2018-06-14, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt
Nej det framgår inte tydligt att postaren dalaan har blivit vidarekopplad.
Det framgår att samtalet blivit vidarekopplat.

??? Har du svårt att förstå, eller? Du tror inte att det fanns en person tillhörande
samtalet som vidarekopplades? Jag ger upp. Diskussionen är för min del avslutad.
Senast redigerad av OzzieTheOwl 2018-06-14 kl. 23:22.
Citera
2018-06-14, 23:16
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag har haft hundar hela mitt liv och har turen att ha ett perfekt rastningsområde en liten bit bort där vi under 30 års tid mötts ca 15-20 hundägare för hundrastning från 18.45 till 19.45 varje kväll, efter den timmen av lek och bus+rastning går du hem med en helt utmattad hund. Återstår gör en kort kvällskiss. Den går fort, utanför dörren i stort sett.

Att en massa hundrastningar skulle ske 23.30 tvivlar jag starkt på. Särskilt inte på en vardag.

I mitt lilla bostadsområde sover alla vid den tiden. Ofta med sovrummet vända mot den tysta innergården. Här är det så och det är också min erfarenhet av tidigare boenden av sovrumsplacering, varför jag tror det är vanligt.

En del av Byalagsgatan består också av garagelängor, så vitt jag kan se.

Utifrån tidpunkten bör det varit ganska dött i området och tämligen riskfritt att gå den gatan ner obemärkt.

Den som bor sedan länge i området äger den kunskapen. Vilket bekräftas av att ingen vare sig märkt eller hört något. Vad som är känt.

Jag tror inte på slumpen.

Lite olika med hur folk gör. Våra grannar är pensionärer och de går ut med hunden otroligt sent. Ibland vid 01. Men de flesta arbetar väl och måste i säng. Men om du är ute vid 23 -tiden är det inte ovanligt att du möter någon tonåring på väg hem eller någon annan.

Kolla på den här bilden hur nära den första radhuset ligger fyndplatsen.
Och efter plankets slut går öppningen rakt ut mot villan på Byalagsvägen/Rättarevägen.

https://www.google.se/maps/@59.288504,15.1862026,63a,35y,45.05t/data=!3m1!1e3

https://www.google.se/maps/@59.2884319,15.1859028,49a,35y,52.99t/data=!3m1!1e3

Som man ser är garagelängan endast 6 garage. Radhusen har inte fönster mot Rättarevägen rakt ner mot staketet, men efter kurvan, parallellt med staketet.

https://www.google.se/maps/@59.2883644,15.185606,60a,35y,52.98t/data=!3m1!1e3

Kom just på att nu är det väl ganska exakt på minuten som LW dödades?
Citera
2018-06-14, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Får man spekulera runt en anledning till att hon inte vill veta, kan vara att HD krävt SD att en gång för alla göra klart för LW att han vill bryta med henne efter att HD fått vetskap om att LW kontaktat SD på kvällen för träff bakom planket igen.
Det ger henne om inte skuld så en ändå en viss medverkan till det inträffade.
Har man dessutom i sina tankar länge närt en önskan om rivalens olycka blir HDs tysta medgivande om möjligt mer förståeligt.

Du bygger din fiktiva historia på att LW kontaktat SD den kvällen. Källa tack.
Citera
2018-06-14, 23:24
Medlem
Sockerhalss avatar
Så H.D:s mor eller far är också med i den här barnsliga hobbyn? Läste det i tråden. Jag jämför detta med pokemon go. Lika bedrövligt barnsligt. men det gick över. De här tokerierna har pågått i flera år. Sjukt.
Nåväl, det känns som livet fortgår som vanligt för team Davidsson och följe. Ingen verkar bry sej ett skvatt om att deras kompis blivit mördad. Det känns så iaf för mej. Lena kan inte ha varit så väldigt populär iaf. Folk i Stefans närhet verkar ju inte bry sej ifall han har mördat henne. Tvärtom. Man möter upp på flygplatsen och skjutsar hem dom. Man kan tro att Lena var en riktigt hemsk person som förtjänat detta. (Att de tycker det) de närstående "vännerna"
Jag grundar det på att vänner till offret brukar dyka upp i media och tala om vilken underbar person hen var. Ingen som känner sej manad tydligen....
Senast redigerad av Sockerhals 2018-06-14 kl. 23:27.
Citera
2018-06-14, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Vilka iskalla jävlar! När de vet att de är skyldiga så fortsätter de som ingenting har hänt. Jag tror de planerade att mörda LW tillsammans.

Jag börjar luta åt detta också. No way HD är så blåst och iskall så hon :
1. Sätter sig på ett plan till USA med SD som varit på förhör när hans påkomna älskarinna och vigselpastor försvunnit.
2. Fortsätter hemma med grillfester och cachande trots att LW är fortsatt försvunnen. HD och LW som också hade cachat på tu man hand.
3. När SD sitter häktad fortsätter HD som vanligt, och så fort han släpps fortsätter de att umgås och cacha. Då har kroppen hittats och att mord begåtts konstaterats.
4. De hade ju nyss flyttat isär och ansökt om skilsmässa, HD hade krävt att SD inte kontaktar LW på något sätt.

Som sagt, NO WAY! HD är insyltad och det rejält. De kommer åka dit, bägge två.
Citera
2018-06-14, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt
Nej det framgår inte tydligt att postaren dalaan har blivit vidarekopplad.
Det framgår att samtalet blivit vidarekopplat.

Jag har aldrig skrivit att jag har pratat med någon larmoperatör! Jag körde bilen och min sambo som satt bredvid mig ringde 23:47. Vi är de enda som ringde in om detta Innan media gick ut med att hon var försvunnen.
Citera
2018-06-14, 23:32
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Jag börjar luta åt detta också. No way HD är så blåst och iskall så hon :
1. Sätter sig på ett plan till USA med SD som varit på förhör när hans påkomna älskarinna och vigselpastor försvunnit.
2. Fortsätter hemma med grillfester och cachande trots att LW är fortsatt försvunnen. HD och LW som också hade cachat på tu man hand.
3. När SD sitter häktad fortsätter HD som vanligt, och så fort han släpps fortsätter de att umgås och cacha. Då har kroppen hittats och att mord begåtts konstaterats.
4. De hade ju nyss flyttat isär och ansökt om skilsmässa, HD hade krävt att SD inte kontaktar LW på något sätt.

Som sagt, NO WAY! HD är insyltad och det rejält. De kommer åka dit, bägge två.

Absolut är det så. OM Stefan är skyldig så vet H.D om det. Antagligen medbrottsling.
ELLER som jag tror: Hanna är mördaren med hjälp av Stefan. Stefan förråder inte henne i första taget. Barnen behöver sin mor,kanske mer än sin far. De har två flickor.
Senast redigerad av Sockerhals 2018-06-14 kl. 23:35.
Citera
2018-06-14, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, smatidigt skrev dalaan att skriken hade upphört 23.40?
Men hon kan ju så klart ha skrivit/tagit fel på minuterna.
Det skiljer ca 15-17 minuter åt. Frågan är om personen missat några skrik i samband med att de åker iväg med bilen??

Skriken hade upphört då ja. När min sambo ringde in (23:47) hade det varit tyst en stund.
Citera
2018-06-14, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Sen satt Dalaan i förhör i 3 timmar enligt egen uppgift. Verkar det troligt när man inte ens har en kropp?

Dalaan som försvann är antingen ett Troll eller GM. Ingenting däremellan. Jag gissar på Troll.

Det rings väldigt mycket till 112 i övrigt om allt möjligt....

Vad gör SD ikväll? Kollar på fotbollsVM?

Vi var inne på förhör under söndagen. Kroppen hade hittats innan. Gissa på du. Enda anledningen till att jag började skriva var för att jag blev upprörd över alla självmordsteorier etc. Och ville dela med mig av den fakta jag har. Anledningen till att jag slutade skriva var för att jag kände att jag troligtvis delade med mig av för mycket information.
Citera
2018-06-14, 23:42
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dalaan
Jag har aldrig skrivit att jag har pratat med någon larmoperatör! Jag körde bilen och min sambo som satt bredvid mig ringde 23:47. Vi är de enda som ringde in om detta Innan media gick ut med att hon var försvunnen.
Tidigare skrev du att skriken hördes 23:30 - 23:35, och att skriken hade tystnat sedan när ni ringde SOS 23:40. Du var ganska säker på tiderna eftersom du hade kollat på sambons samtalshistorik.

Nu efter SVT-artikeln om ett samtal som kom in 23:47 (där skrik dessutom skall ha hörts i bakgrunden) skriver du att ni ringde 23:47.

Kanske du kan hjälpa oss att reda ut det här? Kan det vara så att det i själva verket rör sig om två olika samtal, dvs. att någon annan kanske också har ringt?
Senast redigerad av Draifos 2018-06-14 kl. 23:48.
Citera
2018-06-14, 23:42
Medlem
Nu citerar jag några av dalaan's inlägg och kommenterar med mina egna tankar och funderingar och ber om ursäkt i förväg om nån tar illa vid sig över detta.

Citat:
Vad spelar det för roll hur länge jag haft mitt konto?

Enligt förhörsledaren är mitt och min sambos vittnesmål de bästa hittills. Hade det INTE hänt bakom planket ut mot motorvägen så hade inte vi varit de enda som fick höra skriken ca. 23:30 eftersom att vi bor på andra sidan motorvägen ca 60-70m från brottsplatsen.

Jag har blivit förhörd som vittne ett flertal ggr även när det gällt grova brott och jag har aldrig fått någon vetskap om huruvida mitt vittnesmål varit bra/bättre/bäst/sämst.

Citat:
Fyndplatsen och hennes bostad ligger nästintill i linje med våran bostad. Dock gjorde bullerplanket att hennes skrik studsade mot oss (över motorvägen) och inte in mot bostadsområdet. Troligtvis därför som vi (enligt förhörsledaren) är de enda som hört henne.

Har heller aldrig fått någon som helst vetskap av förhörsledaren liknande exemplet ovanför.

Citat:
På grund av bullerplanket. Observera att ingen granne tycks ha hört någonting, medans jag och min sambo hörde tvärs över motorvägen.

Hur vet hen det?

Jag tror fortfarande att dalaan inte är den som larmade sos.
Citera
2018-06-14, 23:45
Medlem
Citat:
Vi var inne på förhör under söndagen. Kroppen hade hittats innan. Gissa på du. Enda anledningen till att jag började skriva var för att jag blev upprörd över alla självmordsteorier etc. Och ville dela med mig av den fakta jag har. Anledningen till att jag slutade skriva var för att jag kände att jag troligtvis delade med mig av för mycket information.
Kan du igen upprepa hur du/NI upplevde skriken?
Hörde personen som din sambo talade med också skriken är det rätt uppfattat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in