Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-21, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Vem hänger med bara badass, och även om man känner många såna, vem orkar urskilja sina vänner på det sättet?

Jag garvar på mig. Umgås med roliga människor är nog lite viktigare, och då har jag gott om badass i min omgivning.

Nej, säger inte nödvändigtvis att alla bör vara badass (= drivna). En av mina bästa polare är typ 35 och egentligen en komplett loser som bara läser böcker om dagarna men är megaintellektuell och rolig som fan. Han har aldrig haft en riktig brud utan bara knullat horor. Men han är alltid positiv och finns ju i min krets ändå eftersom att han ger enormt mycket värde. Alla älskar honom eftersom han inte bryr sig om att han är en incel och har självdistans.

Sen vill jag naturligtvis inte att min umgängeskrets ska se ut så till 99% då det antagligen skulle ha en negativ influens på mig själv och hämma de mål jag har med mitt liv och det är inget personligt.
Men annars är övriga i princip framgångsrika inom sina områden och vill någonting mer med livet precis som jag själv.

Negativa avundsjuka jantelagstyper som ska sprida negativ energi bör man ju hålla på avstånd. Ser inte det revolutionerande i det påståendet?

Gör man t. ex. som du i verkliga livet och i princip enbart kommer med spydiga, arroganta kommentarer och oneliners här och försöker klanka ner på att andra hellre väljer ryskor etc, så ger man ju liksom aldrig något värde till andra. Då finns det liksom inte mycket till incitament till varför någon skulle fortsätta hänga med dig. Sådana osköna typer är giftiga och hämmar en bara.

Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Du kan i övrigt läsa kakans inlägg, där han bemöter det övriga. Du är smart och så men det är för mycket Trump, Alfa, beta, cuck, och du hittade ju liksom din första flickvän på Tinder, hur jävla mycket badass är du då tror du?

Om du nu menar det jag tror med badass.

Inte särskilt badass, lyckades bara ha henne exklusiv med mig kort tag medan jag själv fortfarande träffade andra. Och jag vet inte med dig, men jag tycker personligen att "cuck" är ett utomordentligt bra och passande ord för att beskriva många svenska mäns beteende idag. Men har du något bättre ord att föreslå, visst.
Citera
2018-06-21, 17:20
Medlem
anteri17s avatar
På tal om umgänge så har jag några få personer jag är åsiktsmässig transparent med. Absolut inte PK, och de alla är begåvade och smarta. Detta umgänge letade jag upp under min nuvaranda studietid, och ger mig så mycket mer än alla övriga lismande i min ålder. Vi kan prata AFS, tjejer, ha intellektuella samtal och samtidigt ha jävligt kul. Vi är åsiktsmässiga badass, och det är ett medvetet val. Men det kräver en viss ställning. Vi vet att vi kan tala för oss, ser hyfsat okej ut, så om folk sprider epitet är det fuck dem. Skulle jag erkänna att jag har haft festtillfällen med Kasselstrand hade jag varit paria i alla övriga cucks ögonen.

Kopplat till Tinder? Fan vet, men här kan man i alla fall inte skylta öppet med sina åsikter. Det är ju trist. Samtidigt ska man inte svälja feministiska hbtqresonemang utan att säga emot, och där kan tryggheten i att ha en liten klick likasinnade i sin krets vara ett stöd. Det kan vara förödande att vara själv i sina tankar.
Citera
2018-06-21, 17:20
Medlem
bitwomans avatar
ja den visas inte på facebook men det är många fejkkonton där.
Citera
2018-06-21, 17:26
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bitwoman

Du skriver i relationsforumets bästa och mest aktiva tråd, och lyckas skriva något helt irrelevant med usel touch i din svenska. Hur lyckas man bli så obegåvad?
Citera
2018-06-21, 17:27
Medlem
Har under de senaste dagarna fått in lite match, varpå ett par av dom på något sätt skrämt än.
Olika konton, namn, ålder och avståndet har varierat så jag vet inte om det varit skräppost eller något troll.

Men varit cirka 5 konton, som sagt med olika bilder, ålder med mera som ställt exakt samma fråga efter att man skrivit något.

"Hej, hur har din torsdag varit?" Och ja, olika beroende på dag osv. Och sedan länkar till något Snapchat konto. Okej att det finns skräppost, men rätt underligt när avstånd och ålder samt bilder och namn inte är samma som tidigare.

Rätt jävla underligt när man även rapporterar, raderar och bara någon dag eller två senare kan en annan profil svipas in och när det skrivs samma sak, så börjar man undra vad tusan det är som sker.
Citera
2018-06-21, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
På tal om umgänge så har jag några få personer jag är åsiktsmässig transparent med. Absolut inte PK, och de alla är begåvade och smarta. Detta umgänge letade jag upp under min nuvaranda studietid, och ger mig så mycket mer än alla övriga lismande i min ålder. Vi kan prata AFS, tjejer, ha intellektuella samtal och samtidigt ha jävligt kul. Vi är åsiktsmässiga badass, och det är ett medvetet val. Men det kräver en viss ställning. Vi vet att vi kan tala för oss, ser hyfsat okej ut, så om folk sprider epitet är det fuck dem. Skulle jag erkänna att jag har haft festtillfällen med Kasselstrand hade jag varit paria i alla övriga cucks ögonen.

Kopplat till Tinder? Fan vet, men här kan man i alla fall inte skylta öppet med sina åsikter. Det är ju trist. Samtidigt ska man inte svälja feministiska hbtqresonemang utan att säga emot, och där kan tryggheten i att ha en liten klick likasinnade i sin krets vara ett stöd. Det kan vara förödande att vara själv i sina tankar.

Det är ett genomgående drag bland samtliga av mina vänner – att de inte låter sig beslöjas av politisk korrekthet. Intelligenta och framför allt intellektuellt nyfikna och hederliga människor allihop.

En av mina närmsta är gay och hans pojkvän är en jävla enhörning – homosexuell snubbe med tjurring i näsan som är utbildad vid konsthögskolan i Berlin ... och hatar feminister/identitetspolitik. Stört befriande. Han brukar lägga ut beten på sin FB-vägg så jag kan komma in och pulvrisera lite ihåliga feministiska resonemang och få dem att känna sig som de intellektuella dvärgar de är.

Jävligt ovanligt att hitta sådana guldkorn till människor bland tjejer dock; och gör man det är det inte ovanligt att de har vissa andra tillkortakommanden till följd av en manligare hjärnstruktur.

I princip varenda dejt jag haft har identifierat sig som en feminist enligt den svenska modellen, vilket är djupt beklagligt faktiskt. Ryggrad och fritänkande är viktiga om inte nödvändiga egenskaper hos en tillfredställande partner, och oerhört svåra att finna bland XX-halvan av befolkningen.
Citera
2018-06-21, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fomalhaut
I princip varenda dejt jag haft har identifierat sig som en feminist enligt den svenska modellen, vilket är djupt beklagligt faktiskt.

Fast var sveper du någonstans då? Förvisso utbrett i hela landet men jag har fått intrycket att det verkar betydligt mer koncentrerat med rena feministtjejer runt Stockholmstrakten.
Procentuellt betydligt fler nosringar, rosa hår och skit på Tinder där.
Citera
2018-06-21, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bitwoman
Såja, inget intelligenstjat, bara ren badass-stil att säga nåt inte alls sammanhängande.

Välkommen för helvete
Citera
2018-06-21, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC
Fast var sveper du någonstans då? Förvisso utbrett i hela landet men jag har fått intrycket att det verkar betydligt mer koncentrerat med rena feministtjejer runt Stockholmstrakten.
Procentuellt betydligt fler nosringar, rosa hår och skit på Tinder där.

Göteborg, så Stockholm light i det avseendet antar jag. För att göra saker värre så dras jag till tjejer med något hipstrig stil, och är man trendoffer i ett avseende så är man det ofta i ett annat också – även i termer om åsikter och föreställningar. Samtidigt som den stilen andas intelligens så korrelerar den med fantastiskt efterblivna tankar. Paradoxalt vid första anblick, men en intelligent människa är inte nödvändigtvis mer sanningsenlig än en icke intelligent sådan. Jag tror att feministiska tjejer i regel har högre snitt-IQ än tjejer i allmänhet, trots att de väljer föreställningar med samma legitimitet som kreationism. De gör det helt enkelt inte av intellektuella skäl utan av sociala sådana – och är mästare på självbedrägeri.

Hade en söt och filosofiskt lagd antifeminist på kroken ett tag men hon slutade svara mig av oklar anledning.
Citera
2018-06-21, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC
Handlar ju bara om att göra aktiva val för att kunna hänga med mer drivna och likasinnade, istället för att begränsa ens krets till nån skolklass.
Som yngre gick jag t. ex. på evenemang med Unga Aktiesparare och träffade några klipska snubbar som bl.a. varit på Harvard eller som gjort en hacka på börsen. Det är ju inget som hindrar någon från att dra på sådana evenemang idag och börja känna lite mer kvalitetsfolk.

Visst är det enkelt att bygga upp långvarigare kontakter idag då det oftast behövs byggas upp kontinuerligt, men det är ju samtidigt ett nummerspel precis som med Tinder. Om man konsekvent nätverkar på riktigt (och inte bara står och delar ut visitkort och hoppas på att nån ska göra en rik) och skänker värde i sociala situationer, så spelar det liksom ingen roll ifall du fortfarande inte har massa cash på banken.

Jag bondade t. ex. jävligt bra en serieentreprenör och äldre playboy med bl.a. ett av Nordens största företag i fitnessbranschen vid en utekväll bara därför att jag till skillnad från de flesta inte bara satt och babblade om mig själv utan intresserade mig för honom och ställde ett par relevanta frågor och bara var allmänt skön, vilket sen ledde till en del annan skit som hjälpt mig.
Men point being, när de flesta tror sig nätverka så tar de snarare värde istället för att ge det i sociala situationer, sånt repellerar ju. Folk kan liksom ha dig i sin krets av andra anledningar och bara därför att du är allmänt skön.

Så nej, jag köper inte att man på något vis skulle vara evigt tvingad till att hänga med samma gamla losergäng som man alltid gjort och man kan inte skylla på någon annan. Ansvaret ligger hos sig själv.

Ja, nej absolut. Lite komiskt när du säger det. Då jag också upplevde mig "bonda" med en fitnessbranschen snubbe, blev erbjuden sovplats på hans båt när jag var ute och firade midsommar på vischan för några år sen, undra om det är samma snubbe Beskrivningen stämde in iaf. However virrade jag bort mig och hamna på en annan efterfest. Visst finns möjligheterna att knyta nya kontakter absolut, men ut och röja för sig själv hela tiden är rätt segt, men är väl bara ta tag it. Inga ursäkter som du säger.

Samtidigt när man läser i den här tråden så ska man väl inte vara bitter. Jag som är en solid 6a ev 7a får ändå till matchningar och dejter till och från, men nånstans grämer man sig väl över att "fan, skulle jag inte kunna lyckas med bättre bara jag kunde hitta lite sköna snubbar och dissa alla dessa töntar i ens liv?!".
Citera
2018-06-21, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17

Fast roliga är att jag tänkte nämna dig i min diskussion tidigare med Bruno angående val av vänner. Du skrev ju tex några sidor tillbaka att du var ute på en krogsväng och såg hur dina vänner blev obekväma av dina utlägg med tjejerna. Dvs, var det dina förstahandsval vänner? Högst troligt inte. Det var dom "livet gav dig" av studier, jobb, gemensamma vänner sen tidigare kanske.

Midsommar ser ut att regna bort också, en av årets "bästa dagar" att ragga, enligt mig. Ofta är tjejer sjukt på och glada i lite "umgänge" den dagen.
Citera
2018-06-21, 20:41
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fomalhaut
Göteborg, så Stockholm light i det avseendet antar jag. För att göra saker värre så dras jag till tjejer med något hipstrig stil, och är man trendoffer i ett avseende så är man det ofta i ett annat också – även i termer om åsikter och föreställningar. Samtidigt som den stilen andas intelligens så korrelerar den med fantastiskt efterblivna tankar. Paradoxalt vid första anblick, men en intelligent människa är inte nödvändigtvis mer sanningsenlig än en icke intelligent sådan. Jag tror att feministiska tjejer i regel har högre snitt-IQ än tjejer i allmänhet, trots att de väljer föreställningar med samma legitimitet som kreationism. De gör det helt enkelt inte av intellektuella skäl utan av sociala sådana – och är mästare på självbedrägeri.

Hade en söt och filosofiskt lagd antifeminist på kroken ett tag men hon slutade svara mig av oklar anledning.

Nej genusvetare snittar på typ 95. Däremot finns de vänster folk som är intelligenta men som lyckas undvika fakta och sanningar på ett sätt som är helt i klass med kreationister.

De är lite fint att tro märkliga saker och vara irrationell också så en del gör de för att fjärma sej från den breda massan och deras bondförnuft.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in