Citat:
Ursprungligen postat av
Kroppskakoregott
Så utan att vara jätte framgångsrik dvs hyffsat vanlig svennebanan, på vilket sätt skulle detta ryskatinder ragg funka i praktiken? Du har ju inte möjligheten att connecta med den där fantastiska societetsomkretsen utav människor som ser världen för vad den egentligen är. Vi pratar beta cucks som sitter på tinder och runkar av högerswipen till i princip vad som helst, annagreta med fitthår i ansiktet.
Men för gemene svennebanan är det en dröm. Du måste vara entreprenör, eller välja den hårda vägen bli allmänt grym och kunna skapa seriösa kontakter ute på fyllan,
Citat:
Ursprungligen postat av
Kroppskakoregott
Absolut kan man förändra sig till det positiva, och jag håller med om att tomtarna jag har i mitt liv har jag valt själv, men BrunoC alla hamnade inte i skolklassen med "bad ass gubbarna", eller gick den där universitetsutbildningen där alla var högerextremamensagenier, och då ser livets vänskapskrets ut som den gör.
Handlar ju bara om att göra aktiva val för att kunna hänga med mer drivna och likasinnade, istället för att begränsa ens krets till nån skolklass.
Som yngre gick jag t. ex. på evenemang med Unga Aktiesparare och träffade några klipska snubbar som bl.a. varit på Harvard eller som gjort en hacka på börsen. Det är ju inget som hindrar någon från att dra på sådana evenemang idag och börja känna lite mer kvalitetsfolk.
Visst är det enkelt att bygga upp långvarigare kontakter idag då det oftast behövs byggas upp kontinuerligt, men det är ju samtidigt ett nummerspel precis som med Tinder. Om man konsekvent nätverkar på riktigt (och inte bara står och delar ut visitkort och hoppas på att nån ska göra en rik) och skänker värde i sociala situationer, så spelar det liksom ingen roll ifall du fortfarande inte har massa cash på banken.
Jag bondade t. ex. jävligt bra en serieentreprenör och äldre playboy med bl.a. ett av Nordens största företag i fitnessbranschen vid en utekväll bara därför att jag till skillnad från de flesta inte bara satt och babblade om mig själv utan intresserade mig för honom och ställde ett par relevanta frågor och bara var allmänt skön, vilket sen ledde till en del annan skit som hjälpt mig.
Men point being, när de flesta tror sig nätverka så tar de snarare värde istället för att ge det i sociala situationer, sånt repellerar ju. Folk kan liksom ha dig i sin krets av andra anledningar och bara därför att du är allmänt skön.
Så nej, jag köper inte att man på något vis skulle vara evigt tvingad till att hänga med samma gamla losergäng som man alltid gjort och man kan inte skylla på någon annan. Ansvaret ligger hos sig själv.