2018-06-19, 15:56
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Jag vågar gissa på att de har minst ett barn ihop.
Det är det barnet (i 10-årsåldern) som Janne Josefsson enligt Özz Nujens surrealistiska, skruvade verklighetsuppfattning, försökte ragga på. Det barnet som, pga ÖN, förvandlade JJ till en "creepy gubbe"..

Skoj för grabben, när han blir lite äldre, att inse att han blivit rikskänd för att ha varit pappa Rickard Damms egen lille telefonvakt..

Edit: Mindre skoj för grabben att inom kort kanske ha både mamma och pappa bakom lås och bom.
Plus morbror Özz bakom lås och bom och kanske också morfar Mamoste.
Nujens är i motvind.
Just det ja, sonen som svarade i telefon. Det borde jag kommit ihåg.
Det gör ju att "svågern" har det lite svårare att bra dra från kurdfällan.
Citera
2018-06-19, 18:18
Medlem
Ruuzaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Just det ja, sonen som svarade i telefon. Det borde jag kommit ihåg.
Det gör ju att "svågern" har det lite svårare att bra dra från kurdfällan.
Det är för mig helt orimligt att Damm inte är med på att ta skulden för hela debaclet. Det torde vara självklart att de samtalar inom familjen?

Är han så cucked att han helt enkelt offrar sig för familjen? Om inte, så borde han väl gått ut för att rentvå sig själv redan eller? Han har kanske blivit indoktrinerad av familjen och tar en för laget helt enkelt?

Oavsett det så kan, som vissa redan påtalat, inte Debbie och Özz frånsäga sig det juridiska ansvaret då de står som ägare med allt vad det innebär. Det är helt enkelt ett väldigt smutsigt fall från början till slut och det ligger fler än en hund begraven här.
Citera
2018-06-19, 23:23
Medlem
CapsLock99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le-Hericon
Jag har nu läst hela uttalandet om Debbie.

Ska man tro på vad Övertaliga Özz och Debile Debbie uttalat under diverse intervjuer; så är alltså herr Damm den som ensam är skyldig till precis ALLT som har hänt.
Visserligen och bevisligen, så äger de andelar i husen det gäller; och de har varit med att finansiera dem; men så fort något minsta lilla har haft med arbeten på de husen (alla hus släkten äger?), så är Det herr Damm som är ansvarig för ALLT.

Han är den som har beställt arbetena.
Han är ensamt projektansvarig för allt.
Han är den som betalat allt (med undantag av Morsgrisen Mamoste som betalade 10000).
Han är den ende som haft kontakter med "byggfirman".
Han är den ende som haft kontakt med "byggfirmans" personal..
Han är den som inte ifrågasatt varför betalningar ska gå till privatperson i stället för "byggfirman".
Han är den som kollat om "byggfirman" hade F-skatt.
Han är den som hållit koll på byggets fortskridande.
Han är den som ansvarat för kvalitet, miljö med mera.

-Hur i hela helvete hinner karln jobba?!? Han är ju dessutom VD för ett av Telias företag?!?

Rickard Damm har alltså enligt protokollet iscensatt ett stort (svart) bygge åt sin fru och hennes bror, drivit detta som även för en van projektledare får anses vara ett mastodont jobb. Att det hanteras på distans gör det hela ytterst tidskrävande. De för Damm troligen vanliga uppgifterna kring hanteringen av (svarta) utbetalningar till bla Akilovs personkonto från diverse Nujem familjekopplade konton (bara Damms hantering av alla inloggningar från kontona och bankdosor borde gjort kollegorna på Telia undrande) till att finna personal utan uppehållstillstånd som kan jobba billigt utan skatt, all materiallogistik, hanteringen av människor utan arbetstillstånd med olika kunskaper som skall anlända och lämna Gotland vid olika tillfällen, skapa boende i närheten (det finns uppgifter från bofasta som sett folk sova i sina bilar innan efter arbetspass, skåpbilar osv).

..Samtidigt som denna härva av svartarbete och sanering pågår i fastigheterna sker detta alltså a.) helt utan husägarnas vetskap+kunskap kring hur detta går till och b.) Därutöver skall alltså Damm sitta på Stureplan på Telias Huvudkontor och driva bolag åt Telia, som VD.

Telia är sist jag kollade ett börsnoterat bolag. Nu är Damm inte dömd eller såvitt vi vet under undersökning, men i normala fall sådant händer ber man denne person ta en time out till detta är klargjort.

Bert sätt dina bästa gubbar på detta nu. Telia bör ställas mot väggen för hur deras VD jobbar, är Damms agerande tillåtet inom Telia, vad mer är man tillåten att göra på bolaget, människohandel, spritsmuggling? Detta är skandal!

Skriv till Telias ledning och fråga, speciellt om du är kund där tycker jag.

Telia Sverige e-mail adresser:
https://www.telia.se/privat/om/ledningen
Senast redigerad av CapsLock99 2018-06-19 kl. 23:52.
Citera
2018-06-20, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CapsLock99
Rickard Damm har alltså enligt protokollet iscensatt ett stort (svart) bygge åt sin fru och hennes bror, drivit detta som även för en van projektledare får anses vara ett mastodont jobb. Att det hanteras på distans gör det hela ytterst tidskrävande. De för Damm troligen vanliga uppgifterna kring hanteringen av (svarta) utbetalningar till bla Akilovs personkonto från diverse Nujem familjekopplade konton (bara Damms hantering av alla inloggningar från kontona och bankdosor borde gjort kollegorna på Telia undrande) till att finna personal utan uppehållstillstånd som kan jobba billigt utan skatt, all materiallogistik, hanteringen av människor utan arbetstillstånd med olika kunskaper som skall anlända och lämna Gotland vid olika tillfällen, skapa boende i närheten (det finns uppgifter från bofasta som sett folk sova i sina bilar innan efter arbetspass, skåpbilar osv).

..Samtidigt som denna härva av svartarbete och sanering pågår i fastigheterna sker detta alltså a.) helt utan husägarnas vetskap+kunskap kring hur detta går till och b.) Därutöver skall alltså Damm sitta på Stureplan på Telias Huvudkontor och driva bolag åt Telia, som VD.

Telia är sist jag kollade ett börsnoterat bolag. Nu är Damm inte dömd eller såvitt vi vet under undersökning, men i normala fall sådant händer ber man denne person ta en time out till detta är klargjort.

Bert sätt dina bästa gubbar på detta nu. Telia bör ställas mot väggen för hur deras VD jobbar, är Damms agerande tillåtet inom Telia, vad mer är man tillåten att göra på bolaget, människohandel, spritsmuggling? Detta är skandal!

Det där var njutbar läsning!
Hoppas Bert nappar på din uppmaning.

Ang Telia: Jag vill bara påminna om att staten, med sina 37% av aktierna, är majoritetsägare i bolaget. Den vinkeln bör man inte tappa bort i sammanhanget.
(Ingen kritik mot dig 'CapsLock99'.)
Citera
2018-06-20, 00:24
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Det är några dagar kvar tills domen mot Akilov vinner laga kraft (tre veckor efter tingsrättsdomen som föll den 7 juni). Han tänker inte överklaga och åklagaren har också förklarat sig nöjd. Då får vi se om polisen tänker rota i småbrottsligheten runtomkring terrorbrottet, d.v.s. det här. När han väl sitter finns ingen anledning att undvika att utsätta honom för distraktioner.
Senast redigerad av Sven-Gustaf 2018-06-20 kl. 00:27.
Citera
2018-06-20, 00:45
Bannlyst
Citat:

E-post adresser till högs chefer inom Telia:

lina.rosen@teliacompany.com
rickard.damm@teliacompany.com
anders.tillander@teliacompany.com

anna.rydergren@teliacompany.com
anna.z.karlsson@teliacompany.com

asa.jamal@teliacompany.com
bo.sandstrom@teliacompany.com

carl.knudsen@teliacompany.com
charlotta.rehman@teliacompany.com

jannike.gruner@teliacompany.com
johan.dennelind@teliacompany.com

jonas.hasselberg@teliacompany.com
kerstin.pettersson@teliacompany.com

mats.lundback@teliacompany.com
ninoush.habashian@teliacompany.com

ove.alm@teliacompany.com
Citera
2018-06-20, 01:33
Medlem
Citat:
De för Damm troligen vanliga uppgifterna kring hanteringen av (svarta) utbetalningar till bla Akilovs personkonto från diverse Nujem familjekopplade konton (bara Damms hantering av alla inloggningar från kontona och bankdosor borde gjort kollegorna på Telia undrande) till att finna personal utan uppehållstillstånd som kan jobba billigt utan skatt, all materiallogistik, hanteringen av människor utan arbetstillstånd med olika kunskaper som skall anlända och lämna Gotland vid olika tillfällen, skapa boende i närheten (det finns uppgifter från bofasta som sett folk sova i sina bilar innan efter arbetspass, skåpbilar osv).

Fast det är inte tillåtet att göra så, bankdosorna är privata, vilket är bankens egna villkor. Du måste ha en skriftlig fullmakt att visa upp och ska vara registrerad på banken, annars kan banken göra dig ansvarig om du använder en annan persons bankdosa även om du har koden att logga in på den. Att banken gör dig ansvarig innebär att kontona tillfälligt stängs och inloggningen spärras, tills att utredningen är genomförd.

Vill du då kunna betala räkningar ändå så får du vackert knalla iväg till närmsta bankkontor och betala räkningarna manuellt.
Dessutom så loggas ju alla inloggningsförsök utefter IP-adresser mm, så det går ju att ta reda på ungefär vilken dator som använts, så där har banken rätt mycket bevismaterial

För övrigt så måste ju 85000 kr vara en piss i Atlanten, det måste ju röra sig om mycket större belopp, och att bankerna kan nog leta rätt på precis vart de har tagit vägen.

Det som dock inte kan spåras alltid är förstås kontanter - Men det skulle ju se konstigt ut om tex Ulas rände omkring på bankerna i Visby och hämtade kontanter i stora volymer varje vecka.
Vissa länder ska dock ha börjat fotografera varenda sedel i bankomaten, så att serienumret har sparats.

Ja östeuropéer och liknande löskefolk påstås ju ha en helknasig metod att värma upp utrymmet de ska sova i, de kan koppla en slang ifrån avgasröret till utrymmet de ska sova i och låta motorn gå en stund, Det blir ju fort varmt, men man måste ju vädra ut innan man sover, fast det blir ju kvar diesel/avgaslukt i hela utrymmet, tex husvagnen. Vidrigt alltså, men är det kallt så är det väl...
Diesel föredras ju utav dessa eftersom det är det lättaste bränslet att stjäla..

Citat:
Nu är Damm inte dömd eller såvitt vi vet under undersökning, men i normala fall sådant händer ber man denne person ta en time out till detta är klargjort.

Enligt rykten ifrån journalister och jurister jag känner så pågår det redan en utredning, huruvida dessa rykten är sanna eller inte, de går ju inte att få bekräftade åtminstone inte just nu.
Citera
2018-06-20, 01:37
Medlem
Citat:

Jag skulle tro att Rickard Damm nog har tänkt igenom det här ändå konstigt nog.
Förmodligen är fifflet välcementerat i hela "familjen". Damm bryr sig nog inte om en uppsägning ifrån ett skitbolag, Telia, som han ser det egentligen,
Han har nog vant sig vid den övriga klanens devis att det finns "easy money" överallt

Han erhåller därmed innestående bonus plus avgångsvederlag, eftersom hans VD-post medger det, och det rör sig nog antagligen om ansenliga summor. Som de sen ska investera i något annat galet projekt ?

Så hans mål kan vara att bli uppsagd hur konstigt det än låter.

De här fifflarna känner inga gränser som helst när det gäller att sko sig skulle jag tro
Ansvarskännande och göra ett bra jobb nä, det lär inte ingå i deras världsbild alls

Han har dock inte gjort Telia någon direkt skada vad vi vet, alltså affärshemligheter är inte på drift direkt, inte vad vi vet i alla fall...

Så jag chansar på att han avsiktligt chansar på att bli uppsagd, få avgångsvederlag, och börja på ny kula igen...

Han har nog varit väl medveten om sina villkor, och hur han nu bäst kommer ur rävsaxen.
Det är nog genomruttet alltihopa...

Vad gäller Tingstäde så vet jag inte vad som kommer att hända, om SKV/EBM/KFM beslagtar stället så tar den juridiska processen att genomföra allt - en 6-12 månader Och stället kommer att bli mycket svårsålt, jag lovar !

Vem fan vill köpa en ombyggd teater som inte har riktiga tillstånd ? Ernman, Schyffert, Schyman, Sahlin, Kawesa, Romson, Frigoliten ? -- hur många idioter det finns i det här landet egentligen ?
Nujens pengar, köpesumman för fastigheterna, har nog frusit inne tills nästa sekel skulle jag tro, hehe, snart är det vinter igen och ingen vill åka dit, typ
Citera
2018-06-20, 03:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fetheten
Sedan UG har sjukt nog Özzen dragit in en hel del cash på diverse uppdrag. Bl a har han väl haft minst tre kvällar på Norra Brunn, en humorgolf, tre krönikor på expressen (varav den första mer eller mindre gick ut på att vi ska ha en klump i magen för att vi har mage nog att irritera oss på hans skattefusk och terrorfinansiering).

Synden straffar sig självt, jag gissar att Özzen lär bränna pengar i en rasande takt ibland, helt utan
konsekvenstänk alls

Jag menar hur jävla klyftigt är det att ha sådana tillgångar och vara 42 år eller nu hur gammal han nu är, är han 15-16 år tro ? Och inte ha en egen lägenhet som han betalt vitt, det är ju så korkat så precis som det låter.

När han nu haft möjlighet att betala en lägenhet helt vitt, nä det är baara yalla-yalla tramserier och jönserier rakt igenom
Citera
2018-06-20, 07:19
Medlem
Ny krönika i Expressen!

Citat:

Citat:
I 35 år har medierna och samhället pratat om det som man egentligen inte får prata om men pratat om i alla fall, hela tiden, invandringen, invandrarna och problemen det och de för med sig.
Och ändå!?
Och samtidigt så har konstigt nog både jag som ”invandrare” och vårt Sverige och många fler med oss upplevt och upplever att både ekonomin, vardagen och livet blivit bättre för de flesta av oss.
De flesta i Sverige har mer i plånboken nu än förr, i ett nu ännu tryggare och bättre Sverige.
För de allra flesta är det nu bättre än för 35 år sedan.
För de allra flesta ja, men inte för alla. Och så är det ju, för det finns orättvisor kvar även i vårt land som vi måste och bör bekämpa, vi måste få ett mer rättvist och jämställt samhälle, vi har fortfarande ett klassamhälle och främst kvinnor och barn far ännu illa i vårt Sverige, skolsystemet gynnar de rikas, utbildades och insattas barn samtidigt som våra gemensamma skattemedel forslas till privata välfärdsbolag.

Det ser mörkt ut, anser Özz:

Citat:
Allt fler väljer att mysa i mörkret, där de obemärkt kan röra sig fritt, säga vad de vill oavsett sanningshalt, och sen fortsätta njuta av sin faktaresistens och sina grumliga åsikter. Åsikter som alltid har udden riktad mot den andre, de andra.
Dessa mörkrets väljare har släckt sina ljus och vill och kräver att även andra ska släcka sina ljus, för det sticker dem i ögonen.
Mörkret breder ut sig, ljusen slocknar en efter en.

Har Lars Lindström varit skrivbiträde denna gången, tro?
Citera
2018-06-20, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prescript-pants
Ny krönika i Expressen!

Citat:

Det ser mörkt ut, anser Özz:

Har Lars Lindström varit skrivbiträde denna gången, tro?
Även om jag tycker att hans krönika är trams, så verkar den mer välskriven och arbetad än de krönikor han skrev före finansieringsskandalen. Han anstränger sig säkert mer nu...

Spännande att se om polis och skattemyndighet gör något framsteg nu angående finansieringen nu när terrorrättegången är över.
Citera
2018-06-20, 08:24
Medlem
Citat:

”Mörkret breder ut sig, ljusen slocknar en efter en.”

/Özz ”Viktor Rydberg” Nüjen

Endast tomten är vaken?

Enligt apan så är mörkret vi nordbor som förstår vad som händer med vårt land. Ljusen som slocknar är skäggbarn som nekas asyl.

Snälla, ta bort honom från Sverige nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in