Citat:
Ursprungligen postat av
Guru-Guru
...
Dock förstår jag inte Rickards roll i det hela? Karln verkar inte vara helt tappad bakom vagnen, han är ju t o m chef på Telia. Det kan knappast handla om ekonomi för hans del. Eller har han bara tappat den moraliska kompassen i och med att han började umgås med Nujenklanen?
Rickard Damm, han har ingen vanlig 40-årskris.
Han kommer gå till historien, återfinnas i arkiven, som den första svenska man som terrorist-vägen lät döda en svensk flicka.
Richard Damm omfamnade, gick den nya kulturen till mötes.
Så mycket kurd kan han aldrig bli, att det inte inom honom skapar en kris.
"Rickard delar ett småhus med 3 kvinnor och en man"
-- Ha, ha, redan där börjar man hånskratta.
En mycket ung man kan leva med att vara intim med en kvinna när hennes mamma, pappa, är hemma, men för en vuxen man, då blir det, det, det är.
Det är sjukt, på riktigt sjukt.
Och det gäller ju inte bara själva akten i sig.
Mannen blir pedofilen, han som ligger med ett barn.
Han blir också den som ligger med den gamla döende kvinnan,
"A lady knows when to leave", är inte applicerbart på mena-matriarken,
hon vidfäster dottern som en fästing,
sväller på hennes bekostnad,
hennes låga tyngdpunkt på det sänker hela familjens gångbarhet,
annat än som fetisch.
--Äh, vi åldras tillsammans, vi kommer alltid vara vackra inför varandra.
Riktigt så uttrycksfull är inte min snubbe, men det är så det funkar.
För Richard Damm funkar det inte så.
Han tillåts aldrig glömma hur ful och ruttnande hon kommer att bli.
Man förstod ju att denna Debbie inte är nån skönhet, men när man tar fram hennes bild tror man att det är ett skämt, skrattar rakt ut.
Hon
är Özz Nujen, iförd peruk.
Män bland oss ses inte ner på när de väljer den fulare kvinnan, vi ser det som ett tecken på att han väljer intelligens.
Så tvivelsutan har Richard tidigare uppskattats för sitt val av "dam".
Det var för att få den glorian han valde henne, och för hennes för evigt från hår skalade kön.
Det var det hon hade att erbjuda.
Två barn, det betyder att han inte har någon utväg.
Det påstås att han kan kurdiska, tvek på den, självklart kan han hyra ut, betala och så till kurdtalandes, men utöver det, där kommer han att sväva på målet.
--Det är ju inte så att dom säger nåt intressant, nåt man vill ta del av, har män sagt när jag förbluffats över att dom efter decennier inte kan fruns språk, språket hon harklar med sin mamma och andra på telefon.
Språkförbistringen blir ett verktyg för att slippa förstå.
Utan tvekan har Richard chockats av sällskapet han fångats i, det har skurit i hans värdegrund.
Dom är skit, och det vet han.
Han blir skit med dom, och det vet han också.
Jag finner det märkligt, det som
hannes.muller berättar, att Damm pratar så att hannes.muller inte orkar höra mer när hannes.muller tog sig till fastigheten i vintras, kring sportlovet om jag inte minns fel.
Damm är inte pensionär med hur mycket tid som helst.
Han är i åldern när han är som mest upptagen.
Något barn syntes väl inte till, det kanske fanns så mycket man kvar i Damm att han inte hade mage att be sonen förneka att pappa var där om det skulle ringa.
Eller så var det inte lämpligt att barnen, barnet, såg. Det är det mest troliga, att åka ensam med pappa till landet, det vill barn.
Damm är inte fastboendes på ön, det kostade honom tid att ta sig dit.
Jag har själv stuga på en ö där det finns fastboendes, inte många, men dom finns.
På sommarn har man ro att prata, vill säga mer än hej.
På vintern är det
helt annat, den svenska man som lämnar familjens sköte under lovet för att se till stugan, han gör det effektivt.
Han står inte och pratar öronen av en främmande man, hur fastboendes den mannen än är (det är bra att värna kontakter med fastboendes, men om det är det Damm faktiskt vill göra i det läget så bjuder han in på en öl eller fika, han tråkar inte ut).
Damm uppträder som han gör för att hindra den andra mannen att vidare vara nyfiken på fastigheten.
--Jobbig typ det där, ska mannen tänka och hålla sig borta.
Det kan ha varit så att Damm hyste en hel, mot Sverige riktad, terror-pluton i huset han avleder ifrån.
Damms klan, känn på den Richard Damm, du är landsförrädare nu, quisling, du kan aldrig bli en önskad, efterfrågad, man.
Du är den föraktade, den mest avskydda.
Du står långt lägre än tyske-horan.
Damms klan har bevisligen försörjt och härbärgerat minst en terror-cell.
Så det kan ha varit så att en hel terror-pluton (eller vad det nu kan tänkas heta som är större än en cell) befann sig i huset.