Citat:
Ursprungligen postat av
Carinah78
Det där var väl bara en from, men fullständigt orealistisk, förhoppning från din sida?
The Nujens önskar inte bli rentvådda, för i deras skruvade uppochnedpåvända värld, är de i själva verket
offer för en häxjakt orkestrerad av rasister, bestående av vita kränkta SD-män. Och en "creepy gubbe"..
Intressant att notera det totala ointresse MSM visar för den alldeles utmärkta SVT-artikeln signerad Maria Makar och som redan länkats i denna tråd:
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/advokat-utreddes-for-transaktioner-till-akilov-utesluts-inte
Asyladvokaten är ju trots allt storasyster till Özz Nujen, Sveriges mest kurdiske "komiker", men ändå vill man inte kommentera det SVT lyfte fram i beslutet från Advokatsamfundet. En talande tystnad.
Man kan tycka att det borde ligga i Nujens eget intresse att försöka tvätta av sig stämpeln som terrorfinansiärer och skattesmitare. Att ligga lågt i förhoppning om att det hela ska självdö tror jag inte är möjligt, blir inte saken utredd så lär dom få leva livet ut med skammen.
Jag citerar ur artikeln som du länkat:
”Kvinnan menar att hon inte vet om Akilov jobbade med sommarhusen och att han i så fall varit anställd eller anlitad av ett företag som jobbat med renoveringen.” (Kvinnan = Debbie Nujen)
Jag är fortfarande inte övertygad om att aktuella 85 000 kr verkligen avser arbeten på Nujens Gotlandshus (Akilov kan dock ha varit på plats för att gömma sig undan något/någon), den ende som sagt att det är så är Akilov och honom litar jag inte på. Betalningarna kan lika gärna handla om något helt annat, ett slags joint venture mellan Debbie och Mamoste (narkotika, förfalskade handlingar, torpedjobb???). De första betalningarna till Akilov på 10 000 kr vardera gjordes av Mamoste söndagen den 2015-09-13 (swish?) resp Debbie/Damm onsdagen den 2015-09-16, sedan fyllde Debbie & svågern på med fler betalningar.
Tvivlar inte en sekund på att svartarbete utförts på Debbie’s & Özz gotlandshus men möjligheten finns att det bara är en del av alla oegentligheter.