2018-06-17, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Ja ja, lugn nu.

Jag är helt cool. Och jag har dessutom rätt....
Känns skönt!
Citera
2018-06-17, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Inte på fb kanske men var något årsen man hängde ut unga flickor som ''orrar'' så det finns redan. Att killar ens skulle bry sig så mycket om detta, den svenska människan är fan den mest löjliga och kränkta någonsin. Har vi varit vikingar?

Det var en tjej som låg bakom det kontot minns jag rätt.

Vikingar? Du är så simple minded.. Vad i helvete har viking med att tycka att det är OK hänga ut människor på nätet att göra? Så när en arbetsgivare ser en person uthängd där en massa människor har kommenterat negativt om den då tror du arbetsgivaren frågar sig själv "är denne person VIKING eller INTE?". Jävla dumskalle alltså. Du låter som en människa med noll livserfarenhet, alternativt att du lever i skogen och plockar svamp som jobb.
Citera
2018-06-17, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Ok tänk till nu. När senast läste du om någon inte misstänkt för ett allvarligt brott eller kändis bli uthängd på Flashback? Om någon hänger ut någon random privatperson här som typ Frida X var ett dåligt ligg akta er för henne. Den personen kommer liksom inom kort vara bannad.

Jag vet en tråd från mars förra året: (FB) Flashback tar inte bort trådar som uppenbarligen är falsk ryktesspridning

Sen finns det ju många som hängs ut i ABoK. Det finns åtminstone inga juridiska hinder för någon att hänga ut någon på flashback.

Här ett exempel:

Citat:
I medier beskrevs han som en 44-årig försäljningschef och SM-medaljör. Spekulationerna på nätforumen gick heta.

Klockan 10.05 torsdagen den 14 mars 2013 skrevs ett inlägg på Flashback som skulle vända upp och ner på Lasse Carlbarks tillvaro:

”Kolla upp vd för ett känd motorcykel affär i kumla… ålder och historia verkar som om allt passar”.

Personen som åsyftades var Lasse Carlbark. En länk till hans Facebooksida och andra privata uppgifter postades i forumtråden.

– En kollega kom in och sa att jag var uthängd på Flashback och kunder ringde och undrade vad fan det var frågan om. Jag vet inte om man kan bli uthängd för något värre.

– Det tog flera veckor innan vardagen kom tillbaka. Jag tror att min bakgrund som elitidrottare gjorde att jag fixade det. Mitt liv hade kunnat se helt annorlunda ut i dag. Allt på grund av den där meningen på Flashback, säger han.
https://www.metro.se/artikel/han-h%C3%A4ngdes-felaktigt-ut-som-n%C3%A4tpedofil-kan-h%C3%A4nda-vem-som-helst-xr
Citera
2018-06-17, 22:01
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Jag vet en tråd från mars förra året: (FB) Flashback tar inte bort trådar som uppenbarligen är falsk ryktesspridning

Sen finns det ju många som hängs ut i ABoK. Det finns åtminstone inga juridiska hinder för någon att hänga ut någon på flashback.

Här ett exempel:

Tråden togs ju bort som det verkar? Nej man ska inte kunna skapa trådar om vem helst och det kan man ju inte göra på Flashback heller. Du kommer åka på varningar/bli bannad om du gör det. För det är mot forumets regler att bete på det viset. Så en tråd här på samma sätt som denna på Facebook skulle ju inte bli långlivad.
Citera
2018-06-17, 22:30
Medlem
Lyzzas avatar
Jag trodde Bustedfuckboys handlade om icke gaya killar som fick betalt för att knulla varandra och sedan i hemlighet blev filmade och utlagda på en porrsida.

Det här var ju inte bättre än det som avslöjats innan om sidor där killa/män rankat sina ligg. Inklusive sina egna fruar!!! Ruggugglor eller vad dom kallade dom.

Lik bra att slå ihop båda gängen så kan dom sitta där å gapa på varandra.
Citera
2018-06-17, 22:33
Medlem
irishrages avatar
Jag trodde det handlade om afghanska och andra minderåriga pojkar som batikhäxor kunde knulla.
Citera
2018-06-17, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulkhulken
Tvivlar starkt på att det här leder till fällande dom.

I Sverige kan kvinnor och utlänningar bete sig hur fan som helst utan några konsekvenser. Gör du samma sak som vit man? Uthängd, utskrattad, böter, fängelsestraff.

Som flera i tråden redan har påpekat så beter sig tjejerna precis lika illa som dessa "fuckbois" - dejtar flera samtidigt, ligger runt, är allmänt oseriösa osv.

Att ge kvinnor något som helst inflytande i samhället var troligtvis det största misstaget som Väst gjort - någonsin.

Kvinnor och simpla arbetarmän fick "inflytande" i samhället ungefär samtidigt.

Jag vet inte om det var så lyckat att ge arbetarmän rösträtt och med det inflytande i samhället.
Citera
2018-06-17, 22:43
Medlem
Så.. de grupper som hänger ut tjejer som hoes/fuckgirls/orrar anmäls och uppmärksammas men när tjejerna gör likadant mot killar så ... hyllas det?
Citera
2018-06-17, 22:44
Medlem
Fy fasen för sånna grupper, hade det vart killar som skrev om "lösaktiga" tjejer hade det blivit ett JÄVLA liv...
Citera
2018-06-17, 23:02
Medlem
Champinjonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hicky
Fy fasen för sånna grupper, hade det vart killar som skrev om "lösaktiga" tjejer hade det blivit ett JÄVLA liv...

Nu finns det ju redan trådar där killar delar med sig av "lösaktiga" tjejers snapchat/kik-konton?
Citera
2018-06-17, 23:19
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarrieFisher
Så.. de grupper som hänger ut tjejer som hoes/fuckgirls/orrar anmäls och uppmärksammas men när tjejerna gör likadant mot killar så ... hyllas det?
Hittar du nån sån då?
Citera
2018-06-17, 23:23
Medlem
Elikos avatar
Grattis grabbar! Nu snackar vi en barnlös generation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in