Citat:
Ursprungligen postat av
DumpLump
Människor som inte nätdejtat har redan blivit uthängda i gruppen.
Man behöver förstå att sådant här utnyttjas av människor som vill andra illa och sedan ursäktar det som en varning och "metoo" relevant.
Dessutom kan man inte skydda sig själv när man redan blivit uthängd och smutskastad inför 20.000 personer varav 5 tusen personer bor i samma stad och som har bekanta till dig.
Samma idioti när man hör integritetskränkande metoder och människor som kommer med påståenden som "har du rent mjöl i påsen så behöver du inte oroa dig"... Man har alltså inget konsekvens tänk övht och hur framtida problem kommer med.
Det påverkar dig hur rent mjöl du än har. Att en person ska få stämpel för att han är en fuckboy är ju bara rent av löjligt.
Han får det isf i en stängd facebookgrupp som varnar för fuckboys. Vem skulle se det förutom tjejer i dejtingålder? Det är inget som påverkar ens anställning.
Sådan är ju nu verkligheten att om några tjejer i din stad sätter sig och tar en fika och säger att DumpLump är en player, fuckboy, skitsövel och f.ö. har liten penis, så får de lov att göra det i ett demokratiskt samhälle med yttrandefrihet. Trist för dig men så är det.
Citat:
Ursprungligen postat av
antonerik
Flashbackanvändare är ingen homogen grupp, utan ett konglomerat av allehanda pack runt om i landet. Min åsikt är att det inte finns någon nation i världen där det råder absolut yttrandefrihet, och det skulle inte vara önskvärt att leva i ett sådant samhälle. Jag är absolut emot yttrandefrihet när det gäller barnporr, uppmaning till självmord, och uthängningar i hämndsyfte. HFM-lagstiftningen är jag däremot tveksam till, går det att kränka en miljard muslimer eller två miljarder svarta människor på en och samma gång?
Det som är gemensamt för den förkrossande mängden av alla sexualbrott är att förövaren är en ung man i åldern 18-44 år. Många hävdar att bara blattar begår sexualbrott, men Ali 59 år begår sällan överfallsvåldtäkter. Vill man inte få dåligt rykte så är det ingen garanti att man slipper det även om man beter sig korrekt. Och moraliskt förkastligt beteende måste kunna förlåtas vid en viss tidpunkt, eller åtminstone inte läggas ut till allmän beskådan.
Nä jag vet men de flashbackanvändare som ständigt ska gråta ut över hur deras yttrandefrihet begränsas - varför diskuterar de inte nu då?
Det hängs ständigt ut folk på flashback för det ena och det andra. Ofta ren smutskastning och förtal.
Jag ser nästan aldrig någon stå upp för dem.
Tjejer som snackar om killar som beter sig svinaktigt har iaf inte jag något att opponera mot.