Citat:
Polisen bad alla som hade något att berätta om PM höra av sig.Jo då, det har de allt! Kvinnan som, om jag minns rätt, var porrskådis, berättade att PM vid ett par tillfällen uppträtt på ett sätt som gjorde att hon kände sig hotad av honom. Hon berättade något i stil med att det var som att han plötsligt slog över, och sedan plötsligt slog tillbaka igen till "normala" PM. Det var rätt tydligt av intervjun med henne att hon var mycket bestämd i att ha en viss distans till PM pga detta.
Men du påstår att porrmodellen alltså ljög om detta. Var har det framkommit?
Men du påstår att porrmodellen alltså ljög om detta. Var har det framkommit?
fd Porrskådisen hade ett "vittnesmål". Men hon hörde inte av sig till polis.
Men efter långt om länge gav hon en intervju i Extrabladet (eller bt).
Efter det kom polisen hem till henne för förhör. De undersökte även hennes telefon.
De har inte kallat henne som vittne. Inte heller praktikanten som påstod att PM stod med en lyft hammare i högsta hugg och skrek att han skulle slå in huvudet på honom.
Om det bara varit sant så tror jag nog att de blivit inkallade som vittnen i rättegången.
Så därför är min slutsats att de ljög,överdrev.
När det gäller praktikanten så tror jag absolut att PM kan ha sagt-Om du inte håller käften snart slår jag in skallen på dig. Men inte att PM skulle ha hotat honom med en hammare, redo att slå in skallen på honom.
Sådana "godbitar" tror jag nog ÅK hade velat ha fram i rättegången om det bara varit trovärdigt.