2018-06-19, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Som jag uppfattade det baserat på dennes egen uppfattning av SDs personlighet.

Stämmer rätt väl med vad som framkommit i denna tråd. Verkar inte vara särskilt ödmjuk och gosig kille.
Citera
2018-06-19, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Svår fråga. Jag har förut skrivit att SD ibland känns så självklart skyldig att han nästan framstår som oskyldig. Låter förmodligen helknasigt. SD är ”bekväm” att ta till som gärningsman, grundat på vad som framkommit om honom i tråden, känner jag. Vi vet att han figurerat i polisregistret förut. Om SD är GM tycker jag att det är dags att han erkänner. Undrar vad GM pysslar med nu?
Jamen så är det ju. Han känns, även för mig, som den "perfekta" gärningsmannen efter att ha följt tråden. Jag är så nyfiken på vad som ligger bakom att han ändå är fortsatt skäligen misstänkt. Det måste ju finnas någon sammankoppling till fallet som vi inte vet. Jag har svårt att tänka mig att det endast skulle hänga på LW:s tidigare anmälningar mot honom...
Citera
2018-06-19, 22:51
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Någon planterade det, media vattnade.
Känns nästan planlagt och vi vet ju alla var fokus har varit.
Jag kan inte släppa att om SD är skyldig så har han väntat i ett och ett halvt år. Känns fel. Han är impulsiv och ogenomtänkt, kan han planera under så lång tid?

Och varför ta risken i ett tättbebyggt radhus-/villaområde. Rent tekniskt hade det i så fall varit enklare för honom att låta LW "råka ut för en olycka" i oländig terräng mitt under en geocache-tur. Det hade säkert funnits en hel del lämpliga tillfällen om han verkligen hade velat.

Av hans bilder från de senaste 1 1/2 åren verkar han istället tillbringat mycket tid med att fokusera på HD, barnen och diverse resor och fritidsaktiviteter.

Men det kanske bara är min magkänsla
Senast redigerad av GilGrissom82 2018-06-19 kl. 22:55.
Citera
2018-06-19, 22:54
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
NEJ, inte att du va släkt, men att GM skulle kunna va det med offret.
Så menade jag när jag skrev att dom kanske har en komplicerad
DNA-soppa å reda ut.
Nu är steget nästan taget så får vi se om jag hamnar i rånocken eller.
CarlJanne75 Hittade först inte ditt inlägg om ev. "familjeinblandning men kanske det är därför som en polis som jobbat med barnbrott nu ersatt den tidigare duon? Eller är det bara en slump...

Otäck tanke.
Citera
2018-06-19, 22:55
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Det som inte syns finns inte?

Jag menar att det finns mer än ett surt uppbrott bakom, annars borde det lagt sig dryga året senare.
Ett sken för omgivningen, för att dölja sanningen och speciellt när SD fått vänner att känna lika inför henne, officiellt.
Citera
2018-06-19, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
CarlJanne75 Hittade inte ditt inlägg om ev. "familjeinblandning men kanske det är därför som en polis som jobbat med barnbrott nu ersatt den tidigare duon? Eller är det bara en slump...

Otäck tanke.

Tänkte samma tanke när jag läste att den polis som numera arbetar
med utredningen, tidigare har jobbat med brott mot barn.
Citera
2018-06-19, 22:57
Medlem
DreamTwisters avatar
Mer från Springare i den nu låsta artikeln:
Citat:
Det finns en del kritik mot hur utredningen kring mordet på Lena Wesström har skötts, bland annat att kroppen hittades först efter fyra dagar och då bara hundra meter från hennes hem. Vad säger du om det?

– Jag håller med om den kritiken och vi har framfört den internt. I början handlade det om en förvunnen person och det sköts av en annan organisation som vi inte hade något med att göra. Men man utgår ju ifrån att de börjar vid brevlådan och sedan söker av området meter för meter, det trodde i alla fall vi i vår enfald, säger Peter Springare.

– Sen var det folk som hörde kvinnoskrik och ändå skickades ingen bil, men det får de ta på sig på kommunikationscentralen. Men det är helt ofattbart att de inte åkte ut, och det här har vi också framfört internt.

Edit: Verkar som det pågår lite bakom kulisserna, trist nog. Då träder standardresponsen fram: CYA
Senast redigerad av DreamTwister 2018-06-19 kl. 22:59.
Citera
2018-06-19, 22:59
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Jamen så är det ju. Han känns, även för mig, som den "perfekta" gärningsmannen efter att ha följt tråden. Jag är så nyfiken på vad som ligger bakom att han ändå är fortsatt skäligen misstänkt. Det måste ju finnas någon sammankoppling till fallet som vi inte vet. Jag har svårt att tänka mig att det endast skulle hänga på LW:s tidigare anmälningar mot honom...

När det nu verkar råda rejäl osämja bland utredarna skulle det
inte förvåna mig om någon av dem i vredesmod snart råkar läcka hemligheter kring mordutredningen utan att tänka sig för. Vi får se!
Citera
2018-06-19, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
CarlJanne75 Hittade först inte ditt inlägg om ev. "familjeinblandning men kanske det är därför som en polis som jobbat med barnbrott nu ersatt den tidigare duon? Eller är det bara en slump...

Otäck tanke.

Den tanken har inte slagit mig, men jag håller med dig, den är otäck.

Men det borde väl ändå vara en slump, annars vet dom och då
är dom i överkant jävliga mot SD, skulle det ens va lagligt.
Citera
2018-06-19, 23:07
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Den tanken har inte slagit mig, men jag håller med dig, den är otäck.

Men det borde väl ändå vara en slump, annars vet dom och då
är dom i överkant jävliga mot SD, skulle det ens va lagligt.
Nej jag tror egentligen inte seriöst på den heller men tanken slog mig så jag ville dela den.
Verkligheten kanske är så enkel som att det är rätt tomt i lådan när dom petar PS och JR och den som då fick överta jobbet är kanske vald primärt för att han är mer samarbetsvillig med ledningen?
Citera
2018-06-19, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Vid närmare eftertanke måste det ha varit anhöriga (UW och barnen) som tipsat eftersom SD plockades in den tisdag 15 maj enl NA

En teori, om något av barnen vaknat och hört mansröst på natten mellan 14-15 maj. De bör känna igen SD röst och därav blev han intagen till förhör.
Som sagt en teori.

Men varför tar polisen inte in SD:s bil samtidigt för kontroll när han är i förhör?
Finns det garagelänga i närhet av FP och hade SD garage och var i så fall?
Citera
2018-06-19, 23:13
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Byskvallret räcker väl ett tag, men förr eller senare måste man ju också visa på en koppling mellan den misstänkte och brottet. Det är det man hoppas på att NFC skall kunna bidra med.
– Jag är absolut inte förvånad att det dröjer utan tror snarare att det kommer ta ytterligare tid innan man kommer fram till lösningen. Det kan ta månader, säger Åsa Hiding till Dagen.
http://www.dagen.se/nyheter/manga-ar-fortvivlade-efter-lena-wesstroms-dod-1.1160944
Senast redigerad av Draifos 2018-06-19 kl. 23:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in