Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-26, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enne
En lite intressant artikel i Dagens arbete med bäring på denna tråd då den behandlar Akilovs arbete som asbestsanerare och asbestsanering i allmänhet.

Tar även upp ämnet med arbetstagare i byggbranschen som hänsynslöst utnyttjas av de som har resurser men ändå försöker undkomma att betala skatt för utfört arbete och därmed solidariskt bidra till samhället...

Jag har ju frågat om för mig halvt glömda påståenden om eternit beklädda innerväggar på ammunitionsförrådet Tingstäde Furbjärs 1:26 och jag fortfarande inte säkert var jag fått det ifrån trots att någon lagt in ett förslag. Hur som helst finns det också foton på byggnaden utlagda innan renoveringen och där syns ingen eternit på innerväggarna. Så den tråden kan man nog avskriva trots att Akilov enligt artikeln pysslat med det också.

Det där sista du skriver instämmer jag verkligen i. Ett vedervärdigt hyckleri är vad det är.
Citera
2018-07-26, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det vet vi inte säkert. Man vet bara att ett av husen har varit någon slags ammunitionsförråd. Därav misstanken. Men detta är inte bekräftat.
Ruskigt om det är sant
Citera
2018-07-26, 19:19
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av medianox
På sätt och vis avgjordes nog massmedias ställningstagande i Nujen-Akilovaffären redan samma dag som polisens förundersökningsprotokoll gjordes tillgänglig för allmänheten genom publicering på nätet av Lexbase den 31 januari. Först ut var Katerina Janouch kl 00.10. Kl 5.52 publicerar Expressen Özz Nujens krönika "En ny underklass växer fram i Sverige". Kl. 8.15 publicerar Hela Gotland nyheten "Terroristen Akilov jobbade åt Özz Nujen i Tingstäde". Det hade säkert blivit en annan reaktion i radio, TV och andra medier om polisen hade gjort sitt arbete och åtminstone kallat medlemmarna i familjen Nujen till förhör när den finansiella utredningen visade att familjen stött Akilov med pengar. Nu blev det istället för polisen Advokatsamfundet som till slut friade Debbie Nujen från misstanken att ha begått brott eller att som advokat ha handlat oredligt. Så skall det givetvis inte få gå till inom ramen för vårt rättssystem.
Men Debbie har inte friats från något brott. Advokatsamfundet har fattat ett beslut om hennes rätt att fortsatt titulera sig advokat. Inget annat. Skulle DB fällas i domstol för det vi alla tror hon gjort, så lär hennes licens ryka direkt.
Finns det något som motsäger att familjen Nujens projekt inte utreds? Bara för att det inte hamnat under Akilov-utredningen (som penningtvätt/terrorfinansiering) betyder väl inte att det inte utreds eller aldrig kommer att utredas, eller hur?
Har svårt att greppa din ståndpunkt.
Citera
2018-07-26, 20:53
Medlem
powderfuckers avatar
Orkar inte googla e inne på mina sista megabyte på luren på landet.. var och när uppträder özz nästa gång i Stockholm?
Citera
2018-07-26, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av powderfucker
Orkar inte googla e inne på mina sista megabyte på luren på landet.. var och när uppträder özz nästa gång i Stockholm?

Vet inte om detta är första tillfället, men kl 19:30 den 20 september har du chansen att på Rialto få avnjuta Özz Nujen, allas vår lille favoritkomiker.
Du betalar SEK 599:- och då får du dessutom en Måns Möller på köpet.
Ber att få önska dig en trevlig kväll!
Citera
2018-07-26, 21:36
Medlem
powderfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Vet inte om detta är första tillfället, men kl 19:30 den 20 september har du chansen att på Rialto få avnjuta Özz Nujen, allas vår lille favoritkomiker.
Du betalar SEK 599:- och då får du dessutom en Måns Möller på köpet.
Ber att få önska dig en trevlig kväll!
Ah hade hoppats på ngn klubb eller norra brunn lr något.
Citera
2018-07-26, 21:41
Medlem
Citat:
Eftersom grillningen ikväll blev förbudsinställd, så kan jag lika gärna fortsätta att leta efter lite Özz Nujen åt dig.
Återkommer.
Citera
2018-07-26, 21:52
Medlem
Citat:
Du har fått möjlighet att se Özz Nujen på Norra Brunn följande dagar i JULI:
18, 22, 23, 30, 31
samt i SEPTEMBER:
1, 6, 11

Min favoritkväll skulle nog bli den 11 september, inte bara för att det är den 11 september, utan för att få höra hur Özz Nujen från scen skall försöka förklara varför SD vann valet..
Citera
2018-07-26, 22:02
Medlem
powderfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Du har fått möjlighet att se Özz Nujen på Norra Brunn följande dagar i JULI:
18, 22, 23, 30, 31
samt i SEPTEMBER:
1, 6, 11

Min favoritkväll skulle nog bli den 11 september, inte bara för att det är den 11 september, utan för att få höra hur Özz Nujen från scen skall försöka förklara varför SD vann valet..
Tack fröken du e så go och rar och du har vunnit flashback många ggr om den senaste tiden!😊

ÖZZ din lilla horunge vet att du läser här. Vi ses.
Citera
2018-07-26, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guru-Guru
...
Dock förstår jag inte Rickards roll i det hela? Karln verkar inte vara helt tappad bakom vagnen, han är ju t o m chef på Telia. Det kan knappast handla om ekonomi för hans del. Eller har han bara tappat den moraliska kompassen i och med att han började umgås med Nujenklanen?
Rickard Damm, han har ingen vanlig 40-årskris.
Han kommer gå till historien, återfinnas i arkiven, som den första svenska man som terrorist-vägen lät döda en svensk flicka.
Richard Damm omfamnade, gick den nya kulturen till mötes.
Så mycket kurd kan han aldrig bli, att det inte inom honom skapar en kris.

"Rickard delar ett småhus med 3 kvinnor och en man"
-- Ha, ha, redan där börjar man hånskratta.

En mycket ung man kan leva med att vara intim med en kvinna när hennes mamma, pappa, är hemma, men för en vuxen man, då blir det, det, det är.
Det är sjukt, på riktigt sjukt.

Och det gäller ju inte bara själva akten i sig.
Mannen blir pedofilen, han som ligger med ett barn.
Han blir också den som ligger med den gamla döende kvinnan,
"A lady knows when to leave", är inte applicerbart på mena-matriarken,
hon vidfäster dottern som en fästing,
sväller på hennes bekostnad,
hennes låga tyngdpunkt på det sänker hela familjens gångbarhet,
annat än som fetisch.

--Äh, vi åldras tillsammans, vi kommer alltid vara vackra inför varandra.
Riktigt så uttrycksfull är inte min snubbe, men det är så det funkar.

För Richard Damm funkar det inte så.
Han tillåts aldrig glömma hur ful och ruttnande hon kommer att bli.

Man förstod ju att denna Debbie inte är nån skönhet, men när man tar fram hennes bild tror man att det är ett skämt, skrattar rakt ut.
Hon är Özz Nujen, iförd peruk.

Män bland oss ses inte ner på när de väljer den fulare kvinnan, vi ser det som ett tecken på att han väljer intelligens.
Så tvivelsutan har Richard tidigare uppskattats för sitt val av "dam".
Det var för att få den glorian han valde henne, och för hennes för evigt från hår skalade kön.
Det var det hon hade att erbjuda.

Två barn, det betyder att han inte har någon utväg.

Det påstås att han kan kurdiska, tvek på den, självklart kan han hyra ut, betala och så till kurdtalandes, men utöver det, där kommer han att sväva på målet.

--Det är ju inte så att dom säger nåt intressant, nåt man vill ta del av, har män sagt när jag förbluffats över att dom efter decennier inte kan fruns språk, språket hon harklar med sin mamma och andra på telefon.
Språkförbistringen blir ett verktyg för att slippa förstå.

Utan tvekan har Richard chockats av sällskapet han fångats i, det har skurit i hans värdegrund.
Dom är skit, och det vet han.
Han blir skit med dom, och det vet han också.

Jag finner det märkligt, det som hannes.muller berättar, att Damm pratar så att hannes.muller inte orkar höra mer när hannes.muller tog sig till fastigheten i vintras, kring sportlovet om jag inte minns fel.

Damm är inte pensionär med hur mycket tid som helst.
Han är i åldern när han är som mest upptagen.
Något barn syntes väl inte till, det kanske fanns så mycket man kvar i Damm att han inte hade mage att be sonen förneka att pappa var där om det skulle ringa.
Eller så var det inte lämpligt att barnen, barnet, såg. Det är det mest troliga, att åka ensam med pappa till landet, det vill barn.

Damm är inte fastboendes på ön, det kostade honom tid att ta sig dit.
Jag har själv stuga på en ö där det finns fastboendes, inte många, men dom finns.
På sommarn har man ro att prata, vill säga mer än hej.
På vintern är det helt annat, den svenska man som lämnar familjens sköte under lovet för att se till stugan, han gör det effektivt.
Han står inte och pratar öronen av en främmande man, hur fastboendes den mannen än är (det är bra att värna kontakter med fastboendes, men om det är det Damm faktiskt vill göra i det läget så bjuder han in på en öl eller fika, han tråkar inte ut).

Damm uppträder som han gör för att hindra den andra mannen att vidare vara nyfiken på fastigheten.
--Jobbig typ det där, ska mannen tänka och hålla sig borta.
Det kan ha varit så att Damm hyste en hel, mot Sverige riktad, terror-pluton i huset han avleder ifrån.

Damms klan, känn på den Richard Damm, du är landsförrädare nu, quisling, du kan aldrig bli en önskad, efterfrågad, man.
Du är den föraktade, den mest avskydda.
Du står långt lägre än tyske-horan.

Damms klan har bevisligen försörjt och härbärgerat minst en terror-cell.
Så det kan ha varit så att en hel terror-pluton (eller vad det nu kan tänkas heta som är större än en cell) befann sig i huset.
Citera
2018-07-26, 23:13
Medlem
powderfuckers avatar
Såg nu att det lille livet inte har twittrat sedan den 10 juli.
Kanske blev för mycket hat och hot?
Svamlade inte den lille fittan om att katrineholms eller någots kommun fått ta emot hat och hot därav inställt gig(med pröjs) varpå kommunkärringen dementerar?
Haha minns inte vem men någon hade beskrivit honom och soran som "godhetscertifierade kommunhusunderhållare". Jaja glad att den tiden är förbi.
Citera
2018-07-26, 23:39
Medlem
Citat:
Såg nu att det lille livet inte har twittrat sedan den 10 juli.
Kanske blev för mycket hat och hot?
Svamlade inte den lille fittan om att katrineholms eller någots kommun fått ta emot hat och hot därav inställt gig(med pröjs) varpå kommunkärringen dementerar?
Haha minns inte vem men någon hade beskrivit honom och soran som "godhetscertifierade kommunhusunderhållare". Jaja glad att den tiden är förbi.
Det var inte Katrine-holm, utan Tida-holm.
Bra gjort av den kommunen. Gissar att erfarenheten av att ha Kriminalvårdens riksanstalt inom kommunen har lärt folket där att inte dalta med brottslingar och skitfolk. Till den sistnämnda gruppen räknar jag Özz Nujen, till den först nämnda, hans storasyster Debbie Nujen.

Bra inlägg förut från sign 'eva88'!
På tiden att fegisen Rickard Damm (som sprang och gömde sig när JJ fr UG ringde), blir offentligt och ordentligt presenterad!

En quisling är en quisling är en quisling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in