Citat:
Ursprungligen postat av
Schazz
Jag har hela tiden utgått från att hemmet är brottsplatsen. Jag har aktat mig från att spekulera i ett scenario men gör nu ett undantag. Jag tror att det är en närstående som är GM och LW överrumplades i hemmet. Där blev hon medveteslös förmodligen genom kvävning. Kroppen transporterades sedan, antingen släpandes eller med hjälp av föreningens skottkärra, till fyndplatsen. vid fyndplatsen har GM laddat ur sin inre frustration och/eller vrede (över att LW tvingat henom till detta agerande, skuldförskjutning) och sparkat på den medvetslösa LW som vaknar upp av smärtsignalerna. Enligt två vittnen ska någon ha skrikit från ett område som överensstämmer med LW. Var det LW så var hon redan i underläge och skriken var mer på grund av smärta än av strid.
LW:s hem=BP, det tror jag också.
LW kände sin baneman mer än väl på många sätt. Hon kunde dock aldrig tro att GM var kapabel till mord.
Jag tänker att LW avled i sitt hem. Kvävning? Kan så vara.
När och hur transporterades hon till fyndplatsen? Jag har inte bestämt mig för vilken av mina teorier jag ska välja att tro på ännu. Det beror på om GM fick hjälp av sin ”beskyddare” ganska direkt eller inte.
GM har, tror jag, vanställt LW:s ansikte rejält. Hon placerades med ansiktet ner. Varför? Tanken på att LW, som ”tjusat” många i sin omgivning med ett tilltalande utseende skulle väcka fasa (kanske t.o.m avsky) när hon senare hittades och man vände runt henne, tilltalade GM (min känsla).
FP är ingen slumpvis vald plats. Varför valde GM att dumpa LW där? Inte bara för att den ligger nära LW:s hus, enligt mig. FP hade en speciell ”laddning” för LW och GM. Har funderingar kring det också.
En av orsakerna till att LW:s mobiltelefon är ”försvunnen” är att hon både har tagit kort på och filmat GM i nära anslutning till attacken, tänker jag.
Detta är endast mina spekulationer. Ruggiga till sin natur skall erkännas. Men vi diskuterar ju inte någon romantisk komedi. Snarare en fruktansvärd tragedi.