Citat:
Ursprungligen postat av
mortill2
Har man inget inflytande har man inte lika rättigheter. Och män som resonerar som dig hoppas jag inte har nåt inflytande över stora frågor i samhället. Tyvärr alltså....
Man bör se människor som individer som gör både bra och idiotiska saker, en del tar kloka beslut och gör bra saker, andra inte. Har inget med kön att göra. Finns en hel del män som beter sig svinaktigt och hämndlystet också...
Slut på den diskussionen...en del når man inte fram till helt enkelt, du verkar vara en sån. Punkt.
Jag skrev "lika mycket inflytande". Det beror på hur man definierar rättigheter? I dagsläget skapar man enbart kvinnogrupper inom olika områden och utbildar, detta för att man anser att det existerar ett eventuellt underskott inom ett visst område.
Det i sig betyder att det inte existerar likadana rättigheter för de båda könen i de situationerna. Men det menar jag att det är en våglängd varav båda könen får fokusera på områden där de är starkast och tillsammans jämnar det ut sig.
Bara för att det existerar ett undantag inom vissa områden betyder det inte nödvändigtvis att det pågår en systematisk ojämlikhet. Det är naturligt.
Absolut, och när 20.000 män skapar en liknande grupp så kan vi diskutera det.
Det ena rättfärdigar inte det andra. Det är hemskt att vissa män beter sig illa men det är inget små sårade kvinnor ska bedöma i hemliga grupper.