Citat:
Ursprungligen postat av
CapsLock99
Telia är sist jag kollade ett börsnoterat bolag. Nu är Damm inte dömd eller såvitt vi vet under undersökning, men i normala fall sådant händer ber man denne person ta en time out till detta är klargjort.
Bert sätt dina bästa gubbar på detta nu. Telia bör ställas mot väggen för hur deras VD jobbar, är Damms agerande tillåtet inom Telia, vad mer är man tillåten att göra på bolaget, människohandel, spritsmuggling? Detta är skandal!
Skriv till Telias ledning och fråga, speciellt om du är kund där tycker jag.
Telia Sverige e-mail adresser:
https://www.telia.se/privat/om/ledningen
Jag skulle tro att Rickard Damm nog har tänkt igenom det här ändå konstigt nog.
Förmodligen är fifflet välcementerat i hela "familjen". Damm bryr sig nog inte om en uppsägning ifrån ett skitbolag, Telia, som han ser det egentligen,
Han har nog vant sig vid den övriga klanens devis att det finns
"easy money" överallt
Han erhåller därmed innestående bonus plus avgångsvederlag, eftersom hans VD-post medger det, och det rör sig nog antagligen om ansenliga summor. Som de sen ska investera i något annat galet projekt ?
Så hans mål kan vara att bli uppsagd hur konstigt det än låter.
De här fifflarna känner inga gränser som helst när det gäller att sko sig skulle jag tro
Ansvarskännande och göra ett bra jobb nä, det lär inte ingå i deras världsbild alls
Han har dock inte gjort Telia någon direkt skada vad vi vet, alltså affärshemligheter är inte på drift direkt, inte vad vi vet i alla fall...
Så jag chansar på att han avsiktligt chansar på att bli uppsagd, få avgångsvederlag, och börja på ny kula igen...
Han har nog varit väl medveten om sina villkor, och hur han nu bäst kommer ur rävsaxen.
Det är nog genomruttet alltihopa...
Vad gäller Tingstäde så vet jag inte vad som kommer att hända, om SKV/EBM/KFM beslagtar stället så tar den juridiska processen att genomföra allt - en 6-12 månader Och stället kommer att bli mycket svårsålt, jag lovar !
Vem fan vill köpa en ombyggd teater som inte har riktiga tillstånd ? Ernman, Schyffert, Schyman, Sahlin, Kawesa, Romson, Frigoliten ? -- hur många idioter det finns i det här landet egentligen ?
Nujens pengar, köpesumman för fastigheterna, har nog frusit inne tills nästa sekel skulle jag tro, hehe, snart är det vinter igen och ingen vill åka dit, typ