Citat:
Ursprungligen postat av
Lambrusco
Varför i helvete länkar du till en låst artikel?? Klistra in den om du tycker den bidrar
Artikeln var öppen när den länkades men NA låser efter en tid. Några citat:
Citat:
Det var i fredags som biträdande spaningschefen Peter Springare och chefen för grova brott, Jonas Rydén, blev kallade till ett möte i polishuset och fick veta att polisledningen inte längre hade förtroende för dem.
– Vi frågade vad som lågt till grund för det men vi fick inget riktigt svar. Det var ett väldigt svamlade och jag och Jonas Rydén fick veta att vi skulle bli tillfälligt omplacerade, med omedelbar verkan. Konsekvensen av det här blev att vi var tvungna att lämna mordutredningen, säger Peter Springare.
Citat:
Har det att göra med det du tidigare skrev på Facebook om invandring och brott?
– Det är bara en liten del. Det handlar egentligen om andra saker, på det mer personliga planet. Det var till exempel ett möte dagen innan, på torsdagen, som jag deltog i, som handlade om helt andra konflikter. Jag kan tänka mig att det här är en konsekvens av det mötet men jag kan inte gå in på vad det handlar om.
Citat:
Men hur mycket påverkar era interna bråk inne i polishuset nu Lena Wesström-utredningen?
– Det är klart den påverkas, men det tror inte cheferna, Lars Bergman och Bo Andersson. De ser inte konsekvensen av sitt handlande. Vår kritik är att det här är så oerhört dåligt tajmat. Det är så omdömeslöst att riskera hela mordutredningen. Dessutom finns det ju fler utredningar som också påverkas i och med att vi plockas bort från grova brott.