Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-22, 09:55
  #11425
Medlem
GilGrissom82s avatar
De flesta hoppas nog innerligt att det inte ligger till så. Men tyvärr finns det alltför många fall där det tyvärr är den tragiska sanningen. Vi får helt enkelt hoppas att det inte ligger till på detta sätt här
Citera
2018-06-22, 09:58
  #11426
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
De flesta hoppas nog innerligt att det inte ligger till så. Men tyvärr finns det alltför många fall där det tyvärr är den tragiska sanningen. Vi får helt enkelt hoppas att det inte ligger till på detta sätt här

Jag kan bara hålla med.
Citera
2018-06-22, 10:07
  #11427
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Har det varit så pass allvarligt så att polis har varit hemma hos dom?
I så fall mer än en gång?

Är det någon som vet varför LW och UW skilde sig?

Ja, polis har varit i hemmet. Det är svårt att få klarhet i om det hänt flera gånger men våldet har varit återkommande iaf. Son och mor ska ha pucklat på varandra när konflikter uppstod. Sonen ska ha valt att bo hos fadern en tid men sedan återgått till boende i båda hemmen.
LW och UW ska ha skilt sig för att känslorna tog slut från LWs sida. Dock fortsatte familjen att leva som familj fast på två adresser. LW ha skrivit om det i sin blogg som numera är nedstängd. Familjen firade semestrar mm tillsammans.
Citera
2018-06-22, 10:08
  #11428
Medlem
Lt.Columbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Du får finna dig i att det läggs fram olika teorier, och som
jag själv skrev, en hemsk teori.


Angående SD så letar dom så klart efter något dom inte
hittat ännu.
Något som bevisar att han är skyldig, vilket saknas åtminstone i nuläget.

Det är väl inte konstigt att samla in så mycket information, därtill bevis, som möjligt i en mordutredning. Med tanke på hur lång tid som NFC tar på sig så samlar de säkert in löpande och skickar eftersom.

Att ta massa prover i LWs hem kan väl också vara att matcha och få förklaring till spår på hennes kropp.

Tänk att ett enda fiber från tex SDs bilklädsel eller soffa på LWs kropp kan vara avgörande! Då måste de utesluta att samma fiber inte kan finnas från nån av LWs möbler t ex.

Det är mycket saker i ens hem och omgivning man kommer i kontakt med dagligen, även dna från barn och bekanta mm. Det måste vara sjukt mkt prover som tas och skickas in till NFC i varje grövre fall så det är inte så konstigt egentligen att saker tar tid
__________________
Senast redigerad av Lt.Columbo 2018-06-22 kl. 10:11.
Citera
2018-06-22, 10:20
  #11429
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lt.Columbo
Det är väl inte konstigt att samla in så mycket information, därtill bevis, som möjligt i en mordutredning. Med tanke på hur lång tid som NFC tar på sig så samlar de säkert in löpande och skickar eftersom.

Att ta massa prover i LWs hem kan väl också vara att matcha och få förklaring till spår på hennes kropp.

Tänk att ett enda fiber från tex SDs bilklädsel eller soffa på LWs kropp kan vara avgörande! Då måste de utesluta att samma fiber inte kan finnas från nån av LWs möbler t ex.

Det är mycket saker i ens hem och omgivning man kommer i kontakt med dagligen, även dna från barn och bekanta mm. Det måste vara sjukt mkt prover som tas och skickas in till NFC i varje grövre fall så det är inte så konstigt egentligen att saker tar tid

Jag håller med dig, inte alls konstigt att dom söker efter information
och spår, om dom inte gjorde det så skulle det vara tjänstefel tycker jag.
Vad tycker du?
Citera
2018-06-22, 10:22
  #11430
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Det har under flera år varit mer än tjafs. Både moder och son har varit i rejält handgemäng med varandra. Allt enligt sonen själv till kompisar och vuxna.

Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
NW var en liten räka tills för något år sedan. Nu är han betydligt biffigare och taggar Linus Carlen på IG.

https://www.instagram.com/linuscarlen/?hl=sv
Linus använder inte AAS enligt egen utsago.


Alla stenar ska ändå vändas.
Nån insatt som vet om NW gymtränar?
__________________
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-06-22 kl. 11:04.
Citera
2018-06-22, 10:28
  #11431
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Är någon av Lenas vänner och närstående vänsterhänt?

Jag upprepar mig; - Nu blir jag nyfiken på varför du undrar? Berätta gärna.

De flesta människor kan använda både vänster och höger hand. Tittar man på LW:s tonårsbarns Instagram, så använder de båda händerna vid selfies. NW kan ses i en soffa med mobilen i högerhanden när någon annan tagit bilden
EW kan möjligen vara vänsterhänt, men jag känner ju ingen av dem och kan inte ge dig svar på frågan.
Jag är mest intresserad av varför du ställer den.
Citera
2018-06-22, 10:47
  #11432
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Jag upprepar mig; - Nu blir jag nyfiken på varför du undrar? Berätta gärna.

De flesta människor kan använda både vänster och höger hand. Tittar man på LW:s tonårsbarns Instagram, så använder de båda händerna vid selfies. NW kan ses i en soffa med mobilen i högerhanden när någon annan tagit bilden
EW kan möjligen vara vänsterhänt, men jag känner ju ingen av dem och kan inte ge dig svar på frågan.
Jag är mest intresserad av varför du ställer den.

Fattar heller inte varför det är intressant, 10-15% av befolkningen är vänsterhänta. Alltså bör den procenten av LW’s vänner också vara det.

Jag har själv 2 barn som är vänsterhänta.

Känns som ett försök att rikta misstankar åt annat håll faktiskt.
Citera
2018-06-22, 11:35
  #11433
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Jag upprepar mig; - Nu blir jag nyfiken på varför du undrar? Berätta gärna.

De flesta människor kan använda både vänster och höger hand. Tittar man på LW:s tonårsbarns Instagram, så använder de båda händerna vid selfies. NW kan ses i en soffa med mobilen i högerhanden när någon annan tagit bilden
EW kan möjligen vara vänsterhänt, men jag känner ju ingen av dem och kan inte ge dig svar på frågan.
Jag är mest intresserad av varför du ställer den.

Jag är också nyfiken på varför denna fråga ”besökte dig” Rosamund!

Om man tar en selfie framför en spegel så ”ljuger” bilden. Det som i verkligheten utförs av personens högerhand ser i spegeln ut som om vänsterhanden är aktiv och tvärtom. Nåja. ”Spegel spegel på väggen där...”
Citera
2018-06-22, 11:39
  #11434
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
De flesta hoppas nog innerligt att det inte ligger till så. Men tyvärr finns det alltför många fall där det tyvärr är den tragiska sanningen. Vi får helt enkelt hoppas att det inte ligger till på detta sätt här
Det kan du vara lugn för.
Citera
2018-06-22, 11:54
  #11435
Medlem
Snor-Johans avatar
Noterade att NW fyller 17 år nu i oktober. Jag utgick felaktigt från att han var vuxen
Citera
2018-06-22, 11:58
  #11436
Avstängd
Sherberts avatar
Har Ni slappt teorin om att hon klattrade i trad, foll och blev hangandes upp och ned skrikandes?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback