2018-06-21, 17:34
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Om sista livstecknet var kl 23.30 och dalaans 112-samtal sker 23.47 så är tidsfönstret för brott oerhört litet. Endast sjutton minuter. Då får jag inte in promenader, samtal, gräl och våld.

Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Det skrev jag också innan, får inte ihop det att allt skulle hänt på ca 20 min

Jag lovar. Jag skulle kunna gå 100 m och slå ihjäl flera personer betytligt snabbare.
Citera
2018-06-21, 17:37
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Vi vet dessutom inte att det är exakt 23.30 som är sista kontakten, det har stått olika i tidningarna.

Rimligt vore då någon gång mellan dessa klockslag.

Antar att du menar 23.00 och inte 23.30. Du glömde svara på min fråga förresten.
Citera
2018-06-21, 17:39
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Jag har hamnat i bråk många gånger. Det kan eskalera ganska kraftigt på bara några minuter. Jag finner inte det konstigt att det kan ha eskalerat till dödligt våld på så lång tid som 1200 sekunder.

Tvivlar du på det som polisen bekräftat angående när larmsamtalet ska ha inkommit?

Scenariot kan ju ha varit "omvänt". Dvs. LW och XX hamnar i bråk/meningsskiljaktigheter inne i huset, XX stormar ut, varpå LW springer efter för att stoppa/hinna i kapp XX.

När hon hunnit ikapp befinner de sig nere mot planket till. Här fortsätter grälet och XX tar till handgripligheter. LW skriker, XX blir alltmer agiterad, och rätt som det är har h*n tagit i för hårt så att LW är dödligt skadad eller omkommen. I panik drar XX kroppen runt planket och lämnar den på motorvägssidan.
Citera
2018-06-21, 17:39
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Om sista livstecknet var kl 23.30 och dalaans 112-samtal sker 23.47 så är tidsfönstret för brott oerhört litet. Endast sjutton minuter. Då får jag inte in promenader, samtal, gräl och våld.

Vad får ni 23.30 ifrån? 23 är den tid polisen gått ut med.
Citera
2018-06-21, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Hur kan du jämföra med Åmsele där pappan och sonen blev kallblodigt
avrättade med hagelgevär och mamman fick halsen avskuren av Valjakkala?
Springa till polisen i Åmsele..!

Då får man ha distanslöparskorna på sig!
Citera
2018-06-21, 17:41
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Vad får ni 23.30 ifrån? 23 är den tid polisen gått ut med.
23:30 är den tid NA anger i sina sammanfattningar. Behöver iofs inte stämma.
Citera
2018-06-21, 17:47
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
23:30 är den tid NA anger i sina sammanfattningar. Behöver iofs inte stämma.

Okej! Låter som att dom syftar på sista livstecknet som i vittnesuppgifterna om skrik. Tvivlar på att polisen med 23 menar 23.30, och jag tror heller inte att dom skulle gå ut offentligt med en annan tid än den som gäller. Kan du länka till NA:s sammanfattning tro?
Citera
2018-06-21, 17:49
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Antar att du menar 23.00 och inte 23.30. Du glömde svara på min fråga förresten.

Jag menar att det är olika tider som gått ut i medierna, ibland 23.00 och ibland 23.30.

Jag tror att sanningen finns däremellan någonstans.

Ursäkta men jag hittar inte någon fråga till mig från dig, har letat några sidor bakåt.

Skriv igen så svarar jag.
Citera
2018-06-21, 17:53
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Jag menar att det är olika tider som gått ut i medierna, ibland 23.00 och ibland 23.30.

Jag tror att sanningen finns däremellan någonstans.

Ursäkta men jag hittar inte någon fråga till mig från dig, har letat några sidor bakåt.

Skriv igen så svarar jag.

Citat:
Tvivlar du på det som polisen bekräftat angående när larmsamtalet ska ha inkommit?

Där har du frågan. Men nu förstår jag att det är tiden för hennes sista livstecken som du tvivlar på.
Citera
2018-06-21, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
En som bevittnar! En medbrottsling, hur tydlig ska jag vara.
Åmsele, hon bevittnade skotten, men sprang inte till polisen
Så du menar att om SD är skyldig så kan det vara HD som skrek och inte LW?
Citera
2018-06-21, 17:57
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Där har du frågan. Men nu förstår jag att det är tiden för hennes sista livstecken som du tvivlar på.

Den frågan har du inte ställt till mig utan till flixa81, gå tillbaka så ser du.

Jag har hela tiden trott på vittnet som hörde skriken.
Citera
2018-06-21, 18:00
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Om petningen av spaningsledaren:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/utredningschefen-om-varfor-springare-fatt-lamna-utredningen

Att de plockar bort Springare - kan det ha att göra med att MGM kan ha koppling till LW:s jobb och vara invandrare? Det kan bli känsligt värderingsmässigt med Springares inställning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in