2018-06-19, 23:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Ditt manipulerande av fakta, bloggen. Att plocka ut det russin i kakan som passade i din analys om mord i Roskilde 1999. Jag lägger mig inte i.
Plocka russin ur kakan? Inte det minsta. Jag har inte sagt ett ord om att PM är skyldig till detta mord. Däremot har jag kollat på olika ouppklarade mord i Danmark och funderat utifrån den fakta som framkommit.
PRECIS som Otto själv fyllt tråden med innan PM transformerades till en liten stackare som troligen inte alls blivit så vedervärdig om han fått lite kramar av dig, Oh helga barnförståsigpåare.
Citat:
Men jag undrar hur ni hanterar fakta? PM sprang in för att finna NÅGOT att försvara kvinnan med som misshandlades av sin partner eller sitt ex ute på gatan. Var det inte så Develi?
Det som skrevs var att en svartsjuk man kommer till PM och är ursinnig på sin kvinna som befinner sig där.
PM springer DE FACTO IN OCH HÄMTAR hammaren han fått av sin far och rusar ut med den i högsta hugg:
Citat:
"Jeg fatter asketræsskæftet og løber tilbage ud mod porten."
"Jeg kan næsten ikke holde på hammeren mens jeg løber. Svenden løber ned af min arm, og mit hjerte hamrer."
När han kommer ut far dock mannen iväg:
Citat:
"Galningen er sprunget ind i sin bil og fræser afsted med åben dør mens han råber skelsord."
Han beskriver sen hur han tänkt använda den:
Citat:
"Jeg kan lave destruktiv ortopæd kirurgi på hans skulder eller ben og håbe smerter og chok vil pacificere ham."
"På de få sekunder når jeg at indse, kuren nødvendigvis står på psykokirurgi, hvis han skal slukkes. Jeg skal slå manden med pirken oven i hovedet."
Detta resonemang är väldigt intressant att ta del av då det är en psykopatisk störd hjärna som framträder. Han har väldiga utlägg om hur han och hammaren blir en bubbla av makt och DET var sensmoralen med inlägget förutom att det är just den hammaren han sparade efter sin far då han dog.

Vad hade du velat att jag skulle skriva? Om hans enorma hjältemod?
Senast redigerad av develi 2018-06-19 kl. 23:14.
Citera
2018-06-19, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Verkar vara en mycket bra film, men det är dock en film. Vad vet du om schizofreni? Obehandlade schizofrena? Kärlek kan tyvärr inte bota varken ondska eller psykopater även om man skulle önska det. I så fall hade kanske inte psykvården ens behövts? Jag jobbade med miljöterapi tre år på 70-talet med missbrukaremoch psykiskt instabila. Sen ruttnade jag. Ingen där blev "bättre" av att man gullade med dem, den saken är numera både bevisad och överbevisad.

Men nu handlar ju inte tråden om psykiska sjukdomar utan om psykopati som är en störning, som du ju vet. En djävulsk störning, inte för den som har den men för alla som drabbas av den i psykopatens närhet, även dennas egna barn som är precis lika mycket redskap som alla andra människor i psykopatens närhet.

Kärlek är att stötta någon man älskar som är på glid genom att skaffa hjälp när man ser att det håller på att gå åt helvete. Allt annat är bara för att tillfredsställa sitt ego.
Jag har arbetat både med åldriga schizofrena på mentalsjukhus samt unga schizofrena i gruppboende på 80-talet.
Jag har har bara 1,5 års utbildning till mentalskötare. Sedan utbildade jag mig till mitt nuvarande yrke. Men fortsatte ändå att hoppa in i psykiatrin ibland. Ibland har jag korsat mina två yrken och jobbat med sysselsättning inom psykiatri,omsorg osv.
Jag tror inte att psykopater och andra med antisocial störning är lyckliga. De flesta lever skitliv med missbruk och ett stort utanförskap. Clark Olofsson sägs vara psykopat. En ganska framgångsrik, vad det gäller pengar. Slott och lyxbåtar. Men vad har han för glädje av sina rikedomar? Han har ju bott på kåken hela sitt liv nästan. Nu är han över 70 och har ingen familj. Tror du att han är lycklig?

PS: Din länk Fallet Marybeth blev botad med kärlek och terapi. Men hon var ju INTE psykopat.
Vilket du och R tog för givet visst.
Citera
2018-06-19, 23:15
Medlem
Citat:
Det är lätt att se fel på "andras ungar" men kanske inte lika lätt att se fel på sina "egna barn" alltid.

SJÄLVKLART finns det helt olämpliga föräldrar. Men det var inte dem jag talade om. Utan helt vanliga normala föräldrar.
Som helt omedvetet bara ser gott i sina barn. För att de inte förstår bättre.
Alla normala föräldrar vill väl sina barn väl.
De tre mammorna jag nämnde som var blinda för sina söners problem var normala,hederliga mammor.
De tillhör dock den äldre generationen 75 - 85 år nu, den äldsta död. Och deras problemsöner är döda.
Idag är vi nog mer medvetna än de var. Det beror ju på utbildning och vilken tid man lever i.

Skönt att du ser Dr. Självgod lite som jag . Jag bara väntar på att det ska komma fram en dag, att han lever ett dubbelliv.
Dr.Phil levde inte som han lärde!,typ

Är mammorna så gamla nu så fattar jag. Idag har man mycket bättre metoder att handskas med störiga ungdomar än man hade på tycka-synd-om-tiden. Att tycka synd om hjälper inte en enda människa. Det är möjligen sympati, men det är inte empati.
--------
Mot Dr Phil har det kommit en uppsjö av klagomål, men jag orkar inte bry mig. Det är det som är vettigt som han emellanåt säger som intresserar mig. Samt en och annan gäst som är helt inne i sina egodimmor och vägrar fatta nånting. Att folk sitter och gör bort sig inför miljontals tevetittare är ofattbart - eller kanske inte? De vill väl bli rika och kända som så många andra amerikaner.

Det behövs bara 2 prickar för att göra en okänd människa ökänd....

Därför väljer jag ut de ämnen jag vill se. Kanske nåt program/vecka kan vara värt att se.
Senast redigerad av zilvereko 2018-06-19 kl. 23:28.
Citera
2018-06-19, 23:26
Medlem
Citat:
Jag har arbetat både med åldriga schizofrena på mentalsjukhus samt unga schizofrena i gruppboende på 80-talet.
Jag har har bara 1,5 års utbildning till mentalskötare. Sedan utbildade jag mig till mitt nuvarande yrke. Men fortsatte ändå att hoppa in i psykiatrin ibland. Ibland har jag korsat mina två yrken och jobbat med sysselsättning inom psykiatri,omsorg osv.
Jag tror inte att psykopater och andra med antisocial störning är lyckliga. De flesta lever skitliv med missbruk och ett stort utanförskap. Clark Olofsson sägs vara psykopat. En ganska framgångsrik, vad det gäller pengar. Slott och lyxbåtar. Men vad har han för glädje av sina rikedomar? Han har ju bott på kåken hela sitt liv nästan. Nu är han över 70 och har ingen familj. Tror du att han är lycklig?

PS: Din länk Fallet Marybeth blev botad med kärlek och terapi. Men hon var ju INTE psykopat.

Psykopater vet inte vad lycka är eftersom de saknar känsloliv. Men de är fullt tillfreds med tillvaron. Även om du tror att Clark Olofsson möjligen är olycklig så tror inte jag det. Han är nog helt ok tillsammans med sitt storartade ego och det är fortfarande alla andra det är fel på. Han själv är ju felfri, alla andra är bara idioter som förtjänar att bli lurade! Senast jag hörde en intervju med CO visade han det klart och tydligt.

Det finns bara ett par såna vi kallar känslor hos en psykopat: aggressivitet och avundsjuka.
Citera
2018-06-19, 23:27
Medlem
Citat:

Nej, MB var ett totalt oregerligt barn pga fruktansvärda missförhållanden under sin barndom.
Citera
2018-06-19, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Plocka russin ur kakan? Inte det minsta. Jag har inte sagt ett ord om att PM är skyldig till detta mord. Däremot har jag kollat på olika ouppklarade mord i Danmark och funderat utifrån den fakta som framkommit.
PRECIS som Otto själv fyllt tråden med innan PM transformerades till en liten stackare som troligen inte alls blivit så vedervärdig om han fått lite kramar av dig, Oh helga barnförståsigpåare.

Det som skrevs var att en svartsjuk man kommer till PM och är ursinnig på sin kvinna som befinner sig där.
PM springer DE FACTO IN OCH HÄMTAR hammaren han fått av sin far och rusar ut med den i högsta hugg:

När han kommer ut far dock mannen iväg:

Han beskriver sen hur han tänkt använda den:

Detta resonemang är väldigt intressant att ta del av då det är en psykopatisk störd hjärna som framträder. Han har väldiga utlägg om hur han och hammaren blir en bubbla av makt och DET var sensmoralen med inlägget förutom att det är just den hammaren han sparade efter sin far då han dog.

Vad hade du velat att jag skulle skriva? Om hans enorma hjältemod?
Det var ett tag sedan jag läste bloggsidan. Kan du inte lägga ut sidan i sin helhet. Alltså när Anita (?) blev misshandlad som jag minns det iallafall. Jag kanske minns fel.(?)

Ja. Jag har som alla andra rotat i PMs bakgrund i månader. För det är ju svårt att tro att någon som tidigare är ostraffad helt plötsligt tar sig till, att göra något så här förhärdat samt avskyvärt grymt som sin debut.
Och jag har funderat väldigt mycket på om han var allvarligt psykiskt sjuk när det hände?
För det är helt,helt obegripligt.

PM har inte den typiskt kriminella psykopatens bakgrund. Om han haft det så hade det inte funnits några frågetecken. Eller hur? Jag för min del tyckte att bitarna föll på plats när Niclas Långström förklarade hur något sådant här kan ske. Om du och dina anhängare anser att jag "gullar" med mördaren eller förminskar hans brott, kan jag inte göra mycket åt det. Det får stå för er även om jag känner mig kränkt. "Gullar" psykiatriprofessorn NL också med PM?
Citera
2018-06-19, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Är mammorna så gamla nu så fattar jag. Idag har man mycket bättre metoder att handskas med störiga ungdomar än man hade på tycka-synd-om-tiden. Att tycka synd om hjälper inte en enda människa. Det är möjligen sympati, men det är inte empati.
--------
Mot Dr Phil har det kommit en uppsjö av klagomål, men jag orkar inte bry mig. Det är det som är vettigt som han emellanåt säger som intresserar mig. Samt en och annan gäst som är helt inne i sina egodimmor och vägrar fatta nånting. Att folk sitter och gör bort sig inför miljontals tevetittare är ofattbart - eller kanske inte? De vill väl bli rika och kända som så många andra amerikaner.

Det behövs bara 2 prickar för att göra en okänd människa ökänd....

Därför väljer jag ut de ämnen jag vill se. Kanske nåt program/vecka kan vara värt att se.
På tycka-synd-om-tiden? När barnaga var tillåtet både i skolan och hemma? När dyslektiker och fattiga barn fick stryk för att de inte kunde läsa eller hade smutsiga fötter.
Jag vet inte vilken tid som kallades för "tycka-synd-om-tiden"?

Den enda som blir rik är aset Dr Phil. Han är ju stenrik. På sitt profiterande på andra människors olycka. Hur mycket är regisserat tror du? Jag tror nog att en hel del är det. Färdigt manus med problem Dr Självgod vill tala om. Tro inte på vad ni ser. Varken på film eller Tv. Trolleri. Magi. Filmkonst. Bra-TV-underhållning.

Det fetade nr 2: Mycket bra och helt sant. Det ska jag lägga på minnet.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-06-20 kl. 00:28.
Citera
2018-06-19, 23:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Det var ett tag sedan jag läste bloggsidan. Kan du inte lägga ut sidan i sin helhet. Alltså när Anita (?) blev misshandlad som jag minns det iallafall. Jag kanske minns fel.(?)
https://ing.dk/blog/handler-alvor-177331
Citat:
Ja. Jag har som alla andra rotat i PMs bakgrund i månader. För det är ju svårt att tro att någon som tidigare är ostraffad helt plötsligt tar sig till, att göra något så här förhärdat samt avskyvärt grymt som sin debut.
Och jag har funderat väldigt mycket på om han var allvarligt psykiskt sjuk när det hände?
För det är helt,helt obegripligt. M har inte den typiskt kriminella psykopatens bakgrund. Om han haft det så hade det inte funnits några frågetecken. Eller hur?
Oavsett om du funderat på om PM varit allvarligt psykiskt sjuk finns svart på vitt att så icke är fallet.
Det finns flertal som har avsaknad av kriminell bakgrund, inte ett dugg märkligt.
Rena register betyder dock inte alltid en fläckfri bakgrund. Han kan ha klarat sig undan upptäckt på samma sätt som de inbrott han beskriver i ungdom eller skapande av firma av minderårig.
Finns inget märkligt med detta.
Citat:
PJag för min del tyckte att bitarna föll på plats när Niclas Långström förklarade hur något sådant här kan ske. Om du och dina anhängare anser att jag "gullar" med mördaren eller förminskar hans brott, kan jag inte göra mycket åt det. Det får stå för er även om jag känner mig kränkt. "Gullar" psykiatriprofessorn NL också med PM?
Jag talar för mig själv. Blanda inte in andra. Ja, jag anser du ideligen försöker släta över vad det än handlar om PM, förskönar och konstant försöker framställa honom i bättre dager. Läs: innan mordet.
Jag har inte skrivit ett ord om att du förminskar själva mordet.
Din jävla lättkränkthet kan du ta tag i göra nåt åt. Du är på en allmän debattsida där du blir ifrågasatt relaterat till åsikter eller rent av korrigerad för för rena felaktigheterna.

Du har inte det minsta likhet i dina uttalande jämfört med NL så honom kan du sluta gömma dig bakom.
Senast redigerad av develi 2018-06-19 kl. 23:52.
Citera
2018-06-20, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
https://ing.dk/blog/handler-alvor-177331
Oavsett om du funderat på om PM varit allvarligt psykiskt sjuk finns svart på vitt att så icke är fallet.
Det finns flertal som har avsaknad av kriminell bakgrund, inte ett dugg märkligt.
Rena register betyder dock inte alltid en fläckfri bakgrund. Han kan ha klarat sig undan upptäckt på samma sätt som de inbrott han beskriver i ungdom eller skapande av firma av minderårig.
Finns inget märkligt med detta.
Jag talar för mig själv. Blanda inte in andra. Ja, jag anser du ideligen försöker släta över vad det än handlar om PM, förskönar och konstant försöker framställa honom i bättre dager.
Jag har inte skrivit ett ord om att du förminskar själva mordet.
Din jävla lättkränkthet kan du ta tag i göra nåt åt. Du är på en allmän debattsida där du blir ifrågasatt relaterat till åsikter eller rent av korrigerad för för rena felaktigheterna.

Du har inte det minsta likhet i dina uttalande jämfört med NL så honom kan du sluta gömma dig bakom.

Raket-Madsens Rumlaboratorium
Det handler om alvor
Peter Madsen4. jul 2015 kl. 01:27

De kommer ud af hangeren og her fortsætter skænderiet. Manden er kommet i et ordentligt brød af en bil, og nu åbner han døren i den og kaster ting ud. Det er Anita´s pigeting - hendes lille blå hat, en taske med utallige skønhedsprodukter, en gave til hendes seks årige søn. Alt sammen ryger det ud på asfalten, mens hun skrigende ser til.

Han sætter sig ind igen, og kører bilens baghjul over hendes ting. Frem og tilbage.
En lille gul gravko købt som gave til Anitas dreng ligger knust sammen med alle hendes cremer og læbestifter, et par maste solbriller og et knækket kørekort.

Manden stiger ud og råber som en vandvittig:
"Jeg smadrer dig fandme din fucking lille tæve"

Jeg prøver at komme i kontakt med ham og tale han til ro, men han ænser mig ikke. I stedet tager han fat i Anita, og kaster hende hen over en betonklods. Hun prøver at rejse sig, men han tager fat i hende igen, brøler, og skubber hende omkuld en gang til. Hun falder hårdt og stønner af smerte.

Hvad havde et retskaffent mandfolk gjort ? Jeg ved ikke hvad det er de to mennesker skændes om, men jeg ved der ikke findes nogen omstændigheder som giver nogen lov til at bruge vold over for en anden person som ham her muskelbjerget gør overfor Anita. I Danmark er vold noget vi har givet politiet monopol på, og selv betjente må kun bruge vold under helt særlige omstændigheder reguleret ved lov, og underlagt stram kontrol fra uvildige domstole.

Dette menneske kommunikerer gennem vold, og jeg taler simpelthen ikke det sprog. Men han er ved at slå Anita i ihjel, lige der på asfalten foran HAB. Han tæver hende simpelthen sønder og sammen.
Jeg kan ringe til politiet, men det vil tage mange minutter for dem at komme frem. Jeg kan ikke slogs med manden, jeg er en splejs, og jeg er bange og ingen helt. Jeg ville blive tværet ud, som en lille irriterende myg, hvis jeg så meget som prøvede.

Du tyckte alltså inte detta var viktig info till VAFÖR. Jag hoppas alla läser din spoiler och bildar sig en egen uppfattning.

Jag identifierar mig själv. Huvudsaken att jag vet vem jag är. Och jag är inte den som du försöker göra mig till. Du talar för dig själv? Hm. Jag tycker att det börjar likna TV-såpan Kvinnofängelset med en topdog och underhuggare här inne.
Jag har kanske sett för mycket repriser i sommar.
FÄRDIG.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-06-20 kl. 00:21.
Citera
2018-06-20, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Presis, den verkliga Ed Gein var ju mycket värre enn dom här fiktiva figurerna. ( upps, du glömde beretta hur duktig Gein var på att snickra soppskålar )
Madsen och Gein, missförstådda av den intoleranta pöbeln ,typ. (är det dit du vil? )
Jag har inte talat om Madsen här. Han lider av en störning inte av en allvarlig mentalsjukdom.
Jag talade om allt som ni felaktigt tolkar som PSYKOPATI. Marybeth tex och Ed Gein.
Människor, framförallt barn kan göra onda saker pga av flera olika sjukdomar samt tillstånd.
Vilken verklighet lever ni i???? Allting tolkas som Psykopati. Stackars era barn isåfall. Mamma Mia!
Senast redigerad av ottoplommon 2018-06-20 kl. 00:29.
Citera
2018-06-20, 00:23
Medlem
Citat:
På tycka-synd-om-tiden? När barnaga var tillåtet både i skolan och hemma? När dyslektiker och fattiga barn fick stryk för att de inte kunde läsa eller hade smutsiga fötter.
Jag vet inte vilken tid som kallades för "tycka-synd-om-tiden"?

Den enda som blir rik är aset Dr Phil. Han är ju stenrik. På sitt profiterande på andra människors olycka. Hur mycket är regisserat tror du? Jag tror nog att en hel del är det. Färdigt manus med problem Dr Självgod vill tala om. Tro inte på vad ni ser. Varken på film eller Tv. Trolleri. Magi. Filmkonst.

Det fetade nr 2: Mycket bra och helt sant. Det ska jag lägga på minnet.

Jag snackar om 70-talet, då var barnaga förbjudet.
----------
Klart det är regisserat, men problemen är äkta och gästerna blir chockade, det märks, när drP tar upp saker de kanske inte räknat med.
Citera
2018-06-20, 00:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Du tyckte alltså inte detta var viktig info till VAFÖR. Jag hoppas alla läser din spoiler och bildar sig en egen uppfattning.

Jag identifierar mig själv. Huvudsaken att jag vet vem jag är. Och jag är inte den som du försöker göra mig till. Du talar för dig själv? Hm. Jag tycker att det börjar likna såpan Kvinnofängelset med en topdog och underhuggare här inne.
Jag har kanske sett för mycket repriser i sommar.
FÄRDIG.
Vad var det du inte begrep i mitt föregående svar? Jag ska ta det sakta och pedagogiskt:
- Jag skrev till Kugutt om att den hammare han använde (PM, inte Kugutt..) var den (av tre verktyg) som han sparat efter sin far när han dog.
- Jag tog även med citat som visar HUR EN PSYKOPATISKT STÖRD HJÄRNA resonerar kring ett verktyg som uppenbart har ett affektionsvärde för honom.

Att spara endast tre verktyg utifrån en hel verkstad när han sen fortsatt ämnar bygga raketer och ubåtar finner jag i sig något udda. (jag betackar mig förmildrande förklaringar från dig. Tack på förhand.)

Detta är nämligen vad som intresserar mig beträffande förövare om det så är psykopati renodlat, sexuell sadism renodlat - eller som i PMs fall en dödlig kombination.
Jag är intresserad av det som handlar om förövarpsykologi (förutom profilering).
Det samma gäller hans övriga blogginlägg såsom hans beskrivning av extas eftersom han i mentalerklæringen beskriver sin jakt på eufori.
Jag tittar tillbaka på en person med svår grad av psykopati utifrån de begrepp som särpräglar en sådan personlighet.

Jag är inte ett dugg intresserad av storyn som sådan.
Om nu PM var en supersonik psykopat hjälte i dina ögon eller vad i hela friden du far efter och vill ska framställas kring PM. Din agenda kring PM har jag ingen aning om såsom du ältar att han inte varit våldsam osv. samt gör omgående försvar kring hans person.

Begriper du eller ska jag behöva ta det ett varv till?

Gällande din sista mening:
Du har mycket att jobba på som ständigt har detta behov av att klanka ner andra och framställa dig själv som offer. Jösses..
Senast redigerad av develi 2018-06-20 kl. 00:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in