2018-05-03, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Jo då, det har de allt! Kvinnan som, om jag minns rätt, var porrskådis, berättade att PM vid ett par tillfällen uppträtt på ett sätt som gjorde att hon kände sig hotad av honom. Hon berättade något i stil med att det var som att han plötsligt slog över, och sedan plötsligt slog tillbaka igen till "normala" PM. Det var rätt tydligt av intervjun med henne att hon var mycket bestämd i att ha en viss distans till PM pga detta.

Men du påstår att porrmodellen alltså ljög om detta. Var har det framkommit?
Polisen bad alla som hade något att berätta om PM höra av sig.
fd Porrskådisen hade ett "vittnesmål". Men hon hörde inte av sig till polis.
Men efter långt om länge gav hon en intervju i Extrabladet (eller bt).
Efter det kom polisen hem till henne för förhör. De undersökte även hennes telefon.

De har inte kallat henne som vittne. Inte heller praktikanten som påstod att PM stod med en lyft hammare i högsta hugg och skrek att han skulle slå in huvudet på honom.

Om det bara varit sant så tror jag nog att de blivit inkallade som vittnen i rättegången.
Så därför är min slutsats att de ljög,överdrev.
När det gäller praktikanten så tror jag absolut att PM kan ha sagt-Om du inte håller käften snart slår jag in skallen på dig. Men inte att PM skulle ha hotat honom med en hammare, redo att slå in skallen på honom.

Sådana "godbitar" tror jag nog ÅK hade velat ha fram i rättegången om det bara varit trovärdigt.
Citera
2018-05-03, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Nu ska vi se här: hur vet du att den fd. Porrmodellen ljuger?
För att hon
1/ Inte hörde av sig till polisen trots att de vädjade till allmänhet att höra av sig om allt.
2/ För att polisen efter hennes sensationella avslöjande i skvallerblaskan kom hem till henne,förhörde henne samt undersökte hennes telefoner.
3/ Denna "godbit" om hotfullt beteende mot kvinna blev ej kallad som vittne i rättegången.
Och polisen har inte ens kommenterat hennes "sensationella uppgifter". Det är ju precis sådant här polisen letat efter men inte lyckats att finna.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-05-03 kl. 21:45.
Citera
2018-05-03, 21:33
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Precis tvärtom, han hade inget som helst intresse i att hon skulle leva, tvärtom låg hans intresse i att hon skulle dö, och det hade han ingen anledning att låta vänta på. Var så säker!

Jo, men seriöst, om Madsen dödade henne "på en gång". Du har tidigare nämnt et förlopp på 10-15 minuter(?) äller låt oss säga en halvtimme (det är inte såå noga). Vad tror du Madsen anvende dom resterande 6 och en halv timmarna på? (Vi håller nu restiden utanför.) 6 och en halv timme i en trång ubåt, i hop med et lik. Man skulle tro det måste ha varit tråkigt för Madsen.
Citera
2018-05-03, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Å ena sidan, å andra sidan... du har inte sagt...PM är inte hotfull..

Du får förklaringar, några dar senare börjar du mala igen. Varje gång.
Är du faktaresistent eller vad är det för fel?
Ingenting av det jag skrivit om hans rollspel ska vittna om nån aggressivitet.

Vad han VISAR UTÅT, hur han än behandlar andra - från arbetskamrater och ända in i bingen -
säger inte ett skit om hans EGENTLIGA perversioner, hans morbiditet sexuellt sett - hans fantasier.

Han lever dubbelliv som sexuell predator/Sexuell sadist. Han är psykopat och patologisk lögnare så det lär underlätta att ljuga utan samvete och parallellt njuta av att bedra omgivningen.

Han kan GIVETVIS INTE visa sina sjuka läggningar i klass med hårddisken såtillvida han inte hittar en lika pervers partner in crime eller nån som är underdånig och lyder.

DÄREMOT sipprar saker fram via hans ordval - hans sms är allt annat rumsrena. Det är mordplaner, i Nautilus, det är BDSM.
Hans pladder med kvinnan i hangaren frigör en hel del om dödsfascination eftersom hon är en ypperlig sparringpartner dvs lika nyfiken på döden.
Han lever sen ut gränslösheten via konstiga klubbar och tänder tydligen på nästintill på vad som helst - allt från high heels, män, rollspel och dildos i arslet.
Sexualiteten kan döpas till frisind, nyfikenhet, inga störande gränssättningar, love och öppenhet.
Glory hallelujah!

Öppet äktenskap är rena drömmen för en pervers psykopat. Han avskyr regler, vägrar följa normalitet, är gränslös och promiskuös i sin störning.

Fortsättningsvis:

Han DÖLJER det egentliga kvinnohatet.
Han DÖLJER aggressionerna och hatet.
Han DÖLJER det han främst tänder på - dvs sina perversa filmer som han runkar till när ingen ser.

Precis på samma sätt som PM har en skofetisch, han tänder på fötter - så tänder han på rollspel och vill kallas Kapten.
Han förändrar röstläget och han lär knappast bete sig som nåt ur Walt Disney när man samtidigt vet att han ränner omkring med naziuniform.
Just den här transformationen är isf vedervärdig om den sätts i ett samband med sexuell sadism. Det är oerhört skrämmande och sammanfaller med PSYKISK tortyr.

Jag har förstått att du utsett dig själv som moralisk petimäter i tråden. Du gråter visst av all grymhet som skrivs. Du har skrivit nåt så jävla dumt om andra här inatt så du borde fanimej skämmas.

Vad PM gjort överträffar allt och det här är ett diskussionsforum. Du inbillar dig tydligen att du är vänligheten själv och värnar om Kims anhöriga via att leverera ett snabbare påhittat förlopp.
De har förlorat en dotter och syster på värsta tänkbara sätt - men trots detta är PM en sexuell sadist och med en hårddisk som är mer än övertydlig vad han tänder på.
Det finns absolut ingen som snaskar i detaljer överhuvudtaget. Ingen av skribenterna här vältrar sig av egna perversioner.
Det är ett HÄNDELSEFÖRLOPP som diskuteras - inte att frossa i äckliga detaljer.
Det tycker jag saknas.
Det ger mig mer fakta att lyssna på Nicklas Långström i detta fallet, samt även Sten Levander när han förklarar andra fall.
När det gäller att frossa i grymma fantasier ska man kanske ha de anhöriga i åtanke.
Det är min åsikt och det skäms jag inte det minsta för. Så försök inte projicera det på mig.
För det tar jag inte åt mig. Jag har varit tydlig med att du inte frossat i äckliga detaljer.
Men din tidslinje byggde mer på PMs RPU än händelseförlopp.
Citera
2018-05-03, 22:11
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Polisen bad alla som hade något att berätta om PM höra av sig.
fd Porrskådisen hade ett "vittnesmål". Men hon hörde inte av sig till polis.
Men efter långt om länge gav hon en intervju i Extrabladet (eller bt).
Efter det kom polisen hem till henne för förhör. De undersökte även hennes telefon.

De har inte kallat henne som vittne. Inte heller praktikanten som påstod att PM stod med en lyft hammare i högsta hugg och skrek att han skulle slå in huvudet på honom.

Om det bara varit sant så tror jag nog att de blivit inkallade som vittnen i rättegången.
Så därför är min slutsats att de ljög,överdrev.
När det gäller praktikanten så tror jag absolut att PM kan ha sagt-Om du inte håller käften snart slår jag in skallen på dig. Men inte att PM skulle ha hotat honom med en hammare, redo att slå in skallen på honom.

Sådana "godbitar" tror jag nog ÅK hade velat ha fram i rättegången om det bara varit trovärdigt.

Att du skulle framföra en egen gissning som vore det fakta hade jag inte förväntat mig, Ottoplommon, skärpning!

Hur vet du för övrigt att inte dessa två personer var några av de som vittnade bakom lykta dörrar eller med namnförbud?

Det intressanta med porrskådisen är att hon ändå i ett tidigt skede gav en beskrivning av PM som stämmer väldigt väl med allt vi vet idag. Jag vet att det var en del här i tråden som gav sig på henne (kanske var du en av dem?), men faktum är att det hon berättade hängde väl samman och stämde bra in på PM, och ännu bättre allt längre tiden led.
Citera
2018-05-03, 22:16
Medlem
Citat:
Jag testade min kamera här hemma en gång, tog en bild på golvet, parkettgolv ovanpå plankgolv, som ligger på golvbjälkar. Man såg golvbjälkarna på bilden. Förklaringen löd att luften i isoleringen i bjälklaget mellan golvbjälkarna leder kyla in från ytterväggen och därför är golvet aningen kallare mellan bjälkarna än rakt ovanpå bjälkarna. Ja, ni förstår
Samtidigt, om den riktas mot ett fönster, "ser" den spegelbilden och inte något utanför. Så skulle den verkligen kunna se Nautilus i u-läge (såklart är inte vattnet spegelblankt på samma sätt men ändå)
Citera
2018-05-03, 22:21
Medlem
trngws avatar
Citat:
För att hon
1/ Inte hörde av sig till polisen trots att de vädjade till allmänhet att höra av sig om allt.

Så alla som inte hör av sig till polisen är lögnare?
Knappast! Jag vill minnas att hon inte tyckte att det hon hade att säga var något av betydelse, vilket är ett vanligt problem för polisen, och är anledningen till att de ofta är väldigt tydliga med att de vill att folk hör av sig även om de själva tror att de inte har något av värde att tillföra. Hennes reaktion är alltså fullt normal. Därtill vill jag minnas att hon nämnde att hon skulle höra av sig till polisen efter intervjun, då hon kanske förstod att det fanns viss nytta med hennes information. Att polisen sedan inte prioriterade hennes vittnesmål så högt i utredningen, är heller inget konstigt, eftersom det inte hade något alls att göra med själva dådet och bevisningen av det, utan mer av PM's karaktär, vilket inte var någon brådska med utredningstekniskt.

Citat:
2/ För att polisen efter hennes sensationella avslöjande i skvallerblaskan kom hem till henne,förhörde henne samt undersökte hennes telefoner.
3/ Denna "godbit" om hotfullt beteende mot kvinna blev ej kallad som vittne i rättegången.
Och polisen har inte ens kommenterat hennes "sensationella uppgifter". Det är ju precis sådant här polisen letat efter men inte lyckats att finna.

Som sagt, hur vet du att hon inte var ett av de ej namngivna vittnena eller ett av dem som förhördes bakom lykta dörrar?

Särskilt "sensationella" var inte heller hennes uppgifter i det stora hela, även om hon var en av de allra första som öppet vittnade om att PM hade mörka sidor. Och hennes beskrivning stämmer ju som sagt rätt väl in på PM, så knappast något hon "hittat på".

Som sagt, polisens prioriteringar och värderingar gör ingen till lögnare! Se istället till den berättelse som denna kvinna faktiskt gav, och hur väl den stämmer med det vi nu vet.
Citera
2018-05-03, 22:21
Medlem
Citat:
Att du skulle framföra en egen gissning som vore det fakta hade jag inte förväntat mig, Ottoplommon, skärpning!

Hur vet du för övrigt att inte dessa två personer var några av de som vittnade bakom lykta dörrar eller med namnförbud?

Det intressanta med porrskådisen är att hon ändå i ett tidigt skede gav en beskrivning av PM som stämmer väldigt väl med allt vi vet idag. Jag vet att det var en del här i tråden som gav sig på henne (kanske var du en av dem?), men faktum är att det hon berättade hängde väl samman och stämde bra in på PM, och ännu bättre allt längre tiden led.

Så hon går ut i pressen med eget namn och bild och berättar något sensationellt.
(Som hon inte berättat för polis trots att de länge bad allmänhet om vittnesmål.)
Sedan vågar hon inte vittna öppet i rättegången? Och upprepa det hon skrikit ut på löpsedlar med namn och bild.
I rättegången vill hon vara annonym. Ett hemligt vittne? Ungefär som att DK skulle vittna anonymt.

Låter det trovärdigt?

EDIT: Det finns bara en st artikel om Dorthe D. Alltså inga uppföljande artiklar.
https://www.expressen.se/kvallsposten/dorthe-48-kunde-ha-blivit-madsens-offer/

Googlar man på hennes namn så är det bara artiklar om henne som porrskådis. Att hon blödit i underlivet i tre veckor efter en film osv Hon kanske blandade ihop PM med någon porrskådis karaktär?
Senast redigerad av ottoplommon 2018-05-03 kl. 22:49.
Citera
2018-05-03, 22:26
Medlem
Citat:
Så alla som inte hör av sig till polisen är lögnare?
Knappast! Jag vill minnas att hon inte tyckte att det hon hade att säga var något av betydelse, vilket är ett vanligt problem för polisen, och är anledningen till att de ofta är väldigt tydliga med att de vill att folk hör av sig även om de själva tror att de inte har något av värde att tillföra. Hennes reaktion är alltså fullt normal. Därtill vill jag minnas att hon nämnde att hon skulle höra av sig till polisen efter intervjun, då hon kanske förstod att det fanns viss nytta med hennes information. Att polisen sedan inte prioriterade hennes vittnesmål så högt i utredningen, är heller inget konstigt, eftersom det inte hade något alls att göra med själva dådet och bevisningen av det, utan mer av PM's karaktär, vilket inte var någon brådska med utredningstekniskt.

Som sagt, hur vet du att hon inte var ett av de ej namngivna vittnena eller ett av dem som förhördes bakom lykta dörrar?

Särskilt "sensationella" var inte heller hennes uppgifter i det stora hela, även om hon var en av de allra första som öppet vittnade om att PM hade mörka sidor. Och hennes beskrivning stämmer ju som sagt rätt väl in på PM, så knappast något hon "hittat på".

Som sagt, polisens prioriteringar och värderingar gör ingen till lögnare! Se istället till den berättelse som denna kvinna faktiskt gav, och hur väl den stämmer med det vi nu vet.

Enligt vad debattörer "experter" samt livereportrar som följt rättegången, har de kvinnliga vittnena snarare vittnat till PMs fördel.
De kvinnor som varit med på Ubåtsturer tex.
Citera
2018-05-03, 22:27
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jo, men seriöst, om Madsen dödade henne "på en gång". Du har tidigare nämnt et förlopp på 10-15 minuter(?) äller låt oss säga en halvtimme (det är inte såå noga). Vad tror du Madsen anvende dom resterande 6 och en halv timmarna på? (Vi håller nu restiden utanför.) 6 och en halv timme i en trång ubåt, i hop med et lik. Man skulle tro det måste ha varit tråkigt för Madsen.

"Vi håller nu restiden utanför"

Du blundar alltså för det alldeles självklara!? För att kunna hävda din rätt måste du bortse från fakta. Det säger allt!

Vi vet att det tog i stort sett hela natten för PM att ta sig från platsen för första dyket till platsen för det andra dyket, det enda "undantaget" är stoppet på 50 minuter. Säg mig, du som tydligen vet, vad gjorde PM då? För resten av tiden vet vi vad han gjorde, då körde han ubåten från Middelgrundsfort till Köge bukt. Det kommer du aldrig ifrån, hur mycket du än kör huvudet i sanden.

Kan inte minnas att jag nämnt någon specifik tidslängd för PM's "dödande". Däremot vill jag minnas att rättsläkaren nämnt 10-15 minuter som exempel på tiden för dödsförloppet. Kanske det du blandar ihop.
Citera
2018-05-03, 22:33
Medlem
kugutts avatar
Citat:
"Vi håller nu restiden utanför"

Du blundar alltså för det alldeles självklara!? För att kunna hävda din rätt måste du bortse från fakta. Det säger allt!

Vi vet att det tog i stort sett hela natten för PM att ta sig från platsen för första dyket till platsen för det andra dyket, det enda "undantaget" är stoppet på 50 minuter. Säg mig, du som tydligen vet, vad gjorde PM då? För resten av tiden vet vi vad han gjorde, då körde han ubåten från Middelgrundsfort till Köge bukt. Det kommer du aldrig ifrån, hur mycket du än kör huvudet i sanden.

Kan inte minnas att jag nämnt någon specifik tidslängd för PM's "dödande". Däremot vill jag minnas att rättsläkaren nämnt 10-15 minuter som exempel på tiden för dödsförloppet. Kanske det du blandar ihop.

Så legg till restiden då. Han hadde fortfarande 6 och en halv timme neddykt/stillastående i en trång ubåt i hop med ett lik. Måste ha varit tråkigt.

Edit. la till stillastående efter neddykt. Han var ju inte neddykt under 50 minuter stoppet. Men dom kan inte ha varit så roliga dom här 50 minuterna heller.
Senast redigerad av kugutt 2018-05-03 kl. 23:02.
Citera
2018-05-03, 22:42
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boolwi
Samtidigt, om den riktas mot ett fönster, "ser" den spegelbilden och inte något utanför. Så skulle den verkligen kunna se Nautilus i u-läge (såklart är inte vattnet spegelblankt på samma sätt men ändå)

Jag tror inte att jag har påstått att man skulle kunna se Nautilus i u-läge, för våglängdsområdet som värmekamerorna jobbar på, blockeras i princip helt och hållet av vatten, man kan inte se någonting, detsamma gäller glas. Men det är beroende av våglängsområdet, near-IR går igenom, far-IR gör det inte, enkelt uttryckt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in