Citat:
Ursprungligen postat av
1970-01-01
Vad har hänt?
Sidan kunde inte hittas (404)
Den sida du söker går inte att nå - den kan vara borttagen eller flyttad.
Uppdatering:
http://www.tidaholm.se/nyheter/nyheter/2018-05-16-torsdagens-forelasning-om-mangfald-stalls-in.html
Den är inställd... Tack och lov så finns det någon som kan fatta normala beslut.
Där ser man, där ser man... Jag var faktiskt en smula upprörd över att han skulle få stå där och pissa på svenskarna som om allt var som vanligt. Det här visar att motståndet existerar i ett bredare folklager och inte är begränsat till den här tråden på Flashback.
Det svenska folket har börja säga ifrån
Vi vill inte längre bli urinerade i ansiktet av en hånfull och hycklande och otacksam Kurd. För våra skattepengar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Turphiee
Så sant som det är sagt! Det lönar sig att säga ifrån.
Observera bröder och systrar!
Özz framträdande är alltså INTE inställt på grund av något obskyrt "nazistiskt hot" eller liknande. Utan det är inställt på grund av att det svenska folket äntligen sagt ifrån. Bravo!
Citat:
Ursprungligen postat av
1970-01-01
Vad tror ni det betyder i ett större perspektiv att Tidaholm ställde in arrangemanget med Özz? Tror ni det är temporärt eller kommer fler ta avstånd från Özz framöver?
Hans karriär planar nu ut i ett par månader, kanske ett halvår, sedan är det över.
Citat:
Ursprungligen postat av
Enoch.Thulin
Jag tror faktiskt & glädjande nog att detta är slutfasen av hans "karriär".
Ja. Som sagt, vi kommer att bevittna hur det planar ut under en tid, ett halvår ungefär. Det finns säkert en del bokningar och kontrakt som redan är skrivna och kommer att fullföljas. Özz kommer naturligtvis att försöka hålla masken och få det att se ut som om han är älskad av alla och fullbokad. Det kommer att bli stor humor att följa.
Nyfiken på hur hans bokningskalender ser ut framåt november-december i år.
Citat:
Ursprungligen postat av
Dofterna
Tror att det som behövs är att Özz reder ut alltihop på bästa sändningstid. Eller försöker reda ut det, vilket inte borde vara så svårt.
Pudla järnet, säg förlåt, gråt en tår. Bingo!
Jag skulle nog säga att det är försent. Hade han gjort detta i intervjun med Janne hade det
kanske funkat. Kanske.
Skulle han göra "svensk" pudel nu skulle han bara uppfattas som ljugande och falsk och desperat. Vilket han är.
Nej, försent för Özz. Tåget har gått.
Citat:
Ursprungligen postat av
Utflyttad
Det gläder mig att kommunen inte lindade in sin förklaring i allt för mycket bomull.
"De senaste dagarna har kommunen fått motta både positiva och negativa skrivningar om föreläsningen men då vi inte kan garantera att föreläsningen blir den positiva upplevelse som var syftet, ställs föreläsningen in."
Jag tror att kommunen har blivit nedlusad med arga email och telefonsamtal. Arga skattebetalare som tvingas finansiera en skattefuskare som i sin tur visade sig ha finansierat den man som utförde den värsta terroristattacken i Svensk modern historia.
Det gläder mig oerhört mycket att kommunen ställde in "samkvämet" med Özz.
Ja. Detta är mycket glädjande. Jag gillar som sagt också att kommunen inte valsar ihop någon lögn om "hot från nazister" eller liknande utan faktiskt säger som det är.
Tummen upp Tidaholm!
Citat:
Ursprungligen postat av
Utflyttad
tillägg: Om det finns några Tidaholmsbor i tråden, det skulle vara intressant om det gick att undersöka om kommunen trots det inställda "samkvämet" har förskotterat något arvode eller på något sätt kommer att ersätta Özz?
Det är nog i stort sett garanterat att Özz får ut hela sitt arvode ifall giget ställts in på kommunens initiativ.
Har vi tur så kommer den som bokade Özz, någon "Ahmad", att få betydligt mindre handlingsutrymme för sådana här kostsamma fadäser.
Det vi i alla fall får glädja oss åt är att detta antagligen ger signaler till andra framtida bokare att ett gig med Özz inte är någon lysande idé i dagsläget.