2018-06-19, 13:17
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Vem tror du är gärningsman? Någon som kände LW eller någon okänd?
Är för dåligt insatt för att våga gissa GM, men nog lutar det åt att det är någon hon känner.

Citat:
Har du någon tanke om hur mordet gått till och/eller varför?
Jag tror att det kan ha gått till ungefär som 'Schazz' och 'Cocinella' skriver:
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Citat:
OM du tror att SD är oskyldig, vad baserar du det på?
Den här stackarn SD har utretts och jagats av både polisen och Flashback i en månads tid nu. Hade det funnits någonting alls som talade för att han var inblandad så borde det ha kommit fram nu.
Senast redigerad av Draifos 2018-06-19 kl. 14:04.
Citera
2018-06-19, 13:17
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Mitt minne sviker mig. Har polisen bekräftat att de haft förhör med ”skrikvittnet”+sambo?
Kan ha missat men jag har i alla fall inte läst att polisen gått ut med att de förhört vittnet angående skriken. De enda förhör jag sett att utredningen uppgett är förhören med SD. I och med att förundersökningssekretess råder är det sparsamt med utredningsåtgärder som når allmänheten. Att information kring SD gått ut beror ju på att häktesframställan och tidigare anmälan mot honom är offentliga uppgifter tänker jag.
Senast redigerad av LimeTime 2018-06-19 kl. 13:23.
Citera
2018-06-19, 13:19
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Jag har hela tiden utgått från att hemmet är brottsplatsen. Jag har aktat mig från att spekulera i ett scenario men gör nu ett undantag. Jag tror att det är en närstående som är GM och LW överrumplades i hemmet. Där blev hon medveteslös förmodligen genom kvävning. Kroppen transporterades sedan, antingen släpandes eller med hjälp av föreningens skottkärra, till fyndplatsen. vid fyndplatsen har GM laddat ur sin inre frustration och/eller vrede (över att LW tvingat henom till detta agerande, skuldförskjutning) och sparkat på den medvetslösa LW som vaknar upp av smärtsignalerna. Enligt två vittnen ska någon ha skrikit från ett område som överensstämmer med LW. Var det LW så var hon redan i underläge och skriken var mer på grund av smärta än av strid.

LW:s hem=BP, det tror jag också.

LW kände sin baneman mer än väl på många sätt. Hon kunde dock aldrig tro att GM var kapabel till mord.

Jag tänker att LW avled i sitt hem. Kvävning? Kan så vara.

När och hur transporterades hon till fyndplatsen? Jag har inte bestämt mig för vilken av mina teorier jag ska välja att tro på ännu. Det beror på om GM fick hjälp av sin ”beskyddare” ganska direkt eller inte.

GM har, tror jag, vanställt LW:s ansikte rejält. Hon placerades med ansiktet ner. Varför? Tanken på att LW, som ”tjusat” många i sin omgivning med ett tilltalande utseende skulle väcka fasa (kanske t.o.m avsky) när hon senare hittades och man vände runt henne, tilltalade GM (min känsla).

FP är ingen slumpvis vald plats. Varför valde GM att dumpa LW där? Inte bara för att den ligger nära LW:s hus, enligt mig. FP hade en speciell ”laddning” för LW och GM. Har funderingar kring det också.

En av orsakerna till att LW:s mobiltelefon är ”försvunnen” är att hon både har tagit kort på och filmat GM i nära anslutning till attacken, tänker jag.

Detta är endast mina spekulationer. Ruggiga till sin natur skall erkännas. Men vi diskuterar ju inte någon romantisk komedi. Snarare en fruktansvärd tragedi.
Citera
2018-06-19, 13:21
Medlem
Om SD är skyldig å mordet oplanerat så tycker jag att det borde ha varit
mer eller mindre smockat med hans DNA på LW, samma sak om HD va skyldig.

NFC borde ha kunnat matcha ett enkelt DNA mot en given person så
pass snabbt så att SD aldrig sluppit ut ur häktet.
Tycker det ser mer och mer ut som ingen av dom är skyldig.

Taskigt å säga det men mordet kanske visar sig vara en höjdare för
deras dåliga förhållande.

Undrar om utredarna har en mer komplicerad DNA-soppa å reda ut.
Citera
2018-06-19, 13:22
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Kanske båda platserna är brottsplatser på sätt och vis? Från den ena kan hon ha blivit nerslagen/oskadliggjord, på den andra dödad.

Jsg börjar tro så, bråket påbörjades inomhus och fortsatte utomhus eftersom hon inte vill väcka barn. Skrek hon för att få hjälp så kanske GM kände sig tvungen tysta henne för gott.
Citera
2018-06-19, 13:22
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
Tänk till själv, Hade han varit skyldig så borde dem väl efter 1 månad ha fått fram bevis på det?

Varför det?

Se inlägg ovan ditt som bevisar att det tar tid. Det är alltid mycket att göra på NFC och denna årstid är det om möjligt ännu mer.

Nu har de ju dessutom fått lite mer att göra(från Malmö).

Har följt många fall här på FB och sånt här brukar ta tid.
Citera
2018-06-19, 13:25
Medlem
Citat:
Kan ha missat men jag har i alla fall inte läst att polisen gått ut med att de förhört vittnet angående skriken. De enda förhör jag sett att utredningen uppgett är förhören med SD. I och med att förundersökningssekretess råder är det sparsamt med utredningsåtgärder som når allmänheten. Att information kring SD gått ut beror ju på att häktesframställan och tidigare anmälan mot honom är offentliga uppgifter tänker jag.

Tack för klokt och utförligt svar!
Citera
2018-06-19, 13:31
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
Tänk till själv, Hade han varit skyldig så borde dem väl efter 1 månad ha fått fram bevis på det?
Det är jag inte alls så säker på. Det finns många utredningar som tagit lång tid och varit allt annat än spikraka.
Citera
2018-06-19, 13:33
Medlem
Citat:
LW:s hem=BP, det tror jag också.

LW kände sin baneman mer än väl på många sätt. Hon kunde dock aldrig tro att GM var kapabel till mord.

Jag tänker att LW avled i sitt hem. Kvävning? Kan så vara.

När och hur transporterades hon till fyndplatsen? Jag har inte bestämt mig för vilken av mina teorier jag ska välja att tro på ännu. Det beror på om GM fick hjälp av sin ”beskyddare” ganska direkt eller inte.

GM har, tror jag, vanställt LW:s ansikte rejält. Hon placerades med ansiktet ner. Varför? Tanken på att LW, som ”tjusat” många i sin omgivning med ett tilltalande utseende skulle väcka fasa (kanske t.o.m avsky) när hon senare hittades och man vände runt henne, tilltalade GM (min känsla).

FP är ingen slumpvis vald plats. Varför valde GM att dumpa LW där? Inte bara för att den ligger nära LW:s hus, enligt mig. FP hade en speciell ”laddning” för LW och GM. Har funderingar kring det också.

En av orsakerna till att LW:s mobiltelefon är ”försvunnen” är att hon både har tagit kort på och filmat GM i nära anslutning till attacken, tänker jag.

Detta är endast mina spekulationer. Ruggiga till sin natur skall erkännas. Men vi diskuterar ju inte någon romantisk komedi. Snarare en fruktansvärd tragedi.

Å nu är du väldigt släktnära vågar jag påstå.
Citera
2018-06-19, 13:38
Medlem
Det har sagts att UW befann sig i "annat län", någon som vet mer,
va det i arbetet eller har han en flamma på gång.
Citera
2018-06-19, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Å nu är du väldigt släktnära vågar jag påstå.

Jag kanske missförstår dig nu men menar du att jag skulle vara nära släkt med någon inblandad i tragedin? Lyckligtvis inte. Kanske inte var så du menade. Jag har en tendens att smeta in rejält med ”psykologiska faktorer/aspekter” när jag ska försöka förstå något som ter sig omöjligt att förstå. Jag försöker förstå hur, när och varför motivet/motiven föddes och göddes. Du får hjärna hjälpa mig med detta.
Citera
2018-06-19, 14:02
Medlem
Citat:
Jag kanske missförstår dig nu men menar du att jag skulle vara nära släkt med någon inblandad i tragedin? Lyckligtvis inte. Kanske inte var så du menade. Jag har en tendens att smeta in rejält med ”psykologiska faktorer/aspekter” när jag ska försöka förstå något som ter sig omöjligt att förstå. Jag försöker förstå hur, när och varför motivet/motiven föddes och göddes. Du får hjärna hjälpa mig med detta.

NEJ, inte att du va släkt, men att GM skulle kunna va det med offret.
Så menade jag när jag skrev att dom kanske har en komplicerad
DNA-soppa å reda ut.
Nu är steget nästan taget så får vi se om jag hamnar i rånocken eller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in