom du menar att det skulle vara en "arvsgrej" - menar du att ngt eller flera av hennes egna barn skulle ha dödat henne?
3. Dina värderingar stinker. Din egen familj skäms antagligen över dig eller så är de fullständigt värdelösa själva.
Citera
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Essem
Precis. Speciellt inte när man har sovande barn hemma.
Nej jag tror inte heller att hon gått iväg och lämnat dörren öppen. Jag tror någon kom till henne och sen har det hänt något och hon har burits/släpats från hemmet.
Citera
2018-05-21, 14:44
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
LW är OFFRET! Det angår väl ingen annan vad hon hade för åsikter?

Inte nog med att bli mördad.
Offret ska också dömmas för sina åsikter och handlingar här.

Fy17!
Instämmer till 100 %.
Äckligt smyga in präktig svenskhet i sammanhanget.
Citera
2018-05-21, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pasquinel
Du är svagbegåvad på så många plan att jag knappt vet i vilken ände jag ska börja.

1. Man får inga 60.000 skattefritt för att vara familjehem. Inte ens i närheten.
2. Eftersom du menar att det skulle vara en "arvsgrej" - menar du att ngt eller flera av hennes egna barn skulle ha dödat henne?
3. Dina värderingar stinker. Din egen familj skäms antagligen över dig eller så är de fullständigt värdelösa själva.

Ersättningen är 1947:-/dag.

PS vad är du för nygammalt troll? Ingen ny användare med 7 inlägg drar ur sig en sån drapa.
Citera
2018-05-21, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isakn

Jag vet att mina jämförelser är larviga. Det är meningen. Jag försöker påvisa att det är lika larvigt att dra paralleller mellan Knutby och det som har hänt nu. Speciellt när vi inte vet något.

Pastor i frikyrka med allt vad det innebär + otrohet + mord + uppenbar önskan att på alla sätt visa upp ett attraktivt leverne i godhetens tjänst. Vad blir det? Detta är Flashback, här spekuleras.
Citera
2018-05-21, 14:49
Medlem
BlurryFace69s avatar
Hur går det med bilen de hittade?
Inget nytt om detta?
Citera
2018-05-21, 14:55
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

PS vad är du för nygammalt troll? Ingen ny användare med 7 inlägg drar ur sig en sån drapa.

Hon fick väl en lön som beskattas som alla andra kommunalt anställda när hon jobbade på HVB hemmet.
Citera
2018-05-21, 14:56
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Kan det vara en arvsgrej? Hon måste väl med sin bakgrund haft minst ett par barnmän boende hos sig a 60 skattefria loppor/mån/man. Snabbaste sättet att bygga upp privata tillgångar (jfr arbogakvinnan)

Att Lena mördats är uppenbart inte lika viktigt som att det är "rätt" mördare i din värd.
Må vara ansträngande ha som huvudsaklig sysselsättning jaga bekräftelse på sina fördomar.
Citera
2018-05-21, 14:56
Medlem
Citat:

Jo, uppenbarligen så gör det ju det...
Var får du dina 1947:-/dag ifrån? Ser gärna källa på det...

Här finns en hel del kring ersättning https://www.familjehemmet.se/ersattning_familjehem.php och inget är i närheten av de summor du nämner. Därav vore det intressant med källa.
Citera
2018-05-21, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Ja, många förändringar har skett i den s.k. filadelfiaförsamlingen i Knutby. Avstängningen och nedläggningen kom inte förrän efter 2004. Man försökte väl ett tag renovera församlingen, men medlemmarna har övergått till andra förbund eller lämnat allt frikyrkligt öht. Nu, 2018, är den församling upplöst och nedlagd. Jag har för mig att de samarbetade nära med pingströrelsen.

LW har sina kristna rötter och sin utbildning i baptisrörelsen läste jag. Senare har hon etablerat sig i den s.k. Equmenia-kyrkan, som om jag inte har fel för mig är en sammanslutning av frikyrkligt aktiva från flera olika kristna inriktningar. Hur länge hon varit det vet jag inte. Jag vet inte så särskilt mycket mer än vad den rörelsen presenterar om sig själva på sin hemsida. Där står inget om "postmodern queer-teoretisk" åsiktsbildning. Eller om det skulle finnas några "sekteristiska" tendenser heller. Det vore väl inte något man skulle skylta med utåt heller i så fall.

Oerhört olyckligt om det finns sådana här tendenser och dramor inom rörelsen att det leder till mord är det i så fall. Som i Knutbydramats efterföljd så framträdde kända företrädare i ett teologiskt ekumeniskt program för att förklara hur man i Knutby helt hade vantolkat detta med "Kristi brud". Stanley Sjöberg, var mest illa berörd som den svenska pingströrelsens företrädare, minns jag. Finns sådana här missförstånd inom den här nya rörelsen?
Knutby var formellt en pingstförsamling men inspirerades av livets ord och tog del av ideologin där. Isolerad liten grupp med outbildadat ledarskap. BO har inte "senare etablerat sig" i Equmenkyrkan. Det är inte heller en sammanslutning av random frikyrkligt aktiva. Betelkyrkan där hon arbetade var en baptistkyrka. Gör dig besväret att läsa tidigare förklaringar i tråden. Baptistsamfundet, Missionskyrkan och Metodister slig ihop sina tre samfund till ett. Då följde alla deras lokala kyrkor och pastorer med i detta. Hon behövde inte etablera sig. Betekyrkan är en gammal etablerad ganska stor kyrka med mycket kontakter med samfund, samhälle och och stans andra kyrkor, och med utbildat proffessionellt ledarskap. Risken att hitta mördare, brottslingar eller virrpannor av något slag där är mindre än i samhället i stort.
Det sker enormt mycket mer våld kring fotbollsmatcher. Mycket mer relevant att fråga om hon hade manliga kontakter som var fotbollsintresserade än att fråga om hon haft frikyrkliga manliga bekanta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in