2018-06-17, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Det leder garanterat till fällande dom. Finns inget mer att säga om saken. Finns bevisen på Facebook och kan de kopplas till en Facebook-profil, IP och ISP är du körd. De två sista behövs inte ens är det en legitim Facebook-profil.

"Att ge kvinnor något som helst inflytande i samhället var troligtvis det största misstaget som Väst gjort - någonsin." - Instämmer.

Kryp tillbaka ner under stenen du kom ifrån är du snäll.
Att tycka denna Facebookgrupp är fel är en sak, men börjar man idissla massa skit om kvinnors vara eller inte vara i ett civiliserat samhälle då är man rätt tappad.

Jag håller annars med i sak...det finns inget gott med att hänga ut enskilda individer, finns stor risk att oskyldiga och schyssta grabbar hängs ut av hämndlystet ex eller så. Sen kunde man såklart önska att det hade suttit en röd varningsflagga på individer som exempelvis Lotta Rudholms mördare.
Citera
2018-06-17, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mortill2
Kryp tillbaka ner under stenen du kom ifrån är du snäll.
Att tycka denna Facebookgrupp är fel är en sak, men börjar man idissla massa skit om kvinnors vara eller inte vara i ett civiliserat samhälle då är man rätt tappad.

Jag håller annars med i sak...det finns inget gott med att hänga ut enskilda individer, finns stor risk att oskyldiga och schyssta grabbar hängs ut av hämndlystet ex eller så. Sen kunde man såklart önska att det hade suttit en röd varningsflagga på individer som exempelvis Lotta Rudholms mördare.

Varför det? Jag är för jämställdhet. Men att ge kvinnor inflytande har endast inneburit att kvinnor i varje situation ska försätta sig i en offerroll och utifrån det dra fördelar.
Om man inte inser det är man rätt tappad då det är tyvärr det deras inflytande har inneburit.

Det är polisens arbete. Inte fjortisar på Facebook som endast kommenterar för att smutskasta andra och hämnas.
Citera
2018-06-17, 20:10
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Orten? Det är väl ni fuckbois som bor där.

''grovt förtal'' haha har man betet sig som en hora så ska man nog inte säga så mycket.

Hade blivit ett sånt jävla liv ifall det fann en grupp "busted-whores" där kvinnor hängdes ut. Den gruppen hade inte varit kvar länge. Så varför tillåts då denna grupp?
Citera
2018-06-17, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Hade blivit ett sånt jävla liv ifall det fann en grupp "busted-whores" där kvinnor hängdes ut. Den gruppen hade inte varit kvar länge. Så varför tillåts då denna grupp?

Ja, någon får gärna publicera vilka dessa moralpoliser i den gruppen har varit.
Speciellt vilka administratörerna är. De förtjänar en egen grupp själva då det är något de förespråkar.
Det kan vara bra att "varna" framtida män om dessa kvinnor.
Inte alla som vill bli uthängda för att man säger nej till en kvinna.
Senast redigerad av kajusi 2018-06-17 kl. 20:19.
Citera
2018-06-17, 20:20
Medlem
Citat:
Varför det? Jag är för jämställdhet. Men att ge kvinnor inflytande har endast inneburit att kvinnor i varje situation ska försätta sig i en offerroll och utifrån det dra fördelar.
Om man inte inser det är man rätt tappad då det är tyvärr det deras inflytande har inneburit.

Det är polisens arbete. Inte fjortisar på Facebook som endast kommenterar för att smutskasta andra och hämnas.

Du är för jämställdhet men inte att kvinnor har inflytande...

Men som sagt...att hänga ut människor i en grupp på Facebook är fel. Det är i eniga om iaf.
Citera
2018-06-17, 20:25
Medlem
Citat:
Du är för jämställdhet men inte att kvinnor har inflytande...

Men som sagt...att hänga ut människor i en grupp på Facebook är fel. Det är i eniga om iaf.

Jämställdhet är enligt mig är att båda könen lever på lika villkor och har lika rättigheter.
Inte att båda könen nödvändigtvis har lika mycket inflytande i varje fråga. Tyvärr alltså, det fungerar inte bara. Kvinnor är för känslomässiga och hämndlystna att det påverkar deras eventuella logiska resonemang.

Det är bra det.
Citera
2018-06-17, 20:35
Medlem
Citat:
Jämställdhet är enligt mig är att båda könen lever på lika villkor och har lika rättigheter.
Inte att båda könen nödvändigtvis har lika mycket inflytande i varje fråga. Tyvärr alltså, det fungerar inte bara. Kvinnor är för känslomässiga och hämndlystna att det påverkar deras eventuella logiska resonemang.

Det är bra det.

Har man inget inflytande har man inte lika rättigheter. Och män som resonerar som dig hoppas jag inte har nåt inflytande över stora frågor i samhället. Tyvärr alltså....

Man bör se människor som individer som gör både bra och idiotiska saker, en del tar kloka beslut och gör bra saker, andra inte. Har inget med kön att göra. Finns en hel del män som beter sig svinaktigt och hämndlystet också...

Slut på den diskussionen...en del når man inte fram till helt enkelt, du verkar vara en sån. Punkt.
Citera
2018-06-17, 20:47
Medlem
Citat:
Har man inget inflytande har man inte lika rättigheter. Och män som resonerar som dig hoppas jag inte har nåt inflytande över stora frågor i samhället. Tyvärr alltså....

Man bör se människor som individer som gör både bra och idiotiska saker, en del tar kloka beslut och gör bra saker, andra inte. Har inget med kön att göra. Finns en hel del män som beter sig svinaktigt och hämndlystet också...

Slut på den diskussionen...en del når man inte fram till helt enkelt, du verkar vara en sån. Punkt.

Jag skrev "lika mycket inflytande". Det beror på hur man definierar rättigheter? I dagsläget skapar man enbart kvinnogrupper inom olika områden och utbildar, detta för att man anser att det existerar ett eventuellt underskott inom ett visst område.
Det i sig betyder att det inte existerar likadana rättigheter för de båda könen i de situationerna. Men det menar jag att det är en våglängd varav båda könen får fokusera på områden där de är starkast och tillsammans jämnar det ut sig.

Bara för att det existerar ett undantag inom vissa områden betyder det inte nödvändigtvis att det pågår en systematisk ojämlikhet. Det är naturligt.

Absolut, och när 20.000 män skapar en liknande grupp så kan vi diskutera det.
Det ena rättfärdigar inte det andra. Det är hemskt att vissa män beter sig illa men det är inget små sårade kvinnor ska bedöma i hemliga grupper.
Citera
2018-06-17, 20:51
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Nä jag vet men de flashbackanvändare som ständigt ska gråta ut över hur deras yttrandefrihet begränsas - varför diskuterar de inte nu då?
Det hängs ständigt ut folk på flashback för det ena och det andra. Ofta ren smutskastning och förtal. Jag ser nästan aldrig någon stå upp för dem.

Tjejer som snackar om killar som beter sig svinaktigt har iaf inte jag något att opponera mot.

Ok tänk till nu. När senast läste du om någon inte misstänkt för ett allvarligt brott eller kändis bli uthängd på Flashback? Om någon hänger ut någon random privatperson här som typ Frida X var ett dåligt ligg akta er för henne. Den personen kommer liksom inom kort vara bannad.
Citera
2018-06-17, 20:54
Medlem
Citat:
Det leder garanterat till fällande dom. Finns inget mer att säga om saken. Finns bevisen på Facebook och kan de kopplas till en Facebook-profil, IP och ISP är du körd. De två sista behövs inte ens är det en legitim Facebook-profil.

"Att ge kvinnor något som helst inflytande i samhället var troligtvis det största misstaget som Väst gjort - någonsin." - Instämmer.

Du skrev som ovan....inget annat! Sluta idissla nu.
Självklart får ingen hänga ut någon annan, där verkar vi eniga.
Resten kan vi sluta diskutera. Vi kommer inte ha samma åsikt.
Jag kommer alltid anse att kvinnor och män ska ha lika stora möjligheter till inflytande och påverkande, och att det finns nötter av såväl manligt som kvinnligt kön.
Citera
2018-06-17, 20:56
Medlem
Citat:
Du skrev som ovan....inget annat! Sluta idissla nu.
Självklart får ingen hänga ut någon annan, där verkar vi eniga.
Resten kan vi sluta diskutera. Vi kommer inte ha samma åsikt.
Jag kommer alltid anse att kvinnor och män ska ha lika stora möjligheter till inflytande och påverkande, och att det finns nötter av såväl manligt som kvinnligt kön.

Ja ja, lugn nu.
Citera
2018-06-17, 20:59
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem

Inte på fb kanske men var något årsen man hängde ut unga flickor som ''orrar'' så det finns redan. Att killar ens skulle bry sig så mycket om detta, den svenska människan är fan den mest löjliga och kränkta någonsin. Har vi varit vikingar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in