2018-06-17, 10:10
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Tjejgruppen som varnar för ”fuckboys”

”Jag vill varna alla för denna individ”, ”akta er för den här snubben” och ”någon som vet något om denna kille?”

Så kan inläggen i Facebook-gruppen Bustedfuckboys inledas.

Över 21 000 tjejer och kvinnor är medlemmar i gruppen vars syfte är att avslöja så kallade fuckboys.

Diskussionsgrupperna på Facebook är lika många som olika. Vissa kan handla om hobbies som odling eller sport och andra om tyngre ämnen som politik.

En av de grupper som vuxit sig stor bland unga kvinnor på senaste tiden heter Bustedfuckboys. Där flödar gemenskapen och varningarna för vilka farliga, äckliga eller sliskiga män man ska akta sig för.
Lägger ut bilder på killar

Standardinläggen i den hemliga gruppen pryds av en närbild på en man tillsammans med varningar, påståenden eller frågor. Det kan handla om allt från att anklaga personen i fråga för att ha begått mord eller våldtäkter till att fråga om ens ragg chattar med andra tjejer i smyg.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4dJyj6/tjejgruppen-som-varnar-for-fuckboys

Jaha här har det alltså skapats grupper på Facebook som varnar för män. Där liksom bara kvinnor får vara medlemmar och spy ut sitt hat mot enskilda män. Hur har detta inte uppmärksammats tidigare och hur kan ens Facebook tillåta detta? Hur många sekunder skulle en grupp där bara män var tillåtna som rankade sina senaste ligg eller varnade om dåliga kärringar generellt vara tillåten?
Citera
2018-06-17, 10:34
Medlem
SugaredThoughtss avatar
På facebook skulle väl båda grupperna ligga i riskzonen bara någon anmäler, men på andra ställen skulle säkert båda grupperna, kvinnor om män och män om kvinnar kunna frodas.
Citera
2018-06-17, 11:01
Medlem
Sen vet vi ju att kvinnor aldrig ljuger om våldtäkter eller hittar på skitsnack ur luften.
Citera
2018-06-17, 11:14
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xlxerox
Sen vet vi ju att kvinnor aldrig ljuger om våldtäkter eller hittar på skitsnack ur luften.

Nej exakt kvinnor ljuger aldrig. De skiter inte ens, det kommer blommor från stjärten när de fiser. De är så oskuldsfulla det bara kan bli.
Citera
2018-06-17, 11:15
Medlem
Hencuckens avatar
Vad bra! Då kommer alla äckliga män att sköta sig framtiden. Jettebra!
Citera
2018-06-17, 11:18
Medlem
Är ju bara anmäla då posta bilder på individer går in i nya GDPR lagen ang personuppgifts skydd.
Citera
2018-06-17, 11:29
Medlem
SvenBergmans avatar
Jag väntar med spänning på bustedfickGIRLZ på fejjan. Kan bli hur kul som helst
Senast redigerad av SvenBergman 2018-06-17 kl. 11:30. Anledning: svenska språket
Citera
2018-06-17, 11:37
Avstängd
Häng ut dem som hänger ut! Som UG efter granskningen av Cissi Wallin. Hon som trodde hon var så smart är den som totalt körd nu. Rätt åt henne. Straffet för förtal är skrattretande, men en uthängning av den förtalande personen är ett mycket rättmätigare straff egentligen.
Citera
2018-06-17, 11:40
Medlem
Denoms avatar
Undra hur lång tid det tar innan gruppen försvinner magiskt när de inser att det är förtal.
Citera
2018-06-17, 11:50
Medlem
vetenskapsintoleras avatar
Jag behöver inte längre titta på filmer. Verkligheten är en nog skrämmande och underhållande fiktion.
Intressant hur Aftonbladet inte attackerar gruppen utan mjukt och objektivt tittar på gruppen. Men ifall män hade gjort detta - ojojo - då hade vi fått Me2 version 2.0. ÄCKLIGA HYCKLARE
Senast redigerad av vetenskapsintolera 2018-06-17 kl. 11:52.
Citera
2018-06-17, 11:51
Medlem
Citat :

Lägger ut bilder på killar
Standardinläggen i den hemliga gruppen pryds av en närbild på en man tillsammans med varningar, påståenden eller frågor. Det kan handla om allt från att anklaga personen i fråga för att ha begått mord eller våldtäkter till att fråga om ens ragg chattar med andra tjejer i smyg.

Haha! När jag själv pratat med tjejer eller hört de prata så ligger de själva med olika killar under tiden de har sina ragg.

Jag har själv varit det där ligget medans en tjej funderar över sitt primära ragg eller blivandd pojkvän. Pf.

Äh, när jag inleder ett nytt förhållande ska det vara med en kvinna som är färdig med slyneriet och som är invandrarkritisk och ospacklad och jordnära. Om jag ens känner för ett förhållande med dessa pengakåta vackra damer
Senast redigerad av chipsochdipp 2018-06-17 kl. 11:57. Anledning: Otydlighet
Citera
2018-06-17, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jaha här har det alltså skapats grupper på Facebook som varnar för män. Där liksom bara kvinnor får vara medlemmar och spy ut sitt hat mot enskilda män. Hur har detta inte uppmärksammats tidigare och hur kan ens Facebook tillåta detta? Hur många sekunder skulle en grupp där bara män var tillåtna som rankade sina senaste ligg eller varnade om dåliga kärringar generellt vara tillåten?

Nu har jag inte hittat denna gruppen, borttagen?
Men det är väl precis som på Flashback fast bara tjejer?
Läste nånstans att dom hänvisar till tidigare domar mot vissa män.
I min värld skillnad på tisigare domar och sätta getingar på sina ligg.
Hade gärna velat se denna FB grupp själv för at bilda uppfattning men hittar den inte.

Det pekas ju ut folk här på Flashback också, eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in